Mazda6 (GH) – Wrażenia i opinie

Mazda6 2007–2012

Postprzez chmooreck » 11 lis 2009, 08:33

Ja mam, ale autko pochodzi z rynku niemieckiego (wersja wyposażenia TOP).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1116 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez krzysiekk38 » 11 lis 2009, 09:22

Ja takze nie mam.Moj samochodzik rowmierz pochodzi z Niemiec (wersja exclusive) i nie mam.Z tego co widzialem ten pojemnik wystepuje tylko w bogatrzej wersji(Top)
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2009, 13:03
Posty: 64
Skąd: Bielsko-Biala
Auto: Mazda 6 2,0 MZR-CD 140 KM 2008

Postprzez kamaz » 11 lis 2009, 11:16

Według instrukcji powinien być, bo nie jest przy tym pojemniku adnotacji, że posiadanie go dotyczy "wybranych modeli".
Ale polska instrukcja ma adnotację, że została opracowana na podstawie instrukcji obsługi w języku angielskim, więc stąd też mogą brać się różnice w wyposażeniu w takie duperele na poszczególnych rynkach.
Początkujący
 
Od: 27 paź 2008, 10:12
Posty: 15
Auto: Mazda6 GH 2.0LF 147 KM

Postprzez katoda » 11 lis 2009, 15:27

chmooreck napisał(a):Ja mam, ale autko pochodzi z rynku niemieckiego (wersja wyposażenia TOP).

U mnie jest, auto kupione w Belgii.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2008, 23:04
Posty: 183 (3/12)
Skąd: zDolny Śląsk/Belgia
Auto: M6 kombi '19 Skyactiv-G 2.0 Skycruise

Postprzez tryq » 11 lis 2009, 21:25

W moim autku , kupionym w polskim salonie, w wersji Exclusive+ mam taki pojemnik, jednakże nie miałem oryginalnych dywaników, tylko jakieś gumowe niemieckiej produkcji dedykowane dla mazdy 6. POza tym nie mam bolców mocujących dywaniki , przez co dywanik od strony kierowcy przekręca się za każdym razem.
W instrukcji jest również opis , iż w wybranych modelach kombi po dwukrotnym naciśnięciu podnosi się automatycznie klapa bagażnika.
Ciekawe, jakie to są wybrane modele?
Z tego co widziałem to w sedanie i hatchbacku jest taki gumowy przycisk, podnoszący klapę, ale nie wiem czy kombi ma tez taką możliwość.l
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 wrz 2009, 18:15
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda6 GH kombi 2.0 MZR-CD Ex+

Postprzez tarkan » 12 lis 2009, 11:41

Tomek6 napisał(a):
valdi80 napisał(a):
kamaz napisał(a):Mam pytanie do osób które kupiły 6 gh w salonie w Polsce:
macie w podłokietniku pojemnik na drobne przedmioty? ( http://www.autocentrum.pl/go/110__Galer ... ml#galltop )
Przeglądam instrukcję i z tego co tam jest napisane, wygląda na to, że powinienem to mieć ( mam wersję exclusive )! Niestety.... brak.
I teraz pytanie: czy w ogóle go nie ma, czy to ja jestem jego nieposiadaczem?


Też nie mam.


Ja również i powiem szczerze, że nie widziałem na własne oczy tego patentu w innych 6 GH, aczkolwiek przygadałby się taki pojemnik w mojej Madzi.

Niemiecka wersja TOP – mam.
Moja nowa Mazda 6 "wyjechała z tłumu"... http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=59909&start=0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2006, 00:00
Posty: 426
Skąd: Warszawa / Sokółka
Auto: M6 '08 GH 2.5 MZR TOP

Postprzez Tomek6 » 12 lis 2009, 13:48

tryq napisał(a):nie miałem oryginalnych dywaników, tylko jakieś gumowe niemieckiej produkcji dedykowane dla mazdy 6. POza tym nie mam bolców mocujących dywaniki , przez co dywanik od strony kierowcy przekręca się za każdym razem.


Dokładnie taka sama sytuacja jest u mnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez Pankuba » 12 lis 2009, 20:41

Tomek6 napisał(a):
tryq napisał(a):nie miałem oryginalnych dywaników, tylko jakieś gumowe niemieckiej produkcji dedykowane dla mazdy 6. POza tym nie mam bolców mocujących dywaniki , przez co dywanik od strony kierowcy przekręca się za każdym razem.


Dokładnie taka sama sytuacja jest u mnie.


Trzeba kupić rzep (np. w Castoramie sprzedają na metry) , podkleić odpowiednim klejem dwa paski pod dywanik. Dywanik nie powinien się przesuwać, tyle że przy jego podnoszeniu trzeba to robić z wyczuciem, bo inaczej rzepy po jakimś czasie się oderwą.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez Kamil » 12 lis 2009, 21:32

tryq napisał(a):Z tego co widziałem to w sedanie i hatchbacku jest taki gumowy przycisk, podnoszący klapę,

w sedanie ( E+) guziczek nie podnosi klapy do góry, tylko otwiera bagażnik, klapę podnieść trzeba ręcznie ;)
przy okazji pytanka,

1. wersja TOP to to samo co Exclisive Plus?
2. orientuje się ktoś ile kosztują oryginalne kołpaki na koła 16" w salonie?
Kamil
 

Postprzez Tomek6 » 12 lis 2009, 23:33

palczak napisał(a):2. orientuje się ktoś ile kosztują oryginalne kołpaki na koła 16" w salonie?


Jeśli mnie pamięć nie myli to 170pare złotych sztuka wg Mazdy Boroń... za cenę nie odpowiadam, takie info otrzymałem w owym salonie...


Pankuba napisał(a):Trzeba kupić rzep (np. w Castoramie sprzedają na metry) , podkleić odpowiednim klejem dwa paski pod dywanik. Dywanik nie powinien się przesuwać, tyle że przy jego podnoszeniu trzeba to robić z wyczuciem, bo inaczej rzepy po jakimś czasie się oderwą.


Świetny pomysł :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez Pankuba » 12 lis 2009, 23:41

Tomek6 napisał(a): Świetny pomysł :)

To zależy od użytych materiałów :) U mnie działa. Klej musi być naprawdę dobrze dopasowany.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez chmooreck » 13 lis 2009, 08:32

palczak napisał(a):1. wersja TOP to to samo co Exclisive Plus?

Excl+ brakuje kilka pierdółek do TOP'a (TPMS, felgi 18'', może coś jeszcze...)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1116 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez tarkan » 14 lis 2009, 15:16

chmooreck napisał(a):
palczak napisał(a):1. wersja TOP to to samo co Exclisive Plus?

Excl+ brakuje kilka pierdółek do TOP'a (TPMS, felgi 18'', może coś jeszcze...)

Jeszcze:
-chyba Keyless / Start-Stop Engine czyli karta (pilot) zamiast kluczyka,
-nie wiem jak z alarmem – ja mam w TOPie czujniki ruchu wbudowane fabrycznie w podsufitkę przy lusterku (przy wyświetlaczu zapięcia pasów tylnych), jak oglądałem Exclusive Plus to czujniki nie były wbudowane, lecz zamontowane jako dodatkowe elementy na słupkach szyby przedniej,
-no i bardzo zasadnicza różnica jeśli chodzi o silniki benzynowe: Exclusive Plus – 2.0, TOP – 2,5.
Moja nowa Mazda 6 "wyjechała z tłumu"... http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=59909&start=0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2006, 00:00
Posty: 426
Skąd: Warszawa / Sokółka
Auto: M6 '08 GH 2.5 MZR TOP

Postprzez Tomek6 » 14 lis 2009, 17:45

tarkan napisał(a):Exclusive Plus – 2.0, TOP – 2,5


wszedłem na mazda.de wg. informacji tam znalezionych TOP występuje z dieslem 2,2 i benzyną 2,5, czyli zgadzałoby się, ale...

...chmooreck jeździ 2 litrowym TOP-em, więc jak to jest? :P :)

Edit: chmooreck ma przecież diesla, nie zwróciłem uwagi...

swoją drogą, w ofercie mazda.de jest tylko jeden diesel – 2,2.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez chmooreck » 14 lis 2009, 19:30

Diesli 2.0 już nie produkują – zostały zastąpione przez gamę 2,2. Na mazda.de można skonfigurować TOP'a z benzyną 2.0.
Jak kupowałem moją 6 (lipiec 2008) keyless/start-stop i alarm (fabryczny) były w opcjonalnym pakiecie dla TOP'a i Dynamic'a z benzyną.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1116 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez Globy » 14 lis 2009, 22:36

Ojej, to w Polsce będzie zagwozdka w ofercie – 2,2-litrowy diesel nawet w wersji 125 KM będzie droższy niż 2.0 ze względu na akcyzę.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez j32 » 23 lis 2009, 21:23

Przeszukałem forum, ale znalazłem tylko bardzo ogólne wypowiedzi.

Chodzi o fotele. Nie wiem jak Wam się siedzi, ale ja już po 30 minutach odczuwam lekkie drętwienie w tyłku.
Myślałem, że to moja nadwrażliwość, ale ostatnio jechałem dłużej z bratem i sam, z lekką nieśmiałością zwrócił na to uwagę. Muszę powiedzieć, że skoro 2 godzinna jazda wymuszała na mnie dziwne pozycje w czasie jazdy to nie wiem jak to będzie, kiedy wybierzemy się z rodziną gdzieś znacznie dalej. Być może tylne fotele są wygodne, być może wzrost ma znaczenie – nie wiem.

Może ktoś z Was, kto ma podobny problem jakoś go rozwiązał np. matą czy poduszką? A może po prostu da się ten fotel jakoś ustawić, żeby siedzisko było bardziej pod kątem, żeby uda miały podparcie? Ja próbowałem i niestety cały ciężar mam na kości ogonowej.

Sorki, jeśli temat już był poruszany.
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2008, 17:10
Posty: 45
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GH Sedan 2.0 MZR-CD 140KM

Postprzez j32 » 23 lis 2009, 21:27

Globy napisał(a):Ojej, to w Polsce będzie zagwozdka w ofercie – 2,2-litrowy diesel nawet w wersji 125 KM będzie droższy niż 2.0 ze względu na akcyzę.

Ale wiesz Globy, kiedyś zaciągnąłem języka w Mazda Poland i powiedzieli, że nie będzie równolegle w ofercie starej 2 i nowej 2,2 ze słabszą mocą. Ma być tylko ta najmocniejsza. A jak się skończy zapas 2 litrówek to dopiero ją zastąpią.
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2008, 17:10
Posty: 45
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GH Sedan 2.0 MZR-CD 140KM

Postprzez Globy » 23 lis 2009, 23:01

Tak, chodziło mi już o tę sytuację, gdy już zabraknie wersji 2-litrowej.

j32 napisał(a):Chodzi o fotele. Nie wiem jak Wam się siedzi, ale ja już po 30 minutach odczuwam lekkie drętwienie w tyłku.
Myślałem, że to moja nadwrażliwość, ale ostatnio jechałem dłużej z bratem i sam, z lekką nieśmiałością zwrócił na to uwagę. Muszę powiedzieć, że skoro 2 godzinna jazda wymuszała na mnie dziwne pozycje w czasie jazdy to nie wiem jak to będzie, kiedy wybierzemy się z rodziną gdzieś znacznie dalej. Być może tylne fotele są wygodne, być może wzrost ma znaczenie – nie wiem.

Może ktoś z Was, kto ma podobny problem jakoś go rozwiązał np. matą czy poduszką? A może po prostu da się ten fotel jakoś ustawić, żeby siedzisko było bardziej pod kątem, żeby uda miały podparcie? Ja próbowałem i niestety cały ciężar mam na kości ogonowej.

Ja mam ten sam problem w wielu samochodach, najczęściej japońskich :P Lexus IS najbardziej dał mi się do tej pory we znaki, a z kolei Skoda Octavia zapunktowała ze względu na obszerne fotele. U mnie jednak to się skupia na bólu kolana z uwagi na zbyt krótkie siedzisko. Ogólnie ustawiam sobie przód fotela wysoko, dół nisko (zapadam się) i od czasu do czasu pochylam trochę oparcie do tyłu podczas jazdy. Poza pit-stopem co 2-3h na kawę albo Red Bulla nic innego nie wymyśliłem ;)
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez j32 » 23 lis 2009, 23:14

No to masz szczęście, że możesz tak sobie pochylać siedzisko. Chciałbym wyjść na tępaka i mylić się, że w mojej tak się nie da. <co?>
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2008, 17:10
Posty: 45
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GH Sedan 2.0 MZR-CD 140KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6