Strona 1 z 2

Przegląd przy 100000 km

PostNapisane: 12 lip 2004, 14:03
przez piohaq
Witam!
Mam takie pytanko:
zakupiłem mazde 323F BG 1.6 16V '93 w niemczech, przebieg 99tkm. Co muszę w niej wymienić w pierwszej kolejności? Zakładam, że układ jezdny jest wporzo, bardziej chodzi mi o oleje filtry itp. Jakie pieniądze muszę wydać na przygotowanie auta do jazdy? Jakie filtry? Za ile? Czy mogę samemu zabrać się za wymiane (nie mam pojęcia o mechanice :D ) ? Jakie oleje, płyny?
Bardzo proszę o odpowiedzi
pozdrawiam piohaq

PostNapisane: 12 lip 2004, 15:45
przez spec
TERAZ NAPISZĘCOŚ ODKRYWCZEGO:
-ROZRZĄD (TYLKO ŁĄCZNIE Z NAPINACZEM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)
-OLEJ ( BO NIE WIESZ CO I JAK I ILE KM)
-FILTR OLEJU I POWIETRZA
-ŚWIECE
-SPRAWDŻ CO MASZ W UKŁADZIE CHŁODZENIA
-PŁYN HAMULCOWY( PEWNIE DAWNO NIE ZMIENIANY)
TO BYŁOBY TYLE ZE SPRAW SERWISOWYCH , BO ZAWIECHA,WYDECH, ITP TO JUŻ ODDZIELNA PARA KALOSZY. POZDRAWIAM

PostNapisane: 12 lip 2004, 16:44
przez MarcinS
A przy okazji wymiany oleju to fajną słyszałem historyjkę jak wymieniałem ostatnio u siebie.
Koleś u którego wymieniałem olej mówił, że przyjechał ostatnio do niego gość i poprosił czy niemógłby mu dać tak z litr starego oleju. A koleś na to czemu nie, ale kontrolnie spytał po co mu. A klient, że ma niski poziom w silniku a jedzie na giełde sprzedać samochód więc nie będzie dokładał i kupował nowego. Koleś powiedział, że dobrze, że nie miał nic pod ręką bo mógł tamtemu krzywdę zrobić <killer> <killer> szkoda, że nie miał nic pod tą ręką :(
pozdr

PostNapisane: 12 lip 2004, 17:10
przez piohaq
-ROZRZĄD (TYLKO ŁĄCZNIE Z NAPINACZEM!!)

za ile mozna kupic? dlaczego łącznie z napinaczem?
-FILTR OLEJU I POWIETRZA

też jaki koszt tych elementów?
czy filtr paliwa też (jeśli jest takowy – zupełnie sie nieznam)?
-ŚWIECE

też trzeba? nie mogę jeździć na tych, które są? co się stanie jeśli będe jeździł na nich (tymczasowo z jakiś miesiąc – dwa)
-SPRAWDŻ CO MASZ W UKŁADZIE CHŁODZENIA

tam jest jakiś brązowy płyn, to chyba dobrze...
-PŁYN HAMULCOWY( PEWNIE DAWNO NIE ZMIENIANY)

nie wiem kiedy zmieniany, ale stan jest w zbiornikach dobry, tzn full
TO BYŁOBY TYLE ZE SPRAW SERWISOWYCH , BO ZAWIECHA,WYDECH, ITP TO JUŻ ODDZIELNA PARA KALOSZY

zawieszenie na pierwszy rzut oka jest igiełka, układ wydechowy nóweczka, ogolnie autko jest w stanie prawie idealnym biorąc pod uwagę wiek. Jeźdxiły nim tylko dwie babki z czego druga jest z rocznika 1930-ego, w środku zadbane, biała podsufitka jest rzeczywiście biała (nie palący własciciele). Jedyny problem jest taki, że jest ona po lekkiej stłuczce z przodu, wygląda jakby się ktoś w brame nie zmieścił i ma uszkodzony zderzak, błotnik, kierunek i lampe.
Stoi teraz u lakiernika, gdzie przejdzie remoncik, a następnie albo sam wymienie te elementy o których mowa wyżej oczywiście jedynie z waszą pomoącą bo krucho z kasą i na serwisik już raczej nie starczy.
Więc jeśli znacie koszt i ceny tych w/w eleementów oraz odpowiedzi na moje pytania to zapraszam do dyskusjii

PostNapisane: 12 lip 2004, 17:12
przez Piotrek
A przy okazji wymiany oleju to fajną słyszałem historyjkę jak wymieniałem ostatnio u siebie.
Koleś u którego wymieniałem olej mówił, że przyjechał ostatnio do niego gość i poprosił czy niemógłby mu dać tak z litr starego oleju. A koleś na to czemu nie, ale kontrolnie spytał po co mu. A klient, że ma niski poziom w silniku a jedzie na giełde sprzedać samochód więc nie będzie dokładał i kupował nowego. Koleś powiedział, że dobrze, że nie miał nic pod ręką bo mógł tamtemu krzywdę zrobić szkoda, że nie miał nic pod tą ręką
pozdr


Niby przesada, ale w sasiednim watku jest opisany sposob przerobienia chlodnicy z duzego fiata do mazdy --> co bys powiedzial, widzac taki patent na gieldzie ?? <killer>

PostNapisane: 12 lip 2004, 17:23
przez MarcinS
ceny części sprawdz sobie na moto.sklep.pl

PostNapisane: 12 lip 2004, 18:23
przez Jaksa
ceny części sprawdz sobie na moto.sklep.pl
a ceny usługi gdzie? <lol>

PostNapisane: 12 lip 2004, 18:35
przez ravo
Niby przesada, ale w sasiednim watku jest opisany sposob przerobienia chlodnicy z duzego fiata do mazdy --> co bys powiedzial, widzac taki patent na gieldzie ?? <killer>[/quote]

ehh wiedzialem ze beda takie teksty dlatego to specjalnie napisalem wiesz nie widziales co zrobilem to nie mow, a co chlodnica moze byc gorsza z fiata niz z mazdy moze jest lepsza co widzisz w tym zlego?? nie moja wina ze bezmozgowcy z mazdy wymyslili sobie plastikowe chlodnice ktore pekaja !! a ja jak bym zobaczyl taki patent na gieldzie i tak utrzymane auto jak moje to odrazu bym je kupil bo bym zobaczyl ze koles co ja mial to cos robil a nie byl takim debilem ze nawet oleju sam nie umial zmienic i robil na nim 20 tys

PostNapisane: 12 lip 2004, 18:40
przez Piotrek
Wiadomo, ze ceny nie sa niskie, no ale bez przesady. Przymujac taki tok myslenia, w historyjce o zuzytym oleju nie powinno byc nic dziwnego. Dla goscia ceny nowego oleju tez pewnie byly za duze, a ze auto i tak szlo na sprzedaz, to znalazl tansze rozwiazanie ;)

p.s
Faktycznie nie widizalem Twojego patentu, wyrazajac swoja opinie opieralem sie na roznego rodzaju "rozwiazaniach", ktore spotkalem do tej pory. Jak narazie wszystkie mnie przerazaly, wiec sceptycznie podszedlem do tej chlodnicy, tak to sobie wyobrazilem -->kawalek regalu + detka od Warszawy itd., wiec sie zrazilem i napisalem co o tym sadze. Zycze bezproblemowej pracy owego urzadzenia i tyle :)

PostNapisane: 12 lip 2004, 19:36
przez ravo
wiesz nie porownuj zmiany oleju do zmiany chlodnicy bo to jest inna sprawa zalozenie chlodnicy nowej od fiata a lanie starego oleju ja np jezdze na pol syntetyku i zmieniam go co 6 tys wiec az przesadnie za wczesnie, a jesli chodzi o ten regal to uzylem go jako szyny mocujacej chlodnice a detki do amortyzacji to jestem pewien ze ta chlodnica jest lepiej zamontowana niz orginalna i ladniej to wyglada i jest bardziej odporna na wtrzasy zapraszam zreszta na spot do karpacza bo chyba jestes z dolnoslaskiego a nie byles na zadnym zlocie we wroclawiu !!

PostNapisane: 12 lip 2004, 19:43
przez MarcinS
Jaksa napisał(a):
ceny części sprawdz sobie na moto.sklep.pl
a ceny usługi gdzie? <lol>


jak to gdzie?? infolinia jest pod 0-...-323-626 :D

PostNapisane: 12 lip 2004, 19:58
przez Piotrek
A skad wiesz, ze nie bylem na zadnym zlocie? Sledzisz mnie ? <lol> Dobra, nie draznie Cie juz wiecej, bo jak to mowia: "Lepiej miec przyjaciol niz wrogow", pozdrawiam

PostNapisane: 12 lip 2004, 20:06
przez Jaksa
jak to gdzie?? infolinia jest pod 0-...-323-626
<lol> a to dobre...

PostNapisane: 12 lip 2004, 21:44
przez piohaq
Dobra.
A teraz może mi odpowiecie na wyżej zadane pytania.
I jeszcze jedna rzecz. Jeśli trzeba wymienić koniecznie świece to jakie mam kupić? Jakiej firmy itd?
Z góry thx za pomoc.

PostNapisane: 12 lip 2004, 22:43
przez Jaksa
za ile mozna kupic? dlaczego łącznie z napinaczem?
Pasek rozrzadu (zamiennik Japonski E33020 75 zł napinacz E43020 70zł) pasek rozrządu wymieniasz co 100 tys razem z napinaczem . Filtr oleju ( 15 zl ) powietrza (30zl) paliwa ( 40 zł ) Swiece 15 zl szt ( 60 zl kpl. NGK )
tam jest jakiś brązowy płyn, to chyba dobrze...
myslę że do wymiany 3 litry koncentratu 75 zl
nie wiem kiedy zmieniany, ale stan jest w zbiornikach dobry, tzn full
Tak jak plyn chlodniczy co 2 lata. To tak na szybko wszystko co moglem napisać .Jak chcesz się jeszcze o cos zapytać to pytaj. Pozdrawiam

PostNapisane: 12 lip 2004, 23:04
przez piohaq
oka dzieki
tylko jeszcze jakie swiece mam kupic (napisz jak slepemu lysemu i/lub glupiemu :D) ?

PostNapisane: 12 lip 2004, 23:36
przez Jaksa
tylko jeszcze jakie swiece mam kupic (napisz jak slepemu lysemu i/lub glupiemu ) ?
Jutro napiszę bo brak mi w domu katalogu NGK ale chyba BKR5 E 11 jutro sprawdzę ( starosc nie radosc )

PostNapisane: 12 lip 2004, 23:37
przez Piotrek
( 60 zl kpl. NGK


Swieczki NGK (tak sie nazywaja ;) ) Nie mam pojecia jak to napisac, zeby slepy odczytal <lol>


:| Jaksa byl szybszy, a ja myslalem, ze piohaq
nie zauwazyl wczesniejszego posta w calosci <glupek2> ale wtopa <lol>

PostNapisane: 12 lip 2004, 23:51
przez Jaksa
Jaksa byl szybszy, a ja myslalem, ze piohaq
Bo Jaksa pracuje 24 godz/dobę .... forum jak narkotyk <lol>

PostNapisane: 13 lip 2004, 02:48
przez VIP
heh ale przeciesz idziesz do sklepu po świece mowisz model silnik rok i ci daje takie jakie maja byc wg katalogu :) po co przemeczac jakse :) on i tak ma duzo pracy hehe :) pozdrawiam