Prędkość max, przyspieszenie 0-100, elastycznosc???

Mazda 323 1994–1998

Postprzez maciekkm » 26 kwi 2009, 10:25

Brachol ostanio odwiedzil mnie w PL z g-techem oczywiscie od razu wrzucilismy go do mojej mazdy.Przyspieszenie 0-100 10,4s a na 1/4 mili hmm chyba blad pomiaru byl,ale mam foty jak by ktos niewierzyl.Mysle ze jak na 1200kg wagi i silniczek 1.5 to wynik imponujacy dlatego nie kazda z5 jest zajechana i ledwo jezdzi :P
Moja Madzia: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight= Komentujcie :)
Update str.1----> filmik 0-100km/h
0-100km/h 10,4s 1/4 mili 17,5s by G-TECH
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2007, 15:02
Posty: 109
Skąd: Bochnia
Auto: Mazda 323f BA 1.5DOHC 1997r.

Postprzez pazur_zks » 26 kwi 2009, 10:34

Jacek176 napisał(a):
Hvil napisał(a):ja kilka lat temu zajeździłem wewnętrzny mechanizm różnicowy i kopiłem druga skrzynię niby taka sama a mam prawie o pół tysiaka mniej obrotów przy 100 na h. ciekawe jak to wplynelo na dynamike. i czy tylko ost bieg jest dłuższy.

Pewnie była to skrzynia od innej wersji silnikowej.
Jeśli przy tej samej prędkości masz niższe obroty silnika to znaczy, że skrzynia ma dłuższe przełożenia, czyli większa prędkość max. ale gorsze przyspieszenie.


Jakie macie obroty przy prędkości 120 km/h na 5 biegu ja mam 3.5 tyś obr. to sporo tak powinno być ?

Silnik z5 1.5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2008, 18:33
Posty: 103
Skąd: Płock/Gdańsk
Auto: Mazda 323f BA '94 1.5 DOHC 16V

Postprzez soul » 26 kwi 2009, 11:16

maciekkm napisał(a):Brachol ostanio odwiedzil mnie w PL z g-techem oczywiscie od razu wrzucilismy go do mojej mazdy.Przyspieszenie 0-100 10,4s a na 1/4 mili hmm chyba blad pomiaru byl,ale mam foty jak by ktos niewierzyl.Mysle ze jak na 1200kg wagi i silniczek 1.5 to wynik imponujacy dlatego nie kazda z5 jest zajechana i ledwo jezdzi :P


sa takie osoby tutaj ktore CI uwierzą bo moja jedzie tak samo :)
wyniki z g-techa rzedu 10,5s
dodatkowo nei dawno mierzylem programem ktory wykorzystuje g-force meter'a z iphona – taka sama zasada dzialania co g-tech. program kosztuje parenascie ladnych dolarow. takze jest wiarygodny.. na nim czas 10,51s do 100km/h :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez lesiux » 26 kwi 2009, 13:45

soul napisał(a):sa takie osoby tutaj ktore CI uwierzą bo moja jedzie tak samo usmiech
wyniki z g-techa rzedu 10,5s
dodatkowo nei dawno mierzylem programem ktory wykorzystuje g-force meter'a z iphona – taka sama zasada dzialania co g-tech. program kosztuje parenascie ladnych dolarow. takze jest wiarygodny.. na nim czas 10,51s do 100km/h język



nieźle, wg danych technicznych te 1.5 mają 11,9 (dane z http://www.mazdaspeed.pl/web/mazda/mazd ... 23_ba_tech )

pazur_zks napisał(a):Jakie macie obroty przy prędkości 120 km/h na 5 biegu ja mam 3.5 tyś obr. to sporo tak powinno być ?

Silnik z5 1.5


co do skrzyni to ja w 1.8 mam podobnie jakieś 3200-3300 RMP przy tej prędkości. Trzeba przyznać, że skrzynia nieco dziwnie zestopniowna ale za to lepiej się zbiera jak wyżej kręcisz na każdym biegu bo nie trzeba całego zakresu obrotów przechodzić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez soul » 26 kwi 2009, 13:52

lesiux napisał(a):nieźle, wg danych technicznych te 1.5 mają 11,9


tak.. a 1.8 maja 9,7
a 2.0 9,4 s............. wierzysz w to ??...............

nikt nie wie nic na temat warunkow w jakich te pomiary zostaly przeprowadzone....

w rzeczywistosci jest tak ze zdrowe oczywiscie z5 z dobrym kierownikiem jest w stanie wycisnac 10,4-10,6s do 100
BP 1.8 jest w stanie zrobic to w mniej niz 9,5 sekundy
a 2.0 napewno mozna zejsc sporo ponizej 9 sekund...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez maciekkm » 26 kwi 2009, 14:14

Nie wiem jak jest z BP ale KF ma katalogowo 8,9s 0-100 na stronie jest blad.
Na 1/4 mili mialem czas 17,5s ale to chyba byl blad a nastepny wynik to 18,2s patrzylem na wyniki z wyscigow w borsku i zadna z5 do takiego nawet nie doszla (mowie o drugim wyniku),hmm spoko :)
Moja Madzia: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight= Komentujcie :)
Update str.1----> filmik 0-100km/h
0-100km/h 10,4s 1/4 mili 17,5s by G-TECH
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2007, 15:02
Posty: 109
Skąd: Bochnia
Auto: Mazda 323f BA 1.5DOHC 1997r.

Postprzez Bartg » 26 kwi 2009, 14:24

Jesli g-tech lapie do 96km/h to moze byc 10.5s, u mnie 100 km/h na dwojce sie nie osiagnie, wiec trzebaby doliczyc z 0.5s na idealna zmiane biegu.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7813 (21/123)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Jacek176 » 26 kwi 2009, 17:32

soul napisał(a):dodatkowo nei dawno mierzylem programem ktory wykorzystuje g-force meter'a z iphona – taka sama zasada dzialania co g-tech. program kosztuje parenascie ladnych dolarow. takze jest wiarygodny.. na nim czas 10,51s do 100km/h

W ostatnim GT testowali ten program. Podawał on czas o 2s lepszy niż był w rzeczywistości <lol>

Bartg napisał(a):Jesli g-tech lapie do 96km/h to moze byc 10.5s, u mnie 100 km/h na dwojce sie nie osiagnie, wiec trzebaby doliczyc z 0.5s na idealna zmiane biegu.

No właśnie, G-tech podaje czas od 0 do 60Mph czyli do 96km/h. Przyspieszenie do 100km/h będzie dłuższe o conajmniej 0.5s
Jeżeli do tego jeszcze dojdzie zmiana biegu na trójkę (jeśli 96km/h osiąga jeszcze na dwójce a 100km/h już na trójce) to faktycznie może wyjść 11.9s :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Lukasz L » 27 kwi 2009, 17:10

moja 1.5 w sedanie idzie 200
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2009, 16:24
Posty: 16
Skąd: Wołomin
Auto: 323 sedan 95r S1.5

Postprzez Bartg » 27 kwi 2009, 18:25

Licznikowo to wiemy ze Z5 potrafi dojsc do 200.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7813 (21/123)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez DominicoUK » 27 kwi 2009, 19:18

ja swoja bylem zdziwiony, w niemczech bujnela sie 200 z lampami w gorze 2 osoby plus bagaze i jakies 50 litrow beny w zbiorniku(swierzo po zalaniu do pelna) 0-100 (tzn do konca 2 tj 98kmh) na oponach 15 9.03 na 14 8.7.(gdyby doliczyc czas na zmiane biegu trzeba doliczyc jakies 0.5 sek moze sekunde, niewiem) jest stozek dolot zimnego powietrza przelotowy wydech, shortshifter i niewiem czy nie cos jeszcze bo kupilem auto od kolegi i wiem ze on duzo przy nim dubal ale szczerze to nie znam sie na tym za bardzo:) bylem naprawde milo zaskoczny. dodam tylko ze mialem wlaczona navi i tam pokazywalo jakis 1 km mniej niz na liczniku.
Ostatnio edytowano 27 kwi 2009, 22:03 przez DominicoUK, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 mar 2009, 16:58
Posty: 21
Skąd: zduńska wola / londyn
Auto: A4 B5 avant afn++

Postprzez maciekkm » 27 kwi 2009, 19:50

No dobra ale czas na 1/4 mili to juz byl ten rzeczywisty czas a nie jakies przeliczniki mil na km wiec mysle ze jest naprawde niezle :]
Moja Madzia: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight= Komentujcie :)
Update str.1----> filmik 0-100km/h
0-100km/h 10,4s 1/4 mili 17,5s by G-TECH
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2007, 15:02
Posty: 109
Skąd: Bochnia
Auto: Mazda 323f BA 1.5DOHC 1997r.

Postprzez Gnat80 » 27 kwi 2009, 22:41

Prawda jest taka panowie,że mimo to jest tylko 1.5 to ładnie sie odpycha,można już pogonić jakąś astrę 1.6,czy inne golfy.Jesli chodzi o te pojemności do 1.6 powiedzmy to uważam że Z5 dobrze ciśnie.W Borsku ostatnio nawet z dresiarzami w bmw 1.8 ustawiłem sie to równiuteńko szliśmy.Troszkę im głupio było że nie objechali marnej 1.5 <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 paź 2007, 18:19
Posty: 240 (0/3)
Skąd: Tuchola
Auto: Mazda 323F
Mazda 6
Zafira
Peugeot 407
Focus 2005
Mazda 3 BL 2.0

Postprzez Gandziej » 27 kwi 2009, 23:14

To, że ktoś ma większą pojemność nie świadczy o tym, że ma większy moment. W ogóle dochodzi do tego fakt, że chyba większość dresów kiepsko puszcza sprzęgło. ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2008, 22:43
Posty: 120
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323f 1.5 Z5 BA 95r

Postprzez Bartg » 27 kwi 2009, 23:57

Generalnie do 70-80 zbiera sie calkiem ladnie, pod koniec dwojki wyraznie słabnie. Ale czasem wystarcza zeby pogonic jakies wieksze auto ;)
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7813 (21/123)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez grabu122 » 28 kwi 2009, 00:54

Bartg napisał(a):Ale czasem wystarcza zeby pogonic jakies wieksze auto oczko


O ile to "większe auto" :D nie ma się zamiaru z nami ścigać :D
Prawdą jest, że kręcąc do 6tys. "na wariata" można nieraz i objechać nawet wszystkich na drodze, ale to tylko marne 88KM- cudów nie ma hahaha hahaha hahaha
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 20:29
Posty: 540 (0/3)

Postprzez Bartg » 28 kwi 2009, 01:23

Ostatnio na spocie byla rozmowa o ustawce – Bmw 520 e34 do setki poległo.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7813 (21/123)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez marktds » 28 kwi 2009, 20:50

Ja dziś mierzyłem w swojej 323F bg 1.6 16V z 1992r. no i tak
0-100 9,9s
80-120 10,5s (IV)
80-120 8,6s (III)

mierzyłem czasy na rozgrzanym silniku, jak wiadomo na zimnym lepiej idzie ale no cóż....
jeżeli chodzi o 80-120 to najlepszym rozwiązaniem u mnie było by do 105 na trójce a później na czwórkę bo jakoś dziwnie powyżej 4600rpm samochód traci moc ( myśle że to może filtr paliwa, jak myślicie) najlepszy przedział to 3200- 4600 tak wg mnie

vmax nie sprawdzany najwiecej jechalem tylko 165 ale da rade więcej, no i jeśli chodzi o przekłamania to przy licznikowym 100 mam 99 na gpsie przy stałej jeździe a przy 140 na budziku 138 wg gps , tak więc 323f BG ma małe przekłamanie na liczniku

Opony na jakich testowałem samochód to 195/50 R15

no i sprzęgło mam słabe już i samochód bierze litr olejku na 1000km przez te sprzęgło trace z 0,5 s na pewno
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2008, 19:31
Posty: 108
Skąd: Gostyniec
Auto: 323f BG 1.6 16V 1992r

Postprzez Radek89 » 28 kwi 2009, 21:08

Ja dziś mierzyłem w swojej 323F bg 1.6 16V z 1992r. no i tak
0-100 9,9s


A w ajki sposób mierzyłeś ? ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2007, 21:36
Posty: 526
Skąd: WROCŁAW
Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]

Postprzez marktds » 28 kwi 2009, 21:12

stoperem , każdą próbę 3 razy i wyniki były bardzo zbliżone najgorszy 0-100 to np 10,1s a najlepszy to 9,5 ale chyba troszke za poźno stoper włączyłem wybrałem te środkowe najbardziej prawdopodobne wyniki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2008, 19:31
Posty: 108
Skąd: Gostyniec
Auto: 323f BG 1.6 16V 1992r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323

cron