Grzechy młodości – usterki i akcje serwisowe

Mazda6 2007–2012

Postprzez paolo1973 » 25 kwi 2010, 14:59

Witam, mam niestety to samo. Drobne nierówności i od razu stuka w kierownicy. Poza tym z zawieszenia przedniego dobiegają dziwne dźwięki, szczególnie na poprzecznych nierównościach z przedniego koła (od strony pasażera). Serwis wymienił maglownicę ale nic to nie dało. Również zauważyłem, że na drążku kierowniczym jest wyczuwalny luz i stukanie (sprawdzane ręką na przednim kole od strony pasażera na połączeniu gumowym). Jednak serwis twierdzi,, że tak ma być. Hmmm. Może jakąś akcje ogólnopolską zrobimy ?
Początkujący
 
Od: 10 cze 2009, 12:19
Posty: 8
Auto: Mazda 6 GJ 2.0 165KM

Postprzez miro81 » 26 kwi 2010, 11:42

U mnie to samo stuku-puku. Coz zrobic taki to samochod....
mazda 6 ultra
2.5L full option
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2009, 18:18
Posty: 59
Skąd: UAE
Auto: mazda 6 Ultra 2.5L

Postprzez mazgh » 26 kwi 2010, 13:58

To stukanie to normalna sprawa,w każdej GG/GY i GH .
Auta są na niskoprofilowych 17 lub 18- tkach ,jest bardzo krótki skok,niska opona zero amortyzacji ,więc po dziurach i głębszych uskokach tylko bardzo wolna jazda ,nic innego nie pomaga.
Lub wymiana kół na mniejsze ,lecz głupio wtedy to wygląda.
pozdr.
www.mazda-ford.pl

Bydgoszcz ul.Inowrocławska 1

POLECAMY RÓWNIEŻ PROFESIONALNĄ AUTO -MYJNIE
www.myj-car.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2009, 23:22
Posty: 145
Skąd: Bydgoszcz
Auto: GH RF-TOP 08"
ER- EXPRESSION 09"
GS350AWD 08''
F RANGER 4WD 08"

Postprzez Tomek6 » 26 kwi 2010, 15:44

mazgh napisał(a):To stukanie to normalna sprawa,w każdej GG/GY i GH .
Auta są na niskoprofilowych 17 lub 18- tkach ,jest bardzo krótki skok,niska opona zero amortyzacji ,więc po dziurach i głębszych uskokach tylko bardzo wolna jazda ,nic innego nie pomaga.
Lub wymiana kół na mniejsze ,lecz głupio wtedy to wygląda.
pozdr.


Być może masz rację, na zimowych 205/60 R16 jeździło mi się bardziej komfortowo <ok>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez marzyciel » 27 kwi 2010, 10:49

marzyciel napisał(a):Witam,
mam na karku 80.000 km. Po powrocie z dłuższej trasy (2.000 km) zauważyłem, że na rozgrzanym silniku pojawia się dziwny głośny terkot spod maski. Powyżej 1.500 obrotów. Im więcej obrotów tym głośniej.Tego wcześniej nie miałem... Jakaś diagnoza?



Napinacz, napinaczem, cały rozrząd był wymieniony. Tuż przed 80.000 km. Dobrze, że na gwarancji. I dobrze, że przed rowaleniem się całego rozrządu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2008, 19:19
Posty: 91
Auto: 6 Sport 2.0 MZR-CD 140 KM 2008

Postprzez Czujny » 27 kwi 2010, 11:59

paolo1973 napisał(a):Witam, mam niestety to samo. Drobne nierówności i od razu stuka w kierownicy. Poza tym z zawieszenia przedniego dobiegają dziwne dźwięki, szczególnie na poprzecznych nierównościach z przedniego koła (od strony pasażera). Serwis wymienił maglownicę ale nic to nie dało. Również zauważyłem, że na drążku kierowniczym jest wyczuwalny luz i stukanie (sprawdzane ręką na przednim kole od strony pasażera na połączeniu gumowym). Jednak serwis twierdzi,, że tak ma być. Hmmm. Może jakąś akcje ogólnopolską zrobimy ?


Witam, też miałem takie dziwne stuki przy nierównościach na kole kierownicy (dźwięk jakby luzowała się jakaś śruba). Zgłosiłem to już przy pierwszej wizycie po 2.000 km ale w Oddyseyu powiedzieli mi że jest ok. Stukot się powiększył i przy przeglądzie gwarancyjnym nie odpuściłem i kazałem szukać. I znaleźli. Do wymiany krzyżak drążka kierownicy;) Mam jechać w tym tygodniu.
Czujny
 

Postprzez kkaczor » 27 kwi 2010, 12:10

Daj proszę znać, czy to cokolwiek dało!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 10:14
Posty: 188 (1/2)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda6 GH 2009 sedan 2.0

Postprzez tombien » 27 kwi 2010, 12:13

Też jestem ciekaw bo oczywiście mam to samo od wyjazdu z salonu.
Obrazek

Wcześniej: GH 2.0 MZR-CD Top '08
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2009, 21:12
Posty: 106 (0/1)
Auto: Mazda 6 GJ 2.0 MT Sedan SkyPassion

Postprzez kkaczor » 27 kwi 2010, 13:10

No to widzę, że prawie WSZYSCY mają ten problem. Napisałem do Mazdy mejla, stworzyłem wątek w MMC, może faktycznie się zorganizujemy? Inaczej nic z tego nie będzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 10:14
Posty: 188 (1/2)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda6 GH 2009 sedan 2.0

Postprzez chmooreck » 27 kwi 2010, 13:16

Może jestem jakiś inny, ale jak na razie u mnie nie zauważyłem...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1116 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez kkaczor » 27 kwi 2010, 13:29

kkaczor napisał(a):... prawie WSZYSCY ...


:)
Ostatnio edytowano 27 kwi 2010, 13:31 przez kkaczor, łącznie edytowano 3 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 10:14
Posty: 188 (1/2)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda6 GH 2009 sedan 2.0

Postprzez mazgh » 27 kwi 2010, 13:30

Ja i co najmniej kilku użytkowników GH też nie narzekamy-wszystko jest w granicach normy.
www.mazda-ford.pl

Bydgoszcz ul.Inowrocławska 1

POLECAMY RÓWNIEŻ PROFESIONALNĄ AUTO -MYJNIE
www.myj-car.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2009, 23:22
Posty: 145
Skąd: Bydgoszcz
Auto: GH RF-TOP 08"
ER- EXPRESSION 09"
GS350AWD 08''
F RANGER 4WD 08"

Postprzez kkaczor » 27 kwi 2010, 13:32

mazgh napisał(a):To stukanie to normalna sprawa,w każdej GG/GY i GH.


Nie uważam, że stukanie z układu kieorwniczego to normalna sprawa. Jakoś jeździłem różnymi innymi twardymi samochodami na 17, na 18 i nie waliły.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 10:14
Posty: 188 (1/2)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda6 GH 2009 sedan 2.0

Postprzez chmooreck » 27 kwi 2010, 13:39

Może mam jeszcze za mały przebieg...
Tzn jak się zdarzy (-ło by, czysto teoretycznie ;) ) wjechać na policjanta z prędkością 40-50km/h, to chyba normalne, że dobije... ważne, że się w takiej sytuacji nic nie urwie :P.
W normalnej eksploatacji nie zauważyłem żadnych nienormalnie głośnych (dla mojego laickiego ucha) odgłosów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1116 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez tombien » 27 kwi 2010, 13:47

Ja to miałem w swoim poprzednim Civicu – miał prawo bo już przebieg był poważny. Ale wjechałem nową Madzią na ten sam odcinek (szutrowy z gęstymi niskimi garbami), który powodował stukanie w kierownicy w Hondzie i ku mojemu zdziwieniu Mazda nie była lepsza, chociaż 11 lat młodsza. Lekko się zdenerwowałem, przecież to nowy wóz do cholery! Ale może dlatego, że rzadko po takich drogach jeżdżę dałem sobie luz. Ale skoro podnosicie tu temat to ja się oczywiście przyłączam. Tylko moja M6 nie pochodzi od MMP a od dealera z Niemiec.
Obrazek

Wcześniej: GH 2.0 MZR-CD Top '08
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2009, 21:12
Posty: 106 (0/1)
Auto: Mazda 6 GJ 2.0 MT Sedan SkyPassion

Postprzez kkaczor » 27 kwi 2010, 13:52

W takim razie, dopiszcie się w wątku: viewtopic.php?f=138&t=96521 kto się pisze na jakąś zorganizowaną akcję...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 10:14
Posty: 188 (1/2)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda6 GH 2009 sedan 2.0

Postprzez Tomek6 » 27 kwi 2010, 14:16

chmooreck napisał(a):Może mam jeszcze za mały przebieg...
Tzn jak się zdarzy (-ło by, czysto teoretycznie ;) ) wjechać na policjanta z prędkością 40-50km/h, to chyba normalne, że dobije... ważne, że się w takiej sytuacji nic nie urwie :P.
W normalnej eksploatacji nie zauważyłem żadnych nienormalnie głośnych (dla mojego laickiego ucha) odgłosów.


U mnie też na razie nie ma nic niezwykle niepokojącego. Wydawało mi się, że coś stukało w prawym tylnym kole, ale za radą jednego z kolegów sprawdziłem śrubki w tamtej okolicy i po delikatnym dokręceniu jest już chyba ok ;)
Aczkolwiek Madzią nie jeżdżę na co dzień, traktuje ją jako wóz reprezentacyjny lub na trasy, zwykle na miasto mam oszczędniejsze autko także przyznam, że zrodziła się we mnie obawa po przeczytaniu postów o usterkach układu, że przy większym przebiegu ujawnią się one również u mnie a wtedy będę już po gwarancji <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez miro81 » 5 maja 2010, 10:23

Ostatnio wsteczne lusterko mi sie rozklekotalo a tym razem szyba od strony kierowcy – dokladniej przelacznik sie popsul ;/ Hahahah poprostu swietnie! Szczegolnie ze prawie codziennie uchylam szybe zeby otworzyc brame na czytnik kart! Co za plastik cholerny ta mazda. Teraz to juz zaczynam sie bac, ze bede posiadaczem nastepnej Skody Favorit!
mazda 6 ultra
2.5L full option
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2009, 18:18
Posty: 59
Skąd: UAE
Auto: mazda 6 Ultra 2.5L

Postprzez chmooreck » 5 maja 2010, 18:44

Widzisz.. byś nie używał, to by się nie zepsuło ;) Mam nadzieję, że w Japończykach jest lepiej niż w Amerykanach...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1116 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez krzych » 5 maja 2010, 19:06

Chmooreck – dla pewnosci: nie uzywaj :P (o nadziei to bym cos napisal, ale ze sam jestem naiwny... ehehehe)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6