WodnikSzuwarek napisał(a):Pit napisał(a): Stanowi objętość dwóch z trzech komór spalania przypadających na każdy rotor, a mierzona jest jako zmiana objętości tejże komory...Baanjoo napisał(a):Natomiast w przypadku silnika rotacyjnego jest mierzone jako iloczyn liczby rotorów i różnicy objętości największej komory do objętości najmniejszej komory.
Tylko mi się wydaje że to jedno i to samo jeżeli silnik ma dwa rotory?
Nie, nie jest to jedno i to samo.
Paweł w Japonii do podatku przyjmuje się objętość skokową silnika dwu litrowego (co wynika z wspomnianej przez Ciebie w drugim akapicie proporcji 3:2, czyli 1.308 dm3 x1.5). Nie pisz, że podwajanie pojemności wynika z proporcji 3:2 (porównanie rotora do tłokowca), bo jeśli już to x1.5 (nie x2) to raz, a dwa – nie mnoży się z tych samych powodów, co w dwusuwie o czym wspomniałeś i po trzecie jakiś geniusz to przeczyta i będzie wszystkim wmawiał, że w silniku z wirującym tłokiem pojemność skokowa jest podwajana. W całej reszcie masz rację i też lubię używać porównania do silnika dwusuwowego – otwiera wielu ludziom oczy. Na marginesie mówiąc dobrze wiedzieć, że jest ktoś myślący na tym forum.