Grzechy młodości – usterki i akcje serwisowe

Mazda6 2007–2012

Postprzez krzych » 15 lut 2010, 21:40

No tak, przynajmniej od razu bedziesz widzial co spieprzyli... ;)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Grucha » 16 lut 2010, 09:57

Jak będę miał trochę czasu to napisze w odpowiednim dziale elaborat o Mazda Księżyno :|
Grucha
 

Postprzez mrufek_mk » 16 lut 2010, 22:19

klopotow ciag dalszy – wczoraj odebralem autko po naprawie, dzisiaj rano jechalem na czwartym biegu, zdjalem noge z gazu i w tym momecie samochod zaczal przyspieszac. Wcisnalem sprzeglo i wskazowka obrotow poszybowala daleko na czerwone pole. Wylaczenie zaplonu nie zatrzymalo silnika, musialem zdusic go hamujac na szostym biegu. Po tej akcji silnik juz nie odpalil, auto zholowalem z powrotem do serwisu...
mrufek_mk
 

Postprzez Yapa » 17 lut 2010, 02:53

mrufek_mk napisał(a):klopotow ciag dalszy – wczoraj odebralem autko po naprawie, dzisiaj rano jechalem na czwartym biegu, zdjalem noge z gazu i w tym momecie samochod zaczal przyspieszac. Wcisnalem sprzeglo i wskazowka obrotow poszybowala daleko na czerwone pole. Wylaczenie zaplonu nie zatrzymalo silnika, musialem zdusic go hamujac na szostym biegu. Po tej akcji silnik juz nie odpalil, auto zholowalem z powrotem do serwisu...

choroba szalonych diesli, problemy z nadmiarem ON w oleju....
ale masz pecha
swoją drogą co oni teraz za samochody robią :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez marzyciel » 20 lut 2010, 23:58

Witam,
mam na karku 80.000 km. Po powrocie z dłuższej trasy (2.000 km) zauważyłem, że na rozgrzanym silniku pojawia się dziwny głośny terkot spod maski. Powyżej 1.500 obrotów. Im więcej obrotów tym głośniej.Tego wcześniej nie miałem... Jakaś diagnoza?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2008, 19:19
Posty: 91
Auto: 6 Sport 2.0 MZR-CD 140 KM 2008

Postprzez Yapa » 21 lut 2010, 20:16

marzyciel napisał(a):Witam,
mam na karku 80.000 km. Po powrocie z dłuższej trasy (2.000 km) zauważyłem, że na rozgrzanym silniku pojawia się dziwny głośny terkot spod maski. Powyżej 1.500 obrotów. Im więcej obrotów tym głośniej.Tego wcześniej nie miałem... Jakaś diagnoza?

Zajrzyj pod maskę i zlokalizuj terkot jakoś bliżej, chociaż przybliżony rejon, jasnowidzów tutaj jakoś mało <czarodziej>. poza tym nie ten temat chyba... :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez krzych » 21 lut 2010, 22:17

Yapa napisał(a):
mrufek_mk napisał(a):klopotow ciag dalszy – wczoraj odebralem autko po naprawie, dzisiaj rano jechalem na czwartym biegu, zdjalem noge z gazu i w tym momecie samochod zaczal przyspieszac. Wcisnalem sprzeglo i wskazowka obrotow poszybowala daleko na czerwone pole. Wylaczenie zaplonu nie zatrzymalo silnika, musialem zdusic go hamujac na szostym biegu. Po tej akcji silnik juz nie odpalil, auto zholowalem z powrotem do serwisu...

choroba szalonych diesli, problemy z nadmiarem ON w oleju....
ale masz pecha
swoją drogą co oni teraz za samochody robią :|

Mnie jedynie dziwi bezczelnosc Mazdy – wypuscili GH z silnikiem tym samym co w GG juz po fakcie gdy wiedzieli wyraznie o "chorobie" i jej skutkach.

Mrufek_mk – ile to auto w koncu przejechalo – piszesz o 20kkm i 100kkm – rozumiem ze ponad 100kkm? (czyli juz po gwarancji...?)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Yapa » 21 lut 2010, 23:16

krzych napisał(a):Mnie jedynie dziwi bezczelnosc Mazdy – wypuscili GH z silnikiem tym samym co w GG juz po fakcie gdy wiedzieli wyraznie o "chorobie" i jej skutkach.

"podobno" DPF ulepszony, ( stąd mniej kucyków )
zresztą za chwile mazdy z 2.0 mzr-cd nie będzie, zostanie tylko 2.2 :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez D-fens » 27 lut 2010, 19:58

wojtekkk napisał(a):problem z sciąganiem w prawo wytępuje tylko u mnie? troche mnie to niepokoi..


Wydaje mi się, że mam ten problem ale czekam z pytaniem do serwisu bo zostało mi 4000 do przeglądu (60.000). Jedynie do tej pory co mnie zaskoczyło to marznące paliwo (BP Ultimate) przy -27 w trasie – strasznie szarpało jak bym kogoś na holu miał. Generalnie nie jestem zadowolony z wyciszenia zawieszenia i skrzypienia czegoś w okolicy wyświetlacza komputera. Poza tym jak na razie bez zastrzeżeń.


Czy ktoś ma może zdjęcie łuszczącego się lakieru bo nie wiem jak to wygląda. czy chodzi o warstwę z kolorem czy tylko bezbarwna powłoka schodzi? Na przednim zderzaku mam takie "znamię" jak by ktoś folię oderwał ale w serwisie powiedzieli mi, że to od uderzenia kamieniem.
D-fens himself
Mazda 6 Sport Kombi 2008 2.0 MZR-CD 140 KM w wersji Exclusive.
Wcześniej Mondeo 5d 2002 2.0 TDCI 130 KM
Jeszcze wcześniej Vectra B 1998 1.6 16v
A jeszcze wcześniej MPK, PKS, PKP, TAXI i z buta..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 13:34
Posty: 110 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 GJ Sedan 2.0 benzyna 6MT Snowflake White
Mazda MX-5 NB 1998 1.8

Postprzez krzych » 27 lut 2010, 20:29

D-fens napisał(a):Na przednim zderzaku mam takie "znamię" jak by ktoś folię oderwał ale w serwisie powiedzieli mi, że to od uderzenia kamieniem.

A Ty im wierzysz? :) Zrob fote i wklej na forum.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez marzyciel » 28 lut 2010, 17:00

z doświadczenia: w grę wchodzi ptasie kupsko zmazane szmatą na szybko, a potem próba zeszlifowania bruzd :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2008, 19:19
Posty: 91
Auto: 6 Sport 2.0 MZR-CD 140 KM 2008

Postprzez krzysg » 5 mar 2010, 22:52

D-fener przejzyj moje posty i zobaczysz jak lakier potrafi się łuszczyć, co prawda nie na błotniku, ale może to być jakaś wykładnia.
Ale nie licz na dużo, expert mazdy z Leverkusen, powiedział mi że za często jest wsiadane do auta :–)
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2009, 21:12
Posty: 30
Skąd: Warszawa
Auto: M6 Grand Tour 2.5l

Postprzez Kamil » 5 mar 2010, 23:30

expert mazdy z Leverkusen, powiedział mi że za często jest wsiadane do auta

no ja nie wiem w czym problem... jeździj bez wsiadania
Kamil
 

Postprzez krzych » 5 mar 2010, 23:31

Bez okno sie wsiada do nowki z salonu, nie wiedziales? ;P
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez fiskus » 14 mar 2010, 11:22

Witam użytkowników, napaliłem się na tą nową mazdę, ale po przeczytaniu waszych postów na temat usterek, problemów jestem troszeczkę zdegustowany. Czy Mazda wzięła sobie to do serca i już w rocznikach 2009 / 2010 poprawili te mankamenty , wiecie coś może na ten temat. Zastanawiam się nad Mazdą 6, Fordem Kuga i Audi A4 , no w ostateczności Passat CC.
fiskus
 

Postprzez Tomek6 » 14 mar 2010, 13:44

Auto to auto, nie myśl, że Fordy czy Audi nie borykają się z jakimiś usterkami. Ja jestem zadowolony z Mazdy. Pytasz czy poprawili, 6stka już przeszła face lifting, więc zapewne poprawiono co nieco ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez Kamil » 14 mar 2010, 21:14

Zgadzam się z poprzednikiem, nie ma auta które uniknie jakiś seryjnych usterek/pierdółek. osobiście jestem więcej niż zadowolony z mazdy 6. Ciężko też powiedzieć, czy M6 spełni Twoje oczekiwania, bo zastanawiasz się nad 3ma zupełnie innymi autami. Sam sobie odpowiedz czy potrzebujesz Suva, czy sedana. Tez zastanawiałem się pomiędzy A4 – M6, wybralem M6 ponieważ w cenie full opcji mazdy dostałbym podstawową A4. Ponadto za pare lat,na drogach będzie tyle sztuk a-czwórek, że swoją będzie sie poznawało po rejestracji ;) Czytaj opinię na forum i sam zdecyduj, ale pamietaj, że forum służy m.in opisywania problemow z autem, tutaj raczej się nikt nie chwali stąd może błędne wrażenie że Mazda6 to auto awaryjne ;)
Kamil
 

Postprzez Tomek6 » 14 mar 2010, 21:51

palczak napisał(a):Ponadto za pare lat,na drogach będzie tyle sztuk a-czwórek, że swoją będzie sie poznawało po rejestracji ;) Czytaj opinię na forum i sam zdecyduj, ale pamietaj, że forum służy m.in opisywania problemow z autem, tutaj raczej się nikt nie chwali stąd może błędne wrażenie że Mazda6 to auto awaryjne ;)


Dokładnie tak. Mazda jest z pewnością autem indywidualnym, nietuzinkowym. Poruszam się po różnych Śląskich miastach i niezwykle rzadkim widokiem jest Mazda 6 2-generacji, a kiedy już uda się spotkać drugą taką na drodze zaciekawienie moje i kierowcy obok nie zna granic. Od razu oceniam jakie wyposażenie i silnik drzemią w Japończyku z sąsiedniego pasa :)

Dodam również, że stosowane w GH jednostki benzynowe to dość proste oraz trwałe konstrukcje charakteryzujące się wysoką kulturą pracy.
Dieslami, szczególnie się nie interesowałem, aczkolwiek z tego co widzę na forum, koledzy raczej nie narzekają. Świetne opinie zbiera silnik MZR-CD 2,2 ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez fiskus » 14 mar 2010, 22:38

Akurat Mazda miałaby być dla żony, osobiście posiadam mondeo mk4 2.2 diesel rocznik końcówka 2008 i na autko nie mogę narzekać po za akcją serwisową zmiany oprogramowania, wymianie dyfuzora turbiny i koszyka skrzyni biegów nic więcej się nie popsuło, też wszyscy ostrzegali, że Ford to badziewie etc., ale zakupu nie żałuję, a silnik jest dynamiczny. Przerażają mnie te opinie, a zwłaszcza zdjęcia tego łuszczącego się lakieru, natomiast Panowie jeśli macie problem z rysami z myjni etc. to prowadzę we Wrocławiu salon kosmetyki samochodowej, ponad to jesteśmy dielerem kosmetyków firmy Glare, zapraszam na naszą strone www.blascar.pl , posiadamy swoje punkty w Krakowie, Bydgoszczy i Wrocławiu w obecnej chwili, więc jeśli ktoś byłby zainteresowany to prsozę o telefon
fiskus
 

Postprzez miro81 » 15 mar 2010, 07:02

Ale jestem wkur....!
Z tym lakierem na plastikach to faktycznie przeginka. Nawet w mojej 6 wersji amerykanskiej zauwazylem dzisiaj jak ladnie lakier odprysnal na zderzaku! 5 cm czarna krecha a samochod ma dopiero pol roku – az serce boli! Gdyby to jeszcze zarysowane bylo... Nieee no... zderzak sie luszczy jakby go opalarka potraktowano!
Faktycznie mazda pojechala po bandzie z trwaloscia lakieru :(
mazda 6 ultra
2.5L full option
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2009, 18:18
Posty: 59
Skąd: UAE
Auto: mazda 6 Ultra 2.5L

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6