Mazda5 (CR) – Opinie o modelu

Mazda5 2005–2010

Postprzez Marcin5 » 19 cze 2009, 14:03

Też to u siebie zauważyłem, soft spowodował częstsze przepalanie się DPFa i niestety wzrost spalania:(
Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2006
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2008, 15:48
Posty: 98
Skąd: Łochów
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2006r

Postprzez SlawekMazda5 » 19 cze 2009, 17:36

Potwierdzam – po nowym sofcie od kwietnia spalanie wzrosło z około 8,5 na 9,5 w mieście – w trasie raczej bez zmian czyli u mnie pomiędzy 7 a 8 – jak czytam że ktoś robi wyniki poniżej 6 l/100 to musi byc męcząca jazda ;)
[flash=][color=#FF0040]SlawekMazda5[/color][/flash]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:01
Posty: 36
Skąd: Warszawa
Auto: MAZDA 5 2.0 143 km TOP 2008

Postprzez bredok » 19 cze 2009, 17:36

Odnośnie tego chwilowego spadania obrotów... Dablo2 zauważyłeś/usłyszaleś może czy w tym momencie nie zalącza się wentylator, kompresor z klimatyzacji?
Wypożyczalnia Bagażników Samochodowych
www.auto-carrier.eu
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2008, 15:00
Posty: 58
Skąd: Tychy
Auto: Mazda 5 MZR CD

Postprzez SlawekMazda5 » 19 cze 2009, 17:39

Coś się załącza co jakieś 30 sek. ale słychac to tylko stojąc na zewnątrz – ale nie ma to wpływu na pojawiające się spadki obrotów – sprawdzałem – ale ostatnio nie pojawia mi się ten problem
[flash=][color=#FF0040]SlawekMazda5[/color][/flash]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:01
Posty: 36
Skąd: Warszawa
Auto: MAZDA 5 2.0 143 km TOP 2008

Postprzez bredok » 19 cze 2009, 19:07

O to cykliczne włączanie się wentylatora pytałem właśnie w serwisie i poinformowano mnie iż wszystko działa poprawnie, więc Slawku spokojna głowa :)
Wypożyczalnia Bagażników Samochodowych
www.auto-carrier.eu
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2008, 15:00
Posty: 58
Skąd: Tychy
Auto: Mazda 5 MZR CD

Postprzez SlawekMazda5 » 21 cze 2009, 18:21

męcząca czy nie męcząca to już zależy od kierującego – taka masa z taką mocą nawet jadąc na trasie poniżej 130 i nie wyprzedzając (teoretycznie) to ni huhu poniżej 6l/100 nie mam mowy – ale uważam że wynik 7,5 to jak najbardziej normalny wynik :)
[flash=][color=#FF0040]SlawekMazda5[/color][/flash]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:01
Posty: 36
Skąd: Warszawa
Auto: MAZDA 5 2.0 143 km TOP 2008

Postprzez gorylla » 22 cze 2009, 10:01

SlawekMazda5 napisał(a):Coś się załącza co jakieś 30 sek. ale słychac to tylko stojąc na zewnątrz – ale nie ma to wpływu na pojawiające się spadki obrotów


Klima. Mam to samo. Wyłącz klimę a pstrykanie zniknie.

atommy78 napisał(a):Otóż takie spalanie można osiągnąć jeżdżąc nie za szybko (do 130 km/h) i nie wyprzedzając za często. Czy w takim razie wyprzedzanie i szybka jazda jest mniej męcząca? Wydaje mi się, że odwrotnie:)


Jak dla kogo. Dla mnie taka jazda jak pieszesz (zapewne jeszcze non-stop na tempomacie) jest psychicznie wręcz wykańczająca. Gdybym miał silnik do 100km to może, ale do ponad 140 zupełnie nie pasuje. Nie po to kupowałem auto z takim silnikiem.

SlawekMazda5 napisał(a):męcząca czy nie męcząca to już zależy od kierującego – taka masa z taką mocą nawet jadąc na trasie poniżej 130 i nie wyprzedzając (teoretycznie) to ni huhu poniżej 6l/100 nie mam mowy – ale uważam że wynik 7,5 to jak najbardziej normalny wynik


Potwierdzam w całej rozciągłości. Moje przemyślenia są takie same. Możliwe jest wprawdzie zejście poniżej 6 (testowałem i sprawdziłem), ale przy iście "emeryckiej" jeździe. Moje średnie to obecnie również około 7.5 i wynik ten jest dla mnie bardzo zadowalający (cały czas z klimą).
Jeszcze tylko kilka chwil i na rybki...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 10:38
Posty: 309 (0/1)
Skąd: podlaskie

Postprzez marwit » 22 cze 2009, 14:48

marwit napisał(a):Byłem właśnie na gwarancyjnej wymianie amortyzatora i w serwisie wgrano mi nowy soft silnika. Ma być cichszy, a przede wszystkim obniżyć spalanie o 0,5 – 0,7 l/110km.
Dam znać po kilkuset km czy to prawda. Zmiany w hałasie nie zauważyłem

no i przejechałem ponad 6 tys. z nowym softem. Spalanie takie samo jak przed 7,7 w cyklu mieszanym. Nie zauważyłem innych zmian.
Początkujący
 
Od: 2 paź 2008, 13:19
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2007

Postprzez gorylla » 25 cze 2009, 08:52

THX. To chyba jednak nie mam tego ogrzewania, bo tych przycisków u mnie niet.

Pozdrowienia dla Prezesa z Kolna. <piwo>
Staram się, jednak jakoś nie mgę skojarzyć na naszych kolneńskich dróżkach Millenii Pearl Mica. Chyba więc jednak bardziej Warszawa niż Kolno. ;)
Jeszcze tylko kilka chwil i na rybki...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 10:38
Posty: 309 (0/1)
Skąd: podlaskie

Postprzez Krzycho73 » 9 lip 2009, 15:13

Witam

Od 2 tygodni jestem posiadaczem nowej Mazdy5 2.0 benzynka, przejechałem 800km i spalanie w trasie to prawie 9l -jezdza kolo 110-120km/h. Może że to nowy silnik sie dociera? Czy bede musial liczy sie z takim spalaniem?
Prosze o opinie czy warto lać 98oktanów -daje to lepsze spalanie.


Poza tym przesiadłem się z Fiata Pandy także inna bajka- jest SUPER;–))

Pozdrawiam MAZDOWICZÓW
Nie ważne to co za nami i przed nami -ważne to co w nas!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 lip 2009, 15:50
Posty: 5
Skąd: Warszawa/Łodygowice
Auto: Mazda 5 2.0 MZR 146KM 2008r.

Postprzez Marcin5 » 9 lip 2009, 15:36

Wydaję mi się że możesz zejść coś z tego wskazania, to zależy od wagi twojej nogi ale pamiętaj że to benzyna także taka wartość jest jak najbardziej normalna. Mam diesla i średnie spalanie mam na poziomie 8, w trasie oczywiście mniej.

PS: Gratuluję wyboru :)
Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2006
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2008, 15:48
Posty: 98
Skąd: Łochów
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2006r

Postprzez Krzycho73 » 10 lip 2009, 09:15

marzcin13 napisał(a):Wydaję mi się że możesz zejść coś z tego wskazania, to zależy od wagi twojej nogi ale pamiętaj że to benzyna także taka wartość jest jak najbardziej normalna. Mam diesla i średnie spalanie mam na poziomie 8, w trasie oczywiście mniej.

PS: Gratuluję wyboru :)


Też myślałem o dislu ale ceny na dzis duzo wyższe a przez kurs Euro i sprowadzane/uzywane Mazdy5 droższe od benzyny sporo. Sledzielem rynek z 3 miesiece i w koncu kupilem z zeszłego rocznika w salonie w Gdańsku.
A jazda – miodzik,mozna spoko wyprzedzać a dzieci i żona zasypia w trasie -bo taka cisza;–) no i zawieszenie amortyzuje polskie dziury w drodze.

Szerokiej dorgi
Nie ważne to co za nami i przed nami -ważne to co w nas!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 lip 2009, 15:50
Posty: 5
Skąd: Warszawa/Łodygowice
Auto: Mazda 5 2.0 MZR 146KM 2008r.

Postprzez bredok » 29 lip 2009, 13:39

Czy któryś z użytkowników posiada "5" z dwu litrowym silnikiem benzynowym, ewentualnie czy posiada ktoś w tej wersji slinika instalacje gazową? Jak się to sprawuje? Pytam, ponieważ interesuje mnie spalanie jak i również eksploatacja gydż rozważam możliwość przejscia z diesla na benzyne.
Wypożyczalnia Bagażników Samochodowych
www.auto-carrier.eu
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2008, 15:00
Posty: 58
Skąd: Tychy
Auto: Mazda 5 MZR CD

Postprzez kulfon66 » 1 sie 2009, 11:16

<jupi> ja mam benzynka 2L po liftingu bez gazu
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2008, 11:16
Posty: 16
Skąd: Stockholm

Postprzez bredok » 1 sie 2009, 12:33

Nareszcie ktoś się trafił kto użytkuje benzynke 2.0 :) Powiedz mi drogi kulfonie ile ci to pali w cyklu miejskim i na trasie?
Wypożyczalnia Bagażników Samochodowych
www.auto-carrier.eu
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2008, 15:00
Posty: 58
Skąd: Tychy
Auto: Mazda 5 MZR CD

Postprzez Krzycho73 » 3 sie 2009, 15:20

Przejechałem po Polsce 2500km przez ostatnie 1,5 miesiaca i z 9,5l na poczatku- zeszlo juz do 8,3l w trasie – warunek ok. 3,5tys obroty (5bieg 120km/h 6bieg 130km/h). W mieście mam małe doświadczenia na razie.
Nie ważne to co za nami i przed nami -ważne to co w nas!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 lip 2009, 15:50
Posty: 5
Skąd: Warszawa/Łodygowice
Auto: Mazda 5 2.0 MZR 146KM 2008r.

Postprzez kulfon66 » 4 sie 2009, 20:56

Hej !
Przejechałem moim autkiem juz 40 tys. póki co pali w mięście mniej producent podaje miało być 10,6 u mnie jeszcze nie przekroczyło 9,1 na trasie pali 6,6 w jedzie mieszanej od 7,7 do 8,7 w zalerznosci od trasy ale trzyma się w normie jak na razie
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2008, 11:16
Posty: 16
Skąd: Stockholm

Postprzez grze.gorz » 6 sie 2009, 12:29

Heja,
Chciałbym się podzielić swoja opinią na temat piątki. Mam to szczęście w nieszczęściu, ze podczas napraw i przeglądów mojej rakiety dostaję (wynajmuję) od chłopaków z Auto Księżyno jako samochód zastępczy różne modele mazd.Tym razem padło na nową 5, jest to benzyna 2,0 litry, jakaś średnia wersja, nie wnikałem w te zawiłości, ale na pewno TOP to nie jest. Przebieg 2000 km.

Wygląd: oczywiście to rzecz gustu, mi się podoba, uparcie twierdzę, że czarne samochody są zazwyczaj ładniejsze. Z zewnątrz wygląda na duży samochód, środek tego nie potwierdza. Na ulicy zwraca uwagę innych kierowców i przechodniów.

Wnętrze: ergonomia może być, choć trzeba się przyzwyczaić, jestem wysoki i dla mnie kierownica za mało się wyciąga. Fotele w porządku, 2 godziny w trasie wytrzymałem bez problemu, nie wiem co z dłuższą jazdą. Przesuwane drzwi tylne – rewelacja. W środku jest dość cicho – moim zdaniem to zasługa cichego (wyciszonego) silnika. Musze jednak ponarzekać – to jest samochód dla 4 osób. Nas jest pięcioro i niestety jest niewygodnie – głownie przez foteliki dziecięce. Tak więc te 6 czy 7 osób to bajer – można z tego korzystać raz na jakiś czas lub na wakacje trzeba mieć box – tutaj wygrywa nasze mondeo kombi – wbrew pozorom jest to dla nas pakowniejszy samochód, walizki do bagażnika a na dach bonusowo rowery/narty...

Jazda: ogólnie ok, niby siedzi się wyżej ale jakoś widoczność szczególnie nie różni się od 6 – tyle, że się wygodniej wsiada. Silnik – tu jestem bardzo nieobiektywny, dopiero po tygodniu zacząłem czuć przyspieszenia, myślę, że do jazdy w mieście wystarcza, wyprzedzanie na trasie – słabizna. Zawieszenie – ogólnie miękkie i wygodne ale dośc twardo wybiera nierówności. Układ kierowniczy bardzo czuły/miękki i przy małych prędkościach jest super, natomiast przy wiekszych jest problemem – w połaczeniu z zawieszeniem samochód jest mało stabilny i źle się prowadzi, to oczywiście tez kwestia przyzwyczajenia, teraz jeździ mi się lepiej ale na początku to była porażka. Inne – czujnik deszczu – nie wiem czy inne marki tez tak mają ale tu jest to słabizna (zresztą w nowej 6 też), spalanie – trasa 9l, miasto 11l – ale to nowy samochód i przejechałem nim około 800km, poza tym nie jestem mistrzem ecodrivingu.

Podsumowując – świetny samochód dla 4-osobowej rodziny bez "sportowego" zacięcia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2007, 11:14
Posty: 162
Skąd: Warszawa
Auto: szybkie sześć

Postprzez Globy » 6 sie 2009, 12:41

grze.gorz napisał(a):Inne – czujnik deszczu – nie wiem czy inne marki tez tak mają ale tu jest to słabizna (zresztą w nowej 6 też),

To prawda, niestety w wielu markach działa podobnie kiepsko.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez atommy78 » 10 sie 2009, 23:37

wyprzedzanie na trasie – słabizna.


Dlatego w trasie dużo lepiej sprawdzają się diesle. Nawet 110 KM ma 310 nm momentu.

Układ kierowniczy bardzo czuły/miękki


Benzynowe mają ten problem, gdyż wspomaganie jest sterowane elektrycznie. W dieslach jest hydrauliczne.

to jest samochód dla 4 osób


Raczej 4+2. Te 4 będą podróżować bardzo komfortowo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2008, 20:33
Posty: 219
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 5 2.0 MZR-CD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy