Koszty napraw waszych 5
witam,
mazda 5 diesel rf, 143 km, przebieg obecny 122 tys. km (rok prod 2008)
od 2012 roku filtry płyny olej
większe sprawy to rozrząd 1 500 pln, i w zeszłym tygodniu komplet amortyzatorów SACHS plus pierdółki za 1 250 pln.
samochodzik zawsze w ASO (od 5 km historia książka)
niestety muszę się z nim żegnać, bo chałupy mi się zachciało
mazda 5 diesel rf, 143 km, przebieg obecny 122 tys. km (rok prod 2008)
od 2012 roku filtry płyny olej
większe sprawy to rozrząd 1 500 pln, i w zeszłym tygodniu komplet amortyzatorów SACHS plus pierdółki za 1 250 pln.
samochodzik zawsze w ASO (od 5 km historia książka)
niestety muszę się z nim żegnać, bo chałupy mi się zachciało
- Od: 16 paź 2012, 10:55
- Posty: 4
- Skąd: Góra Puławska
- Auto: mazda 5, 2008, diesel
Jestem od miesiąca użytkownikiem CR29 z silnikiem 2.3PB i automatyczną skrzynią.
Na początek do wymiany poszedł pasek alternatora i rolka, która skrzypiała niemiłosiernie. Udało się kupić pasek Bando za 40zł i rolkę za 38zł dopasowaną do tego modelu.
Teraz w garażu leżą następujace części:
– pasek alternatora niestety Contitech, ale co ciekawe nie skrzypi jak każdy Conti, który nadaje się do śmietnika a nie do auta
– płukanka Liquy Moly
– olej Mazda 5W30
– filtr – niestety Filtron, nie umiałem dopasować nic lepszego
– filtr klimatyzacji
– tylne tarcze hamulcowe + klocki TRW
– świece Denso irydowe.
Koszt powyższego zestawu startowego to 660zł.
Niedawno zakupiłem też wkłady lusterek, bo moja wersja nie dość że miała jakąś powiększającą soczewkę w miejscu kierowcy to na dodatek lusterka nie były podgrzewane – miałem podgrzewanie lusterek w autach z lat 80 a tu taki zonk...
Oba wkłady asferyczne z wydzielonym polem dla martwego pola kosztowały mnie 80zł z wysyłką. Do kostek dochodziły przewody od podgrzewania, więc wyprowadziłem do lusterek i już mam je podgrzewane.
Za tydzień jestem umówiony na montaż instalacji LPG, bo od dłuższego czasu użytkuję auta z LPG i jestem bardzo zadowolony. Mam nadzieję, że mazda nie ma w tym roczniku gniazd z gównolitu jak to jest obecnie modne. Koszt instalacji 3100zł na podzespołach STAG.
W planach jeszcze zmiana płynu chłodzącego.
A – jeszcze wszystkie wycieraczki zmieniłem, koszt ok. 50zł.
Na początek do wymiany poszedł pasek alternatora i rolka, która skrzypiała niemiłosiernie. Udało się kupić pasek Bando za 40zł i rolkę za 38zł dopasowaną do tego modelu.
Teraz w garażu leżą następujace części:
– pasek alternatora niestety Contitech, ale co ciekawe nie skrzypi jak każdy Conti, który nadaje się do śmietnika a nie do auta
– płukanka Liquy Moly
– olej Mazda 5W30
– filtr – niestety Filtron, nie umiałem dopasować nic lepszego
– filtr klimatyzacji
– tylne tarcze hamulcowe + klocki TRW
– świece Denso irydowe.
Koszt powyższego zestawu startowego to 660zł.
Niedawno zakupiłem też wkłady lusterek, bo moja wersja nie dość że miała jakąś powiększającą soczewkę w miejscu kierowcy to na dodatek lusterka nie były podgrzewane – miałem podgrzewanie lusterek w autach z lat 80 a tu taki zonk...
Oba wkłady asferyczne z wydzielonym polem dla martwego pola kosztowały mnie 80zł z wysyłką. Do kostek dochodziły przewody od podgrzewania, więc wyprowadziłem do lusterek i już mam je podgrzewane.
Za tydzień jestem umówiony na montaż instalacji LPG, bo od dłuższego czasu użytkuję auta z LPG i jestem bardzo zadowolony. Mam nadzieję, że mazda nie ma w tym roczniku gniazd z gównolitu jak to jest obecnie modne. Koszt instalacji 3100zł na podzespołach STAG.
W planach jeszcze zmiana płynu chłodzącego.
A – jeszcze wszystkie wycieraczki zmieniłem, koszt ok. 50zł.
2.0 143KM, póki co:
-Wymiana oleju (Dexelia DPF 5W30) i filtra oleju – 190tys km (170zł)
-Wymiana chłodnicy (NRF 53465) i dwóch gumowych przewodów paliwowych pod maską – 199tys km (320zł)
-Nowe opony całoroczne Kleber Quadraxer 2 – 201tys km (1100zł)
Szykuję się na amortyzatory tył (już drugi raz, ojciec wymieniał kilka lat temu ) i tłumik końcowy.
-Wymiana oleju (Dexelia DPF 5W30) i filtra oleju – 190tys km (170zł)
-Wymiana chłodnicy (NRF 53465) i dwóch gumowych przewodów paliwowych pod maską – 199tys km (320zł)
-Nowe opony całoroczne Kleber Quadraxer 2 – 201tys km (1100zł)
Szykuję się na amortyzatory tył (już drugi raz, ojciec wymieniał kilka lat temu ) i tłumik końcowy.
W mojej m5, 2010r, CR19, 2.0 Benz,
kupiona z przebiegiem 124tyś
założone LPG , butla na (250-280km), 2600zł
czujnik położenia wału: 70zł
żarówki od reflektora mijania 40zł
zniknęło podświetlenie w konsoli od klimy, ale bez kosztów: po rozebraniu okazało się żę żaróweczka nie łączyła
wymiana fabrycznego radio na tablet z androidem 650zł
brała ojej: remont silnika 5100zł Piaseczno, teraz ani kapki
aktualnie 159tys, 11tys po remoncie
działa z problemami odbijanie wybieraka po zrzuceniu wstecznego
kupiona z przebiegiem 124tyś
założone LPG , butla na (250-280km), 2600zł
czujnik położenia wału: 70zł
żarówki od reflektora mijania 40zł
zniknęło podświetlenie w konsoli od klimy, ale bez kosztów: po rozebraniu okazało się żę żaróweczka nie łączyła
wymiana fabrycznego radio na tablet z androidem 650zł
brała ojej: remont silnika 5100zł Piaseczno, teraz ani kapki
aktualnie 159tys, 11tys po remoncie
działa z problemami odbijanie wybieraka po zrzuceniu wstecznego
- Od: 14 cze 2018, 15:58
- Posty: 4
- Skąd: Grodzisk Maz
- Auto: Mazda 5; 2010; 2.0+LPG
Szybkie pytania. Jak to brała olej przy przebiegu 124-148 tys.? to trochę za wcześnie.
Ja dolewam 0.5l między wymianami ale moja ma 235 000.
I drugie pytanie: co stwierdzili mechanicy podczas remontu i co wchodziło w zakres tego remontu silnika?
Ja dolewam 0.5l między wymianami ale moja ma 235 000.
I drugie pytanie: co stwierdzili mechanicy podczas remontu i co wchodziło w zakres tego remontu silnika?
może pierwsza właścicielka nie zmieniła ani razu oleju, albo robiła to zbyt rzadko, trudno powiedzieć.
jak kupiłem brałą od razu, litr na wymianę.
po zakupie oda razu zmieniłem olej na 5w40 long life Valvoline, long life bo ma więcej dodatków ,
zawsze wymieniam go 8-10-max 12 tyś.
Na początku dolewanie było 1l na wymianę, koło 8-10tyś, potem 1l na 400km i to już było trochę za dużo.
co było wymienione?
nie wiadomo, na rachunku nie napisał.
jak kupiłem brałą od razu, litr na wymianę.
po zakupie oda razu zmieniłem olej na 5w40 long life Valvoline, long life bo ma więcej dodatków ,
zawsze wymieniam go 8-10-max 12 tyś.
Na początku dolewanie było 1l na wymianę, koło 8-10tyś, potem 1l na 400km i to już było trochę za dużo.
co było wymienione?
nie wiadomo, na rachunku nie napisał.
- Od: 14 cze 2018, 15:58
- Posty: 4
- Skąd: Grodzisk Maz
- Auto: Mazda 5; 2010; 2.0+LPG
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości