Grzechy młodości – usterki i akcje serwisowe

Mazda6 2007–2012

Postprzez chmooreck » 5 maja 2010, 19:34

Staram się... gorzej z nieużywaniem innego osprzętu :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1116 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez gosman » 7 maja 2010, 08:58

04.05.10

wymiana "krańcówki" alarmu w komorze silnika.

Się coś zepsuło i jak było mokro to samochód non-stop wył........

czas naprawy 15 min.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 wrz 2009, 18:16
Posty: 13
Skąd: Łomianki
Auto: Mazda 6 GH 1.8

Postprzez tibor » 13 maja 2010, 12:06

Witam!
Jestem nowym użytkownikiem forum i ten temat mnie trochę przeraził. Na szczęście czytałem go już po zakupie "Madzi" bo nie wiem czy bym się nie rozmyślił . Jestem szczęśliwym posiadaczem szóstki combi Exclusive z dieselkiem rocznik 2008.Przebieg mam niewielki bo ok 30000 tys jak do tej pory prawie nic się nie dzieje z autkiem, jestem w nim zakochany, świetnie jeździ, wygląda powalająco, najlepsze jest to, że łatwiej na naszych drogach zobaczyć porshe niż taką samą Mazdę :)
No może spalanie mogło by być troszkę mniejsze, jednak z drugiej strony chyba jest niewiele samochodów które jadąc po autostradzie 500 km z prędkością 180-200 km/h spala 8 litrów.
Ale wracam do usterek:
Faktycznie lakier jest fatalny wystarczy się otrzeć samochód torbą z laptpem i rysy! (kolor Aurora Blue)– o myjni automatycznej radzę zapomnieć.
W okolicach świateł przeciwmgielnych po zimie pojawił rdzawy nalot, tak jakby coś pod osłoną chromowaną zardzewiało,
I szwankuje czujnik zapiętych pasów na tylnej kanapie (pas nie zapięty a sygnalizuje inaczej)
I to wszystko!

Podsumowując jestem bardzo zadowolony z mojego autka i uważam że w tej klasie i cenie to najlepszy z możliwych wyborów.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 maja 2010, 10:54
Posty: 5
Skąd: Sosnowiec
Auto: 6 2.0 MZR-CD 140KM 6MT, Exclusive
Aurora Blue
2008r.

Postprzez chmooreck » 13 maja 2010, 13:41

tibor napisał(a):W okolicach świateł przeciwmgielnych po zimie pojawił rdzawy nalot, tak jakby coś pod osłoną chromowaną zardzewiało,

U mnie również...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1116 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez Globy » 14 maja 2010, 22:38

Pokażcie foto, może wystarczy pasta do lakieru <usmiech>
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez chmooreck » 15 maja 2010, 09:15

Już dawno nie ma po tym śladu – dostałem kiedyś gratisa do piany aktywnej w postaci pasty do chromów z tempo ;)

Swoja drogą przy okazji przeglądu o tym powiem, może będzie się im chciało tam zajrzeć (w co wątpię) i jakoś zabezpieczyć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1116 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez Deng » 16 maja 2010, 08:13

Witam
Jestem tu nowy, dołaczyłem żeby zasięgnąć informacji o M6 bo zastanawiam się nad kupnem diesla2,0 hatchback. MAm dwa pytania do uzytkowników:
1 – czy są problemy z filtrem cząstek stałych – widze że raczej w nowych autach nie ma od tego ucieczki a z tego co wiem to mimo instrukcji o przepalaniu dłuzszych jazdach na trasie bywają z tym kłopoty
2- widzę że na tylne siedzienia nie ma żadnych wylotów klimatyzacji: ani w słupkach bocznych ani w środkowym kokpicie – czy w związku ztym nie macie problemów z ogrzewniem/klima u pasażerów

Prosze o pomoc
Zastanawiam sie między M6 a Fordem Mondeo – raczej ze wskazaniem na M6
Z góry dziękuję za posty
Początkujący
 
Od: 16 maja 2010, 08:01
Posty: 7

Postprzez Tomek6 » 16 maja 2010, 11:35

Deng, hatchback to dobry wybór, sporo praktyczniejszy niż sedan a jednocześnie świetnie wyglądający.
Jeśli chodzi o DPF nie wypowiadam się, bo nie mam diesla.
Co do klimatyzacji to nikt nigdy nie narzekał u mnie w samochodzie (być może i nie śmiał haha). Ja osobiście jestem z niej bardzo zadowolony ;)
Mazda6 to przed wszystkim pewna indywidualność, Mondeo to popularny, często firmowy samochód, tutaj moim zdaniem 6stka ma spory +.
Pojawiła się już wersja 6stki po liftingu, może wziąłbyś pod uwagę nowego diesla 2,2? Wg. doniesień poliftowa wersja jest jeszcze lepiej dopracowana.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez Kamil » 16 maja 2010, 13:47

.
Ostatnio edytowano 12 wrz 2012, 10:02 przez Kamil, łącznie edytowano 1 raz
Kamil
 

Postprzez krzych » 16 maja 2010, 15:30

DPF jesli juz, straszy dopiero _po_ grwarancji (ponad 100tkm przebiegu zazwyczaj). Co do "dopracowania" Twojej akurat Mazdy – silnik masz ten sam co ja.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Kamil » 16 maja 2010, 15:55

a wycięcie DPFu (powiedzmy juz po gwarancji, po 100tys km) wywoła jakieś problemy?
Kamil
 

Postprzez Tomek6 » 16 maja 2010, 16:12

krzych napisał(a):Co do "dopracowania" Twojej akurat Mazdy – silnik masz ten sam co ja.


Mieliśmy z palczakiem (palczak, miałeś? :D) na myśli raczej dopracowanie kwestii zawieszenia, układu kierowniczego, przy których niektórzy narzekali na stuki itp. detale, które w przedliftowej GH zwracały uwagę i ponoć zostały poprawione ;) Większość ludzi, wie, że benzynowe MZR 1.8, 2.0 oraz MZR-CD 2.0 gościły już w pierwszej generacji 6stki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez krzych » 16 maja 2010, 16:21

palczak napisał(a):a wycięcie DPFu (powiedzmy juz po gwarancji, po 100tys km) wywoła jakieś problemy?

Z tego co wszyscy swiatli ludzie doradzaja (nie ruszaj DPFu) to pewnie niezbyt sensowne posuniecie...
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Deng » 16 maja 2010, 22:34

Dziękuję za odpowiedzi, wim że z DPF bywają problemy więc zapytałem...
Silnik 2,2 będzie podobno dostępny we wrzesniu i za wiekszą cenę (ja myślę o M6 z 2009 z dieslem 2.0) więc raczej nie poczekam
Jestem po jazdach próbnych M6 i F MondeoIV wydaje mi się że silnik forda jest nieco zrywniejszy, hamulce jakby ostrzejsze, co do spalania – ???, designu nie ma co porównywać (M6 to klasa sama w sobie). Pozostaje wybór: finezja i polot (kosztem "jezdności") czy porządne rzemiosło.
CZy są jeszcze jakieś mankamenty silników 2,o diesla w M6 ?
Początkujący
 
Od: 16 maja 2010, 08:01
Posty: 7

Postprzez Czujny » 18 maja 2010, 14:19

kkaczor napisał(a):Daj proszę znać, czy to cokolwiek dało!


Witam,

a wiec wczoraj ostatecznie trafiłem do serwisu Oddyseya i wymieniono mi rzeczony krzyżak drążka kierowniczego. Od razu dokonałem próby na wybojach – Panowie to było to;) Wymieniono też "końcówkę" alarmu przy masce silnika w związku z zauważoną przeze mnie usterką polegającą na notorycznym wyciu alarmu po myciu auta. 15 min i również spokój;)

Od dziś mojej Madzi nic nic nie dolega;) Dla wszelkich wątpiących na tutejszym forum – to naprawdę solidne, dobre auto godne polecenia;))

Pozdrawiam,
Łukasz
Czujny
 

Postprzez kkaczor » 20 maja 2010, 00:43

Czujny napisał(a):a wiec wczoraj ostatecznie trafiłem do serwisu Oddyseya i wymieniono mi rzeczony krzyżak drążka kierowniczego. Od razu dokonałem próby na wybojach – Panowie to było to;)


:( a mi wciskaja, ze wszystko jest ok. Chyba zaczne jezdzic gdzie indziej, bo mi wymienili maglownice i nic nie pomoglo :( Jutro umawiam sie na pierwszy przeglad, moze po prostu poprosze o wymiane krzyzaka?!
Ostatnio edytowano 24 maja 2010, 18:21 przez kkaczor, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 10:14
Posty: 188 (1/2)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda6 GH 2009 sedan 2.0

Postprzez Pioteq25 » 20 maja 2010, 18:29

Panowie jak tak czytam ile usterek zdarza się w nowej GH, to zastanawiam czy nie lepiej kupić starszą M6 GG? Nowsza szóstka jest ładna, to fakt jednak te awarie w tak młodych autach zniechęcają :(
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Kamil » 20 maja 2010, 19:19

może i lepiej kupic GG. zależy co kto lubi. Ja tam na swoją GH nie narzekam i wszystko jest w najlepszym porządku. weź pod uwagę że na forum raczej mało osób się chwali że wszytko jest ok, raczej piszę się jeżeli występują jakieś problemy :) ja mogę polecić GH z całego serca :)
Kamil
 

Postprzez chmooreck » 20 maja 2010, 19:59

W mojej też jest wszystko w porządku. Teraz bym brał oczywiście polifta ;–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1116 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez tombien » 24 maja 2010, 17:47

tibor napisał(a):[...] szwankuje czujnik zapiętych pasów na tylnej kanapie (pas nie zapięty a sygnalizuje inaczej)


Miałem to samo. Na jednym z pasów z tyłu, po włączeniu zapłonu, sygnalizowało mi, że ten pas jest zapięty (pomimo tego, że nie był). Po zapięciu i wypięciu nic się nie zmieniało, a powinno zasygnalizować dźwiękowo i wizualnie (zmiana koloru z zielonego na czerwony). Sprawdziłem ten pas w połączeniu z pozostałymi zapęciami i one działały ok. Po dogłębnym (dosłownie) sprawdzeniu okazało się, że jeden z dwóch kabelków doprowadzonych do zapięcia był przecięty w odległości ok 1,5 cm od niego. Myślę, że gwarancja takiego uszkodzenia nie obejmuje (mechaniczne), więc naprawiłem samodzielnie przedłużając kabelek i po kłopocie <jupi>
Obrazek

Wcześniej: GH 2.0 MZR-CD Top '08
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2009, 21:12
Posty: 106 (0/1)
Auto: Mazda 6 GJ 2.0 MT Sedan SkyPassion

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6