Mazda6 (GH) – Wrażenia i opinie

Mazda6 2007–2012

Postprzez domin1979 » 4 gru 2008, 22:22

newbie napisał(a):btw

MMD wycofuje zupełnie ten stary z oferty

mają go zastąpić 2,2D w 3 regulacjach
A – 125KM/310Nm
B – 163KM/360Nm
C – 185KM/400Nm

ciekawe czemu? <cfaniak>
Było już to wszystko :P tylko, że MMP oferuje jedynie 185KM i nie ma wersji Top :(
Zaczynam się zastanawiać czy nie brać tego 2.2 diesla...miałem już nagranego 2.5 MZR ale się coś pomieszało i znów wolny wybór :D Jedynie problem chyba z kombi i 2.2 tak słyszałem :/
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Globy » 4 gru 2008, 22:23

newbie napisał(a):łańcuch rozrządu w miejsce paska (wreszcie)

Też mnie to cholernie ucieszyło, a wymiana pełnej palety MZR-CD całkiem logiczna... Ale w krajach takich jak Polska ze względu na akcyzę bez 2-litrowego Diesla oferta będzie mizerna.

PS.

domin1979 napisał(a):Zaczynam się zastanawiać czy nie brać tego 2.2 diesla...

Weź, przyda się na forum informacja z pierwszej ręki :D
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez newbie » 4 gru 2008, 22:26

może i było

MMPol wprowadza 2,2D tylko w wersji C i w jednej specyfikacji (nadwozia/wyposażenia) i pozostawia RF-T

MMD będzie mieć wszystkie regulacje silnika 2,2 bez RF-T !
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez domin1979 » 4 gru 2008, 22:29

Globy napisał(a):Weź, przyda się na forum informacja z pierwszej ręki zeby
Jak będą mieli kombi i nie będzie dużej różnicy w cenie od 2.5 MZR to powiem, że jest spora szansa :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez marzyciel » 5 gru 2008, 15:48

od nowego roku akcyza na silniki > 2.0 będzie jeszcze wyższa (już podali), a biorąc pod uwagę spodziewane umocnienie dolara, to za kilka miesięcy... raczej niżej niż za 140.000 nie bedzie dostępny...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2008, 19:19
Posty: 91
Auto: 6 Sport 2.0 MZR-CD 140 KM 2008

Postprzez scorpix » 5 gru 2008, 15:52

domin1979 napisał(a):Jak będą mieli kombi i nie będzie dużej różnicy w cenie od 2.5 MZR to powiem, że jest spora szansa :)


Mają kombi mają co do różnicy w cenie to masakra 15tys Peelenów dośpiewali sobie za tą jednostkę :| czyli było 109 a jest 124
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 lis 2008, 10:37
Posty: 16
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 6GH 2.0 MZR-CD 140KM 6MT

Postprzez Mateusz L » 5 gru 2008, 19:29

GG jeździ na własnej płycie (rozstaw osi 2675 mm), GH... Szczerze nie wiem, ostatnio czytałem, że na zmodyfikowanej płycie z poprzedniego Mondeo


A ja od początku słyszę,że na zmodyfikowanej płycie z poprzedniego modelu (2725mm). Ponadto wg. danych technicznych (http://www.wroom.pl/dane,techniczne.html ) Mazda 6 GH ma inny rozstaw osi niż Mondeo-zarówno obecne jak i poprzednie. Dodam, że dla Focusa i M3 wyniki się zgadzają, więc dane są raczej prawdziwe. O tym, że GH nie stoi na Mk4(choć niewiem jakie oznaczenie ma Mk3) świadczy spora różnica rozstawu i oznaczenie płyt (CD3-Mazda i EUCD-Ford). Ponadto w nie-szmatławej prasie (Auto Technika Motoryzacyjna) nie ma ani słowa, jakoby zawieszenia były wspólne (najnowszy numer-dość dokładny opis Mazdy 6 GH).Zawieszenie jest konstruowane właśnie z dużym uwzględnieniem konstrukcji płyty, ale kto tam wie- okaże sie przy naprawach, czy wahacze z Mondeo pasują do M6 ;) .


domin1979 napisał(a):newbie napisał:
wtryskiwacze są elektromagnetyczne (czyli nie piezo) !
Plotki głosiły inaczej język

Ja czytałem obydwie wersje, ale chyba jednak zwyciężyła lepsza IMO opcja- elektromagnetyczne. Piezo działają na zasadzie zmiany kształtu pod wpływem przyłożonego napięcia (specjalne kryształy- np. tytanian baru) i wszystko jest pięknie dopóki nie spojrzymy na noty aut w nie wyposażonych ( Toyota Avensis 2.2 D4-D-ale tu nie wiem czy wszystkie, czy 2.0TDI CR koncernu VAG). Elektromechaniczne to stare dobre i dość niezawodne cewki/ solenoidy.


Globy napisał(a):bez 2-litrowego Diesla oferta będzie mizerna.

Z Accordem tak źle nie jest więc i Mazda sobie poradzi...

scorpix napisał(a):Mają kombi mają co do różnicy w cenie to masakra 15tys Peelenów dośpiewali sobie za tą jednostkę ysz


Kwestia akcyzy,a nie Mazdy...
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 14:29
Posty: 567 (0/2)
Skąd: Mazowsze
Auto: Lexus

Postprzez scorpix » 5 gru 2008, 19:56

Mateusz L napisał(a):
Kwestia akcyzy,a nie Mazdy...


aha właśnie przeczytałem o akcezce
http://moto.onet.pl/1520374,2217,artykul.html

szkoda gadać :|
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 lis 2008, 10:37
Posty: 16
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 6GH 2.0 MZR-CD 140KM 6MT

Postprzez domin1979 » 5 gru 2008, 21:18

Mateusz L napisał(a):chyba jednak zwyciężyła lepsza IMO opcja- elektromagnetyczne.
Też tak mi się wydaje, piezo to jednak nowość i pewnie się będą wszyscy uczyć...na błędach.
Mateusz L napisał(a):Kwestia akcyzy,a nie Mazdy...
Dokładnie ale przy 2.5 akcyza ta sama więc mnie ciekawi różnica w cenie pomiędzy benzyną i dieslem ponad 2.0 l.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez rav3nlord » 7 gru 2008, 18:47

Wzrost akcyzy na samochody z silnikami >2.0 uderzy najbardziej nie w tych którzy będą chcieli samochód z takim silnikiem kupić, a w tych którzy planują nabyć silnik <2.0. Dlaczego?
Importer ustalając ceny na swoje modele nie pozwoli sobie na to aby różnica w cenie między tym samym pojazdem z silnikiem 2.0, a 2.2 wynosiła aż 15-20tys pln.
Wówczas koszty utrzymania w ofercie takich modeli biorąc pod uwagę ich potencjalny popyt byłyby niewspółmierne do osiąganych korzyści.
Importer będzie więc niejako ustalał niższe marże na samochody z silnikiem 2.2, rekompensując to sobie podwyżką modeli z silnikami o niższych pojemnościach.
De facto realnie największa podwyżka może dotyczyć tych modeli, których podwyżka stawki akcyzy nie objęła...
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2008, 20:30
Posty: 33
Auto: Volvo S60/ 6 /Kawasaki ninja

Postprzez domin1979 » 7 gru 2008, 21:10

rav3nlord napisał(a):De facto realnie największa podwyżka może dotyczyć tych modeli, których podwyżka stawki akcyzy nie objęła...
Tu wróżą coś podobnego : http://biznes.onet.pl/0,1875964,wiadomosci.html
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez domin1979 » 8 gru 2008, 17:22

Ufff... akcyza wzrasta od 1 marca 2009 więc jest czas :)
http://www.rp.pl/artykul/56725,230506_F ... cyze_.html
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

PostTen post został usunięty przez Danmazda 6 kwi 2015, 20:11.
Powód: OT

PostTen post został usunięty przez Danmazda 6 kwi 2015, 20:11.
Powód: OT

Postprzez domin1979 » 22 gru 2008, 09:57

ketome napisał(a):czy można resetować to wskazanie aby oznaczyć je ponownie?
Przy każdym tankowaniu powinno się resetować.Wystarczy przytrzymać dłużej przycisk.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez ketome » 22 gru 2008, 14:54

domin1979 napisał(a):
ketome napisał(a):czy można resetować to wskazanie aby oznaczyć je ponownie?
Przy każdym tankowaniu powinno się resetować.Wystarczy przytrzymać dłużej przycisk.

Który?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2008, 14:24
Posty: 103
Auto: kiedyś 626 2.0 16 V,
6 GH2.0 MZR-CD 140KM . obecnie Cx5 BlacMica 2.0

PostTen post został usunięty przez Danmazda 6 kwi 2015, 20:12.
Powód: OT

PostTen post został usunięty przez Danmazda 6 kwi 2015, 20:12.
Powód: OT

Postprzez ToMich » 28 gru 2008, 00:17

D-fens!

Toś mnie uraczył opisem na Święta! Dzięki. Właśnie i mnie za dwa tygodnie czeka przesiadka z Mondeo 2,0 TDCi 2005 Ghia na Magdę 2,0 MZD w podobnej jak Twoja wersji. I już wiem, że brak fordowskich udogodnien: ogrzewanej przedniej szyby, elektrycznego podnoszenia fotela kierowcy, długich siedzisk foteli przednich i... analogowego zegarka to coś, za czym będe tęsknił. No, ale mam nadzieję, że Magda innymi zaletami (jakoscią!!!) wynagrodzi mi zmianę marki (choć i Mazda to czesciowo Ford).

D-fence! Jeśli Ty po Mundku polubiłeś Magdę, to i ja mam taką nadzieję!

ToMich
ToMich
 

Postprzez Mateusz L » 28 gru 2008, 02:17

choć i Mazda to czesciowo Ford

Bardziej częściowo niż się powszechnie sądzi ;) Te auta NAPRAWDĘ mają niewiele wspólnego ;P

Poza tym nie wiedziałeś wcześniej, że ich nie ma? :D Za to będziesz miał szereg innych dodatków i poczytaj tematy o MZR-CD, i na litość- nie myśl choć, że jest to Diesel Forda!!![/quote]
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 14:29
Posty: 567 (0/2)
Skąd: Mazowsze
Auto: Lexus

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6