Grzechy młodości – usterki i akcje serwisowe
Witam!
Jestem nowym użytkownikiem forum i ten temat mnie trochę przeraził. Na szczęście czytałem go już po zakupie "Madzi" bo nie wiem czy bym się nie rozmyślił . Jestem szczęśliwym posiadaczem szóstki combi Exclusive z dieselkiem rocznik 2008.Przebieg mam niewielki bo ok 30000 tys jak do tej pory prawie nic się nie dzieje z autkiem, jestem w nim zakochany, świetnie jeździ, wygląda powalająco, najlepsze jest to, że łatwiej na naszych drogach zobaczyć porshe niż taką samą Mazdę
No może spalanie mogło by być troszkę mniejsze, jednak z drugiej strony chyba jest niewiele samochodów które jadąc po autostradzie 500 km z prędkością 180-200 km/h spala 8 litrów.
Ale wracam do usterek:
Faktycznie lakier jest fatalny wystarczy się otrzeć samochód torbą z laptpem i rysy! (kolor Aurora Blue)– o myjni automatycznej radzę zapomnieć.
W okolicach świateł przeciwmgielnych po zimie pojawił rdzawy nalot, tak jakby coś pod osłoną chromowaną zardzewiało,
I szwankuje czujnik zapiętych pasów na tylnej kanapie (pas nie zapięty a sygnalizuje inaczej)
I to wszystko!
Podsumowując jestem bardzo zadowolony z mojego autka i uważam że w tej klasie i cenie to najlepszy z możliwych wyborów.
Jestem nowym użytkownikiem forum i ten temat mnie trochę przeraził. Na szczęście czytałem go już po zakupie "Madzi" bo nie wiem czy bym się nie rozmyślił . Jestem szczęśliwym posiadaczem szóstki combi Exclusive z dieselkiem rocznik 2008.Przebieg mam niewielki bo ok 30000 tys jak do tej pory prawie nic się nie dzieje z autkiem, jestem w nim zakochany, świetnie jeździ, wygląda powalająco, najlepsze jest to, że łatwiej na naszych drogach zobaczyć porshe niż taką samą Mazdę
No może spalanie mogło by być troszkę mniejsze, jednak z drugiej strony chyba jest niewiele samochodów które jadąc po autostradzie 500 km z prędkością 180-200 km/h spala 8 litrów.
Ale wracam do usterek:
Faktycznie lakier jest fatalny wystarczy się otrzeć samochód torbą z laptpem i rysy! (kolor Aurora Blue)– o myjni automatycznej radzę zapomnieć.
W okolicach świateł przeciwmgielnych po zimie pojawił rdzawy nalot, tak jakby coś pod osłoną chromowaną zardzewiało,
I szwankuje czujnik zapiętych pasów na tylnej kanapie (pas nie zapięty a sygnalizuje inaczej)
I to wszystko!
Podsumowując jestem bardzo zadowolony z mojego autka i uważam że w tej klasie i cenie to najlepszy z możliwych wyborów.
- Od: 12 maja 2010, 10:54
- Posty: 5
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: 6 2.0 MZR-CD 140KM 6MT, Exclusive
Aurora Blue
2008r.
Pokażcie foto, może wystarczy pasta do lakieru
Już dawno nie ma po tym śladu – dostałem kiedyś gratisa do piany aktywnej w postaci pasty do chromów z tempo
Swoja drogą przy okazji przeglądu o tym powiem, może będzie się im chciało tam zajrzeć (w co wątpię) i jakoś zabezpieczyć.
Swoja drogą przy okazji przeglądu o tym powiem, może będzie się im chciało tam zajrzeć (w co wątpię) i jakoś zabezpieczyć.
Witam
Jestem tu nowy, dołaczyłem żeby zasięgnąć informacji o M6 bo zastanawiam się nad kupnem diesla2,0 hatchback. MAm dwa pytania do uzytkowników:
1 – czy są problemy z filtrem cząstek stałych – widze że raczej w nowych autach nie ma od tego ucieczki a z tego co wiem to mimo instrukcji o przepalaniu dłuzszych jazdach na trasie bywają z tym kłopoty
2- widzę że na tylne siedzienia nie ma żadnych wylotów klimatyzacji: ani w słupkach bocznych ani w środkowym kokpicie – czy w związku ztym nie macie problemów z ogrzewniem/klima u pasażerów
Prosze o pomoc
Zastanawiam sie między M6 a Fordem Mondeo – raczej ze wskazaniem na M6
Z góry dziękuję za posty
Jestem tu nowy, dołaczyłem żeby zasięgnąć informacji o M6 bo zastanawiam się nad kupnem diesla2,0 hatchback. MAm dwa pytania do uzytkowników:
1 – czy są problemy z filtrem cząstek stałych – widze że raczej w nowych autach nie ma od tego ucieczki a z tego co wiem to mimo instrukcji o przepalaniu dłuzszych jazdach na trasie bywają z tym kłopoty
2- widzę że na tylne siedzienia nie ma żadnych wylotów klimatyzacji: ani w słupkach bocznych ani w środkowym kokpicie – czy w związku ztym nie macie problemów z ogrzewniem/klima u pasażerów
Prosze o pomoc
Zastanawiam sie między M6 a Fordem Mondeo – raczej ze wskazaniem na M6
Z góry dziękuję za posty
- Od: 16 maja 2010, 08:01
- Posty: 7
Deng, hatchback to dobry wybór, sporo praktyczniejszy niż sedan a jednocześnie świetnie wyglądający.
Jeśli chodzi o DPF nie wypowiadam się, bo nie mam diesla.
Co do klimatyzacji to nikt nigdy nie narzekał u mnie w samochodzie (być może i nie śmiał haha). Ja osobiście jestem z niej bardzo zadowolony
Mazda6 to przed wszystkim pewna indywidualność, Mondeo to popularny, często firmowy samochód, tutaj moim zdaniem 6stka ma spory +.
Pojawiła się już wersja 6stki po liftingu, może wziąłbyś pod uwagę nowego diesla 2,2? Wg. doniesień poliftowa wersja jest jeszcze lepiej dopracowana.
Jeśli chodzi o DPF nie wypowiadam się, bo nie mam diesla.
Co do klimatyzacji to nikt nigdy nie narzekał u mnie w samochodzie (być może i nie śmiał haha). Ja osobiście jestem z niej bardzo zadowolony
Mazda6 to przed wszystkim pewna indywidualność, Mondeo to popularny, często firmowy samochód, tutaj moim zdaniem 6stka ma spory +.
Pojawiła się już wersja 6stki po liftingu, może wziąłbyś pod uwagę nowego diesla 2,2? Wg. doniesień poliftowa wersja jest jeszcze lepiej dopracowana.
- Od: 5 lip 2009, 23:42
- Posty: 1297
DPF jesli juz, straszy dopiero _po_ grwarancji (ponad 100tkm przebiegu zazwyczaj). Co do "dopracowania" Twojej akurat Mazdy – silnik masz ten sam co ja.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
krzych napisał(a):Co do "dopracowania" Twojej akurat Mazdy – silnik masz ten sam co ja.
Mieliśmy z palczakiem (palczak, miałeś? ) na myśli raczej dopracowanie kwestii zawieszenia, układu kierowniczego, przy których niektórzy narzekali na stuki itp. detale, które w przedliftowej GH zwracały uwagę i ponoć zostały poprawione Większość ludzi, wie, że benzynowe MZR 1.8, 2.0 oraz MZR-CD 2.0 gościły już w pierwszej generacji 6stki.
- Od: 5 lip 2009, 23:42
- Posty: 1297
palczak napisał(a):a wycięcie DPFu (powiedzmy juz po gwarancji, po 100tys km) wywoła jakieś problemy?
Z tego co wszyscy swiatli ludzie doradzaja (nie ruszaj DPFu) to pewnie niezbyt sensowne posuniecie...
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Dziękuję za odpowiedzi, wim że z DPF bywają problemy więc zapytałem...
Silnik 2,2 będzie podobno dostępny we wrzesniu i za wiekszą cenę (ja myślę o M6 z 2009 z dieslem 2.0) więc raczej nie poczekam
Jestem po jazdach próbnych M6 i F MondeoIV wydaje mi się że silnik forda jest nieco zrywniejszy, hamulce jakby ostrzejsze, co do spalania – ?, designu nie ma co porównywać (M6 to klasa sama w sobie). Pozostaje wybór: finezja i polot (kosztem "jezdności") czy porządne rzemiosło.
CZy są jeszcze jakieś mankamenty silników 2,o diesla w M6 ?
Silnik 2,2 będzie podobno dostępny we wrzesniu i za wiekszą cenę (ja myślę o M6 z 2009 z dieslem 2.0) więc raczej nie poczekam
Jestem po jazdach próbnych M6 i F MondeoIV wydaje mi się że silnik forda jest nieco zrywniejszy, hamulce jakby ostrzejsze, co do spalania – ?, designu nie ma co porównywać (M6 to klasa sama w sobie). Pozostaje wybór: finezja i polot (kosztem "jezdności") czy porządne rzemiosło.
CZy są jeszcze jakieś mankamenty silników 2,o diesla w M6 ?
- Od: 16 maja 2010, 08:01
- Posty: 7
kkaczor napisał(a):Daj proszę znać, czy to cokolwiek dało!
Witam,
a wiec wczoraj ostatecznie trafiłem do serwisu Oddyseya i wymieniono mi rzeczony krzyżak drążka kierowniczego. Od razu dokonałem próby na wybojach – Panowie to było to;) Wymieniono też "końcówkę" alarmu przy masce silnika w związku z zauważoną przeze mnie usterką polegającą na notorycznym wyciu alarmu po myciu auta. 15 min i również spokój;)
Od dziś mojej Madzi nic nic nie dolega;) Dla wszelkich wątpiących na tutejszym forum – to naprawdę solidne, dobre auto godne polecenia;))
Pozdrawiam,
Łukasz
-
Czujny
Czujny napisał(a):a wiec wczoraj ostatecznie trafiłem do serwisu Oddyseya i wymieniono mi rzeczony krzyżak drążka kierowniczego. Od razu dokonałem próby na wybojach – Panowie to było to;)
a mi wciskaja, ze wszystko jest ok. Chyba zaczne jezdzic gdzie indziej, bo mi wymienili maglownice i nic nie pomoglo Jutro umawiam sie na pierwszy przeglad, moze po prostu poprosze o wymiane krzyzaka?!
Ostatnio edytowano 24 maja 2010, 18:21 przez kkaczor, łącznie edytowano 1 raz
może i lepiej kupic GG. zależy co kto lubi. Ja tam na swoją GH nie narzekam i wszystko jest w najlepszym porządku. weź pod uwagę że na forum raczej mało osób się chwali że wszytko jest ok, raczej piszę się jeżeli występują jakieś problemy ja mogę polecić GH z całego serca
-
Kamil
tibor napisał(a):[...] szwankuje czujnik zapiętych pasów na tylnej kanapie (pas nie zapięty a sygnalizuje inaczej)
Miałem to samo. Na jednym z pasów z tyłu, po włączeniu zapłonu, sygnalizowało mi, że ten pas jest zapięty (pomimo tego, że nie był). Po zapięciu i wypięciu nic się nie zmieniało, a powinno zasygnalizować dźwiękowo i wizualnie (zmiana koloru z zielonego na czerwony). Sprawdziłem ten pas w połączeniu z pozostałymi zapęciami i one działały ok. Po dogłębnym (dosłownie) sprawdzeniu okazało się, że jeden z dwóch kabelków doprowadzonych do zapięcia był przecięty w odległości ok 1,5 cm od niego. Myślę, że gwarancja takiego uszkodzenia nie obejmuje (mechaniczne), więc naprawiłem samodzielnie przedłużając kabelek i po kłopocie
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6