Mazda RX-8 (FE) – Opinie i Informacje

Mazda RX-8 2003–2011

Postprzez nismo » 6 paź 2008, 13:31

Retro napisał(a):Pan z salonu zapewne nie będzie zbyt pomocny w tej kwestii

Zależy jaki salon. Ja z pytaniami uderzam zawsze do salonu Mazda Dyga w Katowicach i zawsze otrzymuję odpowiedź. Szef tego saolonu też jeździ od dłuższego czasu RX-8 więc chcąc nie chcąc nauczyli się wszystkiego o tym bolidzie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2008, 19:34
Posty: 107

Postprzez Retro » 6 paź 2008, 16:02

No to tylko pozazdrościć :p
U nas to podobno tylko na Puławskiej ogarniają temat :P
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 08:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Postprzez Skorupek » 6 paź 2008, 21:01

Retro napisał(a):A nowego kupujesz ?
Jeśli tak to polecam raczej poczytać w necie (na tym forum choćby) na temat silnika Wankla w RX-8.


Tak, to będzie sztuka nówka.
To, że w RX-8 siedzi Feliks Wankel "po japońsku" to ja wiem, jak również co ten silnik lubi w czego nie (w czym niezwykle przydatne było info zawarte w czeluściach tego forum, za co wszem i wobec dziękuję ;) )
Chodziło mi o już bardziej szczegółowe sprawy: z tego co tutaj wyczytałem niektórzy miewają problemy z wrzucaniem biegu wstecznego, innym potrafi woda stać w reflektorach, itd.

Uoesu, jak bardzo nie mogę się na moje maleństwo doczekac :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 00:54
Posty: 60
Skąd: Wawa
Auto: RX-8 :)

Postprzez Retro » 7 paź 2008, 09:03

Z tą wodą w reflektorach to chyba chodzi i parowanie tylnego prawego światła ?
W nowszych modelach jeszcze tego nie rozwiązali ?:P

Ja to ma być nówka sztuka, nie śmigany to pewnie będzie na gwarancji :P
Pamiętaj, że sprzęgło jest dość twarde i głębokie, trzeba wciskać do końca inaczej właśnie pojawa się zjawisko nie wchodzenia biegu ;P
Oczywiście nie jest to jedyna przyczyna ale dość częsta.
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 08:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Postprzez arcik » 7 paź 2008, 09:15

Retro napisał(a):Z tą wodą w reflektorach to chyba chodzi i parowanie tylnego prawego światła ?
W nowszych modelach jeszcze tego nie rozwiązali ?


ufff to jest normalne? Już się wystraszyłem, że pękł klosz, u mnie paruje lewy tył...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 23:08
Posty: 55
Skąd: Ruda Śl. Zabrze
Auto: RX-8 HP

Postprzez Lucky RX » 7 paź 2008, 10:07

A u mnie przy dużym deszczu parują obydwie tylne lampy :P Ale potem szybko to wysycha. Rexy po prostu już tak mają... żaden problem.
JAPAN RULEZZZ !!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2008, 11:47
Posty: 64
Skąd: Katowice
Auto: Mazda RX-8

Postprzez nismo » 7 paź 2008, 13:14

Skorupek, o wstecznym to pewnie wyczytałeś w tym wątku. Również mam nową RX-8 i z początku bieg wchodził ciężej. Teraz skrzynia się 'ułożyła' i wchodzi o niebo lepiej. Więcej w w/w wątku. Co do parowania tylnych lamp to nie zauważyłem takiego objawu w moim egzemplarzu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2008, 19:34
Posty: 107

Postprzez Retro » 7 paź 2008, 15:48

U mnie nie parowało na początku ale potem lało cały tydzień, zaparowała mi [jaka?] prawa i tak już miesiąc nie chce wyschnąć –.–
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 08:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Postprzez Lucky RX » 7 paź 2008, 16:08

Retro to wyciągnij sobie żarówkę z kierunkowskazów jak będzie auto stało gdzieś w suchym miejscu, powinna lampa wtedy szybko odparować.
JAPAN RULEZZZ !!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2008, 11:47
Posty: 64
Skąd: Katowice
Auto: Mazda RX-8

Postprzez Deniorek » 7 paź 2008, 21:17

U mnie na szczęście nic nie paruje. A obecnie prowadzę kurację: "Jeźdź max na 3 tys. obrotów". :D Jak się spalanie zmniejszyło, no i oleju prawie nie bierze. :P <lol>

Skorupek, sorry, że zadam Ci takie szczeniackie pytanie, ale nie wolisz poczekać na nowy model, jeśli kupujesz nową? :D No chyba, że będzie to Rex 09`... :D

Obrazek
Ostatnio edytowano 7 paź 2008, 21:21 przez Deniorek, łącznie edytowano 3 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 19:28
Posty: 664
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 231KM [Lighting Yellow]

Postprzez aybabtu » 7 paź 2008, 21:19

Jaja, z tym parowaniem tylnych lamp to mialem zaczynac wątek na forum ale widze ze to przypadlość dość regularna. Ja juz swoje klosze suszylem suszarką, topilem w wodzie (zeby zobaczyć gdzie cieknie) a to po prostu taka uroda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2007, 13:18
Posty: 180
Skąd: krakówek
Auto: RX-8 Revolution SP

Postprzez Skorupek » 7 paź 2008, 23:33

Deniorek napisał(a):U mnie na szczęście nic nie paruje. A obecnie prowadzę kurację: "Jeźdź max na 3 tys. obrotów". :D Jak się spalanie zmniejszyło, no i oleju prawie nie bierze. :P <lol>

Skorupek, sorry, że zadam Ci takie szczeniackie pytanie, ale nie wolisz poczekać na nowy model, jeśli kupujesz nową? :D No chyba, że będzie to Rex 09`... :D


No własnie RX-8 '09 nie specjalnie trafia w moje gusta, a R3 już szczególnie nie (taki jestem konserwatywny :P) Kupuje wersję 40th Anniversary.
Opcji sprowadzania ze Stanów nawet nie rozważałem, bo jestem zbyt wygodny :)
A po odwiedzeniu/obdzwonieniu większości salonów w Polsce uzyskałem takie informację nt. nowej wersji RX-8:

Salon 1: "O panie! RX-8 to jest właśnie wycofywane z Europy i raczej już tutaj w sprzedaży nie będzie... Wie pan... to spalanie i te europejskie normy..."
Salon 2: "Niech pan tych rzeczy nie słucha. Nowa wersja – ta co już jeździ w Stanach, będzie w Europie w połowie przyszłego roku."
Salon 3: "Wie pan co – w połowie przyszłego roku to ma być nowa wersja RX-8 – następca tego co jest teraz. Ale to nie taka jak jeździ w Stanach i Japonii wersja po liftingu, tylko taka zupełnie nowa..."

... to tak w skrócie :]

Poza tym jestem zbyt napalony na ten samochód, żeby jeszcze czekać :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 00:54
Posty: 60
Skąd: Wawa
Auto: RX-8 :)

Postprzez Deniorek » 8 paź 2008, 08:55

Ano super, że to 40th Anniversary. Jedynie pozazdrościć. :D Ale Ci ludzie w salonach czasami rozbrajający są, mają chyba ludzi za kompletnych idiotów. :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 19:28
Posty: 664
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 231KM [Lighting Yellow]

Postprzez Retro » 8 paź 2008, 12:12

Lucky RX napisał(a):Retro to wyciągnij sobie żarówkę z kierunkowskazów jak będzie auto stało gdzieś w suchym miejscu, powinna lampa wtedy szybko odparować.

No jak będę miał chwilkę to będę tak musia zrobić :P

aybabtu napisał(a):Jaja, z tym parowaniem tylnych lamp to mialem zaczynac wątek na forum ale widze ze to przypadlość dość regularna. Ja juz swoje klosze suszylem suszarką, topilem w wodzie (zeby zobaczyć gdzie cieknie) a to po prostu taka uroda

Prawdopodobnie paruje przez niezczelną dziurkę na kluczkyk do otwierania bagażnika.
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 08:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Postprzez nismo » 8 paź 2008, 14:44

Skorupek napisał(a):Kupuje wersję 40th Anniversary.

Bardzo dobry wybór! W porównaniu do pozostałych wersji RX-8 posiada dodatkowe emblematy na bokach samochodu, zawieszenie z Bilsteina, tapicerkę czarno-białą i oczywiście inne felgi – więcej różnic można znaleźć w broszurze dotyczącej tego modelu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2008, 19:34
Posty: 107

Postprzez Deniorek » 18 paź 2008, 19:42

Dzisiaj stała się rzecz niemożliwa. Na odcinku 139,8 KM spaliłem 16,5 litra paliwa 95. Daje to średnie spalanie... 11,8/100km. I co Wy na to? Pewnie myślicie, że oszalałem albo Was wkręcam. Ale po co miałbym to robić? Jak wyglądała jazda? Niskie przyśpieszenia, dużo wahadłowania biegami, max 130 na szóstce. Jazda wyglądała w miarę równo, część odbywała się po mieście zwanym Zielona Góra.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 19:28
Posty: 664
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 231KM [Lighting Yellow]

Postprzez smok79 » 23 paź 2008, 22:40

Mam wersje 238 konną z stanów i dodam ze jędze na oleju 5w20 Mieszkam w terenie górzystym to znaczy cały czas jeżdżę z górki albo pod górkę i muszę powiedzieć ze mi rex pali około 13,5 litra w mieście ale do tego musiałem przyzwyczaić kompa bo ponoć rex bardzo się przywiązuje do właściciela i wszystko zależy od stylu jazdy jak na samym początku go zakupiłem to ciężko było mi uzyskać 17 litrów na trasie i to bez gazowania czyli jazda max 130 ale z każda następną 100 palił coraz mniej i mniej jeśli masz cały czas dosyć oleju w silniku i jeździsz dość oszczędnie to będzie palił niewiele czyli około 13 litrów ale wystarczy ze dasz mu popalić to od razu spalanie rośnie i znowu trzeba go przyzwyczajać do wolniejszej jazdy i tak to już rexy maja nie wiem jak wy ale ja takie zjawisko zauważyłem w moim rexie a no i muszę powiedzieć ze tak samo jest z każda modyfikacją bynajmniej u mnie po wymianie dolotu na stożek blitz-a to się za głowę złapałem pierwsze 500 kilosów nie chciał zejść poniżej 20 litrów i nie było znaczenia z jaka prędkością jeździłem ale teraz tak jakby wrócił do normy z charakterem te rexy :D
Początkujący
 
Od: 31 sie 2008, 16:48
Posty: 9
Skąd: Oslo

Postprzez smok79 » 23 paź 2008, 23:02

Mam takie pytanko co trzeba zrobic aby rx miał fire breathing tsk jsk Ci kolesie
http://www.youtube.com/watch?v=NbJE07Xg ... re=related
Początkujący
 
Od: 31 sie 2008, 16:48
Posty: 9
Skąd: Oslo

Postprzez Retro » 27 paź 2008, 20:13

Trzeba zamontować taki wydach, albo końcówki.
Z tego co wiem to jest nielegalne nawet w USA więc i u nas na pewno też nie ;/
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 08:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Postprzez kulkagsx1200 » 27 paź 2008, 20:58

auto super , ale taki wydech to jak dla mnie to wiocha :D
jeep wrangler YJ 4.0 automat
hayabusa 99'
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2008, 21:58
Posty: 38
Skąd: strzelin
Auto: 4x4 ;)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy RX-8 / RX-7