SWAP silnika RX-8

Mazda RX-8 2003–2011

Postprzez Dziewczopol » 21 paź 2010, 13:02

Witam. Szukałem wątku na temat wymiany silnika na inny niż silnik wankla czyli na klasyczny silnik benzynowy w RX-8 ale nie znalazłem. Szukam osoby która takiego swapa robiła. Może ktoś z Was coś wie na ten temat? Czekam na wszystkiego rodzaju sugestje. Proszę o nie pisanie odpowiedzi typu: po co inny silnik, lepiej stary wyremontować, że to profanacja itp, itd. Narazie widziałem tylko zdjęcie RX-8 z silnikiem R4 na turbinie od nissana był to chyba silnik SR20.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2006, 00:37
Posty: 122
Skąd: Warszawa
Auto: GE '96 GT

Postprzez Pit » 21 paź 2010, 14:40

Moim skromnym zdaniem RX-8 ma za dużo pierdołek sterowanych z ECU, aby taki swap był sensowny w aucie służącym do normalnego poruszania się. Teoretycznie do wykonania, praktycznie, z zachowaniem pełni funkcjonalności – nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Retro » 23 paź 2010, 22:29

Nikt tego w PL raczej nie pratykował.
Ja się sam zastanaiwam nad motoem od Evo ;P
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 08:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Postprzez megabebzon » 23 paź 2010, 23:16

Retro!? Ty serio..?
Mistrza cechuje spokój i długie ruchy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 cze 2006, 16:30
Posty: 177 (0/1)
Skąd: Dąbrowa Górnicza/Częstochowa/Koszalin/Wędrzyn/Warszawa Targówek/Bródno
Auto: mercedes 450 SL '72 EU
smart roadster

Postprzez Retro » 24 paź 2010, 09:34

No ba ... za 1800 zł można podnieść moc z seryjnych 280 (które i tak miażdżą RXa) do 340....
Żeby z Renesisa wycisnąć 340 to tak 20 tyś lekką ręką... a za nieco więcej można pod 400 wycisnąć z silnika Evo.

Ale to tylko w przyadku jeśli mój silnik dokona swojego żywota ;)
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 08:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Postprzez Pit » 24 paź 2010, 11:03

Retro, z EVO nie ma sensu. Jeżeli już, to kupić całą Suprę MkIV RHD 2JZ-GTE + skrzynia od MkIII (Getrag kosztuje więcej od całej Supry) i bawić się. Masz wtedy 330 koni, super rozwojową, kuloodporną jednostkę i szansę na w miarę funkcjonujące dodatki. Tylko wtedy z kultowością RX'ów się żegnamy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Retro » 24 paź 2010, 11:14

A czy auto nie będzie podsterowne ? Silnik od Supry jest chyba sporo cięższy niż R4 z Evo ?

Z uwagi na to, że przymierzam się cały czas do zamiany RXa na Evo to poznałem trochę to środowisko i wiem to i owo o aucie, znam ludzi, którym mogę spokoje oddac auto do tuningu czy serwisu i wiem, że zrobią do dobrze i profesjonalnie.
Nie wiem jak to wygląda w światku Supry, chyba nie ma ich aż tyle ile Evo ?

Zdaję sobie sprawę, że niestety to już nie będzie ten sam klutowy RX ale no co zrobisz...
Przy moim użytkowniu Renesis padnie prędzej czy później, zgodzisz sie chyba, że montować nowego nie ma sensu ?
20B dostać raczej mało prawdopodobne i dość drogie.
Jedyna szansa, to że znajdzie sie jakiś nie zajechany 13B :)
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 08:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Postprzez Dziewczopol » 27 paź 2010, 17:34

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2006, 00:37
Posty: 122
Skąd: Warszawa
Auto: GE '96 GT

Postprzez Retro » 27 paź 2010, 17:51

U nas też wiedzą <czarodziej>
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 08:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Postprzez Dziewczopol » 27 paź 2010, 20:18

Ale tylko wiedzą, czy robili?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2006, 00:37
Posty: 122
Skąd: Warszawa
Auto: GE '96 GT

Postprzez Retro » 27 paź 2010, 20:39

Póki co, wiedzą, ale za to wkładali V6 ;)
Chcesz być pierwszy ?;)
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 08:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Postprzez rotor7 » 8 lis 2010, 11:24

A cos wiecej możesz powiedzieć o tym V6 w rx?
Najtańsze OC sprawdź! -symulacja na mail
również inne ubezpieczenia, mieszkania na życie pod kredyt itd.
Kredyty Hipoteczne!
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 15:32
Posty: 40
Skąd: Szczecin
Auto: mazda v6 mx3

Postprzez Retro » 8 lis 2010, 11:47

Nie bardzo bo nie znam człowieka za dobrze.
Jest na południu RX-7 FD z silnikiem od Supry i jeździ calkiem nieźle.
Na zlocie w Piotrkowie wykręcił najlepszy czas na 1/4 :)
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 08:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Postprzez rotor7 » 8 lis 2010, 11:56

Bo zadzwonił kolega z Europy ze jest do kupienia za 20k cała rx82004 motorkaputt ;–).
a ponieważ wie ze mam joba na rx7 to pomyślał ze może rx8 tez mnie zainteresuje i zwariowałem.
Mam teraz mx3 ale tesknię za rx. Kiedyś miałem rx7 z włożoną v6 (od granady -takiego kupiłem) i zwariowałemza takim autem.
Ale na wankla to mnie nie stać do codziennej jazdy i własnie się zastanwiam czy by cos tam upchnąć np KLZE?
Najtańsze OC sprawdź! -symulacja na mail
również inne ubezpieczenia, mieszkania na życie pod kredyt itd.
Kredyty Hipoteczne!
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 15:32
Posty: 40
Skąd: Szczecin
Auto: mazda v6 mx3

Postprzez 2martini » 8 lis 2010, 20:01

W 2012 roku(o ile nie nastąpi przepowiadany koniec świata ;) ) wchodzi nowa rx8 lub rx9...która to ma mieć pojemność 1,6 + elektryczna turbina, co powinno dać koło 300KM. Już teraz można kupić w stanach silnik do rx-a za psie pieniądze, wysyłają paczką 60x60cm :) więc podejrzewam, że nowy też będzie dostępny od ręki...czy w takim razie warto bawić się w "przeszczepy"? W rexach chodzi o to , że kompaktowy silnik mieści się tuż za osią przednią więc występuje zjawisko idealnego rozkładu mas auta. Nie wydaje mnie się aby "potwór" z supry zmieścił się bez ingerencji we właściwości jezdne mazdy...poza tym trzeba wymienić skrzynię, wał i parę innych rzeczy...Czy nie lepiej kupić suprę? Co prawda za 70 tys złotych nie da się kupić nie zajechanego sprzętu i nie mówię tu o "pancernym" silniku tylko o wielu innych podzespołach, które nie są tak wytrzymałe jak silnik. Słyszałem od kumpla, że jego znajoma wydała 40tys za moda rx-a...zakuła wszystko, dołożyła turbinkę z podwójnym wiatraczkiem...całość ma teraz koło 500KM,...niestety, podobno jakiś czas temu wjechała na krawężnik i oberwała całe zawieszenie łącznie z innymi gratami...tak to jest jak kobieta ma fantazję! <glupek2>
Początkujący
 
Od: 26 paź 2010, 20:16
Posty: 23

Postprzez Pit » 9 lis 2010, 08:50

Kilka sprostowań: 2JZ-GTE z Supry MkIV nie jest silnikiem widlastym! To R6. Dwa, jak wyobrażasz sobie montaż KL-ZE do RX'a? Z jaką skrzynią to połączysz, od przednionapędowego auta? No troszkę bez sensu. Granada była RWD. A co do zasadności swap'u 2JZ-GTE do budy FD, nie będę się tutaj rozwijał w kwestii, ale uwierz, że jest to bardzo sensowne zagranie. Zupełnie jak swap na LS1. Oczywiście rozmawiamy o projektach, a nie autach do codziennej eksploatacji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Retro » 9 lis 2010, 11:21

Ops ... faktycznie to R6 <zawstydzony>
Całe życie myślalem, że to V6 <glupek2>
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 08:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy RX-8 / RX-7