Jak rozpoznać typ silnika?
1, 2
riplej też nie mogę odczytać... nie wiem dlaczego
może poprostu w tej bazie danych mają tylko mazdy na europę z kierą po lewej stronie??
może poprostu w tej bazie danych mają tylko mazdy na europę z kierą po lewej stronie??
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
Dzieki wielkie. Tylko że jest jeden problem bo w papierach pisze ze jest to 1,6 GLX z moca 79Kw a to jest jakieś 105-107km. Wiec juz nie wiem gdzie pisza prawde bo auto faktycznie było sprowadzone do polski na poczastku zeszłego roku z austri. Kolor nadwozia i wnetrza zgadza sie z tym co napisaleś tylko ten silknik i moc mi troche nie pasuje:( No i jeszce rok produkcji w papierach jest napisane 1991r. Co moze byc powodem tego ze na tej ruskiej stronie pokazuje inaczej a w dowodzie jest inaczej??
- Od: 25 maja 2007, 22:44
- Posty: 7
- Skąd: Cieszyn
- Auto: Mazda 323f 1,6 GLX (BG)
klimo88 napisał(a):No i jeszce rok produkcji w papierach jest napisane 1991r.
Pewnie przyjęli rok w którym auto zostało zarejestrowane....robią tak w Austrii i w Niemczech też napewno...ale faktyczny rok jest taki jak napisałem
klimo88 napisał(a):1,6 GLX z moca 79Kw
To jest nie możliwe bo silników o tej mocy 105-107KM nie było w efkach
Po drugie masz 8 zaworów a nie 16 i to już samo wyklucza tą moc którą podałeś A do tego masz SOHC a nie DOHC Więc może poprostu któś podał błędną moc i wpisali w dowód taką
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
hmm..ciekawe bo auto posiadam dopiero od 3 tygodni Wiec moze i masz racje ale po co ktoś by podawal inny model silnika.... a pozatym zapomnialej jeszcze o jednym i przypomnialem sobie dopiero dzisiaj jak spojrzalem pod maske. Na silniku jest napis 16V I zastanawiam sie czy poprostu przez te 16lat które ma auto ktoś sobie zwyczajnie nie zmienił silnika.....o ile wogóle możliwa jest taka zmiana
- Od: 25 maja 2007, 22:44
- Posty: 7
- Skąd: Cieszyn
- Auto: Mazda 323f 1,6 GLX (BG)
Na silniku jest napis 16V I zastanawiam sie czy poprostu przez te 16lat które ma auto ktoś sobie zwyczajnie nie zmienił silnika.....o ile wogóle możliwa jest taka zmiana
Widzocznie ktoś zmienił silnik bo akurat to jest łatwe zmierz przynajmniej stoperem ile masz do 100 to porównam z moim bratem 1,6 16V 88KM a na silniku jest napisane DOHC?? Bo z tego co wiem wszystkie silniki mazdy DOHC mają napisane to na silniku Jeśli nie masz to masz SOHC
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
Witam zgodze się z kolęgą BratCukierka że z Vinu można dużo się o autku dowiedzieć, to że w vinie wychodzi pojemność 1.5 nie znaczy że w pojeżdzie jest 1.5 bo od sprecyzowania rodzaju pojemności i mocy silnika zależ numer silnika umieszczony na bloku a dokładnie jego kod najczęściej 2 lub 3 pierwsze znaki tego kodu to właśnie po tym się poznaje silnik. Podam prosty przykład AUDI 80 pojemność 1.6 i 1.8 te same bloki te same ułożenie te same oprzyżądowanie te same średnice tłoka a jednak inne pojemności i jak by nie kod silnika to bez rozebrania i zmierzenia skoku tłoka nieda się tego określić. Jeśli macie numer silnika to moge wam określic jaki to silnik itd. pozdrawiam.
Prawie jak FERRARI !
Prawie robi wielką różnice!!!
Prawie robi wielką różnice!!!
- Od: 31 maja 2007, 16:53
- Posty: 8
- Skąd: Rybnik
- Auto: Mazda 323 BG 1.7D PN 91r
klimo88 napisał(a):Co moze byc powodem tego ze na tej ruskiej stronie pokazuje inaczej
Kupa błędów? Nie wiem skąd mają dane EPC, ale są czasem duże nieścisłości w ich bazie.
A silnika DOHC się nie da pomylić z SOHC – pokrywa zaworów ma wyraźnie miejsce na dwa wałki. Świece idą do cylindra od góry nie od boku, są otwory dokładnie przez środek tej pokrywy. I jeszcze raz przypomnę że 16V można mieć i na jednym wałku...
Briareos napisał(a):I jeszcze raz przypomnę że 16V można mieć i na jednym wałku...
dokładnie czyli SOHC
Klimo88 masz na pokrywie zaworów napis DOHC??
Briareos napisał(a):Kupa błędów? Nie wiem skąd mają dane EPC, ale są czasem duże nieścisłości w ich bazie.
tu się mogę zgodzić ale...jeśli chodzi o mój model to dane się zgadzały
Nullatur napisał(a):witam.
Skorzystałem z tej strony ale ja nie pajumaju i wielu nei rozumiem mam prośbę mógłbyś rozwiać moje watpliwosci czy mam 8 czy 16 zaworówkę i jaką ma moc
mój vin JMZBG13C200292230
według VINu masz 1,3 8V na stronie podali moc 60KM ale z tego co mi wiadomo ma 67 KM
banan84 zgodzę się z tobą ostatnio u znajomego lakiernika stała 323 C i znajomy mówił że to 2,0 ale że nie było tych silników seryjnie postanowiłem spojrzeć na oznaczenia silnika, a poza tym różnił się od silnika 2,0 16V i wkońcu odnalazłem oznaczenia BP Co nie zmienia faktu że autko radzi sobie nieźle z takim silnikiem:D
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
http://google.pl/translate?&hl=pl&ie=UT ... 7200511159
ogólnie to
http://google.pl/translate?&hl=pl&ie=UT ... F%3Fvin%3D[tuwklejnumervin]
ogólnie to
http://google.pl/translate?&hl=pl&ie=UT ... F%3Fvin%3D[tuwklejnumervin]
-
wodor
Jestem nowy. Cześć,
Proszę o rozkodowanie mojej MX-5
JMZNC188270118502
Dokładnie chodzi mi o typ silnika bo najprawdopodobniej jest do wymiany.
Proszę o rozkodowanie mojej MX-5
JMZNC188270118502
Dokładnie chodzi mi o typ silnika bo najprawdopodobniej jest do wymiany.
-
rysiekj
rysiekj napisał(a):Jestem nowy. Cześć,
Proszę o rozkodowanie mojej MX-5
JMZNC188270118502
Dokładnie chodzi mi o typ silnika bo najprawdopodobniej jest do wymiany.
wg EPC to 1,8 a szukając dalej w wikipedii wychodzi że to jednostka o kodzie L8-DE albo L8-VE bo takie 1,8 wychodziły w odmianie NC. silnik 2.0 to LF taki jak w Mazda3 tylko pewnie z innym strojeniem
polecam strony:
MX-5 Wikipedia [ENG]
Mazda silniki MZR – L [ENG]
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Witam, temat dość stary ale warto by go odnowić, a więc jeśli chodzi o VIN i korzystając z rosyjskiej strony z której korzysta każdy kto sprawdza swoją madzie odczytuje iż moja Madzia została wyprodukowana dla Europy z przeznaczeniem na Niemcy skąd została sprowadzona do Polski i wyprodukowana w Japonii co się zgadza patrząc na pierwsze trzy znaki numeru VIN. druga sprawa na stronce jest napisane ze ma 90KM a wiemy, że 8 oznaczenie w nr VIN to moc silnika, literka T oznacza 90konna wersję a literka R oznacza 101/110konna wersję, u mnie w dowodzie jest wbite 66KW czyli 90KM a numer VIN wskazuje 101KM i jeśli dobrze pamiętam to pod obudową filtra powietrza napisane jest RF4F czyli 101KM?
Czy ktoś jest w stanie mi pomóc bo się troszkę pogubiłem a wolałbym wiedzieć ile w końcu mam tych kucyków pod maską... -_O Pozdrawiam i czekam niecierpliwie !
Czy ktoś jest w stanie mi pomóc bo się troszkę pogubiłem a wolałbym wiedzieć ile w końcu mam tych kucyków pod maską... -_O Pozdrawiam i czekam niecierpliwie !
- Od: 11 wrz 2012, 08:47
- Posty: 81
- Skąd: Pomorskie, Bytów
- Auto: Mazda 323f BJ 1998r 2.0 DiTD (90HP) – Była
Mazda 6 GH 2008r 2.0 MZR-CD (140HP) – Jest
polecam zdecydowanie poradnik z forumowej bazy wiedzy
>>LINK<<
tu jest chyba wszystko o silnikach diesla w Mazdach
>>LINK<<
tu jest chyba wszystko o silnikach diesla w Mazdach
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Ten temat już przewałkowałem a mianowicie:
RF2A 101 KM w 626 (w 323/premacy 90, 101)
RF4F 110KM w 626 (w 323/premacy RF3F 90 i 101)
Patrząc na ten wykaz mogę mieć 101 albo 90KM, więc to mnie nie ratuje
RF2A 101 KM w 626 (w 323/premacy 90, 101)
RF4F 110KM w 626 (w 323/premacy RF3F 90 i 101)
Patrząc na ten wykaz mogę mieć 101 albo 90KM, więc to mnie nie ratuje
- Od: 11 wrz 2012, 08:47
- Posty: 81
- Skąd: Pomorskie, Bytów
- Auto: Mazda 323f BJ 1998r 2.0 DiTD (90HP) – Była
Mazda 6 GH 2008r 2.0 MZR-CD (140HP) – Jest
taka oto informacja znajduje się w WIKIOPEDII
co daje dobry obraz w kontekście info z VINu bo wg informacji tam zawartych Twoja BJ to MY1998 a dokładna data produkcji to 11.11.1998 tak patriotycznie jako 11 Listopad i za niedługo ma urodziny
RF-T DI 1998 (2.0 DiTD)[edit]
A direct-injection turbo version (101 bhp) with four valves per cylinder, called the DiTD was introduced in the June 1998 Mazda 626 Wagon 2.0 DiTD. Engine has SOHC valve train with rocker arms and mechanically adjusted screws (no hydraulic valve lifters), with Denso V5 rotary injection pump and Denso PCM.
There were three power versions:
66 kW (90 PS; 89 hp) at 4000 rpm with maximum torque 220 N·m (160 lb·ft) at 1800 rpm
74 kW (101 PS; 99 hp) at 4000 rpm with maximum torque 220 N·m (160 lb·ft) at 1800–2200 rpm
81 kW (110 PS; 109 hp) at 4000 rpm with maximum torque 230 N·m (170 lb·ft) at 2000–2600 rpm
Engines were mounted in:
Mazda 323 5D hatchback and 4D sedan since August 1998 (66 kW version)
Mazda 323 5D hatchback and 4D sedan since January 2001 (74 kW version)
Mazda 626 Capella since June 1998
Mazda Premacy as DE 2.0L (DIREC-D) Euro III
co daje dobry obraz w kontekście info z VINu bo wg informacji tam zawartych Twoja BJ to MY1998 a dokładna data produkcji to 11.11.1998 tak patriotycznie jako 11 Listopad i za niedługo ma urodziny
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości