Wymiana rozrządu – różne szkoły

Mazda Premacy 1999–2004

Postprzez wilkxt » 6 wrz 2011, 08:07

a jest ktoś zainteresowany opisem wymiany kompletnego rozrządu z fotkami, bo nie wiem czy jest sens to opisywać?

pozdrawiam
tomek
pozdrawiam
tomek
Początkujący
 
Od: 7 sie 2011, 14:26
Posty: 26
Skąd: Bytom
Auto: 323F 2.0 DiTD 2001r.

Postprzez YgooR » 6 wrz 2011, 08:52

wilkxt napisał(a):a jest ktoś zainteresowany opisem wymiany kompletnego rozrządu z fotkami, bo nie wiem czy jest sens to opisywać?

Sens jest zawsze, taka fotorelacja jest miło widziana :)
Nie każdy złapie się za wymianę rozrządu, ale wielu osobom to pomoże.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Neonixos666 » 6 wrz 2011, 22:28

Riki napisał(a):dlatego dziwię się, że ktoś interesuje się jeszcze pompami wody w zamienniku

A jakiej firmy jest w oryginale?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9477 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez theboost » 7 wrz 2011, 10:56

Dobra ale w fox-rzeszow w zestawie za 800zł też jest pompa thermotec.
Początkujący
 
Od: 27 sie 2011, 11:08
Posty: 26
Auto: 626 GW '98r. 2.0 DiTD

Postprzez pwl89 » 7 wrz 2011, 18:37

@theboost: Dostępny jest u nich także oryginał: http://www.fox.rzeszow.pl/ROZRZAD-MAZDA-DIESEL-323-626-PREMACY-KPL-Z-POMPA(4,,243157).aspx

BTW: Przyszła paczuszka z rozrządem z JPATRS
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Pompa jest w pudełku NTY ale wytłoczone na niej jest "GMB JAPAN". Czy według was wszystko się zgadza?
Pozdro
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2011, 17:26
Posty: 34
Skąd: TKI
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD 101KM (74KW) RF2A (SOHC 16V) XI.1999 Liftback

Postprzez topik » 7 wrz 2011, 19:50

Neonixos666 napisał(a):A jakiej firmy jest w oryginale?


Witam. U mnie na pudełku jest naklejka mazdy i firmy dokuji.

pwl89 zgadza się. GMB to dobra firma. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez Riki » 7 wrz 2011, 20:06

GMB – firma sama w sobie <spoko> bo w wielu przypadkach się sprawdza, tylko cóż.... w RF2A-> nie zdaje egzaminiu. Problem leży po stronie samych kół pompy, które się............. urywają.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Neonixos666 » 7 wrz 2011, 20:26

Riki napisał(a):GMB – firma sama w sobie <spoko> bo w wielu przypadkach się sprawdza, tylko cóż.... w RF2A-> nie zdaje egzaminiu. Problem leży po stronie samych kół pompy, które się............. urywają.

a wiec poradź jakiej firmy jest pompa sprawdzona? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9477 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez pwl89 » 7 wrz 2011, 20:55

Riki napisał(a):GMB – firma sama w sobie <spoko> bo w wielu przypadkach się sprawdza, tylko cóż.... w RF2A-> nie zdaje egzaminiu. Problem leży po stronie samych kół pompy, które się............. urywają.

Poradnik silników Diesla (DiTD, MZR-CD czyli CR itp.) / 2. Rozrząd (DiTD, MZR-CR) / Co zawodzi napisał(a):(...)Oryginalny pasek mazdy to UNITTA zaś hydronapinacz – NTN, pompa wody montowana na rozrządzie może być oryginalna albo firmy np. GMB (w DiTD wymiana co 180kkm).
~http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=104875
Moje pytanie: WHAT THE [tiiit]?!
Ostatnio edytowano 7 wrz 2011, 21:05 przez pwl89, łącznie edytowano 1 raz
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2011, 17:26
Posty: 34
Skąd: TKI
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD 101KM (74KW) RF2A (SOHC 16V) XI.1999 Liftback

Postprzez topik » 7 wrz 2011, 20:58

Jeżeli pompa GMB jest nie dobra to w poradniku powinna być zmiana.
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez Neonixos666 » 7 wrz 2011, 21:06

wstrzymajmy się z tym osądem bo nie mamy potwierdzenia. Jestem pewien że wiele tych pomp jest montowane i jeśli każdemu by padła to było by o tym głośno jak z paskami Conti. Trzeba by było zebrać opinie ludzi i ile było awarii spowodowanych właśnie przez tą pompę. Jak na razie chyba na forum nie ma tematu o urwanym kole w pompie GMB.
Riki możesz rozwinąć temat o tej pompie?

później tu posprzątam :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9477 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez say » 8 wrz 2011, 09:55

mam już 2 pompę GMB (poprzednia zrobiła 70 tyś albo i więcej – nie pamiętam, nie mam papierów przy sobie). Obecna jakieś 20 tyś.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez Riki » 8 wrz 2011, 11:09

Tak trzeba dokonać zmiany w poradniku.
Neonixos666 napisał(a):wstrzymajmy się z tym osądem bo nie mamy potwierdzenia

Czego oczekujesz?

Napisałem jak temat wygląda. Każdy może zakładać co chce. 100 razy pisałem ( i nie tylko ja....) że pompe montuje się OE i kropka. Widziałem w/w przypadki z kółkami, tak samo jest z pompkami NPW...
Ja innych nie sprzedaje, nawet jak Klient chce – odsyłam na allegro. Nie dam na to gwarancji. W szanujących się warsztatach też tego nie założą.. po co robić sobie problem?
W benzynie rozrząd jest tanszy, tam GMB zdaje egzamin :P
Tyle z mojej strony. <faja>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez wilkxt » 8 wrz 2011, 12:41

say napisał(a):mam już 2 pompę GMB (poprzednia zrobiła 70 tyś albo i więcej – nie pamiętam, nie mam papierów przy sobie)..


Zrobiła 70 tys i co? Rozpadła się? Czy ją poprostu wymieniłeś razem z paskiem?

pozdrawiam
tomek
pozdrawiam
tomek
Początkujący
 
Od: 7 sie 2011, 14:26
Posty: 26
Skąd: Bytom
Auto: 323F 2.0 DiTD 2001r.

Postprzez say » 8 wrz 2011, 12:43

Wymieniłem, przyznam, że dzis sprawdzę czy to była faktycznie gmb bo zgłupiałem sam teraz (zamykam oczy i widzę gmb ale może mi się coś śniło :D?).
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez wilkxt » 8 wrz 2011, 12:47

Riki napisał(a):W benzynie rozrząd jest tanszy, tam GMB zdaje egzamin :P


A to ciekawe bo zarówno w benzynie jak i w dieslu pompa ma podobne opory przy pompowaniu płynu chłodniczego.
Chyba, że w dieslu pasek jest mocniej napięty (ale tego nie wiem) przez co łożysko w pompie może szybciej paść, czego następstwem może być zablokowanie pompy i ewentualnie urwane koło.

pozdrawiam
tomek
pozdrawiam
tomek
Początkujący
 
Od: 7 sie 2011, 14:26
Posty: 26
Skąd: Bytom
Auto: 323F 2.0 DiTD 2001r.

Postprzez say » 8 wrz 2011, 13:07

Ok, poprzednia była GMB, obecnie jest OE MAZDA. Przepraszam za wprowadzenie w błąd.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez tomxl » 8 wrz 2011, 18:00

Riki napisał(a):GMB – firma sama w sobie


Przy okazji zapytam znasz moze pompy włoskiej firmy GRAF ??
Ja mam właśnie taką u Siebie <ok>
Pozdros. Tom
Było DEMIO Sportive 1,5 02r Teraz jest 626 kombi 2,0 ditd 00r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2009, 22:01
Posty: 199
Skąd: 3miasto
Auto: V70 D5

Postprzez kierownik » 10 paź 2011, 16:04

Neonixos666 napisał(a):Sama racja, a dodam tylko że często sam pasek nie pęka tylko przeskakuje gdy oszczędzi ktoś na napinaczu. Są przypadki również braku osiowości paska przez stare rolki a ten wyciera obudowę i sam siebie.

mam taką jedną BJ z ori kompletnym rozrządem, moim zdaniem dobrze złożonym, a pasek trochę drze od strony grodzi.
nie wiem czy nie ma problemu na osi mocowania pompy wtryskowej, ale to niedługo sprawdzę, bo będę ją musiał wyciągnąć – ostatnio urwała się szpilka mocująca korpus pompy do mocowania silnika – ta od strony rozrządu dokładnie ta o symbolu 99852-0825G
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Miron-Ww » 10 paź 2011, 16:21

Musze wymienić sam hydronapinacz , czy dużo z tym roboty i czy dam sobie sam radę ? Jakiś schemat ?
Żyję po to aby jeździć , jeżdżę po to aby żyć
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2010, 06:16
Posty: 136
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 , 2.3 Benzyna
2007r Lift

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy