Mazda kopci, pare pytań.
gallanonim51 napisał(a):Witam
Chłopaki wymieniłem uszczelniacze na nowe i mazda pobiera mi olej, dodam ze wymieniałem takżę uszczelkę pod głowicą – oraz planowałem głowicę. Jak myślicie to wina pierscionków ? Mazda na biało zakopci przy odpaleniu a takto nic. Wiecie ile może kosztować wymiana pierścionków ?
pozdrawiam
Gdzie miales glowe jak sciagales glowice i ja robiles?? moglem odrazu korby wyjac. temat ma ponad 60 stron a i tak wiekszosc robi syzyfowe roboty w silnikach...
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
To po co robiles sama gore nie ruszjac dolu skoro Ci brala olej. Za dodatkowa uszczelke mialbys piescienie na tloki
A tak wogole chcialem napisac ze i u mnie pojawil sie dzisiaj obrazek, ktorego raczej nie chcialem widziec :/ a mianowicie odpalilem autko i chmurka niebieskiego dymu niewielka, ale jednak trzeba hajs zbierac na remont i na wiosne pomyslec nad remontem Po 3 latach uzytkowania prawie 300kk na pace Jeszcze zobacze jak iloscia zuzycia oleju, choc ostatnio dolalem tylko 0.5l po 4,5kkm No i z czego prawie 10kk zrobione na gazie:) A i pytanie do znacow jak to z tymi panewkami jak juz robic to calosc czy tylko pierscienie uszczelniacze i zawory (napewno niektore bd zuzyte) ? nie wiem co tam sie kryje, nie widac po srubach zeby ktos kiedys odkrecal miske czy sciagal glowie
A tak wogole chcialem napisac ze i u mnie pojawil sie dzisiaj obrazek, ktorego raczej nie chcialem widziec :/ a mianowicie odpalilem autko i chmurka niebieskiego dymu niewielka, ale jednak trzeba hajs zbierac na remont i na wiosne pomyslec nad remontem Po 3 latach uzytkowania prawie 300kk na pace Jeszcze zobacze jak iloscia zuzycia oleju, choc ostatnio dolalem tylko 0.5l po 4,5kkm No i z czego prawie 10kk zrobione na gazie:) A i pytanie do znacow jak to z tymi panewkami jak juz robic to calosc czy tylko pierscienie uszczelniacze i zawory (napewno niektore bd zuzyte) ? nie wiem co tam sie kryje, nie widac po srubach zeby ktos kiedys odkrecal miske czy sciagal glowie
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Hej! Od niedawna mam Mazdę 323F BJ 2.0 diesel. Byłem u mechanika na wymianie filtrów i oleju. Sprawa wygląda tak, auto jest bardzo zamulone, czasami jadąc na 3 lub 4 biegu i spokojnie przyśpieszając czuję jakby przyspieszał i zwalniał, ciężko to wyjaśnić ale czuć jak przyśpiesza i nagle jakby coś go zahamowało ( podobny efekt przy przejeżdżaniu koło Tira, przy podmuchu wiatru), i potem znowu przyśpiesza. Do tego wszystkiego jeszcze kopci. Nie na czarno niebiesko lub jeszcze inaczej, kopci na biało. Przy odpaleniu kopci naprawdę mało, ale podczas jazdy, gdy silnik jest już ciepły, to kopci bardzo, przy przyśpieszaniu widzę nawet trochę dymu w tylnym lusterku. Co to może być? Ile może mnie kosztować naprawa? Pozdrawiam!
- Od: 15 kwi 2013, 23:01
- Posty: 7
- Auto: 323F, 2.0 ditd
Ostryy moim zdanie na 99% poszła ci uszczelka pod głowicą, zobaczy czy nie zjada ci płynu chłodniczego, wtedy będziesz miał odpowiedź.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Kto pyta nie błądzi... i nie psuje samochodu....
- Od: 25 sty 2013, 13:50
- Posty: 69
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323c BA 1.3 1995r.
Witam
Czeka mnie wymiana pierścieni i uszczelniaczy w Madzi 323f BA 95r 1.8. I mam pytanie czy zna ktos jakiegos dobrego mechanika lub warsztat w Łodzi lub okolicy ktory by mi to zrobil dobrze i robil to juz kiedys? Nie rozumiem jednej rzeczy, pierscienie staja przez nagar i syf wiec podczas wymiany pierscieni trzeba dobrze wyczyscic silnik ale jak czy dodatkami do oleju czy manualnie? Jakiego oleju urzyc na dotarcie i czy po dotarciu mozna zalac syntetyk bez płukania silnika jesli nadotarcie byl polsyntetyk ?
Czeka mnie wymiana pierścieni i uszczelniaczy w Madzi 323f BA 95r 1.8. I mam pytanie czy zna ktos jakiegos dobrego mechanika lub warsztat w Łodzi lub okolicy ktory by mi to zrobil dobrze i robil to juz kiedys? Nie rozumiem jednej rzeczy, pierscienie staja przez nagar i syf wiec podczas wymiany pierscieni trzeba dobrze wyczyscic silnik ale jak czy dodatkami do oleju czy manualnie? Jakiego oleju urzyc na dotarcie i czy po dotarciu mozna zalac syntetyk bez płukania silnika jesli nadotarcie byl polsyntetyk ?
-
gracjan398
gracjan398 napisał(a):Witam
Czeka mnie wymiana pierścieni i uszczelniaczy w Madzi 323f BA 95r 1.8. I mam pytanie czy zna ktos jakiegos dobrego mechanika lub warsztat w Łodzi lub okolicy ktory by mi to zrobil dobrze i robil to juz kiedys? Nie rozumiem jednej rzeczy, pierscienie staja przez nagar i syf wiec podczas wymiany pierscieni trzeba dobrze wyczyscic silnik ale jak czy dodatkami do oleju czy manualnie? Jakiego oleju urzyc na dotarcie i czy po dotarciu mozna zalac syntetyk bez płukania silnika jesli nadotarcie byl polsyntetyk ?
Zapraszam do siebie
http://www.autoclub.com.pl/
Dzieki. Niestety tą zime musze przejezdzic z błekitą chmurka z rana i odlozyc kase na wymiane tych pierscieni, czyli cos około marca. Może wczesniej
pozdrawiam
pozdrawiam
-
gracjan398
Witam, mam pytanie a mianowicie moja Mazda zaczęła kopcić dość intensywnie na....? (tu mam problem chyba lekko niebiesko – tak mi się wydaje) ale tylko przy odpaleniu powiedzmy po nocy gdy auto długo stoi powiedzmy tak przez ok.10 sek. później mogę gasić i odpalać na zimnym i na ciepłym silniku i nic się nie dzieje co może być przyczyną? pierścienie? uszczelniacze? jeśli tak i bym to zrobił czy koniecznie robić głowicę? jakie koszty części ktoś się orientuje? Wiem temat długi jak...cholera ale dziwi mnie że kopci tylko po nocy. I jeszcze jedno czy zawsze silnik wchodzi na ok.10 sek na 2200 obr? mówię tutaj o tym rannym odpalaniu bo mam wrażenie jakby jedno z drugim było jakoś połączone.
p.s.
ale mi ładny listek admini przykleili w życiu nie miałem zielonego listka :D
p.s.
ale mi ładny listek admini przykleili w życiu nie miałem zielonego listka :D
- Od: 13 paź 2014, 19:37
- Posty: 8
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BA '95 1.5
Witam serdecznie, podpinam się pod temat ze swoim grajdołkiem.
Mam Mazde 323f 1,5 ba z Z5 1996 LPG srebrną , która zaczęła mi puszczać dymka w kolorze biało-przezroczystym. Trochę już siedziałem nad tematem co może być przyczyną no i w końcu nie mam bladego pojęcia o co chodzi bo co mam jakąś nową teorię to mi objawy nie pasują.
Na zimnym mazdzina nie puści nawet obłoczka, jak się nagrzeje to wygląda jakbym ją parą napędzał. Dynamika jazdy jest dobra, nie narzekam na spadki mocy.
Mechanik do którego podjechałem stwierdził, że to para wodna-normalka w chłodne dni i im zimniej tym gorzej będzie kopcic ale moim zdaniem coś dużo tej pary z tyłu.
To co ustaliłem, dymek jest jak w/w biało-przezroczysty, chmurka za mną rozwiewa się dopiero gdzieś po 1-1,5m, bardzo wilgotny, końcówka tłumika po rozgrzaniu mokra.
W płynie chłodniczym nic nie bulgocze, nie mam tłustych/czarnych syfów w zbiorniczku ani pod korkiem.
Pod korkiem oleju nie mam masła, dyma też nie puszcza, identycznie jak wyciągnę bagnet- nic nie dymi.
Ciśnienie na 3 po 11, na czwartym 10,5. Ubywa mi trochę płyn chłodniczy, oleju też. Tego drugiego jakieś 0,4-0,5 na 1000km ale ciężko stwierdzić dokładnie bo mam wyciek. Wlałem 10w-40 lotosa albo orlena-nie pamiętam. Wcześniej poprzednik lał minerał.
No i co może być przyczyną dymka?
Spala olej? – nie mam zabarwienia niebieiskiego, ponadto mokra rura wydechowa chyba nie powinna być w takim przypadku?
Bierze płyn? – uszczelka chyba cała bo nie mam oleju w zbierniczku ani masła pod korkiem ponadto ciśnienie w normie. Ktoś go przegrzał kiedyś i coś tam pękło w bloku?
Para z LPG? – mam II gen no i jak patrzyłem na inne samochody z korkiem wstydu w zderzaku to miały jakiś taki mniejszy ten "ogon".
Trochę szkoda m $ na generalny remont no i tak staram się trafić mniej więcej w 10 z problemem.
Pozdrawiam,
Damian
Mam Mazde 323f 1,5 ba z Z5 1996 LPG srebrną , która zaczęła mi puszczać dymka w kolorze biało-przezroczystym. Trochę już siedziałem nad tematem co może być przyczyną no i w końcu nie mam bladego pojęcia o co chodzi bo co mam jakąś nową teorię to mi objawy nie pasują.
Na zimnym mazdzina nie puści nawet obłoczka, jak się nagrzeje to wygląda jakbym ją parą napędzał. Dynamika jazdy jest dobra, nie narzekam na spadki mocy.
Mechanik do którego podjechałem stwierdził, że to para wodna-normalka w chłodne dni i im zimniej tym gorzej będzie kopcic ale moim zdaniem coś dużo tej pary z tyłu.
To co ustaliłem, dymek jest jak w/w biało-przezroczysty, chmurka za mną rozwiewa się dopiero gdzieś po 1-1,5m, bardzo wilgotny, końcówka tłumika po rozgrzaniu mokra.
W płynie chłodniczym nic nie bulgocze, nie mam tłustych/czarnych syfów w zbiorniczku ani pod korkiem.
Pod korkiem oleju nie mam masła, dyma też nie puszcza, identycznie jak wyciągnę bagnet- nic nie dymi.
Ciśnienie na 3 po 11, na czwartym 10,5. Ubywa mi trochę płyn chłodniczy, oleju też. Tego drugiego jakieś 0,4-0,5 na 1000km ale ciężko stwierdzić dokładnie bo mam wyciek. Wlałem 10w-40 lotosa albo orlena-nie pamiętam. Wcześniej poprzednik lał minerał.
No i co może być przyczyną dymka?
Spala olej? – nie mam zabarwienia niebieiskiego, ponadto mokra rura wydechowa chyba nie powinna być w takim przypadku?
Bierze płyn? – uszczelka chyba cała bo nie mam oleju w zbierniczku ani masła pod korkiem ponadto ciśnienie w normie. Ktoś go przegrzał kiedyś i coś tam pękło w bloku?
Para z LPG? – mam II gen no i jak patrzyłem na inne samochody z korkiem wstydu w zderzaku to miały jakiś taki mniejszy ten "ogon".
Trochę szkoda m $ na generalny remont no i tak staram się trafić mniej więcej w 10 z problemem.
Pozdrawiam,
Damian
- Od: 24 sie 2014, 11:01
- Posty: 5
- Skąd: Wrocław
- Auto: mazd 323f ba 1.5 16v 95'
Z tego co piszesz to nie widzę powodów do niepokoju.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Witam, dzięki za odpowiedzi. Puszka od kata jest, nie wiadomo tylko czy to nie jest wydmuszka Kat wpływałby na ilość pary wydobywającej się z tłumika?
EDIT:
Mam kolejną teorię. Co myślicie na temat przewiercenia tłumika końcowego w celu zrobienia upustu zbierającej się w nim wody? chodzi mi o jakąś dziurkę w spodzie żeby sobie spokojnie wyciekała. Wyczytałem ten patent na jakimś forum w prawdzie od skody ale rura to rura, interesuje mnie tylko czy sobie nie zepsuję tłumika.
EDIT:
Mam kolejną teorię. Co myślicie na temat przewiercenia tłumika końcowego w celu zrobienia upustu zbierającej się w nim wody? chodzi mi o jakąś dziurkę w spodzie żeby sobie spokojnie wyciekała. Wyczytałem ten patent na jakimś forum w prawdzie od skody ale rura to rura, interesuje mnie tylko czy sobie nie zepsuję tłumika.
- Od: 24 sie 2014, 11:01
- Posty: 5
- Skąd: Wrocław
- Auto: mazd 323f ba 1.5 16v 95'
Najlpiej to daj mu ostro po garach CHoc brak kata tez wplywa na dymienie w zimne dni , ale jak sie jezdzi do 2-3 krmp, to woda bedzie sie odkladała, a jak sie da mu w palnik wywali wode i podczas jazdy juz nie ma takiego dymu . Choc wlasnie niektorzy robia dziurki , ciekawe czy nie bedzie pierdzial taki wydech.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Tak, ale tylko przy odpaleniu przez chwilkę dosłownie.
I to jak są mrozy.
Dzisiaj np. odpaliłem po nocy to poszedł dymek, a potem już jak obroty opadły to nic.
Jak na zimnym dodaje mu gazu to nie kopci, tylko para leci.
Na ciepłym to już zupełnie nic.
I to jak są mrozy.
Dzisiaj np. odpaliłem po nocy to poszedł dymek, a potem już jak obroty opadły to nic.
Jak na zimnym dodaje mu gazu to nie kopci, tylko para leci.
Na ciepłym to już zupełnie nic.
- Od: 26 wrz 2013, 10:18
- Posty: 112
- Skąd: Wrocław/Zgorzelec
- Auto: Mazda 323 BA 1.5 16V 1995
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości