Grzechy młodości – usterki i akcje serwisowe

Mazda6 2007–2012

Postprzez j32 » 2 gru 2008, 17:19

scorpix
Co do punktów 1 i 7 podpisuję się obiema kończynami. Zaczyna mnie to coraz bardziej denerwować. Mam przejechane 3300 i robi się to coraz bardziej słyszalne, albo coraz bardziej mnie to drażni – choć dziwne odgłosy przy zmianie biegów na wyższy (takie bulgotanie) slyszalem od nowości. O ile do tego mogę się jakoś przemóc (choć nie jest to w zgodzie z kulturą silnika), o tyle to rzęrzenie, przy mocniejszym wdepnięciu w gaz, mnie już irytuje. Zaraz mi się kojarzy Polonez. Żeby chociaż czuć było te 140KM...
Co jeszcze..? Skrzynia tak do 3 tys haczyla, ale już jest calkiem nieźle.
Reszta to rewelacja i jestem bardzo zadowolony.

P.S. Co do ON, dowiedziałem się, żeby przypadkiem nie lać tego z polepszaczami, bo ten diesel nie toleruje nawet najmniejszej ilości benzyny. Nalewać na takich stacjach, co mają duży ruch – im się nie opłaca kombinować.
P.P.S. Jakby ktoś chciał wyłączyć pikanie alarmu (przy wł/wył) to Bołtowicz już ma programator. Chodzi oczywiście o alarm dedykowany przez Mazdę.
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2008, 17:10
Posty: 45
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GH Sedan 2.0 MZR-CD 140KM

Postprzez kfocus » 11 gru 2008, 23:39

reset radia – przytrafił się przy odtwarzaniu CD
wypluwanie paliwa – wielokrotnie po zatankowaniu do pełna i obciążonym aucie – brudny błotnik i zderzak od oleju napędowego, nieraz ulanie się (jak niemowlakowi :–)
osłony uchwytów relingów – popękane (patrząc od spodu) – rzekomo znany temat przez ASO

na tą chwilę tyle
pozdrawiam wszystkich mazdowiczów
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 lip 2008, 14:58
Posty: 11
Skąd: WGM
Auto: 6 GH MZR-CD Dynamic

Postprzez chmooreck » 12 gru 2008, 00:32

kfocus napisał(a):wypluwanie paliwa – wielokrotnie po zatankowaniu do pełna i obciążonym aucie – brudny błotnik i zderzak od oleju napędowego, nieraz ulanie się (jak niemowlakowi :–)

Lejesz pod korek, czy do pierwszego odbicia ?
Mi się to zdarzyło raz, jak koleś mi zatankował "pod korek".
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1116 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez pawel-kowalski » 12 gru 2008, 08:52

Aha, tylne lampy też u mnie zaparowują się.
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 15:28
Posty: 98
Skąd: Wrocław
Auto: M6 '08 Sport Top L5 2.5

Postprzez j32 » 12 gru 2008, 17:09

Trzyma ktoś auto w garażu?
Jak się zrobiło zimniej na dworzu to po wyjechaniu z garażu przez parę chwil się dławi. Ale tylko jak uruchamiam go w garażu.
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2008, 17:10
Posty: 45
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GH Sedan 2.0 MZR-CD 140KM

Postprzez pawel-kowalski » 13 gru 2008, 10:29

Hmm, jeśli chodzi o lampy to w serwisie powiedzieli mi, że one nie są szczelne, więc mają prawo się zaparować, a producent dał im wytyczne, że mogą kwalifikować to jako wadę dopiero jeśli zaparuje się większa część lampy, albo skropli się w środku woda.

Zgłaszałem też problemy z centralnym zamkiem – keyless entry. Bywa, że coś się zablokuje i system zachowuje się tak, jakby nie widział kluczyka, tj. muszę otworzyć drzwi poprzez przycisk na pilocie, a auto odpalić po włożeniu kluczyka do stacyjki. O dziwo jak ostatnio wyczaiłem – wszystko się naprawia jak otworzę bez kluczyka drzwi od strony pasażera. No ale z pewnością tak nie powinno być. Druga sprawa podobnego kalibru to zapominanie ustawień fotela (tylko raz się zdarzyło) oraz zapominanie ustawień radia/bluetooth. Na to ostatnie dostałem uaktualnienie w postaci płytki z 12-ma plikami mp3 (każdy po kilka sekund) która powinna załatwić problem – pojeździmy zobaczymy.

Pozdr.
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 15:28
Posty: 98
Skąd: Wrocław
Auto: M6 '08 Sport Top L5 2.5

Postprzez domin1979 » 13 gru 2008, 10:36

pawel-kowalski napisał(a):Hmm, jeśli chodzi o lampy to w serwisie powiedzieli mi, że one nie są szczelne, więc mają prawo się zaparować, a producent dał im wytyczne, że mogą kwalifikować to jako wadę dopiero jeśli zaparuje się większa część lampy, albo skropli się w środku woda.
Mi facet mówił, że już trochę ich powymieniali więc pewnie kwestia czasu.
Co do keylessa to dzieje się to w różnych miejscach? Może coś zakłóca?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez marzyciel » 13 gru 2008, 20:34

tankuję do pierwszego odbicia, ale zawsze kilka razy "beka" :)

Skrzypienie fotela ustąpiło, gdy w serwisie wprowadzono trochę smaru w sprayu. Po 2 dniach znowy skrzypi...

kfocus napisał(a):reset radia – przytrafił się przy odtwarzaniu CD
wypluwanie paliwa – wielokrotnie po zatankowaniu do pełna i obciążonym aucie – brudny błotnik i zderzak od oleju napędowego, nieraz ulanie się (jak niemowlakowi :–)
osłony uchwytów relingów – popękane (patrząc od spodu) – rzekomo znany temat przez ASO

na tą chwilę tyle
pozdrawiam wszystkich mazdowiczów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2008, 19:19
Posty: 91
Auto: 6 Sport 2.0 MZR-CD 140 KM 2008

Postprzez kfocus » 14 gru 2008, 22:48

chmooreck napisał(a):Lejesz pod korek, czy do pierwszego odbicia ?
Mi się to zdarzyło raz, jak koleś mi zatankował "pod korek".


jeżeli do pierwszego odbicia – rzadko zdarza się, że coś wypluje, ale się zdarza. Beka zawsze :–)
jeżeli dolewanie (nie po korek, po prostu ze 2-3l od pierwszego odbicia) to jest bardziej niż pewne, że wypluje i ubrudzi błotnik i zderzak.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 lip 2008, 14:58
Posty: 11
Skąd: WGM
Auto: 6 GH MZR-CD Dynamic

Postprzez pawel-kowalski » 15 gru 2008, 17:59

domin1979 napisał(a):Co do keylessa to dzieje się to w różnych miejscach? Może coś zakłóca?


Nie sądzę – ostatnio w niskich tatrach na Słowacji – dzicz dookoła i żywej duszy.
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 15:28
Posty: 98
Skąd: Wrocław
Auto: M6 '08 Sport Top L5 2.5

Postprzez Ralpheek » 31 gru 2008, 19:49

Marzyciel – sprobuj jak znow zacznie skrzypiec – złapac za mocowanie klamry pasa bezpieczeństwa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2005, 15:54
Posty: 53
Skąd: Dolny Śląsk
Auto: Skoda Octavia Super '59 1.3

Postprzez marzyciel » 1 sty 2009, 23:02

na razie jednak przestało. ale ok spróbuję, jak się ponowi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2008, 19:19
Posty: 91
Auto: 6 Sport 2.0 MZR-CD 140 KM 2008

Postprzez katoda » 28 sty 2009, 20:13

Dzisiaj zastałem w skrzynce list od Mazdy, zapraszający mnie do skontaktowania się z dealerem celem przeprogramowania jednostki zarządzającej silnikiem.
Nr akcji: A0847A
Powód: wykryte nienormalne zachowanie się turbosprężarki, skutkujące wibracjami, nienormalnym odgłosem wydawanym przez turbo i spadkiem mocy.
Zagrożone silniki: turbodiesle z filtrem DPF montowane w Mazdach 5 i 6
Już gdzieś na forum widziałem info o tej akcji, ale myślę że ten wątek jest odpowiednim miejscem żeby o tym wspomnieć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2008, 23:04
Posty: 183 (3/12)
Skąd: zDolny Śląsk/Belgia
Auto: M6 kombi '19 Skyactiv-G 2.0 Skycruise

Postprzez domin1979 » 28 sty 2009, 20:51

katoda napisał(a):Już gdzieś na forum widziałem info o tej akcji, ale myślę że ten wątek jest odpowiednim miejscem żeby o tym wspomnieć.
Jak najbardziej! Dobrze by było gdyby każdy zamieszczał takie info.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Maciej Loret » 28 sty 2009, 23:34

katoda napisał(a):Już gdzieś na forum widziałem info o tej akcji, ale myślę że ten wątek jest odpowiednim miejscem żeby o tym wspomnieć.


Może tu – ostatni post:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=65562
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez basia33 » 30 sty 2009, 19:37

katoda napisał(a):Dzisiaj zastałem w skrzynce list od Mazdy, zapraszający mnie do skontaktowania się z dealerem celem przeprogramowania jednostki zarządzającej silnikiem.
Nr akcji: A0847A
Powód: wykryte nienormalne zachowanie się turbosprężarki, skutkujące wibracjami, nienormalnym odgłosem wydawanym przez turbo i spadkiem mocy.
Zagrożone silniki: turbodiesle z filtrem DPF montowane w Mazdach 5 i 6


Cześć, pisałam o tym dziś, też dostałam takie – nazwijmy to – zaproszenie. Dla mnie większym problemem jest ASO – nie bardzo wiem, z którego skorzystać. Niby w stolicy jest w czym wybierać, ja na przegląd gwarancyjny w grudniu pojechałam do AUTO 2OOO – polecili mi ten serwis u Jaksy. Panowie dopatrzyli się jakiegoś "zapocenia" na silniku. Nie wiem czy te dwie sprawy mają z sobą jakiś związek, ale jestem umówiona na poniedziałek więc powinnam wiedzieć coś więcej.
Czy ktoś z tu obecnych wie czy ten serwis jest rzetelny? Czy możemy z Madzią czuć się tam bezpiecznie? <bicz>
Pozdrawiam
Kobieta jest jak wino... Im starsza tym więcej trzeba wydać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2008, 17:35
Posty: 55
Skąd: Warszawa
Auto: M6Active/2.0TD/MZR-CD/147KM/07

Postprzez Globy » 2 lut 2009, 01:15

Z autoryzowanych stacji w Warszawie najbardziej polecam AZ Auto (lata doświadczeń), obsługę pozagwarancyjną – Jaksę.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez tarkan » 2 lut 2009, 09:45

Ja równiez dorzucę Filię Auto-Księżyno z Białegostoku. Serwis Mazdy znajduje się w Warszawie na ul. Liwskiej 2 (Bródno – róg ul. Wysockiego). Link do ich strony: www.mazda.warszawa.pl
Moja nowa Mazda 6 "wyjechała z tłumu"... http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=59909&start=0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2006, 00:00
Posty: 426
Skąd: Warszawa / Sokółka
Auto: M6 '08 GH 2.5 MZR TOP

Postprzez basia33 » 4 lut 2009, 00:26

Globy napisał(a):Z autoryzowanych stacji w Warszawie najbardziej polecam AZ Auto (lata doświadczeń), obsługę pozagwarancyjną – Jaksę.



tarkan napisał(a):Ja równiez dorzucę Filię Auto-Księżyno z Białegostoku. Serwis Mazdy znajduje się w Warszawie na ul. Liwskiej 2 (Bródno – róg ul. Wysockiego).


Dziękuję za info.
Jednakże wczoraj trafiłam do AUTO 2OOO z Dęblińskiej – to w związku z tą akcją serwisową związaną z przeprogramowaniem komputera. No i przeprogramowali, tylko jakieś dziiiiwne rzeczy teraz się dzieją. Komputer oszalał. Przed "akcją" wskazywał średnie spalanie 7,6/100km (jeżdżę głównie po Wawie, więc jak na miasto, zimą, całkiem niezły wskaźnik w porównaniu z tym, co piszecie o swoich pomiarach).
Po "akcji" wskazuje 10,1 a za parę miut 9,8. O co chodzi? Podobnie z ilością km, które mogę przejechać na baku. Raz pokazuje, że 600, chwilę później 300. Jakiś galimatias.

No i znowu mam zaciek oleju na silniku <płacze> Tym razem to juz nie "zapocenie" jak podejrzewali, ale prawdopodobnie uszczelka. Panowie zamówli ją i w przyszłym tygodniu mają ją montować. Oby chodziło o uszczelkę.
Kobieta jest jak wino... Im starsza tym więcej trzeba wydać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2008, 17:35
Posty: 55
Skąd: Warszawa
Auto: M6Active/2.0TD/MZR-CD/147KM/07

Postprzez Myjk » 4 lut 2009, 07:30

basia33 napisał(a):Po "akcji" wskazuje 10,1 a za parę miut 9,8. O co chodzi? Podobnie z ilością km, które mogę przejechać na baku. Raz pokazuje, że 600, chwilę później 300. Jakiś galimatias.

Pewnie Ci komputer zresetowali. Albo wręcz przeciwnie.
Nie panikuj, niebawem się ustabilizuje. Ew. zresetuj liczniki (przytrzymać na 3 sek. przycisk Info).
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6