Mazda6 (GH) – Wrażenia i opinie

Mazda6 2007–2012

Postprzez mcbeth » 20 maja 2008, 14:40

marzyciel napisał(a):Z tego co wiem, to ten sam silnik, ale lekko przekonstruowany. Jest słabszy o 3 KM więc za bardzo nie wierzę, że jest duża różnica z poprzednią 6. Tym bardziej że spadek 3 koni nadrabia lżejszą wagą...

Producent podaje 0-100 o 1 sekundę gorsze dla nowej '6' niż podawał dla starej. Pewnie w celu zdeprecjonowania nowego modelu :] .
Emisje, normy, ekologia ....
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez Summit » 20 maja 2008, 16:08

ogien82 napisał(a):Sprzedawca mi powiedział, że ten silnik diesla to rakieta, nowa 6 zostaje daleko w tyle

Potwierdzam. Byłem w niedzielę na drzwiach otwartych w Maździe i jeździłem nową M6 z tym silnikiem. Subiektywnie, względem starej stoi w miejscu.
marzyciel napisał(a):Z tego co wiem, to ten sam silnik, ale lekko przekonstruowany. Jest słabszy o 3 KM więc za bardzo nie wierzę, że jest duża różnica z poprzednią 6. Tym bardziej że spadek 3 koni nadrabia lżejszą wagą...

Waga jest niewiele niższa. Konie jak konie. Nowa ma 30 Nm mniej momentu obrotowego. I uwierz mi jest to BARDZO odczuwalne.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2006, 16:37
Posty: 183
Skąd: Krypa
Auto: Mazda 6 GG '07 2.0 LF 147KM A/T
Mazda 6 GG '07 MZR-CD 143KM Active (była, ale się rozbiła)

Postprzez Dortann » 20 maja 2008, 16:27

Rosnąca waga niestety psuje nowe samochody. Ale chyba 5 gwiazdek Euro NCAP jest tego warte.
Madzia i Misiek to zgrana para.
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2007, 16:03
Posty: 237
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 diesel kombi

Postprzez marzyciel » 20 maja 2008, 18:56

Dortann napisał(a):Rosnąca waga niestety psuje nowe samochody. Ale chyba 5 gwiazdek Euro NCAP jest tego warte.


Były już testy nowej 6? Masz może jakiegoś linka?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2008, 19:19
Posty: 91
Auto: 6 Sport 2.0 MZR-CD 140 KM 2008

Postprzez domin1979 » 20 maja 2008, 19:03

marzyciel napisał(a):
Dortann napisał(a):Rosnąca waga niestety psuje nowe samochody. Ale chyba 5 gwiazdek Euro NCAP jest tego warte.


Były już testy nowej 6? Masz może jakiegoś linka?
Nie było jeszcze testu nowej M6. Cały czas czekam.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez fin » 20 maja 2008, 19:19

Nowa Mazda 6 ma spalanie katalogowe po miescie 6,7 /100km ropki ,wątpię żeby poprzedniczka spalała tyle słyszałem ze lubi sobiie chlapnąć ponad 8 literków ropki <diabełek> .Tak więc autko jest inaczej ustawione ,jak komuś słabo zawsze mozna zchipować . <diabełek>
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2008, 11:18
Posty: 136
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda 6 dynamic 2.0 diesel

Postprzez domin1979 » 20 maja 2008, 19:27

fin napisał(a):Nowa Mazda 6 ma spalanie katalogowe po miescie 6,7 /100km ropki ,wątpię żeby poprzedniczka spalała tyle słyszałem ze lubi sobiie chlapnąć ponad 8 literków ropki <diabełek> .Tak więc autko jest inaczej ustawione ,jak komuś słabo zawsze mozna zchipować . <diabełek>
Tu masz rację, poprzednik bardziej był nastawiony na osiągi (co mi akurat nie przeszkadza) ale spalaniem trochę odstawał od konkurencji. W nowej M6 postawili na modną ekologię.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez fin » 20 maja 2008, 19:55

Moja Mazdka jest już w salonie ,napisze jak to jezdzi i ile pali . :D
Zobaczymy ,jak będzie mi paliła 6,5 ropki po miescie to jej wszystko wybaczę .
Wydaje mi sie że Japończycy coś musieli mocno zmienić ten silnik bo generalnie autko po dobrym zachipowaniu powinno palić podobnie jak przy fabrycznych ustawieniach (nawet mniej )
Czy ktoś chiopawał Mazdę 6 poprzedniczkę ????
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2008, 11:18
Posty: 136
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda 6 dynamic 2.0 diesel

Postprzez mcbeth » 20 maja 2008, 20:36

fin napisał(a):6,5 ropki po miescie to jej wszystko wybaczę

Kolejny marzyciel. :)
Moja ma w katalogu miasto/trasa/mieszane 7,5/5,1/6,0. Niektórzy maja w mieście 9-10. Ja w mieszanym mam 7-7,5. Podobnie w trasie. No chyba, że się jedzie kapeluszniczo, to bez problemu <6 a w trybie 'szklanka na drodze' to i poniżej 5.
Tylke, że tym jadąc z silnikiem jest bardzo trudno zapanować nad prawą nogą, bo sama opada <ganja> .


fin napisał(a):po dobrym zachipowaniu powinno palić podobnie jak przy fabrycznych ustawieniach (nawet mniej )

Ryzykowne jest chipowanie samochodów z DPF-em. Chyba, że 'tuner' profesjonalny i chip sprawdzony na danym silniku długodystansowo.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez fin » 20 maja 2008, 21:20

ile 9-10 ??? po miescie ropki ??? <boje się> to kicha po całości <lol>
Kolegi MAZDA 5 pali po miescie około 7,5 litra ropki to dlaczego nowa 6 ma palić więcej ?
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2008, 11:18
Posty: 136
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda 6 dynamic 2.0 diesel

Postprzez marek » 21 maja 2008, 00:56

Ryzykowne jest chipowanie samochodów z DPF-em


DPF to uproszczając nic innego jak filtr łykający dym (sadzę). W silnikach bez dpf przeginając z podkręcaniem pojawia się "fizycznie" dym czyli wzrokowo mozna ocenic że więcej podkręcać nie ma co.

z dpf będzie tak że dpf ten dym łyknie, będzie ładnie pięknie ale dpf do wymiany co paręnaście tys km w skrajnym przypadku. a kosztuje parę k pln :D

mcbeth napisał(a):iektórzy maja w mieście 9-10.

tyle to ma ojciec w BMW 530d z 6-cylindrowym 231-konnym dieslem :|

320d pali w mieszanym ok 6,5-7litrów, w mieście 8 litrow – wersja 163 konie zachipowana na 185 koni.

Mondziak 130 konny palił na trasie 6,5 litra, w miescie 7,5 litra.

wiec co niektore Mazdy 6 powinny się do mechanika wybrać chyba bo chyba coś nie tak ;)

fin napisał(a):Kolegi MAZDA 5 pali po miescie około 7,5 litra ropki to dlaczego nowa 6 ma palić więcej ?


dokladnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Summit » 21 maja 2008, 08:10

fin napisał(a):ile 9-10 pytajnik? po miescie ropki pytajnik? boje się to kicha po całości łoł

Ja wiem? Ja tam się przyzwyczaiłem. Przestałem mierzyć i już.
fin napisał(a):dlaczego nowa 6 ma palić więcej ?

Dlatego że to co podają w katalogach ma tyle z rzeczywistością wspólnego co program naszych partii politycznych.
marek napisał(a):ale dpf do wymiany co paręnaście tys km w skrajnym przypadku. a kosztuje parę k pln zeby

Dlatego dpf się usuwa, uaktualnia soft do komputera i jeździmy normalnym dieslem. Trzeba być niezupełnie normalnym, żeby kupić z własnej woli to paskudztwo i wymienić.
domin1979 napisał(a):Z tego co widać w opisie to Grzyby chipował.

Czytałem ten temat. Nie chipował. Ponoć tak mu na hamowni wyszło, więc dostał koniki w promocji.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2006, 16:37
Posty: 183
Skąd: Krypa
Auto: Mazda 6 GG '07 2.0 LF 147KM A/T
Mazda 6 GG '07 MZR-CD 143KM Active (była, ale się rozbiła)

Postprzez mcbeth » 21 maja 2008, 08:41

Summit napisał(a):Dlatego dpf się usuwa, uaktualnia soft do komputera i jeździmy normalnym dieslem. Trzeba być niezupełnie normalnym, żeby kupić z własnej woli to paskudztwo i wymienić.

Nie do końca jestem przekonany, czy chcę mieć diesla-kopcia, zwłaszcza, że mi DPF nie przeszkadza. O ile ktoś nie jeździ zawsze odcinków do 10km spalanie 9-10 mu nie grozi. No chyba, że chce być na każdych światłach pierwszy <lol> .
Summit napisał(a):
domin1979 napisał(a): napisał:
Z tego co widać w opisie to Grzyby chipował.

Czytałem ten temat. Nie chipował. Ponoć tak mu na hamowni wyszło, więc dostał koniki w promocji.

No właśnie. Tyle pokazała hamownia. Niektórym pokazała, że mają max momentu przy 2800obr hahaha . No ale na pewno poprawia to samopoczucie :] .
Ostatnio edytowano 21 maja 2008, 09:12 przez mcbeth, łącznie edytowano 2 razy
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez Maciej Loret » 21 maja 2008, 08:51

marek napisał(a):Mondziak 130 konny palił na trasie 6,5 litra, w miescie 7,5 litra.


Bez podawania stylu jazdy albo porównania w identycznych warunkach dla innego samochodu z tym samym kierowcą wyniki te mogą być nieco mylne.
Byłem rok wożony do roboty takim Mondeo w trybie 80/20 (trasa/miasto). Nie dawało się zejść poniżej 8l/100km. Ale wytłumaczeniem będzie styl jazdy. W ciągu kwartału codzienych dojazdów (50km w jedną stronę), wyprzedzało nas w trasie tyle pojazdów ile palców u jednej ręki ma drwal z długoletnim stażem w zawodzie ...


marek napisał(a):
fin napisał(a):Kolegi MAZDA 5 pali po miescie około 7,5 litra ropki to dlaczego nowa 6 ma palić więcej ?


dokladnie...


Dlatego, że ma innego kierowcę, może inne warunki drogowe, jeździ o innych godzinach (korki), inny stan technicny auta i pewnie kilka innych czynników...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez marek » 21 maja 2008, 09:17

Maciej Loret napisał(a):Bez podawania stylu jazdy albo porównania w identycznych warunkach dla innego samochodu z tym samym kierowcą wyniki te mogą być nieco mylne.


wszystkie wyniki osiągnięte przeze mnie, styl jazdy każdym autem identyczny. Im moceniejsze auto tym większa dynamika jazdy, prędkościowo podobnie.
W trasach, np 250km nie wyprzedzało mnie więcej jak 1-2 auta, w mieście na światlach dynamiczne przyspieszanie, prędkość dopuszczalna przepisami, chyba że dwu- trzy- pasmówka to nieco szybciej.

Oczywiście można jechać szybko i szybko – można jechać w systemie zero-jedynkowym, ja jednak preferuje max przyspieszenie podczas wyprzedzania, ale też często hamuje slinikiem, staram się ograniczać używanie hamulców, szybko pokonuje zakręty a mimo tego uzyskuje czasy przejazdu tych co jadą gaz-hamulec.


ale wg mnie 2-litrowy diesel nie powinien palic 9-10 litrów, jeśli samochód jest sprawny to świadczy o wyjątkowo niskich umiejętnościach kierowcy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez mcbeth » 21 maja 2008, 09:28

marek napisał(a):ale wg mnie 2-litrowy diesel nie powinien palic 9-10 litrów, jeśli samochód jest sprawny to świadczy o wyjątkowo niskich umiejętnościach kierowcy.

Twoja opinia świadczy raczej o braku znajomości zasady działania DPF-a ;) On tyle spali przy jeździe kapeluszowej, jeśli nigdy nie da się mu zakończyć cyklu czyszczenia filtru.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez Summit » 21 maja 2008, 11:30

Małe odcinki zabijają ekonomikę w M6 dieslu. Koniec kropka. Umiejętności nie mają tu nic do tego. Dociskanie gazu zamienia mojego diesla w smoka. I nie mówię tu o pałowaniu do 4000 RPM, ale o dociąganiu do 3000. Przy takiej jeździe, rozgrzany, pali 9l. Kiedy przegoniłem ją w trasie (co według moich obserwacji ma bardzo duże znaczenie) paliła później 7-7,5l przy jeździe ślimaczej. W normalnych warunkach eksploatacyjnych pali 8-8,5l. I przy dynamice tego silnika, uważam to za całkowicie rozsądne spalanie. Ja, w przeciwieństwie do niektórych osób, nie oczekuję od mojego samochodu tego że zacznie produkować paliwo.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2006, 16:37
Posty: 183
Skąd: Krypa
Auto: Mazda 6 GG '07 2.0 LF 147KM A/T
Mazda 6 GG '07 MZR-CD 143KM Active (była, ale się rozbiła)

Postprzez Piotr25 » 1 cze 2008, 16:33

7. Sterownie głosowe i współpraca bluetooth z telefonem – rewelacja !

Wlasnie jakos nie moge uruchomic tego bluetooth mozesz mi podpowiedziec jak to zrobiles mam ksiazke do niego ale po wlosku i troche sie pogubilem telefon nokia n 70 i niewem jak to uruchomic pomocy
pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 maja 2008, 17:20
Posty: 10
Skąd: Asti italia
Auto: Mazda6 16GH 08r 2.0l 140KM

Postprzez marzyciel » 2 cze 2008, 11:44

Czy ktoś zna szczegóły różnicy w modelu 6 ecxlusive sport w wersji niemieckiej a tej sprzedawanej w Polsce (tzw specyfikacja skandynawska). Słyszałem, że m.in. w standardzie w Polsce są spryskiwacze, dodatkowa izolacja i nie ma 18 kół. Czy spryskiwacze i izolacja zostały dodane kosztem czegoś?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2008, 19:19
Posty: 91
Auto: 6 Sport 2.0 MZR-CD 140 KM 2008

Postprzez marzyciel » 2 cze 2008, 11:50

18 oczywiście nawet w niemieckiej nie ma w exclusive.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2008, 19:19
Posty: 91
Auto: 6 Sport 2.0 MZR-CD 140 KM 2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6