Tarcze hamulcowe

Mazda RX-8 2003–2011

Postprzez marspi łódź » 14 kwi 2008, 19:15

Witam
wiecie moze jakia srednice maja tarcze hamulcowe w rx8?
podczas poszukiwan na allego dowiedziałem się ze podobno są różne średnice. ja mam wersje 231KM z 2004r.
pozdrawiam i prosze o pomoc. :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 sty 2008, 15:02
Posty: 17
Skąd: pabianice
Auto: mazda rx 8

Postprzez Mike54 » 4 sie 2009, 12:11

Widze że temat mało aktywny. Moja tarcze sie trzymaja jeszcze ale pewnie predzej czy pozniej trzeba bedzie zainwestować w nowy komplet. Jak na razie wypatrzylem cos takiego:

Tarcze przód: 323mm, EBC Turbo groove – koszt okolo 460zł 1 sztuka
Wyglata mniej wiecej tak: ZDJĘCIE
Klocki przód: EBC Red stuff przód 499 pln / kpl

Tarcze tył: ebc turbo groove 360zł sztuka
Klocki tył: EBC Red stuff 319 pln / kpl

Koszt dość wysoki choć na pewno taniej niż ASO i powinny być też lepsze.
Jeżeli ktoś używa jakiegos ciekawego zestawu "after market" to chetnie usłysze opinie :)
Do tej pory wymienialem tylko klocki w ASO – koszt okolo 600zł :][/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2006, 00:04
Posty: 145 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: skradziona Mazda CX-7 2.3 Sport '10
ex. Mazda RX-8 Rev. 170

Postprzez Retro » 4 sie 2009, 13:14

łoł... wentylowane i nacinane :P Kozak :)

A ja się chciałem zapytać czy na tył wejdą tarcze o takim rozmiarze jak przód czy trzeba będzie coś zmieniać ? Piastę czy coś... ?
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 08:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Postprzez Mike54 » 4 sie 2009, 15:34

One sa tylko czesciowo nawiercane – nie na wylot. Podobno jedynie sluszne rozwiazanie to nie wiercenie ale kute tarcze od razu z otworami – jedynie takie rozwiazanie zapewnia odpowiednią wytrzymalosc i tarcze nie popekaja. Wiem, ze takie tarcze robi firma Movit ale zestaw (zaciski, tarcze, klocki) to koszt około 10.000zł :]

O EBC słyszałem bardzo różne opinie, więc sam nie wiem co wybrać...

A po co Ci takie same tarcze na tył?? Tył jest odciążony przy hamowaniu i w zupełności wystarczą takie jakie sa montowane fabrycznie... takie jest moje zdanie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2006, 00:04
Posty: 145 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: skradziona Mazda CX-7 2.3 Sport '10
ex. Mazda RX-8 Rev. 170

Postprzez Marco7 » 4 sie 2009, 18:25

Nie wiem jakie są rozmiary ale to fakt że są dwa rodzaje.

Pierwszy i praktycznie nie spotykany (normal suspension: tylko 16' felgi, mniejsze tarcze i zaciski, jakieś różnice w zawieszeniu) istniał tylko na początku sprzedaży w podstawowej wersji 192KM w Europie oraz w podstawowej wersji w USA (chyba tylko automat ale może także 231KM). Osobiście nigdy nie widziałem na oczy, ale rozmawiałem z jednym z użytkowników – musiał wymienić piastę i kupił używaną z allegro i przysłali mu z mniejszą tarczą właśnie od normal suspension

Drugi rodzaj zawieszenia (sport suspension – 99% aut), to wersja taka jaką my wszyscy mamy, to właśnie do niej można kupić wszędzie klocki, tarcze i elementy zawieszenia. W tej wersji w EU były tylko felgi 18' w USA 16' i 18'.
RX-8 SP Titanium Grey Aero Kit :: Borla :: Greddy Air Diversion Panel :: Agency Power Pulley :: Tokico D-Spec Shocks + Tanabe GF Springs :: Racing Beat Endlinks ::
"A car can be a tool but it can also be so much more. It can be a heart-starter, it can be a drug, it can be a piece of art and it can stir your soul..." J. Clarkson
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2006, 00:08
Posty: 707 (0/1)
Skąd: Gdynia
Auto: RX-8

Postprzez Retro » 4 sie 2009, 19:05

Hmm... to trochę dziwne co piszesz Marco bo mi Kojot mówił, że mam zawieszenie standard jak się go pytałem przy mierzeniu geometrii auta... sportowe to nie jest przypadkiem MazdaSpeed ?

Druga kwestia to – chyba wszyscy mamy takie same felgi z przodu jak z tyłu ? Chodzi mi oczywiście o rozmiar a tarcza z tyłu jest mniejsza.

Chciałbym ją zmienić bo mi się nie podoba :P Mam szersą felgę i oponę z tyłu niż z przodu a tarcza jest mniejsza i trochę śmiesznie to wygląda :P
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 08:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Postprzez boletz » 4 sie 2009, 21:45

Chcąc mieć większe tarcze z tyłu musiałbyś zmienić mocowania i zaciski. Tylna oś mniej przejmuje hamowanie więc zazwyczaj (praktycznie zawsze) ma mniejsze hamulce.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2009, 22:11
Posty: 137
Skąd: Strzyżów / Miłocin
Auto: słoniu, franio, złomek, pomarańczka

Postprzez Luk@s » 4 sie 2009, 23:44

Marco7 napisał(a):Pierwszy i praktycznie nie spotykany (normal suspension: tylko 16' felgi, mniejsze tarcze i zaciski, jakieś różnice w zawieszeniu) istniał tylko na początku sprzedaży w podstawowej wersji 192KM w Europie oraz w podstawowej wersji w USA (chyba tylko automat ale może także 231KM). Osobiście nigdy nie widziałem na oczy, ale rozmawiałem z jednym z użytkowników – musiał wymienić piastę i kupił używaną z allegro i przysłali mu z mniejszą tarczą właśnie od normal suspension

I to j własnie byłem <glupek2> Juz teraz wiem że do ReXa wszystko nowe musi być i zamawiana po VIN'ie:D Mniejsza jest tarcza, zacisk, ta blacha przy piaście(chyba pomagająca w chłodzeniu) oraz inny czujnik ABS'u – taki przykręcany na srubkę a my mamy tylko wciskaną kostke a czujnik jest "zintegrowany" z piastą. To co kupiłem było od auta z 2006 roku z wersji 231KM EU. Czyli niektóre jednak takie mają. Z tego co pamiętam różnica na średnicy tarczy była 3cm.
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2007, 00:25
Posty: 184 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: M6->M3->RX8-> Santa Fe + RAV4 X

Postprzez Retro » 4 sie 2009, 23:55

boletz napisał(a):Chcąc mieć większe tarcze z tyłu musiałbyś zmienić mocowania i zaciski. Tylna oś mniej przejmuje hamowanie więc zazwyczaj (praktycznie zawsze) ma mniejsze hamulce.

Mocowanie i zaciski to akurat nie będzie problem, można wziaść np takie same jak są na przodzie :p
Chodzi mi tylko o to czy da się to jakoś bez problemu zamontować na tył czy będzie to wymagało jakieś większej imprezy jak np właśnie zmiana pisaty...;/
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 08:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Postprzez Sławko » 5 sie 2009, 07:14

W IC w Warszawie za klocki przód dałem 330 zł (były też inne sporo tańsze), tarcze przód mają tylko do wersji 192 KM, ale muszę zmierzyć moje, bo z opisu nie wydaje mi się żeby czymś to się różniło – cena 177 sztuka. Wszystkie ceny z upustem warsztatowym (ok 30%)
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2008, 18:40
Posty: 32
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 2004 USA 231 km

Postprzez vinyl997 » 10 sie 2009, 12:03

Ja mam ten zestaw:
Mike54 napisał(a):Widze że temat mało aktywny. Moja tarcze sie trzymaja jeszcze ale pewnie predzej czy pozniej trzeba bedzie zainwestować w nowy komplet. Jak na razie wypatrzylem cos takiego:

Tarcze przód: 323mm, EBC Turbo groove – koszt okolo 460zł 1 sztuka
Wyglata mniej wiecej tak: ZDJĘCIE
Klocki przód: EBC Red stuff przód 499 pln / kpl

Tarcze tył: ebc turbo groove 360zł sztuka
Klocki tył: EBC Red stuff 319 pln / kpl

Koszt dość wysoki choć na pewno taniej niż ASO i powinny być też lepsze.
Jeżeli ktoś używa jakiegos ciekawego zestawu "after market" to chetnie usłysze opinie :)
Do tej pory wymienialem tylko klocki w ASO – koszt okolo 600zł :][/url]


ale musze przyznac ze jest roznica i to chyba juz nie raz uratowalo mnie przed kraksa :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2007, 18:52
Posty: 119
Skąd: Ostrów Wlkp
Auto: RX-8 231hp

Postprzez Marco7 » 10 sie 2009, 17:58

Retro napisał(a):Hmm... to trochę dziwne co piszesz Marco bo mi Kojot mówił, że mam zawieszenie standard jak się go pytałem przy mierzeniu geometrii auta... sportowe to nie jest przypadkiem MazdaSpeed ?

Druga kwestia to – chyba wszyscy mamy takie same felgi z przodu jak z tyłu ? Chodzi mi oczywiście o rozmiar a tarcza z tyłu jest mniejsza.

Chciałbym ją zmienić bo mi się nie podoba :P Mam szersą felgę i oponę z tyłu niż z przodu a tarcza jest mniejsza i trochę śmiesznie to wygląda :P


Ja mam sport suspension patrząc po VIN. Jeszcze do niedawna jak były stary RX-8 w USA w sprzedaży to na stronie Mazda USA, podstawowa wersja miała standard suspension a od drugiej była sport suspension. To samo było na 99% w Europie. Podstawowa wersja miała standard suspension i felgi 16 cali a potem było sport suspension+ felgi 16 cali, potem sport suspension i 18 cali.
RX-8 SP Titanium Grey Aero Kit :: Borla :: Greddy Air Diversion Panel :: Agency Power Pulley :: Tokico D-Spec Shocks + Tanabe GF Springs :: Racing Beat Endlinks ::
"A car can be a tool but it can also be so much more. It can be a heart-starter, it can be a drug, it can be a piece of art and it can stir your soul..." J. Clarkson
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2006, 00:08
Posty: 707 (0/1)
Skąd: Gdynia
Auto: RX-8

Postprzez Retro » 10 sie 2009, 20:49

Które miejsce w VIN identyfukuje rodzaj zawieszenia ?
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 08:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Postprzez Mike54 » 12 sie 2009, 21:41

vinyl997, ile czasu jezdzisz na tych EBC? Skoro ich produkty sa uzywane niby w zawodach, to pewnie i hamuja dobrze, ale nie jestem przekonany do trwalosci...
(Na razie to nieuzasadnione podejrzenia ;) )

Mazdowe oryginalne tarcze mam 3 lata,prawie 40tys km i sa w stanie praktycznie idelanym, zadnych pekniec, rdzy – ładne, rowne i blyszczace :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2006, 00:04
Posty: 145 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: skradziona Mazda CX-7 2.3 Sport '10
ex. Mazda RX-8 Rev. 170

Postprzez Deniorek » 12 sie 2009, 22:54

Mike54 napisał(a):Mazdowe oryginalne tarcze mam 3 lata,prawie 40tys km i sa w stanie praktycznie idelanym, zadnych pekniec, rdzy – ładne, rowne i blyszczace :)


Dokładnie tak jak u mnie. Tarcze (odpukać) nawet nie boją się kałuż. Nie do zwichrowania, wytrzymują wszystko, a rdza blisko nie tyka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 19:28
Posty: 664
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 231KM [Lighting Yellow]

Postprzez Retro » 13 sie 2009, 01:27

No ja mam na swoich 80 tyś (chyba nie były zmieniane od nowości...) a klocki również mam oryginalne od mazdy i... jak byłem rok temu u Kojota to mi powiedział, że zime na nich przejeżdże :P mamy środek lata a ja się dowiedziałem, że jescze coanjmniej 10 tyś na nich zrobie:P A zrobiłem póki co 13 tyś: P

Więc oryginalny sprzęt od Mazdy w tej materii imo spisuje się celująco :P
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 08:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Postprzez vinyl997 » 15 sie 2009, 12:55

Mike54 na tarczach EBC zrobilem jakies 30000 i nic sie z nimi nie dzieje jednak klocji czesciej trzeba wymieniac – cos za cos :) hmm chyba ze 20000 zrobilem na samych klockach jednak efekt hamowania bez porownania no i wizualnie bajka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2007, 18:52
Posty: 119
Skąd: Ostrów Wlkp
Auto: RX-8 231hp

Postprzez rodanbejhaut » 14 gru 2009, 10:59

mam pytanie.. potrzebuje zimowek z felgami i czy 16' beda pasowaly do rx-8 231hp??
rodanbejhaut
 

Postprzez Retro » 14 gru 2009, 13:20

Trochę nie w temat się wstrzeliłeś kolego ;)
Poszukaj na forum, było o tym już ze 3 razy
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 08:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy RX-8 / RX-7