Gdzie znajduje się bezpicznik glówny rozrusznika?

Mazda 323 1980–1995

Postprzez Gość » 13 lip 2007, 09:06

Mam problem z rozrusznikiem.Jak przekręcam kluczyk to nic sie nie dzieje.Podejrzewam 2 rzeczy, bezpiecznik główny od rozrusznika lub stacyjka.gdzie on sie znajduje?Jak można na krótko spiąć rozrusznik żeby go sprawdzić.( to jest wersja SEDAN).Prosze o pomoc !!!
Gość
 

Postprzez topik » 13 lip 2007, 20:14

Witam!Sprawdź wszystkie bezpieczniki w skrzynce pod maska i jeżeli któryś będzie spalony to go wymień.
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez topik » 13 lip 2007, 22:47

Wymontuj rozrusznik i podłącz go pod akumulator na sekunde, dwie żeby tylko zobaczyć czy działa.
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez yasiu » 22 lip 2007, 23:47

Jaki bezpiecznik? ;) Nie ma bezpiecznika osobnego od stacyjki jest on razem z głównym bezpiecznikiem od zapłonu ale skoro świecą kontrolki musi być ok.

Powody mogą być następujące:

Przekręcasz na rozruch i słyszysz Pykanie pod maską ( rozrusznika ) wtedy powodem usterki jest sam rozrusznik a mogą być to: Zawieszone szczotki, skończone szczotki, spalony wirnik....

Jeżeli nie słyszysz tykania pod maską to zrób tak:
Weź żarówkę ( lub miernik z obciążeniem ) najlepiej pobierającą większy prąd ( może być z halogenów ), podłączasz żarówkę do jedynego cienkiego przewodu idącego do rozrusznika oraz masy. Jeżeli żarówka się zapali ( pamiętaj o tym że rozrusznik nie może tykać ) to do wymiany jest półautomat ( można delikatnie go puknąć młotkiem i wtedy zaskakuje ale i tak jest do wymiany ) Jeżeli natomiast żarówka się nie zapala:

Może być brak masy na silniku ( sprawdź prowadząc gruby przewód od – ( minusowej )klemy akumulatora do silnika, jeżeli nadal nic to bierz się za stacyjkę. Zobacz czy ze stacyjki wychodzi napięcie na rozruch, jeżeli nie masz uwaloną stacyjkę ;)

Przyczyną mogą być również zaśniedziałe styki.

Przeprowadź powyższe testy i napisz co tam ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2005, 23:29
Posty: 112
Skąd: Michałowice k Brzegu
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 24V

Postprzez Brav0 » 25 lip 2007, 10:54

yasiu napisał(a):
Powody mogą być następujące:

Przekręcasz na rozruch i słyszysz Pykanie pod maską ( rozrusznika ) wtedy powodem usterki jest sam rozrusznik a mogą być to: Zawieszone szczotki, skończone szczotki, spalony wirnik....


U mnie jest podobnie:
Słyszę pykanie ale tylko jeśli akumulator jest podpięty kablami do akumulatora innego samochodu. Rozrusznik nie kręci.
Sytuacja jest inna w momencie gdy próbuję odpalić tylko z mojego akumulatora. Przekręcam kluczyk na "zapłon" kontrolki się zapalają, wciskam immobiliser i wtedy kontrolki przygasają – świecą ale b. słabo. Po dalszym przekręceniu kluczyka nie dzieje się nic.
Dziwne jest to że akumulator na 90% jest ok. Nie wiem skąd ten spadek napięcia. Na pych samochód odpala bez problemów.
Macie jakieś pomysły? Zależy mi na czasie – znacie jakiegoś speca od rozruszników/elektryki na Sadybie?
Jest coś co mogę sprawdzić sam(czytam że pod maską są jakieś bezpieczniki, gdzie? mogę prosić o foto?) Bezpieczniki pod kierownicą sprawdzone.


pzdr
Brav0
Mazda 323 BG 1,6 16v SOHC 91r.
Początkujący
 
Od: 16 gru 2005, 14:24
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323 BG 1,6 16v SOHC 91r.

Postprzez yasiu » 25 lip 2007, 11:02

Brav0 a podmieniałeś akumulator? Tzn czy wkładałeś inny do swojej mazdy?

To by pozwoliło dokładniej określić stan twojego obecnego aku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2005, 23:29
Posty: 112
Skąd: Michałowice k Brzegu
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 24V

Postprzez Brav0 » 25 lip 2007, 11:20

Wydaje mi się że akumulator powinien być ok. Awaria nastąpiła po ok 2h jazdy. Zgasiłem samochód na 15 minut i już nie odpalił. Chyba, że jednocześnie padł alternator... Do tej pory odpalał jak to piszą w ogłoszeniach "na dotyk"
Dziś rano podłączyłem kablami akumulator od odpalonego samochodu. Jedyny efekt jaki udało się uzyskać to pykanie...
Zastanawia mnie jak podłączony jest immobiliser – kontrolki, światła, radio gasną po jego wciśnięciu...
Zastanawiam się czy może być tak że np. immobiliser podłącza coś (np. rozrusznik) na czym jest zwarcie? Może to zwarcie da się w miarę łatwo zlokalizować?

Edit: Po odpaleniu wszystko działa normalnie. Światła odzyskują moc, radio zaczyna grać. Tzn. że to raczej nie alternator. Myślę sobie że skoro tak, to nie jest to też zwarcie na rozruszniku – normalnie rozrusznikiem da się pokręcić i w trakcie jazdy – a to na chłopski rozum znaczy że gdyby było na nim zwarcie, to problem nie zniknąłby po odpaleniu – słusznie myślę?
Dalej na chłopski rozum – skoro spada napięcie po wciśnięciu immobilisera to powoduje to coś co jest w tym momencie załączane, skoro po odpaleniu jest ok to znaczy że przyczyna jest coś co po odpaleniu jest wyłączane z obwodu?
Hmm...

pzdr
Brav0
Mazda 323 BG 1,6 16v SOHC 91r.
Początkujący
 
Od: 16 gru 2005, 14:24
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323 BG 1,6 16v SOHC 91r.

Postprzez yasiu » 25 lip 2007, 14:50

Tak styk immobilisera załącza obwód idący do stacyjki ( zasilanie po zapłonie ) więc może być uszkodzony ( może mieć 2 obwody osobno na zasilanie i osobno na rozrusznik ), wyciągnij puszkę i odłącz to i powiedz jaki jest efekt.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2005, 23:29
Posty: 112
Skąd: Michałowice k Brzegu
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 24V

Postprzez Brav0 » 25 lip 2007, 15:05

:| jaką puszkę?


dzięki
Brav0
Mazda 323 BG 1,6 16v SOHC 91r.
Początkujący
 
Od: 16 gru 2005, 14:24
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323 BG 1,6 16v SOHC 91r.

Postprzez WasylNS » 25 lip 2007, 15:31

A tak zapytam z ciekawości, jak przekręcasz kluczyk to kontrolki świecą czy gasną?
Początkujący
 
Od: 26 maja 2007, 10:27
Posty: 8
Skąd: Nowy Sącz
Auto: 323 BF GLX '86 1,5 Sedan

Postprzez Brav0 » 25 lip 2007, 15:42

1. Przekręcam do pozycji zapłon – świecą.
2. Wciskam pilot od immobilisera – przygasają
3. Przekręcam kluczyk żeby zapalić – gasną
4. Po puszczeniu kluczyka świecą b. słabo. B. słabo świecą też światła mijania.

Przy podłączonym obcym aku, kontrolki świecą się mocniej, po przekręceniu kluczyka do pozycji nr 3 słychać pykanie(jakby włożyć linijkę do wentylatora) , rozrusznik nie kreci.


pzdr
Brav0
Mazda 323 BG 1,6 16v SOHC 91r.
Początkujący
 
Od: 16 gru 2005, 14:24
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323 BG 1,6 16v SOHC 91r.

Postprzez WasylNS » 25 lip 2007, 15:48

Może to wydać się trochę głupie, ale ściąg klemy od aku i przeczyść. Miałem kiedyś tak w swojej bestyjce ;)
Początkujący
 
Od: 26 maja 2007, 10:27
Posty: 8
Skąd: Nowy Sącz
Auto: 323 BF GLX '86 1,5 Sedan

Postprzez yasiu » 25 lip 2007, 16:42

Tak przeczyść klemy, immo tu odpada. Musisz szukać przy rozruszniku lub w połączeniu masy z obudową i silnikiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2005, 23:29
Posty: 112
Skąd: Michałowice k Brzegu
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 24V

Postprzez Brav0 » 25 lip 2007, 16:58

Dzięki wszystkim za pomoc. Wieczorem obejrzę klemy, spróbuję jeszcze raz podłączyć inny akumulator i przyjrzę się kablom przy rozruszniku. Niestety we wszystkich warsztatach, które dziś obdzwoniłem mają urlopy i terminy na koniec tygodnia. A ja muszę się przeprowadzić do końca tygodnia... ehh



pzdr
Brav0
Mazda 323 BG 1,6 16v SOHC 91r.
Początkujący
 
Od: 16 gru 2005, 14:24
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323 BG 1,6 16v SOHC 91r.

Postprzez yasiu » 25 lip 2007, 18:05

Sprawdź też masę silnika. ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2005, 23:29
Posty: 112
Skąd: Michałowice k Brzegu
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 24V

Postprzez Brav0 » 30 lip 2007, 11:03

Problem rozwiązany.
Wydawało mi się to nieprawdopodobne a jednak...
Przyczyną był padnięty akumulator... Teraz już wiem, że to iż samochód nie chce odpalić na kablach nie znaczy, że przyczyną nie jest akumulator.
Akumulator, był tak słaby, że prąd idący po kablach nie wystarczał do rozruchu.

pzdr
Brav0
Mazda 323 BG 1,6 16v SOHC 91r.
Początkujący
 
Od: 16 gru 2005, 14:24
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323 BG 1,6 16v SOHC 91r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323