RX 8 – Problem z odpalaniem

Mazda RX-8 2003–2011

Postprzez Pit » 27 wrz 2008, 16:32

Występuje jakaś systematyka tego odpalania/nieodpalania?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez kprzemo24 » 27 wrz 2008, 16:42

Piotruś napisał(a):Występuje jakaś systematyka tego odpalania/nieodpalania?


Nie, po prostu jak sie jej zachce to pali a jak nie to nie...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2007, 11:20
Posty: 54
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6, RX-8, 626, MX-3

Postprzez Pit » 27 wrz 2008, 18:46

kprzemo24 napisał(a):
Piotruś napisał(a):Występuje jakaś systematyka tego odpalania/nieodpalania?

Nie, po prostu jak sie jej zachce to pali a jak nie to nie...

Trudno w takim razie coś wywróżyć. Kody błędów zczytać z komputera w serwisie byłoby dobrze na początek.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez żabcia » 27 wrz 2008, 21:37

też miałam ten problem. Po wgraniu nowego Flash'a problemu od roku brak :) polecam podjechać do serwisu :)
... złap mnie jeśli potrafisz :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 17:38
Posty: 55
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda RX-8 GT 2005

Postprzez icus76 » 28 wrz 2008, 07:01

ale nie dopala , czy nie kreci zozrusznikiem ? napisales ze odpalil na wcisnietym sprzegle ... bo jesli masz wersje usa to musisz wcisnac sprzeglo aby odpalic ...
icus76
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2008, 11:37
Posty: 38
Skąd: czestochowa
Auto: rx-8 170 kw + CAI +greddy sp2

Postprzez kprzemo24 » 28 wrz 2008, 09:55

icus76 napisał(a):ale nie dopala , czy nie kreci zozrusznikiem ?


Nie kręci rozrusznikiem. Tak, mam auto z USA.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2007, 11:20
Posty: 54
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6, RX-8, 626, MX-3

Postprzez Retro » 29 wrz 2008, 00:18

Tak jak napisał Icus, w ReXach z USA, żeby zapalić trzeba wcisnąć sprzęgło.
Ale to nie wyjaśnia czemu gaśnie po tym jak go odpalisz.
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 08:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Postprzez nismo » 29 wrz 2008, 13:05

icus76 napisał(a):bo jesli masz wersje usa to musisz wcisnac sprzeglo aby odpalic ...

Dokładnie to samo wyczytałem w instrukcji do samochodu. Dlaczego dotyczy to tylko wersji USA? Ja przy każdym odpalaniu również wciskam sprzęgło. Dobrze robię? Oczywiście posiadam wersję na rynek europejski.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2008, 19:34
Posty: 107

Postprzez pudel » 29 wrz 2008, 14:23

Dlaczego dotyczy to tylko wersji USA?

To ze względów bezpieczeństwa, bo jak wiadomo amerykanie lubują się w automatach i nie są przyzwyczajeni do wciskania sprzęgła przy przekręcaniu kluczyka. Spotkałem się z czymś takim także w innym aucie w wersji amerykańskiej z manualem.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 lip 2004, 02:22
Posty: 17
Skąd: Kraków
Auto: Mazda MX-5 NCFL 2.0 2014r

Postprzez Deniorek » 30 wrz 2008, 18:14

erura napisał(a):
icus76 napisał(a):bo jesli masz wersje usa to musisz wcisnac sprzeglo aby odpalic ...

Dokładnie to samo wyczytałem w instrukcji do samochodu. Dlaczego dotyczy to tylko wersji USA? Ja przy każdym odpalaniu również wciskam sprzęgło. Dobrze robię? Oczywiście posiadam wersję na rynek europejski.


Strzeżonego Pan Bóg strzeże, pierwsze co robię przed przekręceniem kluczyka/wciśnięciem przycisku to naciśnięcie sprzęgła. Lepsze to niż zapomnieć, że stoi na jedynce i być może wpakować się w coś z przodu. :D To czy Amerykanin, czy nie to chyba nie ma znaczenia. U mnie żaden obecny samochód nie odpala póki nie wciśnie się sprzęgła. Raczej nowa technologia, bo ludzie często się zapominają. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 19:28
Posty: 664
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 231KM [Lighting Yellow]

Postprzez Retro » 30 wrz 2008, 18:47

Albo może jakieś zabezpieczenie :)
Jak ktoś wsiądzie niepowołany, chce odpalić bez sprzęgła a tu suprise ;)
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 08:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Postprzez Deniorek » 3 paź 2008, 07:09

No fakt, nie którym to ciężko wyjaśnić: "Nie odpalisz jeśli nie wciśniesz sprzęgła". Wtedy leci pytanie: "A po co sprzęgło wciskać?" <lol> Ta technika czasami gubi ludzi. :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 19:28
Posty: 664
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 231KM [Lighting Yellow]

Postprzez radiel » 4 paź 2008, 19:02

Witam

Jestem świeżym posiadaczem RX-8 i mam problem . Mianowicie wczoraj odpaliłem bez problemu auto i było ok. Natomiast dzisiaj nie mam pojęcia co sie stało , ale auto jakby nie łapało iskry , czy coś takiego. Silnik normalnir"Hełsta" ale nie zapala ??? Ma ktoś pojęcie o co chodzi ?

pzdr.
Początkujący
 
Od: 4 paź 2008, 18:53
Posty: 6

Postprzez Fiveopac » 5 paź 2008, 00:00

radiel poprawilem za ciebie temat, zapoznaj sie na przyszłość z regulaminem forum http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=4306 .
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4296 (8/31)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Retro » 5 paź 2008, 16:58

A nie zalałeś go przypadkiem ?
Nie przestawiałeś może samochodu ostatnio ?
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 08:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Postprzez radiel » 8 paź 2008, 19:48

Już wszystko ok. Miałem rezerwę i pompa jakiś syf musiała zassać z dołu. Tak przy okazji co z tym zalewaniem silnika? Słyszałem że jest z tym jakiś problem , ale nie rozumiem skąd sie bierze i jak zapobiegać ?

pzdr.
Początkujący
 
Od: 4 paź 2008, 18:53
Posty: 6

Postprzez Deniorek » 8 paź 2008, 21:16

radiel napisał(a):Już wszystko ok. Miałem rezerwę i pompa jakiś syf musiała zassać z dołu. Tak przy okazji co z tym zalewaniem silnika? Słyszałem że jest z tym jakiś problem , ale nie rozumiem skąd sie bierze i jak zapobiegać ?

pzdr.


Tu masz odpowiedź. Jeśli jeszcze nic nie wiesz o zalewaniu, to lepiej, żebyś się dowiedział jak najwięcej. :)

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... &start=100
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 19:28
Posty: 664
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 231KM [Lighting Yellow]

Postprzez Retro » 8 paź 2008, 23:30

Polecam opcję szukaj :P Dość sporo na ten teamt jest na tym forum ;)
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 08:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Postprzez vinyl997 » 14 paź 2008, 23:40

Cos przytrafilo mi sie jakis miesiac temu. Scigalem sie ze znajomym nagle na 6 biegu przy duzych obratach spadly one do 4 tys zapalila sie kontrolka slnika. Zgasilem samochod nie chcial odplaic udalo sie ale to raczej byla wina swiec bo po ich wymianie bylo jakis czas ok. Kontrolka silnika swiecila do momentu kiedy nie zmienilem akumlatora. Jakis czas temu u rexa po dobrym rozgrzaniu pojawil sie problem z odlapaniem, raz odlapa raz nie. Gdy jest zimny lub przestygnie kilka min nie ma problemu i napewno to nie zalanie. Musze go wtedy dlugo krecic ale zawsze odpara czasami po kilku probach. Wgralem nowy soft nic nie pomogo niestety komputer tez nic nie pokazal bo blad byl wykasowany podczeas wymiany akumlatora, swiece sa nowe, no i kiedys nie bral tyle oleju na jakies 2 tys litr teraz litr na 700 km. W serwisie mowili ze trzeba by sprawdzic kompresje bo moze to juz jego koniec.. :( to rocznik 2004 51 tys przejechane a moze wymiana rozrusznika na nowszy model cos pomoze bo ponoc te po 2006 roku szybciej kreca.. ???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2007, 18:52
Posty: 119
Skąd: Ostrów Wlkp
Auto: RX-8 231hp

Postprzez Deniorek » 15 paź 2008, 16:14

Co to może być ja Tobie nie powiem, ale u mnie też brał litr oleju na jakieś 800 km póki nie zacząłem więcej bawić się biegami. Teraz już nie pamiętam kiedy wlewałem olej, a jego prawie nie ubywa, paliwa bierze zdecydowanie mniej (bak starczał na ok. 220-240 km), teraz przejadę na tym samym paliwie więcej niż 320. I wcale nie oszczędzam go tak bardzo, bo i przy wyprzedzaniu czasami dociągam do 8 tys obrotów i więcej. Ja mam prawie 50 tysięcy przebieg. Gdybym był na Twoim miejscu zacząłbym szukać jakichś poważnych ludzi, którzy zamiast gdybać czy to kompresja wzięliby się za to i sprawdzili silnik. A jak nie chcą tego zrobić to niech nie starszą klienta tylko wyślą do konkurencji.

Trochę daleko od granicy mieszkasz. tak to można byłoby wybrać się do Niemców, a Ci bez gdybania zrobiliby porządny przegląd i powiedzieli co jest co. Coraz bardziej się przekonuję, że ASO mniej potrafi jak nie jeden mechanik w zwykłym warsztacie "Stachu Service". :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 19:28
Posty: 664
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 231KM [Lighting Yellow]

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy RX-8 / RX-7