Mazda 626 (GF / GW) – Opinie i Informacje

Mazda 626 1998–2002

Postprzez Waluś » 9 maja 2009, 17:23

Radex84 napisał(a):a kiedyś na początku też myślałem o 323.
ale ktoś mi powiedział żebym kupił większe auto i było 626 GF

waluś podobnie. Po kilku obejrzanych wynajazkach z pod klasy 323 odpuściłem bo za BJ trzeba wybulić czasem więcej niż za 626. podobnie rzecz się ma w stosunku do 3 i 6 :P
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Veetec » 5 cze 2009, 11:57

Czy 626 GF z 2002 roku w wersji kombi (GW) i z silnikiem benzynowym 136 KM była produkowana w 2002 roku?
Przeszukuję rozne europejskie serwisy www z uzywanymi autami i nie moge znalezc takiej wersji?

Edit by MazDarek: Veetec, załączyłem Twoje pytanie do opinii o 626 GF.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2005, 00:29
Posty: 83
Skąd: Warszawa/Lublin
Auto: Aktualnie:
626 GF 4D 2.0 diesel '01 oraz MB W124 220E 2.2 benzyna '93
Wcześniej:
Octavia L&K 1.8 20V turbo '01
626GF 5D 2.0 benzyna (136KM) '01

Postprzez plm » 5 cze 2009, 12:47

626 była bodajże do 2002 produkowana ;)

http://www.autoscout24.pl/List.aspx?vis ... sort=price
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2008, 16:16
Posty: 32
Auto: Mazda 6 GG 1.8 120 KM 2003 r.

Postprzez Veetec » 5 cze 2009, 12:56

Moje pytanie zostało wrzucone do tego wątku bez tytułu, w którym były szczegóły.
Pytałem o 626 GF z 2002 roku w wersji kombi i z silnikiem benzynowym 136 KM.
Czy taka wersja w 2002 roku była produkowana?
Ostatnio edytowano 5 cze 2009, 13:06 przez Veetec, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2005, 00:29
Posty: 83
Skąd: Warszawa/Lublin
Auto: Aktualnie:
626 GF 4D 2.0 diesel '01 oraz MB W124 220E 2.2 benzyna '93
Wcześniej:
Octavia L&K 1.8 20V turbo '01
626GF 5D 2.0 benzyna (136KM) '01

Postprzez Radex » 5 cze 2009, 12:57

W roku 2002 produkcja modelu została zakończona



tu masz przykładową stronę z GF z 2002 ale tam są tylko daty pierwszej rejestracji ale kiedy zostały wyprodukowane .... <jelen>

http://www.autoscout24.de/List.aspx?vis ... ice&zipc=D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez Puszupek » 6 cze 2009, 10:52

Witam! jak w temacie chce zapytac o 626 z 2000r w dieslu. w poniedzialek mam jechac po samochod. chcialem zapytac o 2 rzeczy:
1.Jak sprawdzic czy silnik w mazdzie jest 101 czy 110 konny, w inny sposob niz sugerowanie sie ropkiem i spogladanie w papiery auta (rejestracja 08.00, wlasciciel podaje wartosc 115km wiec ni w kij ni w oko)
2. czy konieczna jest wymiana paska rozrzadu czy jest to system oparty na lancuszku?
dzieki za pomoc
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2009, 12:54
Posty: 18
Skąd: Opole
Auto: 626 GF/GW Hatchback RF2A 2000r

Postprzez Puszupek » 6 cze 2009, 12:26

prosze o pomoc, moze to proste pytania, dla was oczywiste i na pewno logiczne ale niestety jestem poczatkujacym forumowiczem, nie mam ani wiedzy, ani orientacji na forum. dzieki
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2009, 12:54
Posty: 18
Skąd: Opole
Auto: 626 GF/GW Hatchback RF2A 2000r

Postprzez ozetec » 6 cze 2009, 17:56

Veetec napisał(a):Moje pytanie zostało wrzucone do tego wątku bez tytułu, w którym były szczegóły.
Pytałem o 626 GF z 2002 roku w wersji kombi i z silnikiem benzynowym 136 KM.
Czy taka wersja w 2002 roku była produkowana?


szczerze mówiąc nie widziałem nigdy takiej, sedany i hatchbacki to tak, ale kombi nie. chodzi Ci już o model który w środku wyglądał tak zapewne?


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 12:23
Posty: 72
Skąd: Śląsk
Auto: 6GH

Postprzez Wincam » 8 cze 2009, 15:42

Puszupek najprosciej rozpoznać po budowie turbiny, w poradniku Diesel masz zdjęcia turbin z silnikiem 101 RF2 i 110 RF4, roznia sie wyglądem, wiec tak najprosciej sprawdzic.
Ja jak kupowalem swoja to handlarz zrobil mnie w balona bo w ogloszeniu bylo ze to model 110 KM a w rzeczywistosci okazalo sie inaczej, no ale wtedy jeszcze nie wiedzialem jak to sprawdzic :)
Odnosnie rozrządu to nie ma niestety łańcuszka tylko jest pasek, osobiście radze wymienić.
Powodzenia! :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2008, 16:44
Posty: 131 (1/2)
Skąd: Sierpnica
Auto: Mazda CX-5 2.0 AWD 165KM 2022r

Postprzez Puszupek » 24 cze 2009, 02:17

ok, rozumiem. przejzalem poradnik, looknalem mazde, mam wersje 101konna. przebieg na blacie to 131tys km, samochod mam od pierwszego wlasciciela. przebieg wydaje mi sie rzeczywisty, stwierdzam po zuzyciu elementow wyposarzenia wnetrza, badaniach na stacjach diagnostycznych, ogolnym stanie samochou. co radzicie? wymienic caly rozrzad (lacznie z pompa) czy tylko niektore z elementow? jak moge sprawdzic czy przebieg samochodu jest prawdziwy? czy wogole mam sugerowac sie liczniekiem czy raczej podarowac i zainwestowac w kompletny nowy uklad rozrzadu?
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2009, 12:54
Posty: 18
Skąd: Opole
Auto: 626 GF/GW Hatchback RF2A 2000r

Postprzez Xavier » 24 cze 2009, 10:26

Puszupek napisał(a):czy wogole mam sugerowac sie liczniekiem czy raczej podarowac i zainwestowac w kompletny nowy uklad rozrzadu?

Nie sugeruj się. Taki przebieg w 9 letnim aucie jest mało prawdopodobny, choć oczywiście możliwy. Chcesz mieć pewność, że wszystko będzie OK to zmieniaj rozrząd i wszystkie płyny w samochodzie (niestety).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 17:03
Posty: 535 (0/1)
Skąd: Lodz

Postprzez ozetec » 24 cze 2009, 10:50

Xavier napisał(a):
Puszupek napisał(a):czy wogole mam sugerowac sie liczniekiem czy raczej podarowac i zainwestowac w kompletny nowy uklad rozrzadu?

Nie sugeruj się. Taki przebieg w 9 letnim aucie jest mało prawdopodobny, choć oczywiście możliwy. Chcesz mieć pewność, że wszystko będzie OK to zmieniaj rozrząd i wszystkie płyny w samochodzie (niestety).


popieram, na samochodzie to można oszczędzać ale służbowym;–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 12:23
Posty: 72
Skąd: Śląsk
Auto: 6GH

Postprzez xANDy » 24 cze 2009, 14:35

Xavier napisał(a):Taki przebieg w 9 letnim aucie jest mało prawdopodobny, choć oczywiście możliwy

Wejdź na mobile.de i sprawdź ile kosztuja takie mazdy w tym roczniku z tym przebiegiem. Nie jest ich sporo, ale są – i wtedy porównaj cenę Twojego egzemplarza z ceną na ekranie. Bedziesz wiedział w jakim zakresie warto wierzyć albo – czy auto mimo tego (realnego) przebiegu nie ma jakiś ukrytych wad (np. pompy, SPV itp.).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Puszupek » 25 cze 2009, 02:10

ogladalem sporo takich mazd przed zakupem tej wlasnie. w sumie przejezdzilem ok 1000km ogladajac rozmaite egzemplaze i wersje – zaden samochod nie byl w takim stania jak ta ktora kupilem (a przebiegi rozmaite, oj rozmaite). pozatym za mazde zaplacilem tez niemalo. zobaczymy, na chwile obecna decyzja jest taka ze jak tylko pojawia sie pieniazki do wymiany leci w pierwszej kolejnosci kompletny rozrzad, pozniej olej (5w40) i wszystkie filtry. myslalem tez o przeczyszczeniu pompy i ponownym jej zaprogramowaniu, pomogloby mi to wykluczyc ewentualne uszkodzenie tego elemantu, ale mysle ze na to jeszcze madzia poczeka.Pozatym czekam na odpowiedz odnosnie szczegolowego sprawdzenia VIN'u, no i pomoc w opcji montarzu tempomatu do tej mazdy, ale widocznie na odpowiedz jeszcze poczekam. w kazdym razie za pomoc na dzien dzisiejszy dzieki serdeczne!
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2009, 12:54
Posty: 18
Skąd: Opole
Auto: 626 GF/GW Hatchback RF2A 2000r

Postprzez wtyku » 30 cze 2009, 17:06

Witam wszystkich serdecznie!
Obecnie jestem posiadaczem Forda Escorta rocznik 94 z silnikiem 1,8 105KM wersja Ghia.
Samochod ma juz swoje lata i zaczyna sie sypac coraz wiecej rzeczy. Zastanawiam sie nad zakupem Mazdy 626 Hatchback 2.0 Benzyna rocznik 1998-2000. Na zakup moge wydac max 15tys.

Samochod bedzie sluzyl do jazdy do pracy, a czasem na wycieczki 4os dorosle i moze za jakis czas jeszcze dojdzie dziecko.
Jesli chodzi o wyposazenie to zalezy mi na:
– klimatronik
– esp, tempomat
– 4x el. szyby i 4x pod.powietrzna.

Czytałem duzo na forum i jest strasznie sprzecznych ze soba opinii.

Zatem chcialbym zapytac o:
1. Głośność w samochodzie ? ( jesli ktos jechal escortem to wie czy jest glosniej?)
2. Jakie elementy psuja sie same z siebie pomimo regularnych wymiany czesci eksploatacyjnych?
3. Jakie sa koszta w praktyce np. wymiany rozrządu, tarcz, klockow, amortyzatorow, swiec i przewodow. ( liczac albo dobre zamienniki albo oryginaly).
4.Jestem z Wrocławia – czy jest tu jakis dobry mechanik, elektromechanik gdy bedzie trzeba cos naprawic?
5. Na co trzeba zwrocic uwage przy zakupie.
6. Czy macie namiary na miejsca godne zaufania gdzie mozna kupic taka Mazde?
7. Jaka jest prawdziwa waga tego samochodu? na forum i stronach kazdy podaje inna?
8. Jak sie w niej siedzi, tzn czy fotel jest nisko, przy długiej jezdzie boli tylek i plecy?

Bardzo prosze o informacje oraz wyrozumialosc.

Pozdrawiam wszystkich serdecznie!
Piotr
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2009, 16:53
Posty: 249 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F Sportive 131KM FS BP 2001r.
Jest Toyota Prius 2012r 1,8l BP HSD

Postprzez Grzyby » 2 lip 2009, 13:48

Łączę z właściwym wątkiem
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez btx » 25 lip 2009, 22:17

wtyku napisał(a):Zatem chcialbym zapytac o:
1. Głośność w samochodzie ? ( jesli ktos jechal escortem to wie czy jest glosniej?)
2. Jakie elementy psuja sie same z siebie pomimo regularnych wymiany czesci eksploatacyjnych?
3. Jakie sa koszta w praktyce np. wymiany rozrządu, tarcz, klockow, amortyzatorow, swiec i przewodow. ( liczac albo dobre zamienniki albo oryginaly).
4.Jestem z Wrocławia – czy jest tu jakis dobry mechanik, elektromechanik gdy bedzie trzeba cos naprawic?
5. Na co trzeba zwrocic uwage przy zakupie.
6. Czy macie namiary na miejsca godne zaufania gdzie mozna kupic taka Mazde?
7. Jaka jest prawdziwa waga tego samochodu? na forum i stronach kazdy podaje inna?
8. Jak sie w niej siedzi, tzn czy fotel jest nisko, przy długiej jezdzie boli tylek i plecy?

Bardzo prosze o informacje oraz wyrozumialosc.


1. w 626 jest zdecydowanie głośniej niż w escorcie! mam porównanie (dotyczy diesla i benzyny)
2. to zależy co dla ciebie znaczy regularny serwis. (czyjniki ABS, poczytaj na forum o silniku – masakra – dotyczy diesla, wyprzęgnik)
3. amor – 450zł........
4. ?
5. na inne marki samochodów:–)
6. w Niemczech, jechać osobiście ;–)
7. ?
8. fotel wysoko, ale plecy nie bolą po długiej jeździe. Jeżeli jesteś słusznego wzrostu to niebędizesz mógł uzywac osłony przeciwsłonecznej nad szybą...
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2007, 16:53
Posty: 31
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: 626 '99 GW 2.0 DiTD Kombi

Postprzez xANDy » 26 lip 2009, 20:06

btx napisał(a):1. w 626 jest zdecydowanie głośniej niż w escorcie! mam porównanie (dotyczy diesla i benzyny)
Zależy od opon i stanu poduszki zawieszenia silnika przy rozrządzie.
wtyku napisał(a):2. Jakie elementy psuja sie same z siebie pomimo regularnych wymiany czesci eksploatacyjnych?
czujniki (najczęściej tylne) ABS'u padają po czasie, poza tym własciwie nic więcej. Zakładamy, że trafisz na auto sprowadzone, które nie ma przekręconego licznika. Bo jeśli dostaniesz w ręcej mazdę z przekulanym pół milionem ale na blacie 160 (co jest częste) to będziesz miał to co napisał
btx napisał(a):poczytaj na forum o silniku – masakra – dotyczy diesla

Ostatnio do warsztatu facet przyprowadził rovera – przygotowany ładnie do sprzedaży – na blacie 143kkm, rocznik 1998. Moją uwagę zwrócił jeden dziwny kabel, którego nie powinno być w tym miejscu... musze powiedzieć, że BARDZO poprawnie, niemal perfekcyjnie poprowadzona nowa "wiązka" z okablowaniem oszukującym komputer/pompę wtryskową co do temp. bloku silnika... Dodatkowy kabelek wchodził od razu do komputera pokładowego – dzięki temu silnik odpalał i jeździł. W przypadku DiTD handlarze najczęściej ucinają w środku kabel albo inaczej zaślepiają/oszukują. Jest to metoda na wszystki silniki z rotacyjna pompą o bezpośrednim wtrysku (bmw, opel, rover, mazda itp.)
3. wysokie – amory oryginalne wytrzymują 250-250kkm; rozrząd ok 1200zł (ory, komplet), klocki jak klocki, tarcze rzadko wymagają wymiany
4. ?
5. kupuj sam a nie okazję... elastyczność DiTD 80-120 Vb 14 sek. max. Jak ma więcej to odpuść sobie.
btx napisał(a):6.?
7. w Niemczech, jechać osobiście ;–)
6. to zalezy od modelu – kombi DiTD 1440 lub 1460 (w zalezności od rocznika), sedan benzyna ~1200
8. najwygodniejszy fotel w jakim siedziałem... żadna inna mazda się nie umywała... pomimo problemów z plecami mogłem w niej siedzieć i jechać 5-7 godzin bez przerwy.

Klimatronik, pełna normalna elektryka jest w niemal kazdej wersji niemieckiej – w holenderskiej to ze świecą szukać.
Tempomat nie występował w tych modelach (tylko hAmerykańskie modele miały, i tylko niektóre)
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez PLaster » 26 lip 2009, 20:55

xANDy napisał(a):8. najwygodniejszy fotel w jakim siedziałem... żadna inna mazda się nie umywała... pomimo problemów z plecami mogłem w niej siedzieć i jechać 5-7 godzin bez przerwy.

proponuje się przejechać GD i wtedy ocenisz fotele w 626 ;)
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2351 (22/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez ram » 26 lip 2009, 23:39

PLaster napisał(a):
xANDy napisał(a):8. najwygodniejszy fotel w jakim siedziałem... żadna inna mazda się nie umywała... pomimo problemów z plecami mogłem w niej siedzieć i jechać 5-7 godzin bez przerwy.

proponuje się przejechać GD i wtedy ocenisz fotele w 626 ;)

Zgadza się. Fotel kierowcy w GF/GW jest znacznie zubożony, w kwestii regulacji, w porównaniu z GD.
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2006, 18:03
Posty: 168
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GW 1,8i 98r. LPG SGI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6