Mazda5 (CR) – Opinie o modelu

Mazda5 2005–2010

Postprzez SlawekMazda5 » 1 maja 2009, 20:38

SlawekMazda5 napisał(a):Jestem właśnie po przeglądzie – wgrali mi nowy soft zgodnie z zaleceniami MAZDY – ale różnicy raczej nie odczujesz... spalanie i akustyka raczej bez zmian:)

Od ilu km masz ten nowy soft? Nie mogę na razie porównać spalania. Teraz czasem wożę 3 rowery, a belki i uchwyty non stop i wg kompa pali 8,5 l. Wcześniej 7,7 l

3 kwietnia miałem przegląd i nowy soft – przejechałem ponad 1000 km i spalanie wzrosło – po warszawie wcześniej 8,5l/100 teraz 9,5l/100 – no chyba że to wina większych korków :)
[flash=][color=#FF0040]SlawekMazda5[/color][/flash]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:01
Posty: 36
Skąd: Warszawa
Auto: MAZDA 5 2.0 143 km TOP 2008

Postprzez ppmarian » 27 maja 2009, 15:47

Cześc jestem tu nowy

Sam jeżdzę Subaru Forester ale do mazdy mam i mialem zawsze sentyment (kiedys dlugo uzytkowalem mazde 323 1.7 3d – bardzo milo wspominam ten samochod)

Szukam auta dla rodzicow – i znlazlem w dobrej cenie mazde 5 z USA silnik 2.3 automat

– czy mazda 5 podobnie jak subaru forester na rynek USA jest robiona w Japoni?
– czy mozna bez problemu zlaozyc gaz (sekwencjar)do silnika 2.3 ~170KM
– jak jest z twaloscia (zawieszenie, osprzet silnika)
– czy może lepiej szukac wersji europejkiej 2.0?

Dziekuję
mazda x1
vw x 3
subaru x 2
mazda x ?
Początkujący
 
Od: 27 maja 2009, 15:40
Posty: 6

Postprzez Globy » 27 maja 2009, 20:39

Witamy serdecznie <usmiech>

– czy mazda 5 podobnie jak subaru forester na rynek USA jest robiona w Japoni?

Tak.

ppmarian napisał(a):– czy mozna bez problemu zlaozyc gaz (sekwencjar)do silnika 2.3 ~170KM

Tak.

– jak jest z twaloscia (zawieszenie, osprzet silnika)

Silnik bez zarzutu (nowoczesna konstrukcja na łańcuchu), skrzynia różnie, ale jeśli w momencie kupna nic się dzieje, to w dalszej eksploatacji, przy bieżącym serwisie i prawidłowym użytkowaniu, też nie powinno. Poczytaj opinie o "piątce" w sekcji Zoom-Zoom.

ppmarian napisał(a):– czy może lepiej szukac wersji europejkiej 2.0?

Na pewno będzie bardziej oszczęda, ale niewiele jest "automatów" (kwestia wygody). Przy zakupie wersji USA koniecznie sprawdź VIN w CarFax'ie i upewnij, że samochód nie jest składany z trzech. Powodzenia.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez ppmarian » 28 maja 2009, 08:07

Globy napisał(a):Silnik bez zarzutu (nowoczesna konstrukcja na łańcuchu),



super – to mi sie podoba. moj stary poczciwy VW passat VR6 tez miałem łańcuch i zrobilem na nim bez dotykania rozadu 220kkm a kolejny wlasciciel o ile mi wiadomo dopija do 350kkm i rozrzadu nie ruszal



Globy napisał(a):ppmarian napisał:
– czy mozna bez problemu zlaozyc gaz (sekwencjar)do silnika 2.3 ~170KM

Tak.


gdzies mi sie opilo o uszy ze ten silnik jest na bezposrednim wtrysku, ale widocznie to podobna bujda jak ta ze silnik ten pochodzi od FORDA....

Globy napisał(a):Na pewno będzie bardziej oszczęda,


może w przypadku mazdy jest roznica. ale moje oba subaru forester 2.0 i 2.5 pala bardzo podobnie....


Globy napisał(a):Przy zakupie wersji USA koniecznie sprawdź VIN w CarFax'ie i upewnij, że samochód nie jest składany z trzech. Powodzenia.



a to wiem swoje auto tez sciagalem ze stanow i znam "myki"
mazda x1
vw x 3
subaru x 2
mazda x ?
Początkujący
 
Od: 27 maja 2009, 15:40
Posty: 6

Postprzez pseeast » 28 maja 2009, 11:19

Mam takową. Problem ze światełkami. Tył (zmiana żarówki). Plus trzeba domontować przeciwmgielne. Przód. Mam problem. Klosze europejskie nie pasują do obudowy auta. Światła horyzontalne – symetryczne. Migacz i postojowe jedna żaróweczka. Mam problem z przerobieniem – jeśli ktoś zna dobry warsztat będę zobowiazany. Jażeli chodzi o automat, spalanie (w mieście 10l jak na rozmiar samochodu to mało), wygodę etc. to polecam.
Początkujący
 
Od: 28 maja 2009, 11:10
Posty: 18
Skąd: Radom

Postprzez Globy » 29 maja 2009, 00:17

A ja mam amerykańską "szóstkę" i światła są asymetryczne. W 3 tak samo. Ktoś to stwierdził na badaniu?

ppmarian napisał(a):gdzies mi sie opilo o uszy ze ten silnik jest na bezposrednim wtrysku, ale widocznie to podobna bujda jak ta ze silnik ten pochodzi od FORDA...

Nie, Mazda bezpośredni wtrysk ma na razie tylko w 2.3 DISI 260 KM (wersje MPS i CX-7) oraz nowym 2.0, które trafia pod maskę najnowszej "trójki". Ten silnik na SGI śmiga bez stresu, można tylko dokupić lubryfikator gniazd zaworowych – ze względu na tego Forda ;)
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez ppmarian » 29 maja 2009, 11:09

Globy napisał(a):A ja mam amerykańską "szóstkę" i światła są asymetryczne. W 3 tak samo. Ktoś to stwierdził na badaniu?

ppmarian napisał(a):gdzies mi sie opilo o uszy ze ten silnik jest na bezposrednim wtrysku, ale widocznie to podobna bujda jak ta ze silnik ten pochodzi od FORDA...

Nie, Mazda bezpośredni wtrysk ma na razie tylko w 2.3 DISI 260 KM (wersje MPS i CX-7) oraz nowym 2.0, które trafia pod maskę najnowszej "trójki". Ten silnik na SGI śmiga bez stresu, można tylko dokupić lubryfikator gniazd zaworowych – ze względu na tego Forda ;)


no to jaik jest potzreba lubryfikacji czy nie? jakie ma gniazda zaworowe – tradycyjne czy ceramiczne?

mam nadzieje ze z tym fordem to zartowales :)
mazda x1
vw x 3
subaru x 2
mazda x ?
Początkujący
 
Od: 27 maja 2009, 15:40
Posty: 6

Postprzez atommy78 » 31 maja 2009, 00:16

Jeśli chcesz kupić auto mniej niż 3-letnie to pamiętaj, że w Polsce nie będzie objęte gwarancją.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2008, 20:33
Posty: 219
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 5 2.0 MZR-CD

Postprzez ppmarian » 31 maja 2009, 09:57

mam ta swiadomosc

ale wychodze z zalozenia ze roznica w cenie zrekompensuje mi to...


w styczniu kupilem ze stanow subaru forester 2008r 11000mil za dokaldnie polowe tego co mialbym zapalcic w PL za nowy z gwarancja

plusem dla mazdy 5 podobnie jak w przypadku subaru forester jest to ze wersie na rynek USA robione sa w japoni
mazda x1
vw x 3
subaru x 2
mazda x ?
Początkujący
 
Od: 27 maja 2009, 15:40
Posty: 6

Postprzez atommy78 » 31 maja 2009, 23:09

plusem dla mazdy 5 podobnie jak w przypadku subaru forester jest to ze wersie na rynek USA robione sa w japoni


i jeszcze jeden plus: mazda 5 jest 3-cim najmniej awaryjnym samochodem wg raportu dekra 2009

http://www.moto.wp.pl/gid,11158728,img,11158732,page,8,title,Raport-DEKRA-2009-Auta-najmniej-awaryjne,galeriazdjecie.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2008, 20:33
Posty: 219
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 5 2.0 MZR-CD

Postprzez Globy » 4 cze 2009, 00:52

Coś dla fanów tuningu "piątki" ;) Przeszczep silnika od "trójki" MPS:

=> http://autofoto.pl/blogs/globy/archive/ ... ocisk.aspx
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez atommy78 » 4 cze 2009, 12:36

Zajefajny pomysł, ale z miękkim zawieszeniem będzie to mistrz...prostej.
Na pewno spodobałoby się przewożonym z tyłu dzieciakom:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2008, 20:33
Posty: 219
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 5 2.0 MZR-CD

Postprzez jarku007 » 4 cze 2009, 13:08

atommy78 napisał(a):ale z miękkim zawieszeniem będzie to mistrz...prostej.

Wręcz przeciwnie. M5 ma świetne zawieszenie i napewno nie jest ono miękie.
Na 17-tkach doskonale się nadaje do dość dynamicznej jazdy krętymi drogami, co zresztą zauważyli nawet sami pomysłodawcy tego projektu.
....Chłopaki z amerykańskiego magazynu zaczęli rozmyślać, jak uwolnić potencjał rodzinnej Mazdy – mimo pudełkowatego nadwozia układ jezdny dawał kierowcy dużo frajdy. Do możliwości zawieszenia nie pasował jednak 153-konny silnik 2.3, montowany z powodzeniem w modelach 3 i 6...
Jak dla mnie bomba. Świetny pomysł !
    Pozdrawiam
    Mazda5 Mzr-cd top 07'
    Honda Civic sport vtech 05'
    Obrazek
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 13:42
Posty: 251
Skąd: tyle dymu
Auto: Mazda /Honda /Mercedes

Postprzez mroszcz » 4 cze 2009, 19:52

marwit napisał(a):Byłem właśnie na gwarancyjnej wymianie amortyzatora i w serwisie wgrano mi nowy soft silnika. Ma być cichszy, a przede wszystkim obniżyć spalanie o 0,5 – 0,7 l/110km.
Dam znać po kilkuset km czy to prawda. Zmiany w hałasie nie zauważyłem

Trochę o bezawaryjności w Mazdzie. Wymieniłem na gwarancji już dwa amortyzatory i czekam na sprowadzenie maty grzewczej fotela kierowcy. Do tego zawieszenie skrzypi, na każdy amortyzator czekałem 2-3 tygodnie i autko pali jak smok- średnio 8 l/100km. Za to jest wygodne i dobrze się prowadzi. Tylko zmieniając Scenica na Mazdę kierowałem się bezawaryjnością
mroszcz
 

Postprzez atommy78 » 4 cze 2009, 22:59

Zawieszenie to faktycznie nie najlepsza strona 5-ki. Ja wymieniłem jeden amortyzator po 27 000 km – stukał podczas przejeżdżania przez dziury. Po wymianie nadal jeszcze coś stuka. A jakie Ty miałeś objawy mroscz?

Skrzypią gumy stabilizatora, ale to tylko w zimie, gdyż źle reagują na sól (przesmarowanie rozwiązuje sprawę na jakiś czas).

Na szczęście poza tym nic się nie zepsuło. Średnie spalanie uważam za akceptowalne (7 – 8 litrów) biorąc pod uwagę masę auta – 1600 kg. W trasie udało mi się zejść poniżej 5 l.

P.S. Scenic na pewno ważył dużo mniej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2008, 20:33
Posty: 219
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 5 2.0 MZR-CD

Postprzez mroszcz » 5 cze 2009, 06:19

Objawy uszkodzenia amortyzatorów? Przede wszystkim wyciek oleju- nie da się nie zauważyć. Poza tym stukanie, słabe trzymanie na zakrętach i wpadanie tyłu w wibracje na "tarce" (albo dziurach w asfalcie po zimie). Zaskoczony byłem, że serwis wymienia jeden amortyzator (za chilę sypnął się drugi), a podobno przy wymianach płatnych zalecają wymieniać je parami.
Ze spalaniem się pogodziłem- mam coś za coś...
mroszcz
 

Postprzez Robens1 » 17 cze 2009, 11:06

Witajcie
Jestem nowy w Waszym towarzystwie ale mam nadzieje ,ze zadomowie sie dosc szybko.
Od miesiaca jestem posiadaczem nowej, dwulitrowej, 143-konnej Mazdy 5.
Zakupilem model z silniliem Diesla. Przejechalem 3 tys. km -90% jazda miejska. Zauwazylem, ze po przejechaniu ok tysiaca km silnik na biegu jalowym nie pracuje rownomiernie.
Choc wskazowka obrotomierza pokazuje 800obr/min to czuje ze obroty spadaja i to sporo. Dzieje sie tak nie tylko przy przy zimnym silniku, ale i wtedy gdy temperatura jest optymalna.
Zaczyna to byc meczace i zastanawiam sie czy skorzystac z pomocy ASO.
Czy spotkaliscie sie z podobnym problemem i jak temu zaradzic?
Pozdrawiam
Robens1
 

Postprzez SlawekMazda5 » 17 cze 2009, 19:24

Przyzwyczaj się – a serwis sobie omiń :) mam od nowości taką samą wersję – kupiłem w salonie w Niemczech – na początku bardzo to odczuwałem teraz (25000km) jakby mniej – ale raczej się poprostu przyzwyczaiłem – jeździłem jeszcze dwoma innymi 5-kami z tym silnikiem i to samo – poczytaj w innych postach – ten typ tak ma – no ale jak coś Ci się uda z tymi drganiami zrobic to daj znac <jupi>
[flash=][color=#FF0040]SlawekMazda5[/color][/flash]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:01
Posty: 36
Skąd: Warszawa
Auto: MAZDA 5 2.0 143 km TOP 2008

Postprzez atommy78 » 18 cze 2009, 00:53

Te z tak mam w wersji 110 KM. Zacząłem nawet podejrzewać, że poduszki pod silnikiem nie są w dobrej formie. Ale skoro piszecie, że to norma...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2008, 20:33
Posty: 219
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 5 2.0 MZR-CD

Postprzez dablo2 » 19 cze 2009, 13:43

To prawda..u mnie takie samo zjawisko występuje ...np.stojąc na światłach co chwile jest odczuwalny spadek obrotów choć wskazówka ani drgnie,trwa to wprawdzie sekundę ale faktycznie może dać do myślenia ... :) byłem ostatnio w serwisie na wgranie nowego softu i zapytałem o to zjawisko ,ale oni pierwsze słyszą o czymś takim ...więc głowa spokojna jeżeli to występuje w wielu silnikach możesz spać spokojnie :) poza tym strasznie mi wzrosło zużycie paliwa po tym nowym sofcie jestem wręcz przerażony czy to normalne???????
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2008, 20:43
Posty: 70
Skąd: lubin
Auto: Mazda 5 MZR 2.0 143 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy