Tarcze hamulcowe
Strona 1 z 1
Witam
wiecie moze jakia srednice maja tarcze hamulcowe w rx8?
podczas poszukiwan na allego dowiedziałem się ze podobno są różne średnice. ja mam wersje 231KM z 2004r.
pozdrawiam i prosze o pomoc.
wiecie moze jakia srednice maja tarcze hamulcowe w rx8?
podczas poszukiwan na allego dowiedziałem się ze podobno są różne średnice. ja mam wersje 231KM z 2004r.
pozdrawiam i prosze o pomoc.
- Od: 12 sty 2008, 15:02
- Posty: 17
- Skąd: pabianice
- Auto: mazda rx 8
Widze że temat mało aktywny. Moja tarcze sie trzymaja jeszcze ale pewnie predzej czy pozniej trzeba bedzie zainwestować w nowy komplet. Jak na razie wypatrzylem cos takiego:
Tarcze przód: 323mm, EBC Turbo groove – koszt okolo 460zł 1 sztuka
Wyglata mniej wiecej tak: ZDJĘCIE
Klocki przód: EBC Red stuff przód 499 pln / kpl
Tarcze tył: ebc turbo groove 360zł sztuka
Klocki tył: EBC Red stuff 319 pln / kpl
Koszt dość wysoki choć na pewno taniej niż ASO i powinny być też lepsze.
Jeżeli ktoś używa jakiegos ciekawego zestawu "after market" to chetnie usłysze opinie
Do tej pory wymienialem tylko klocki w ASO – koszt okolo 600zł [/url]
Tarcze przód: 323mm, EBC Turbo groove – koszt okolo 460zł 1 sztuka
Wyglata mniej wiecej tak: ZDJĘCIE
Klocki przód: EBC Red stuff przód 499 pln / kpl
Tarcze tył: ebc turbo groove 360zł sztuka
Klocki tył: EBC Red stuff 319 pln / kpl
Koszt dość wysoki choć na pewno taniej niż ASO i powinny być też lepsze.
Jeżeli ktoś używa jakiegos ciekawego zestawu "after market" to chetnie usłysze opinie
Do tej pory wymienialem tylko klocki w ASO – koszt okolo 600zł [/url]
One sa tylko czesciowo nawiercane – nie na wylot. Podobno jedynie sluszne rozwiazanie to nie wiercenie ale kute tarcze od razu z otworami – jedynie takie rozwiazanie zapewnia odpowiednią wytrzymalosc i tarcze nie popekaja. Wiem, ze takie tarcze robi firma Movit ale zestaw (zaciski, tarcze, klocki) to koszt około 10.000zł
O EBC słyszałem bardzo różne opinie, więc sam nie wiem co wybrać...
A po co Ci takie same tarcze na tył?? Tył jest odciążony przy hamowaniu i w zupełności wystarczą takie jakie sa montowane fabrycznie... takie jest moje zdanie
O EBC słyszałem bardzo różne opinie, więc sam nie wiem co wybrać...
A po co Ci takie same tarcze na tył?? Tył jest odciążony przy hamowaniu i w zupełności wystarczą takie jakie sa montowane fabrycznie... takie jest moje zdanie
Nie wiem jakie są rozmiary ale to fakt że są dwa rodzaje.
Pierwszy i praktycznie nie spotykany (normal suspension: tylko 16' felgi, mniejsze tarcze i zaciski, jakieś różnice w zawieszeniu) istniał tylko na początku sprzedaży w podstawowej wersji 192KM w Europie oraz w podstawowej wersji w USA (chyba tylko automat ale może także 231KM). Osobiście nigdy nie widziałem na oczy, ale rozmawiałem z jednym z użytkowników – musiał wymienić piastę i kupił używaną z allegro i przysłali mu z mniejszą tarczą właśnie od normal suspension
Drugi rodzaj zawieszenia (sport suspension – 99% aut), to wersja taka jaką my wszyscy mamy, to właśnie do niej można kupić wszędzie klocki, tarcze i elementy zawieszenia. W tej wersji w EU były tylko felgi 18' w USA 16' i 18'.
Pierwszy i praktycznie nie spotykany (normal suspension: tylko 16' felgi, mniejsze tarcze i zaciski, jakieś różnice w zawieszeniu) istniał tylko na początku sprzedaży w podstawowej wersji 192KM w Europie oraz w podstawowej wersji w USA (chyba tylko automat ale może także 231KM). Osobiście nigdy nie widziałem na oczy, ale rozmawiałem z jednym z użytkowników – musiał wymienić piastę i kupił używaną z allegro i przysłali mu z mniejszą tarczą właśnie od normal suspension
Drugi rodzaj zawieszenia (sport suspension – 99% aut), to wersja taka jaką my wszyscy mamy, to właśnie do niej można kupić wszędzie klocki, tarcze i elementy zawieszenia. W tej wersji w EU były tylko felgi 18' w USA 16' i 18'.
RX-8 SP Titanium Grey Aero Kit :: Borla :: Greddy Air Diversion Panel :: Agency Power Pulley :: Tokico D-Spec Shocks + Tanabe GF Springs :: Racing Beat Endlinks ::
"A car can be a tool but it can also be so much more. It can be a heart-starter, it can be a drug, it can be a piece of art and it can stir your soul..." J. Clarkson
"A car can be a tool but it can also be so much more. It can be a heart-starter, it can be a drug, it can be a piece of art and it can stir your soul..." J. Clarkson
Hmm... to trochę dziwne co piszesz Marco bo mi Kojot mówił, że mam zawieszenie standard jak się go pytałem przy mierzeniu geometrii auta... sportowe to nie jest przypadkiem MazdaSpeed ?
Druga kwestia to – chyba wszyscy mamy takie same felgi z przodu jak z tyłu ? Chodzi mi oczywiście o rozmiar a tarcza z tyłu jest mniejsza.
Chciałbym ją zmienić bo mi się nie podoba Mam szersą felgę i oponę z tyłu niż z przodu a tarcza jest mniejsza i trochę śmiesznie to wygląda
Druga kwestia to – chyba wszyscy mamy takie same felgi z przodu jak z tyłu ? Chodzi mi oczywiście o rozmiar a tarcza z tyłu jest mniejsza.
Chciałbym ją zmienić bo mi się nie podoba Mam szersą felgę i oponę z tyłu niż z przodu a tarcza jest mniejsza i trochę śmiesznie to wygląda
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
http://www.rxklub.pl
Marco7 napisał(a):Pierwszy i praktycznie nie spotykany (normal suspension: tylko 16' felgi, mniejsze tarcze i zaciski, jakieś różnice w zawieszeniu) istniał tylko na początku sprzedaży w podstawowej wersji 192KM w Europie oraz w podstawowej wersji w USA (chyba tylko automat ale może także 231KM). Osobiście nigdy nie widziałem na oczy, ale rozmawiałem z jednym z użytkowników – musiał wymienić piastę i kupił używaną z allegro i przysłali mu z mniejszą tarczą właśnie od normal suspension
I to j własnie byłem Juz teraz wiem że do ReXa wszystko nowe musi być i zamawiana po VIN'ie:D Mniejsza jest tarcza, zacisk, ta blacha przy piaście(chyba pomagająca w chłodzeniu) oraz inny czujnik ABS'u – taki przykręcany na srubkę a my mamy tylko wciskaną kostke a czujnik jest "zintegrowany" z piastą. To co kupiłem było od auta z 2006 roku z wersji 231KM EU. Czyli niektóre jednak takie mają. Z tego co pamiętam różnica na średnicy tarczy była 3cm.
boletz napisał(a):Chcąc mieć większe tarcze z tyłu musiałbyś zmienić mocowania i zaciski. Tylna oś mniej przejmuje hamowanie więc zazwyczaj (praktycznie zawsze) ma mniejsze hamulce.
Mocowanie i zaciski to akurat nie będzie problem, można wziaść np takie same jak są na przodzie :p
Chodzi mi tylko o to czy da się to jakoś bez problemu zamontować na tył czy będzie to wymagało jakieś większej imprezy jak np właśnie zmiana pisaty...;/
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
http://www.rxklub.pl
W IC w Warszawie za klocki przód dałem 330 zł (były też inne sporo tańsze), tarcze przód mają tylko do wersji 192 KM, ale muszę zmierzyć moje, bo z opisu nie wydaje mi się żeby czymś to się różniło – cena 177 sztuka. Wszystkie ceny z upustem warsztatowym (ok 30%)
- Od: 2 gru 2008, 18:40
- Posty: 32
- Skąd: Warszawa
- Auto: RX-8 2004 USA 231 km
Ja mam ten zestaw:
ale musze przyznac ze jest roznica i to chyba juz nie raz uratowalo mnie przed kraksa
Mike54 napisał(a):Widze że temat mało aktywny. Moja tarcze sie trzymaja jeszcze ale pewnie predzej czy pozniej trzeba bedzie zainwestować w nowy komplet. Jak na razie wypatrzylem cos takiego:
Tarcze przód: 323mm, EBC Turbo groove – koszt okolo 460zł 1 sztuka
Wyglata mniej wiecej tak: ZDJĘCIE
Klocki przód: EBC Red stuff przód 499 pln / kpl
Tarcze tył: ebc turbo groove 360zł sztuka
Klocki tył: EBC Red stuff 319 pln / kpl
Koszt dość wysoki choć na pewno taniej niż ASO i powinny być też lepsze.
Jeżeli ktoś używa jakiegos ciekawego zestawu "after market" to chetnie usłysze opinie
Do tej pory wymienialem tylko klocki w ASO – koszt okolo 600zł [/url]
ale musze przyznac ze jest roznica i to chyba juz nie raz uratowalo mnie przed kraksa
- Od: 10 sty 2007, 18:52
- Posty: 119
- Skąd: Ostrów Wlkp
- Auto: RX-8 231hp
Retro napisał(a):Hmm... to trochę dziwne co piszesz Marco bo mi Kojot mówił, że mam zawieszenie standard jak się go pytałem przy mierzeniu geometrii auta... sportowe to nie jest przypadkiem MazdaSpeed ?
Druga kwestia to – chyba wszyscy mamy takie same felgi z przodu jak z tyłu ? Chodzi mi oczywiście o rozmiar a tarcza z tyłu jest mniejsza.
Chciałbym ją zmienić bo mi się nie podoba Mam szersą felgę i oponę z tyłu niż z przodu a tarcza jest mniejsza i trochę śmiesznie to wygląda
Ja mam sport suspension patrząc po VIN. Jeszcze do niedawna jak były stary RX-8 w USA w sprzedaży to na stronie Mazda USA, podstawowa wersja miała standard suspension a od drugiej była sport suspension. To samo było na 99% w Europie. Podstawowa wersja miała standard suspension i felgi 16 cali a potem było sport suspension+ felgi 16 cali, potem sport suspension i 18 cali.
RX-8 SP Titanium Grey Aero Kit :: Borla :: Greddy Air Diversion Panel :: Agency Power Pulley :: Tokico D-Spec Shocks + Tanabe GF Springs :: Racing Beat Endlinks ::
"A car can be a tool but it can also be so much more. It can be a heart-starter, it can be a drug, it can be a piece of art and it can stir your soul..." J. Clarkson
"A car can be a tool but it can also be so much more. It can be a heart-starter, it can be a drug, it can be a piece of art and it can stir your soul..." J. Clarkson
vinyl997, ile czasu jezdzisz na tych EBC? Skoro ich produkty sa uzywane niby w zawodach, to pewnie i hamuja dobrze, ale nie jestem przekonany do trwalosci...
(Na razie to nieuzasadnione podejrzenia )
Mazdowe oryginalne tarcze mam 3 lata,prawie 40tys km i sa w stanie praktycznie idelanym, zadnych pekniec, rdzy – ładne, rowne i blyszczace
(Na razie to nieuzasadnione podejrzenia )
Mazdowe oryginalne tarcze mam 3 lata,prawie 40tys km i sa w stanie praktycznie idelanym, zadnych pekniec, rdzy – ładne, rowne i blyszczace
Mike54 napisał(a):Mazdowe oryginalne tarcze mam 3 lata,prawie 40tys km i sa w stanie praktycznie idelanym, zadnych pekniec, rdzy – ładne, rowne i blyszczace
Dokładnie tak jak u mnie. Tarcze (odpukać) nawet nie boją się kałuż. Nie do zwichrowania, wytrzymują wszystko, a rdza blisko nie tyka.
- Od: 10 lip 2008, 19:28
- Posty: 664
- Skąd: Poznań
- Auto: RX-8 231KM [Lighting Yellow]
No ja mam na swoich 80 tyś (chyba nie były zmieniane od nowości...) a klocki również mam oryginalne od mazdy i... jak byłem rok temu u Kojota to mi powiedział, że zime na nich przejeżdże mamy środek lata a ja się dowiedziałem, że jescze coanjmniej 10 tyś na nich zrobie:P A zrobiłem póki co 13 tyś: P
Więc oryginalny sprzęt od Mazdy w tej materii imo spisuje się celująco
Więc oryginalny sprzęt od Mazdy w tej materii imo spisuje się celująco
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
http://www.rxklub.pl
Mike54 na tarczach EBC zrobilem jakies 30000 i nic sie z nimi nie dzieje jednak klocji czesciej trzeba wymieniac – cos za cos hmm chyba ze 20000 zrobilem na samych klockach jednak efekt hamowania bez porownania no i wizualnie bajka
- Od: 10 sty 2007, 18:52
- Posty: 119
- Skąd: Ostrów Wlkp
- Auto: RX-8 231hp
mam pytanie.. potrzebuje zimowek z felgami i czy 16' beda pasowaly do rx-8 231hp??
-
rodanbejhaut
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości