Grzechy młodości – usterki i akcje serwisowe
A już myślałem, że problemy z moim autem mam za sobą :–(
A tu, ...
Problem ze sprzęgłem powrócił, tylko że tym razem w większym zakresie obrotów (2-2,5 rpm) a na domiar tego biegi wchodzą ciężej – czyżbym trafił na poniedziałkowe auto ;–)
Jadę w poniedziałek do serwisu i zboczymy co tym razem??
A teraz z innej beczki, wiem że nie jest to temat na ten dział ale może mnie nie zlinczujecie ;–)
Czy może ktoś słyszał o przepisie EU, który mówi o tym że jeżeli auto spala więcej niż 20 % paliwa zawartego w opisie technicznym podlega wymianie.
Wie, że jakiś czas temu w Niemczech była to głośna sprawa.
Pozdrawiam
A tu, ...
Problem ze sprzęgłem powrócił, tylko że tym razem w większym zakresie obrotów (2-2,5 rpm) a na domiar tego biegi wchodzą ciężej – czyżbym trafił na poniedziałkowe auto ;–)
Jadę w poniedziałek do serwisu i zboczymy co tym razem??
A teraz z innej beczki, wiem że nie jest to temat na ten dział ale może mnie nie zlinczujecie ;–)
Czy może ktoś słyszał o przepisie EU, który mówi o tym że jeżeli auto spala więcej niż 20 % paliwa zawartego w opisie technicznym podlega wymianie.
Wie, że jakiś czas temu w Niemczech była to głośna sprawa.
Pozdrawiam
- Od: 5 maja 2009, 21:12
- Posty: 30
- Skąd: Warszawa
- Auto: M6 Grand Tour 2.5l
Witam wszystkich Forumowiczów
Również jestem posiadaczem M6 GH, aktualnie przebieg 24 tyś ( przegląd w ASO Anndora Kraków po 20 tyś – 900 zł ) Z drobnych awarii:
– Jakaś spinka pod kanapą tylną się obluzowała i trzeszczała niemiłosiernie
– Zepsuło się sterowanie lusterkami, podobno odosobniony przypadek?
– Parujące relfektory tylne – tylko zimą zauważyłem.
Grubsze awarie jak narazie mnie omijają. Spalanie trasa 50% miasto 50% 8,0 – myślałem, że będzie mniej, szczególnie, że avensis II 2.2 d4d żony spala w tych samych cyklach 7,1. Potwierdzam opinie z lakierem, strasznie miękki i łatwo go zrysować – czarny metallic. Auto jest z października 08' a wszędzie można dopatrzeć się jakichś rysek.
Również jestem posiadaczem M6 GH, aktualnie przebieg 24 tyś ( przegląd w ASO Anndora Kraków po 20 tyś – 900 zł ) Z drobnych awarii:
– Jakaś spinka pod kanapą tylną się obluzowała i trzeszczała niemiłosiernie
– Zepsuło się sterowanie lusterkami, podobno odosobniony przypadek?
– Parujące relfektory tylne – tylko zimą zauważyłem.
Grubsze awarie jak narazie mnie omijają. Spalanie trasa 50% miasto 50% 8,0 – myślałem, że będzie mniej, szczególnie, że avensis II 2.2 d4d żony spala w tych samych cyklach 7,1. Potwierdzam opinie z lakierem, strasznie miękki i łatwo go zrysować – czarny metallic. Auto jest z października 08' a wszędzie można dopatrzeć się jakichś rysek.
- Od: 19 sie 2009, 22:54
- Posty: 72
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 GH MZR-CD 140 Sedan 08
Jeżeli chodzi o ryski na lakierze, to niestety też mam czarny metallic, no i rys jest mnóstwo
Piszesz też o sterowaniu lusterkiem – u mnie tez jest z tym mały problem, tz. lusterka mogę ustawiać, ale muszę równocześnie podczas ustawiania lusterka dociskać przełącznik lusterek (czyli coś nie styka). Co ciekawe, to ten problem zauważyłem po odebraniu samochodu z ASO (z przeglądu), hmmmmm....
Piszesz też o sterowaniu lusterkiem – u mnie tez jest z tym mały problem, tz. lusterka mogę ustawiać, ale muszę równocześnie podczas ustawiania lusterka dociskać przełącznik lusterek (czyli coś nie styka). Co ciekawe, to ten problem zauważyłem po odebraniu samochodu z ASO (z przeglądu), hmmmmm....
- Od: 7 sie 2008, 17:00
- Posty: 22
- Skąd: Lubuskie
- Auto: Mazda 6 II 2.0 MZR
Dokładnie, trzeba było równocześnie podczas ustawiania lusterek dociskać przełącznik – czyli nie odosobniony przypadek . Czekałem ponad tydzień zanim dojdzie do serwisu – wymiana trwała ok. godziny, tylko teraz mam problem z tapicerką od drzwi – jakby za bardzo wystawała i nie dociska do drzwi przez to jeszcze bardziej na bassie trzeszczą drzwi Chyba mechanik nie postarał się przy składaniu tego...
- Od: 19 sie 2009, 22:54
- Posty: 72
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 GH MZR-CD 140 Sedan 08
Zdałem autko do serwisu na przegląd. Do wymiany 2 wewnętrzne uszczelki przy szybach kierowcy i pasażera, poprawiono też sterowanie szybą kierowcy, która stukała od czasu do czasu przy domykaniu. Poza tym – wszystko ok.
Moja nowa Mazda 6 "wyjechała z tłumu"... http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=59909&start=0
- Od: 4 lut 2006, 00:00
- Posty: 426
- Skąd: Warszawa / Sokółka
- Auto: M6 '08 GH 2.5 MZR TOP
dla narzekających rada: jeździłem ostatnio nówką vitarą. Generalnie fajne autko i daje dużo frajdy w lesie, ale jak siadłem znowu w mojej 6, to byłem zszokowany precyzją skrzyni biegów, trzymaniem foteli, precyzją kierownicy i cichym dieslem... pokochałem moje auto na nowo...
- Od: 1 mar 2008, 19:19
- Posty: 91
- Auto: 6 Sport 2.0 MZR-CD 140 KM 2008
Witam wszystkich,przejechałem madzia ledwie 6tyś. i tak jak u wszystkich porysowany lakier i odpukać na razie to wszystko.Mam jescze zapytanie może ktoś się z tym spotkał,otóż na nierównościach coś w srodku postukuje jakby się coś poluzowało i nie mogę tego znalężć,bagażnik przeszukałem i nic,jakby z wnętrza kabiny, powód błachy a jest to strasznie denerwujące.Z góry dzięki za odpowiedzi.
- Od: 1 lip 2007, 21:39
- Posty: 26
- Auto: Mazda 6 1.8 2008r
Sprawdź mocowanie tylnych pasów, a szczególnie środkowego, u mnie było z tym jakieś halo. W serwisie coś wspominali że zdarzają się jakieś stuki dochodzące z podszybia, ale u mnie tego nie stwierdzono.
A ja lubię swoją Madzię........ :) czasami, a czasami nie
- Od: 2 wrz 2008, 15:24
- Posty: 38
- Skąd: Szczecin
- Auto: było Mazda 6 black wer GH `08 2.0 Diesel 6MT kołka 17", przebieg 138000, Bose etc.
od 21.04.2016 jest Mazda 6 GJ sedan black`16 diesel 2.2l -175 KM 6MT SkyPassion
Koledzy,
Czy ja mam takiego pecha do mojego, czy też ktoś spotkał się z podobnym problemem.
Myjąc auto w sobotę Karcherem, całkiem przypadkowo zmyłem trochę lakieru z progu – tak, tak.
Najnormalniej w świecie lakier odpadł.
Jutro postaram się zamieścić zdjęcie.
Czy ktoś ma może podobny problem??
Pozdrawiam
Czy ja mam takiego pecha do mojego, czy też ktoś spotkał się z podobnym problemem.
Myjąc auto w sobotę Karcherem, całkiem przypadkowo zmyłem trochę lakieru z progu – tak, tak.
Najnormalniej w świecie lakier odpadł.
Jutro postaram się zamieścić zdjęcie.
Czy ktoś ma może podobny problem??
Pozdrawiam
- Od: 5 maja 2009, 21:12
- Posty: 30
- Skąd: Warszawa
- Auto: M6 Grand Tour 2.5l
Ja swoja kocham codziennie ( mimo zgrzytającego drugiego biegu – wymiana zespolu sprzegła pomogła lecz nie na II bieg Michale , zmieniłem technike zmiany biegu z I na II i jest duuuuzo lepiej )marzyciel napisał(a): pokochałem moje auto na nowo...
Moj lakier jest wszedzie miodzio , myje auto na recznych myjniach .krzysg napisał(a):Czy ktoś ma może podobny problem
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
chmooreck napisał(a):Jaką myjką/dyszą myłeś ?
Standardową Karcher (110bar)
Myję nią również moje stare Audi A6 1999 i jeszcze starszy traktorek (Ford Escort 1997) ;–) i nigdy nie miałem podobnego problemu.
Coraz bardziej wierzę, że moja Mazda była wyprodukowana w poniedziałek, a w weekend japońscy koledzy mieli jakąś wielką imprę :–)
- Od: 5 maja 2009, 21:12
- Posty: 30
- Skąd: Warszawa
- Auto: M6 Grand Tour 2.5l
Trochę szczerości. Samochód mimo paru grzechów młodości o.k. Niestety główny problem to lakier- dramatycznie miękki ( na szczęście po karcherze jeszcze nie odpadł) mnóstwo mikro rysek i zadrapań. Rozumiem ekologię i wodne lakiery, jednak to już trochę ekstremy. Pozdrawiam.
Ekspert to ktoś, kto w pewnej dziedzinie popełnił wszystkie możliwe błędy.
- Od: 24 lut 2008, 22:40
- Posty: 30
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda 6 2,5 TOP Sport
Mateusz L napisał(a):krzysg Czy pod odpryskiem jest jakaś warstwa zabezpieczająca, ocynk, albo coś w tym stylu???
W miejscu zarysowań jest biały podkład.
W miejscu gdzie jest odprysk widac gołą blachę
Przynajmniej u mnie
- Od: 2 wrz 2008, 15:24
- Posty: 38
- Skąd: Szczecin
- Auto: było Mazda 6 black wer GH `08 2.0 Diesel 6MT kołka 17", przebieg 138000, Bose etc.
od 21.04.2016 jest Mazda 6 GJ sedan black`16 diesel 2.2l -175 KM 6MT SkyPassion
W miejscu gdzie jest odprysk widac gołą blachę
Mam nadzieję, że goła znaczy ocynkowana.
Jak długo jest ten odprysk?
Nie pojawia się żaden rdzawy nalot?
Weźcie panowie plakatówki i róbcie zaprawki. Z tego co piszecie to i tak będą trwalsze niż ory lakier...
Jestem załamany i zszokowany...
krzysg napisał(a):myłem trochę lakieru z progu – tak, tak.
może było trochę odprysków od kamieni.... woda pod ciśnieniem miała gdzie podejść i lakier odpadł? w innym wypadku nie ma prawa.....
Mateusz L napisał(a):Weźcie panowie plakatówki i róbcie zaprawki.
to stracisz gwarancje........
Jaksa napisał(a):mimo zgrzytającego drugiego biegu – wymiana zespolu sprzegła pomogła lecz nie na II bieg usmiech Michale , zmieniłem technike zmiany biegu z I na II i jest duuuuzo lepiej
Jarku mam rozumieć, że z tym fantem nic nie da się zrobić? ja rozumiem.. można uczyć się pewnych technik w starym aucie (w każdym dany element działa inaczej ) ale w prawie nowym aucie? maaaasakra
Myjk napisał(a):gdy dosiadłem Insigni
Jak na Opla – mistrzowski projekt pamiętaj jeszcze z jaką opcją się spotkałeś... z tego co pamiętam to była jedna z prostszych wersji co nie zmienia faktu, że ze starszą generacją Mazdy Opel nie wychodzi obronną ręką, mimo pewnych wad też milej wspominam jazdy GG....
Mateusz L napisał(a):Jestem załamany
Masz ku temu jakieś powody?
P.S
Co do samego lakieru.... znajomy był w górach swoją szóstką (GG) i niefartownie górol zahaczył swoją bryczką o jego auto... krótko mówiąc zostawił szeroką na 8cm i długa na pół boku auta rysę... to było drewno, pewnie do tego brudne (kamyki itd.) i po małym spolerowaniu nie jest tragicznie, sam lakier też specjalnie się nie rysuje ale fakt, że auto nie wie co to myjnia automatyczna za to doskonale zna zapach wosku może w GH lakier jest tak jak mówicie – gorszej jakości, nie wiem, nie eksploatowałem i w przyszłości nie zamierzam
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6