Wymiana rozrządu – różne szkoły

Mazda Premacy 1999–2004

Postprzez magicadm » 22 gru 2007, 00:00

Marek61 napisał(a):czy jest szansa (hipotetycznie) ,że pasek w DiTD wytrzyma 230.000km

Pytanie retoryczne, najwyraźniej ma – skoro tak jest – chyba, że masz znajomego "gawędziarza".

Co do problemów z paskiem...
Nie wszystko złoto co się świeci – i nie każdy pasek pomimo, ze pasuje wymiarami ma wytrzymałość paska UNITTY

Najwyraźniej producent zauważył błędy w serwisowaniu i dał szansę zamiennikom zwiększając z 25mm w DITD do 30 mm szerokość paska w CTDI.

Moim zdaniem rozrząd w DITD jest policzony "na styk", poza tym trzeba lać dobry olej i pilnować złuszczającego się walka rozrządu.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Marek61 » 22 gru 2007, 00:05

Ok.Dzięki za odpowiedż.W dalszym ciagu pytam o to dlaczego paski dedykowane temu silnikowi wytrzymuja tak krótki przebieg. Czym rózni się pasek japoński od paska japońskiego w autach japonskich o tej samej pojemnosci ? Tylko DiTD to olej napedowy a drugi cytowany przeze mnie silnik to benzyna.Przejechał do dziś dnia 230 tk .Czy DiTD ma jakieś specjalnie ciezkie warunki pracy -czy jest to problem inny?W serwisie auta cytowanego da się słyszec od mechaników ,ze 200tk to nie problem.Ze maja często takie auta i nie spotkali się z zerwanym paskiem rozrządu.
Tylko sie nie denerwujcie .Sam jezdże DiTD i chcę wiedzieć -gdzie jest pies pogrzebany.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 12:23
Posty: 156 (0/2)
Skąd: Białystok / Fox Mountain
Auto: Mazda Premacy 2,0 DiTD 2002

Postprzez magicadm » 22 gru 2007, 00:15

Marek61 napisał(a):cytowany przeze mnie silnik to benzyna

Teraz piszesz, że benzyna???? :|

Marek61 napisał(a):paski dedykowane temu silnikowi wytrzymuja tak krótki przebieg.

90 tys km to mało?????
Czy Ty za dużo nie wymagasz od paska w dieslu??? Poczytaj o innych markach.

Marek61 napisał(a):Czy DiTD ma jakieś specjalnie ciezkie warunki pracy

Jak każdy diesel -pasek w nim napędza pompę wody, wałek rozrządu (wraz z 16-toma zaworami, a nie jak w TDI 8-mioma) i pompę wtryskową – czyli ma co robić.
W większości benzynek pasek łączy tylko wał korbowy z walkiem rozrządu.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Marek61 » 22 gru 2007, 00:19

Nie to ,żebym za duzo wymagał.Cytowany pasek takze napedza pompe wodna i 16 zaworów i dwa wałki rozrzadu.Ale już mi trochę blizej do rozjaśnienia.Ma do obsłuzenia równie duzo a jedzie ... Tak tylko pytam.Bom ciekaw i czesto czytam o tej przypadłosci DiTD.Dzieki za odpowiedz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 12:23
Posty: 156 (0/2)
Skąd: Białystok / Fox Mountain
Auto: Mazda Premacy 2,0 DiTD 2002

Postprzez Jaksa » 22 gru 2007, 00:22

Marek61 napisał(a):Czy DiTD ma jakieś specjalnie ciezkie warunki pracy -czy jest to problem inny
Podstawowa sprawa to turbina ktora rwie paskiem , dlatego zastosowany jest hydrauliczny napinacz ( pełni rolę amortyzatora )
Sam jezdże DiTD i chcę wiedzieć -gdzie jest pies pogrzebany.
Słuchaj , jezdziłem DiTD ( i jeszcze jezdzi ) po zakupie auta wymienilem pasek , napinacz i smigałem bezstresowo . Po naszej robocie nikt jeszcze nie miał takiego problemu ..... nie chwaląc się <lol> ilu klientów uratowałem przed sporymi wydatkami ? Nie wszyscy uzytkownicy mazd DiTD czyta to forum , wpadają na wymiane czegoś tam ( auto po zakupie ) klient z marszu dostaje strzała " rozrząd wymieniony ? oryginalny ? " yyyyyy " tak wymieniony " odpowiada – odkręcamy parę srubek , odchylamy osłonę a tam co ? Mitsuboshi , Bosch lub inne badziewie ...... dalej wiadomo ......termin – wymiana.Tak to wygląda.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez xANDy » 22 gru 2007, 11:52

Marek61 napisał(a):Moze XandY opisałbyś przyczynę słabości ( z pewnoscia ponadzwyczajnej) tego elementu silnika DiTD

Ja nie jestem od tego – naprawdę jestem księdzem. Mechanikiem zawodowo to jest Jarek – vel Jaksa.
Silniki Hondy mają paski rozrządu ale jak sam w końcu stwierdziłeś niefrasobliwie spóźniony, że to benzyna. Weź sobie przelicz kolego jakie są obciążenia na samych zaworach w przypadku benzyny i diesla. W benie masz sprężanie na poziomie 10:1 (fizyczne ciśnienie na pracującym silniku to ok 17-20 bar, bo dochodzi jeszcze temperatura itp.), po zapłonie mieszanki spaliny mają większe ciśnienie kilkukrotnie. Teraz weź diesla, gdzie samo sprężanie to 18:1 (35-45 bar przy pracującej jednostce), po spaleniu mieszanki dołóż jeszcze trochę tego ciśnienia i OTWÓRZ zawór wduszając go. I teraz sobie pomyśl, który zawór trudniej jest wdusić...? Pasek w dieslu przenosi ogromne przeciążenia – gdybyś założył pasek "benzynowy" na silnik diesla, to nawet nie wiem czy udałoby Ci się przez minutę potrzymać silnik na wolnych obrotach.
DiTD (i wiele innych) stosuje wymyslne metody na pozbycie się szarpania (tłumienie drgań), które wynikają z obsługi nie tylko wałka rozrządu ale i pompy (wtryskowa bardziej szarpie jak wysokiego ciśnienia w CR'ach). Hydronapinacz fenomenalnie sobie z tym radzi. Trudniej jest to zrealizować w przypadku łańcucha (bo tam też są szarpania łańcuchem, co potrafi wykruszać ząbki ;P).
Jaksa napisał(a):Podstawowa sprawa to turbina ktora rwie paskiem
Raczej pompa a nie turbina <lol>
Spotkałem DiTD które przejechało na pasku dayco 91kkm – akurat się udało. Pasek w DiTD ma jednak co pracować i po prostu swoje musi wytrzymać i przeżyć. Zapytaj się w jak wielu samochodach wymiana paska rozrządu (diesle) robi się co 60kkm a nie 90... Możliwe, że oryginalny rozrząd wytrzymałby i 120 kkm, ale żaden człowiek, który jest intelignetny nie będzie robił takich testów. Nie należy tutaj nadstawiać własnego życia (i innych też). Rozrząd wymienia się na resurs.

DiTD to nie jest silnik bez wad, takich po prostu nie ma.
Ten silnik ma za to mnóstwo zalet o których się nie mówi, choćby to, że zerwanie paska jest prawie bezkolizyjne, rzadko kiedy zmienia się uszczelkę pod głowicą, nie występują padające turbiny, pękające głowice albo rozpadające się wtryski (upalające po 50kkm), ten silnik jest ekonomiczny (jak na masę, którą ciągnie) a jak się zamontuje dobre poduszki to nie dość, że ciągnie to jeszcze cicho szumi.
Zerwanie paska w DiTD wcale nie jest takie częste – po prostu o tym się głośno mówi. Popatrzcie sobie na stajnię VW – myślicie, że oni nie mają problemów ze zrywaniem pasków?? w najnowszym 2.0 TDI 170KM padają paski o wiele częściej jak w DiTD.

Ten pęknięty pasek to również moja wina – bo ja go nie sprawdziłem. Jak był zakładany to były moje początki doświadczeń z motoryzacją a było to 2,5 roku temu, przez dobrego mechanika – ale wtedy DiTD w kraju było jak na lekarstwo a ja sam nie wiedziałem nawet CO TO JEST rozrząd... Zawsze odkładałem to sprawdzenie na później, bo ciągle z czasem jakoś problemy...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Pawnik » 22 gru 2007, 12:29

xANDy napisał(a):Popatrzcie sobie na stajnię VW – myślicie, że oni nie mają problemów ze zrywaniem pasków

Ta stajnia ma nawet problemy z pękającymi łańcuchami rozrządu w dieslach ( znajomemu walnął tak w Audi A6 )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez siegu » 22 gru 2007, 14:27

Moją madzie kupiłem w Niemczech w lipcu. Mały przebieg 132000 km udokumentowany, samochód serwisowany. Wymiana paska robiona przy 90tyś faktycznie wszystko póżniej okazało się prawdą.
Ale po przyjeżdzie podstawa wymiana rorządu płynów eksploatacyjnych, ale myśle sprawdze "stan paska", nim go wymienie z ciekawości. Zdejmuje osłone i co widze podróbe, przekręciłem wałem jedem obrót i co zauwarzyłem lekko wystrzępiony pasek. To były jego ostatnie chwile. Przyśpieszony telefon do Smirnoffa, zamówiłem orginalny komplet i wymieniłem.
Myśle że miałem dużo szczęścia, pasek zrobił 40000km i to był jego koniec

Poczytałem trochę na forum i zgdzam sie do tego silnika tylko ORGINAŁ.
Moderator
 
Od: 27 sie 2007, 18:08
Posty: 2121 (0/4)
Skąd: Osielsko / Bydgoszcz
Auto: 626 GF FS
Infiniti M37x
Mitsubishi Colt Cz3

Postprzez Marek61 » 22 gru 2007, 16:58

Bardzo dziękuje za obszerne wyjaśnienie problemu paska rozrządu.Racje przedstawione trafiły teraz do mnie i nie sposób sie z tym nie zgodzić.XandY napisał w tym topiku ciag dalszy poradnika dla diesla.Rewelacyjna ksiazka mi z tego zaczyna wychodzic.Tak..tak ... bo ja to sobie wrzucam do Worda i robie z tego"cóś" do poczytania.
Na marginesie ...XandY powinien być kapelanem TVN Turbo :) ,albo przynajmniej zostać zaproszony do Top Gear w programie z Mazdą.Napiszę do Jeremy'ego Clarksona ;)
Dziekuje i Wesołych świat :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 12:23
Posty: 156 (0/2)
Skąd: Białystok / Fox Mountain
Auto: Mazda Premacy 2,0 DiTD 2002

Postprzez topik » 22 gru 2007, 17:26

Witam!Panowie ASO w Rzeszowie sprzedaje do DiTD paski produkcji Mazdy.O pasku firmy Unitta to zabardzo nie słyszeli przynajmniej tak zrozmowy z nimi wywnioskowałem.Pan w ASO powiedział że sprzedają tylko paski produkcji Mazdy a Unitta widocznie jest polecana przez Mazdę.
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez Jaksa » 22 gru 2007, 23:38

xANDy napisał(a):Raczej pompa a nie turbina
Pompa stawia opory to fakt , widziałem pracę rozrządu bez osłon ..... nie bedziemy tego wałkować. :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Widelec » 22 gru 2007, 23:55

Jaksa napisał(a):( jaką ma wiedze Pan Kowalski ktory połowę zycia naprawiał wszystko co podjedzie ? )


WSZECHSTRONNĄ <lol>


Jaksa napisał(a):odkręcamy parę srubek , odchylamy osłonę a tam co ? Mitsuboshi , Bosch lub inne badziewie ......


chcesz powiedzieć że Mitsuboshi to badziewie? bo mi do KFa taki właśnie proponowano jako bynajmniej nie taki ostatni... sugerujesz że nie wytrzymałby nawet tych przepisowych 90 kkm?
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez Jaksa » 22 gru 2007, 23:59

Widelec napisał(a):sugerujesz że nie wytrzymałby nawet tych przepisowych 90 kkm?
Czytaj dokładnie , w tym temacie mowa o dieslu a to inna bajka ..... w benzynkach taki pasek lata setke bez problemu.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Widelec » 23 gru 2007, 00:36

Jaksa napisał(a):
Widelec napisał(a):sugerujesz że nie wytrzymałby nawet tych przepisowych 90 kkm?
Czytaj dokładnie , w tym temacie mowa o dieslu a to inna bajka ..... w benzynkach taki pasek lata setke bez problemu.


diesel dieslem, a marka padła w kontekście Mitsuboshi / Bosch to badziewie – bez rozdziału na diesle i benzynę :P
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez Jaksa » 23 gru 2007, 01:01

Widelec napisał(a):bez rozdziału na diesle i benzynę
Jaki jest temat postu? ( dotyczy silnika DiTD tak ? ) Nie zmieniam tematu , auto stoi u mnie wiec temat dotyczy tego modelu. Wszyscy zainteresowani wiedzą ze w DiTD pasek tylko oryginalny w silnikach serii K i innych benzynach mozna taki zamiennik stosowac .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Kaszpir » 23 gru 2007, 18:27

Marek61 napisał(a):Jeżeli wolno mieć pytanie dotyczace paska rozrządu w DITD to je zadam.Nie bez kozery ,bo robi mi się niedobrze jak w necie znajduje same pękniete paski w tym modelu silnika.Czym uzasadnicie tak słaby punkt tego silnika? .

Wydaje mi się, że wymiana wg serwisówki co 100 kkm dla diesla to dobry wynik. Volkswagen w swoich TDI przewiduje wymianę, o ile pamiętam co 90 kkm przy czym tam obciążenia są ogromne, a pochodzą od napędu pompowtryskiwaczy.
Mój poprzedni samochód czyli Felicja 1.6 miał przewidzianą wymianę paska co 90 kkm. Było kilku którzy próbowali tyle przejechać i skończyło się to zniszczonym silnikiem i ześrutowanym rozrządem. Dla Feli bezpieczny przebieg to było 60 kkm.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 19 sie 2007, 23:33
Posty: 15
Skąd: Pyrlandia
Auto: 626 2.0 DiTD '00

Postprzez topik » 23 gru 2007, 19:38

Kaszpir napisał(a):Wydaje mi się, że wymiana wg serwisówki co 100 kkm dla diesla to dobry wynik.


Witam!W DiTD pasek wymienia się co 90 kkm.
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez siegu » 23 gru 2007, 19:51

Tydzień temu wracałem z kolega z pracy jego mondeo 1,8 TD i przy 110 km/h nagle bum! i silnik zgasł, zjechaliśmy na pobocze macha w góre odchylam osłone rozrzadu i wyzębiony lużny pasek rozrządu. Wszystko jasne duży wydatek przed swiętami – tylko wspułczuć.
Kolega przejechał nim 51000 km na orginalnym fordoskim pasku i silnik nadaje się do małego remontu.
Kaszpir napisał(a):Wydaje mi się, że wymiana wg serwisówki co 100 kkm dla diesla to dobry wynik.

To jest bardzo dobry wynik i nie ma co narzekać – wymieniać co 90tyś i na orginałny musi być dobrze.
A pękajęce paski w naszych silnikach to wina oszczędzania na zamiennikach lub zła wymiana (spaprana robota)
Moderator
 
Od: 27 sie 2007, 18:08
Posty: 2121 (0/4)
Skąd: Osielsko / Bydgoszcz
Auto: 626 GF FS
Infiniti M37x
Mitsubishi Colt Cz3

Postprzez Kaszpir » 23 gru 2007, 21:58

topik napisał(a):
Kaszpir napisał(a):Wydaje mi się, że wymiana wg serwisówki co 100 kkm dla diesla to dobry wynik.


Witam!W DiTD pasek wymienia się co 90 kkm.


W serwisówce którą mam pisze, że co 100 kkm lub 60 000 mil.
Pozdro
Początkujący
 
Od: 19 sie 2007, 23:33
Posty: 15
Skąd: Pyrlandia
Auto: 626 2.0 DiTD '00

Postprzez zgrzes » 23 gru 2007, 23:15

topik napisał(a):Witam!Panowie ASO w Rzeszowie sprzedaje do DiTD paski produkcji Mazdy.O pasku firmy Unitta to zabardzo nie słyszeli przynajmniej tak zrozmowy z nimi wywnioskowałem.Pan w ASO powiedział że sprzedają tylko paski produkcji Mazdy a Unitta widocznie jest polecana przez Mazdę.


Byłem u nich dwa razy i już więcej mnie nie zobaczą – radzę omijać tą stajnię <killer>
Mimo że do ASO w Lublinie mam ok 200km to tam wolę jeździć – przynajmniej widać że jak ktoś zabiera się do roboty to wie co robi.
zGrzes
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2005, 14:39
Posty: 119
Skąd: Rzeszów
Auto: CX-30

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy