Prędkość max, przyspieszenie 0-100, elastycznosc???
Brachol ostanio odwiedzil mnie w PL z g-techem oczywiscie od razu wrzucilismy go do mojej mazdy.Przyspieszenie 0-100 10,4s a na 1/4 mili hmm chyba blad pomiaru byl,ale mam foty jak by ktos niewierzyl.Mysle ze jak na 1200kg wagi i silniczek 1.5 to wynik imponujacy dlatego nie kazda z5 jest zajechana i ledwo jezdzi
Moja Madzia: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight= Komentujcie
Update str.1----> filmik 0-100km/h
0-100km/h 10,4s 1/4 mili 17,5s by G-TECH
Update str.1----> filmik 0-100km/h
0-100km/h 10,4s 1/4 mili 17,5s by G-TECH
- Od: 4 wrz 2007, 15:02
- Posty: 109
- Skąd: Bochnia
- Auto: Mazda 323f BA 1.5DOHC 1997r.
Jacek176 napisał(a):Hvil napisał(a):ja kilka lat temu zajeździłem wewnętrzny mechanizm różnicowy i kopiłem druga skrzynię niby taka sama a mam prawie o pół tysiaka mniej obrotów przy 100 na h. ciekawe jak to wplynelo na dynamike. i czy tylko ost bieg jest dłuższy.
Pewnie była to skrzynia od innej wersji silnikowej.
Jeśli przy tej samej prędkości masz niższe obroty silnika to znaczy, że skrzynia ma dłuższe przełożenia, czyli większa prędkość max. ale gorsze przyspieszenie.
Jakie macie obroty przy prędkości 120 km/h na 5 biegu ja mam 3.5 tyś obr. to sporo tak powinno być ?
Silnik z5 1.5
- Od: 26 lis 2008, 18:33
- Posty: 103
- Skąd: Płock/Gdańsk
- Auto: Mazda 323f BA '94 1.5 DOHC 16V
maciekkm napisał(a):Brachol ostanio odwiedzil mnie w PL z g-techem oczywiscie od razu wrzucilismy go do mojej mazdy.Przyspieszenie 0-100 10,4s a na 1/4 mili hmm chyba blad pomiaru byl,ale mam foty jak by ktos niewierzyl.Mysle ze jak na 1200kg wagi i silniczek 1.5 to wynik imponujacy dlatego nie kazda z5 jest zajechana i ledwo jezdzi
sa takie osoby tutaj ktore CI uwierzą bo moja jedzie tak samo
wyniki z g-techa rzedu 10,5s
dodatkowo nei dawno mierzylem programem ktory wykorzystuje g-force meter'a z iphona – taka sama zasada dzialania co g-tech. program kosztuje parenascie ladnych dolarow. takze jest wiarygodny.. na nim czas 10,51s do 100km/h
- Od: 25 wrz 2007, 10:07
- Posty: 593
- Skąd: Lublin
- Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6
soul napisał(a):sa takie osoby tutaj ktore CI uwierzą bo moja jedzie tak samo usmiech
wyniki z g-techa rzedu 10,5s
dodatkowo nei dawno mierzylem programem ktory wykorzystuje g-force meter'a z iphona – taka sama zasada dzialania co g-tech. program kosztuje parenascie ladnych dolarow. takze jest wiarygodny.. na nim czas 10,51s do 100km/h język
nieźle, wg danych technicznych te 1.5 mają 11,9 (dane z http://www.mazdaspeed.pl/web/mazda/mazd ... 23_ba_tech )
pazur_zks napisał(a):Jakie macie obroty przy prędkości 120 km/h na 5 biegu ja mam 3.5 tyś obr. to sporo tak powinno być ?
Silnik z5 1.5
co do skrzyni to ja w 1.8 mam podobnie jakieś 3200-3300 RMP przy tej prędkości. Trzeba przyznać, że skrzynia nieco dziwnie zestopniowna ale za to lepiej się zbiera jak wyżej kręcisz na każdym biegu bo nie trzeba całego zakresu obrotów przechodzić.
- Od: 15 lut 2009, 18:00
- Posty: 1196
- Skąd: Katowice
- Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4
lesiux napisał(a):nieźle, wg danych technicznych te 1.5 mają 11,9
tak.. a 1.8 maja 9,7
a 2.0 9,4 s............. wierzysz w to ...............
nikt nie wie nic na temat warunkow w jakich te pomiary zostaly przeprowadzone....
w rzeczywistosci jest tak ze zdrowe oczywiscie z5 z dobrym kierownikiem jest w stanie wycisnac 10,4-10,6s do 100
BP 1.8 jest w stanie zrobic to w mniej niz 9,5 sekundy
a 2.0 napewno mozna zejsc sporo ponizej 9 sekund...
- Od: 25 wrz 2007, 10:07
- Posty: 593
- Skąd: Lublin
- Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6
Nie wiem jak jest z BP ale KF ma katalogowo 8,9s 0-100 na stronie jest blad.
Na 1/4 mili mialem czas 17,5s ale to chyba byl blad a nastepny wynik to 18,2s patrzylem na wyniki z wyscigow w borsku i zadna z5 do takiego nawet nie doszla (mowie o drugim wyniku),hmm spoko
Na 1/4 mili mialem czas 17,5s ale to chyba byl blad a nastepny wynik to 18,2s patrzylem na wyniki z wyscigow w borsku i zadna z5 do takiego nawet nie doszla (mowie o drugim wyniku),hmm spoko
Moja Madzia: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight= Komentujcie
Update str.1----> filmik 0-100km/h
0-100km/h 10,4s 1/4 mili 17,5s by G-TECH
Update str.1----> filmik 0-100km/h
0-100km/h 10,4s 1/4 mili 17,5s by G-TECH
- Od: 4 wrz 2007, 15:02
- Posty: 109
- Skąd: Bochnia
- Auto: Mazda 323f BA 1.5DOHC 1997r.
soul napisał(a):dodatkowo nei dawno mierzylem programem ktory wykorzystuje g-force meter'a z iphona – taka sama zasada dzialania co g-tech. program kosztuje parenascie ladnych dolarow. takze jest wiarygodny.. na nim czas 10,51s do 100km/h
W ostatnim GT testowali ten program. Podawał on czas o 2s lepszy niż był w rzeczywistości
Bartg napisał(a):Jesli g-tech lapie do 96km/h to moze byc 10.5s, u mnie 100 km/h na dwojce sie nie osiagnie, wiec trzebaby doliczyc z 0.5s na idealna zmiane biegu.
No właśnie, G-tech podaje czas od 0 do 60Mph czyli do 96km/h. Przyspieszenie do 100km/h będzie dłuższe o conajmniej 0.5s
Jeżeli do tego jeszcze dojdzie zmiana biegu na trójkę (jeśli 96km/h osiąga jeszcze na dwójce a 100km/h już na trójce) to faktycznie może wyjść 11.9s
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
ja swoja bylem zdziwiony, w niemczech bujnela sie 200 z lampami w gorze 2 osoby plus bagaze i jakies 50 litrow beny w zbiorniku(swierzo po zalaniu do pelna) 0-100 (tzn do konca 2 tj 98kmh) na oponach 15 9.03 na 14 8.7.(gdyby doliczyc czas na zmiane biegu trzeba doliczyc jakies 0.5 sek moze sekunde, niewiem) jest stozek dolot zimnego powietrza przelotowy wydech, shortshifter i niewiem czy nie cos jeszcze bo kupilem auto od kolegi i wiem ze on duzo przy nim dubal ale szczerze to nie znam sie na tym za bardzo:) bylem naprawde milo zaskoczny. dodam tylko ze mialem wlaczona navi i tam pokazywalo jakis 1 km mniej niz na liczniku.
Ostatnio edytowano 27 kwi 2009, 22:03 przez DominicoUK, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 27 mar 2009, 16:58
- Posty: 21
- Skąd: zduńska wola / londyn
- Auto: A4 B5 avant afn++
No dobra ale czas na 1/4 mili to juz byl ten rzeczywisty czas a nie jakies przeliczniki mil na km wiec mysle ze jest naprawde niezle
Moja Madzia: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight= Komentujcie
Update str.1----> filmik 0-100km/h
0-100km/h 10,4s 1/4 mili 17,5s by G-TECH
Update str.1----> filmik 0-100km/h
0-100km/h 10,4s 1/4 mili 17,5s by G-TECH
- Od: 4 wrz 2007, 15:02
- Posty: 109
- Skąd: Bochnia
- Auto: Mazda 323f BA 1.5DOHC 1997r.
Prawda jest taka panowie,że mimo to jest tylko 1.5 to ładnie sie odpycha,można już pogonić jakąś astrę 1.6,czy inne golfy.Jesli chodzi o te pojemności do 1.6 powiedzmy to uważam że Z5 dobrze ciśnie.W Borsku ostatnio nawet z dresiarzami w bmw 1.8 ustawiłem sie to równiuteńko szliśmy.Troszkę im głupio było że nie objechali marnej 1.5
Bartg napisał(a):Ale czasem wystarcza zeby pogonic jakies wieksze auto oczko
O ile to "większe auto" nie ma się zamiaru z nami ścigać
Prawdą jest, że kręcąc do 6tys. "na wariata" można nieraz i objechać nawet wszystkich na drodze, ale to tylko marne 88KM- cudów nie ma
Ja dziś mierzyłem w swojej 323F bg 1.6 16V z 1992r. no i tak
0-100 9,9s
80-120 10,5s (IV)
80-120 8,6s (III)
mierzyłem czasy na rozgrzanym silniku, jak wiadomo na zimnym lepiej idzie ale no cóż....
jeżeli chodzi o 80-120 to najlepszym rozwiązaniem u mnie było by do 105 na trójce a później na czwórkę bo jakoś dziwnie powyżej 4600rpm samochód traci moc ( myśle że to może filtr paliwa, jak myślicie) najlepszy przedział to 3200- 4600 tak wg mnie
vmax nie sprawdzany najwiecej jechalem tylko 165 ale da rade więcej, no i jeśli chodzi o przekłamania to przy licznikowym 100 mam 99 na gpsie przy stałej jeździe a przy 140 na budziku 138 wg gps , tak więc 323f BG ma małe przekłamanie na liczniku
Opony na jakich testowałem samochód to 195/50 R15
no i sprzęgło mam słabe już i samochód bierze litr olejku na 1000km przez te sprzęgło trace z 0,5 s na pewno
0-100 9,9s
80-120 10,5s (IV)
80-120 8,6s (III)
mierzyłem czasy na rozgrzanym silniku, jak wiadomo na zimnym lepiej idzie ale no cóż....
jeżeli chodzi o 80-120 to najlepszym rozwiązaniem u mnie było by do 105 na trójce a później na czwórkę bo jakoś dziwnie powyżej 4600rpm samochód traci moc ( myśle że to może filtr paliwa, jak myślicie) najlepszy przedział to 3200- 4600 tak wg mnie
vmax nie sprawdzany najwiecej jechalem tylko 165 ale da rade więcej, no i jeśli chodzi o przekłamania to przy licznikowym 100 mam 99 na gpsie przy stałej jeździe a przy 140 na budziku 138 wg gps , tak więc 323f BG ma małe przekłamanie na liczniku
Opony na jakich testowałem samochód to 195/50 R15
no i sprzęgło mam słabe już i samochód bierze litr olejku na 1000km przez te sprzęgło trace z 0,5 s na pewno
- Od: 3 lis 2008, 19:31
- Posty: 108
- Skąd: Gostyniec
- Auto: 323f BG 1.6 16V 1992r
Ja dziś mierzyłem w swojej 323F bg 1.6 16V z 1992r. no i tak
0-100 9,9s
A w ajki sposób mierzyłeś ?
- Od: 26 gru 2007, 21:36
- Posty: 526
- Skąd: WROCŁAW
- Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości