Jakie zimówki założyć?

Mazda RX-8 2003–2011

Postprzez aybabtu » 1 gru 2008, 00:23

erura napisał(a):17" w zupełności wystarczą a felgi i opony w rozmiarze 18" to kolejne, zbędne koszty.


Hmm tak se mysle, bo wziales fele 17 i oponki o profilu 45 – nie przeklamuje Ci licznik predkosci teraz? ja mam zimowe fele 17 ale profil opon 50 albo 55 (nie pamietam) i co do rozmiaru calego kola jest to odpowiednik fel 18 z profilem 45.

Tak sobie skonstatowalem patrzac na Twoje zdjecia, nadkola wydaja mi sie za malo "wypelnione".
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2007, 13:18
Posty: 180
Skąd: krakówek
Auto: RX-8 Revolution SP

Postprzez nismo » 2 gru 2008, 11:09

aybabtu napisał(a):
erura napisał(a):17" w zupełności wystarczą a felgi i opony w rozmiarze 18" to kolejne, zbędne koszty.


Hmm tak se mysle, bo wziales fele 17 i oponki o profilu 45 – nie przeklamuje Ci licznik predkosci teraz? ja mam zimowe fele 17 ale profil opon 50 albo 55 (nie pamietam) i co do rozmiaru calego kola jest to odpowiednik fel 18 z profilem 45.

Tak sobie skonstatowalem patrzac na Twoje zdjecia, nadkola wydaja mi sie za malo "wypelnione".


Idealnie nigdy nie dobierzesz rozmiaru opony. Polecam przelicznik opon i felg.

Jak widać przy moich kołach jeżeli jadę 100km/h to licznik pokazuje 97,5km/h. Kupiłem taki rozmiar opon bo jest on zalecany przez Mazdę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2008, 19:34
Posty: 107

Postprzez Retro » 6 paź 2009, 16:19

No rok minął, pozwolę sobie odgrzać temat bo zima idzie :P
Tamtą przejeździłem na tych uniwersalnych ale tej nie zamierzam :P

Co prawda jest w tym temacie kilka proozycji opon na zimę do 8 ale może pojawiło się na rynku coś nowego, godnego uwagi ?:)
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 08:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Postprzez pinky » 6 paź 2009, 22:35

Retro nie oszczędzaj tym razem <lol>
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez Retro » 6 paź 2009, 22:41

Nie mam zamiaru :P Ba ! Nawet mam dylemat, które wybrać :P
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 08:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Postprzez Levis » 6 paź 2009, 23:04

Ja kupiłem nowe zimówki Bridgestone Blizzak LM25 225/45/18 w Niemczech 2 lata temu , 1szt.
wyniosła mnie wtedy na zł 612zł . Co ciekawe opony te mają napis made in Poland ! a u nas były dużo droższe <lol> śmiech na sali . Żyjemy w dziwnym kraju
Na tą chwile najniższa cena za tą oponę jaką znalazłem w Niemczech to 160Euro (czyli 672zł ) 2688zł komplet http://www.reifen.com/tire/search.do?__ ... d=15014937
W polsce 832zł ( i to na zamówienie) <lol> i tu ciekawostka czym różni się ta sama opona w cenie 932zł?w tym samym sklepie?
http://www.oponeo.pl/opony/osobowe/zimo ... 25/45/r18/
Opony są dla mnie dobre , nie wiem jak zachowują się na głębokim śniegu ,ponieważ mieszkam nad morzem mamy tu mniej śniegu . Na mokrej i oblodzonej nawierzchni są dobre.
Czyli kupując w Niemczech komplet opon , jedna wychodzi gratis. :P
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 wrz 2009, 15:18
Posty: 23
Skąd: Rumia
Auto: Rx8 black 231hp

Postprzez nismo » 7 paź 2009, 09:13

Retro, mogę z czystym sumieniem polecić zestaw, który kupiłem w zeszłym roku. Zdał egzamin w 100%!

zestaw
cena
zdjęcia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2008, 19:34
Posty: 107

Postprzez lodowiec » 7 paź 2009, 10:47

Również zamówiłem Blizzaki 18" do mojej rx. Używam Bridgestone od dawna zarówno letnich jaki i zimowych i są naprawdę godne polecenia. Na www.sklepopon.pl są najtańsze. Na zamówienie.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 maja 2009, 14:08
Posty: 9
Skąd: 100lica
Auto: RX-8

Postprzez Retro » 7 paź 2009, 13:12

Dzięki za odpowiedzi :)

Chyba skłonię się ku tym BS LM25. Szperałem trochę w necie i sporo osób je poleca.

Myślałem nad Pirelli Winter SottoZero, podobno bardzo dobre ale się strasznie szybko zużywają jeśli jeździ się po asflacie, błocie itd a nie po czystm śniegu. A ja właśnie głównie będę jeździł po wawie + krótkie trasy (do 200lkm). Jak w tej kwestii mają się LM 25 ?
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 08:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Postprzez Deniorek » 7 paź 2009, 17:28

Ja mam właśnie Pirelli. :) Czy ja wiem, że szybko zużywają się? W tym aucie każda opona szybko się zużywa, nawet zimą. :P
Zrobiłem trochę km na nich i jakie były, takie zostały. ;) Ja już nie mam dylematu na tą zimę. :)
Bridgestone czy Pirelli? Ja bym jako sędziego postawił tutaj cenę, co taniej da się kupić...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 19:28
Posty: 664
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 231KM [Lighting Yellow]

Postprzez Retro » 8 paź 2009, 13:53

Hmm... a co myślicie o kupowaniu używanych opon ?
Nigdy o tym nie myslałem ale mam okazje kupić te LM25 z 5mm bierznika cały komplet w cenie jednej nowej :P
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 08:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Postprzez siwy_dymek » 8 paź 2009, 19:02

Retro napisał(a):5mm bierznika

to nawet na letnia nie jest duzo... zimowa opona ma grubsze i glebsze rowki zeby sie lepiej wgryzac w snieg, lepiej odprowadzac bloto posniegowe. A poza tym przyjmuje sie ze opona-zwlaszcza zimowa, nie powinna byc starsza niz 3-4 lata, jesli ma zachowywac sie optymalnie. Guma parcieje i traci swoje wlasciwosci.

A odnosnie tych 5mm, to podejrzewam ze na tej oponie nie ma juz tych najdrobniejszych naciec na pojedynczych kostkach bierznika, a jezeli jeszcze sa, to elemnty wokol nich sa juz za niskie i nie uginaja sie, nie sa elastyczne bo sa za niskie, a w oponie zimowej jednym z najwazniejszych elementow sa wlasnie te najmniejsze naciecia.

Lepiej raz zainwestowac w 4 nowe, albo prawie nowe, niz cos na maxa wyjezdzonego, co nawet nie bedzie spelniac funkcji do jakiej jest stworzone
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez Retro » 8 paź 2009, 19:11

w0w ;) Dzięki za info dymek ;)

Hmm.. ale tak.. 5mm mówisz mało ? Ale to przecież jeszcze nie powód żeby wyrzucać oponę ? Nowa ma ile ? 7mm ? 8mm ? Ja zdaję sobie sprawę, że to uzywane opony ale przecież jak ja kupie nowe to też za rok nie będę ich zmieniał tylko chcę pojeździc jak najdłużej i podejżewam, że jak będą miały te 5mm to dalej będę na nich jeździł ?
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 08:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Postprzez siwy_dymek » 8 paź 2009, 19:51

nowa, strzelam teraz na oko -zimowka z 15mm Letnie maja ok 10mm. Jak mi rzeczoznawca z PZU wycenial odszkodowanie (jakis debil przebil mi szpikulcem kord w 2 oponach), a opony mialy przebieg ~700km!! to wyszlo minimalne zuzycie i mialy cos 8,5-9mm.
OT: Polska to jest kraj debili, jakis sqrwy*** przebil mi nowe opony na wiosne, 24H po tym jak je zalozylem. AC sie swoja droga przydalo, bo ponad 400zl za sztuke, ale znalezc yokohamy parada-spec-2 w polsce w odpowiednim rozmiarze to juz byla inna bajka...
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez Marco7 » 8 paź 2009, 19:59

Ja bym je brał :) . Bez przesady z tym że 5mm to jest mało... W zupełności wystarczy na 2 dni zimy <lol> . Ja sam kupiłem używane Potenzy RE050A RFT 245/40 za 550zł komplet. Cena jednej to jakieś 1200zł.
Kiedy opona do średniej klasy auta kosztuje 200-250zl a uzywka 100-150 to bralbym nowe, ale w tym przypadku jesli opona jest ok to nie warto przepłacać.
RX-8 SP Titanium Grey Aero Kit :: Borla :: Greddy Air Diversion Panel :: Agency Power Pulley :: Tokico D-Spec Shocks + Tanabe GF Springs :: Racing Beat Endlinks ::
"A car can be a tool but it can also be so much more. It can be a heart-starter, it can be a drug, it can be a piece of art and it can stir your soul..." J. Clarkson
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2006, 00:08
Posty: 707 (0/1)
Skąd: Gdynia
Auto: RX-8

Postprzez siwy_dymek » 8 paź 2009, 20:10

Marco7 wiesz to tez kwestia tego gdzie kto jezdzi. Jak opona jest rocznikowo nie stara-ma ze 2-3 lata, to cienki bieznik jeszcze ujdzie, wazne zeby mieszanka byla ok. Ale jak dowali duzo sniegu to z takim bieznikiem opona nie wgryzie sie i nie odprowadzi sniegu, blota, bedzie dobra pod wzgledem temperatury na zewnatrz, na oblodzony asfalt, mokra droge przy niskich temp. Ale ja np. mieszkam na poludniu Polski i mimo ze zdarzaja sie zimy gdzie nawet tu jest malo sniegu lub wogole go nie ma, ale ostatniej zimy dowalilo w jedna noc pol metra i wtedy uwierz mi gruby bieznik to koniecznosc...
A swoja droga jezdzac nawet po gdyni czy warszawie, gdzie nie ma sniegu lub jest go malo, to 5mm... na drodze nie osniezonej jezdzac te parenascie tyg. zuzywa sie ta opona szybciej, za rok bedzie miec 4mm w jalepszym wypadku, a moze i 3mm...i problem za rok znowu. Przy nowej z 15 mm zostanie ci 14mm, ewentualnie 13mm i jezdzisz dalej...
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez Levis » 8 paź 2009, 21:35

Zależy Retro gdzie chcesz jeżdzić? Jak tylko po Wawie to może wystarczy , ale pamiętaj że ja mam nowe i jak jest oblodzenie to dup. na trójce mi spier.... co dopiero na tych używkach? Jak byś wybierał się do Zakopca to normalnie na zakopiance leżysz i robisz pod siebie na tych oponaach :|
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 wrz 2009, 15:18
Posty: 23
Skąd: Rumia
Auto: Rx8 black 231hp

Postprzez niewyspany » 8 paź 2009, 21:44

Panowie jeśli potrzebujecie opon do RX-8 piszcie na PM jaki model – sporo modeli jestem w stanie zalatwic w nizszej cenie niz normalnie w sklepach internetowych.

pozdrawiam :)
felgi, <a href="http://opony-samochodowe.com">opony samochodowe</a> sklep
Początkujący
 
Od: 27 maja 2007, 19:16
Posty: 22
Skąd: Poznań
Auto: Mazda RX-8 Rev Reloaded 192hp

Postprzez siwy_dymek » 8 paź 2009, 21:57

Dokladnie tak jak mowi Levis. Ja osobiscie jestem zdania ze nie lubie polsrodkow, a dla mnie uzywane opony to polsrodek, chyba ze jest zuzyta minimalnie. Na danej opnie nie jezdzi sie rok, tylko przynajmniej ja mam w zlozeniu jezdzic az nie bedzie do wywalenia. Rozumiem dylemat jesli chodzi o kupno zimowke 17" ktore sa pare razy drozsze niz te ktore ja np. kupilem (14"), ale takie poprostu mam fele stalowki. Letnie alusy mam firmy Kazera z oponami yokohama parada-spec 2, kupielm nowki, sciagnalem sobie z usa za stosunkowo smieszne pieniadze, ale wiem na czym jezdze i mam spokoj na dosc dlugo. Mimo ze te moje letnie opony maja bardzo miekka mieszanke i mialme obawy ze szybko je zedre, jezdze na nich juz 3 lata i mysle ze jeszcze pociagna napewno jeden sezon, moze dwa, a styl jazdy nie mam delikatny. Zimowki kupilem nowe tez 3 lata temu i do dzis mi sluza, nie maja juz tak glebokich lamelek, ale na ten rok napewno stykna. Mogly pozyc znacznie dluzej, ale czesto ich nie oszczedzalem, gdy bylo sucho, cieplo etc...

Wg. mnie lepiej raz wydac troche czy TROCHE kasy i miec spokoj na DLUGI czas. Sam osobiscie nosze sie z zamiarem kupna rexa w przyszlym roku i raczej nie wyobrazam sobie nie kupic nowych lub prawie nowych zimowek. 5mm do mnie nie przemawia chyba ze trafil by mnie jakis krach finansowy TOTALNY.
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez Retro » 9 paź 2009, 11:23

Z tego co się dowieddziałem to opony mają 2 lata, użwyane były na Evo X :P Tego się trochę obawiam :P
Boję się też trochę tego niskiego profilu.. 45 to już jest niski a 40 jeszcze mniejsza, na zimę ?

Ja osobiście będę jeździł głównie po Warszawie, ew krótkie trasy do domu rodziców (niecałe 200km).
I... that's it. W góry się tym raczej wybierał nie będę, na jakieś zimowe wypady biorę inne auto.

Oponki o których mowa wyglądają tak:

Obrazek

Obrazek
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 08:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy RX-8 / RX-7