Mazda3 z nowym dieslem

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez gryzoon » 24 lis 2010, 16:07

Mazda rozszerza gamę modelową Mazdy3 o nową wersję z silnikiem Diesla.
Silnik wysokoprężny 1,6 litra MZ-CD współpracuje z sześciobiegową skrzynią biegów. Jednostka rozwija moc 115 KM przy 3 600 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 270 Nm między 1 750 a 2 700 obr./min. Jak zapewnia producent, Mazda3 MZ-CD zużywa średnio jedynie 4,4 litra oleju napędowego na 100 km i emituje 117 gramów CO2 na kilometr. Aby nieco „odchudzić” silnik zastosowano nowy rozrząd o dwóch zaworach na cylinder SOHC i niskim współczynniku oporów wewnętrznych oraz aluminiowy blok. Nowością jest także układ wtryskowy common rail z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi, turbosprężarka o zmiennym położeniu kierownicy oraz bezobsługowy filtr cząstek stałych DPF z katalizatorem utleniającym.


Więcej http://www.bezwypadkowy.net/artykuly/mo ... ym-dieslem
Pozdrawiam,
Piotrek (Gryzoon)
Obrazek
Baza Aut od nieuczciwych sprzedawców – zapraszam do wpisywania takich aut :)
Rozkodowywanie numerów VIN Kupujesz auto? SPRAWDŹ VIN
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2006, 12:35
Posty: 160
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 MPS 2.3 DI Turbo

Postprzez Barthez » 24 lis 2010, 19:20

gryzoon napisał(a):Silnik wysokoprężny 1,6 litra MZ-CD współpracuje z sześciobiegową skrzynią biegów. Jednostka rozwija moc 115 KM

a to nie to samo co w fordzie i cytrynach? tam juz jest od dawna
gryzoon napisał(a):Aby nieco „odchudzić” silnik zastosowano nowy rozrząd o dwóch zaworach na cylinder SOHC

widac ida do przodu... niedlugo beda silniki dolnozaworowe ;) chociaz dla przecietnego kierowcy nie ma to wiekszego znaczenia – byle jechalo do przodu...
gryzoon napisał(a):oraz bezobsługowy filtr cząstek stałych DPF

a myslalem iz taki byl juz od dawna <lol>

moim zdaniem w M3 przydal by sie 2.2 D :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez YaRQ » 24 lis 2010, 19:31

bartezm napisał(a):moim zdaniem w M3 przydal by sie 2.2 D :D

a nie ma?? :D
/ Jaro, pozdr.
Kupię osłone silnika (skrzyni) od lewej strony (l. koła)! i prawy przedni chlapacz do Xed6!
323 BestGeneration[*]

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2008, 14:40
Posty: 366
Skąd: PL -> SBI
Auto: JMZ 323 BGT
JMZ X6 V6

Postprzez Barthez » 24 lis 2010, 20:02

YaRQ napisał(a):a nie ma?? :D

a jest?
http://www.mazda.pl/showroom/mazda3/specs/
edit:
faktycznie jest :P ale nie w PL
http://nl.mazda.be/showroom/mazda3/specs/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez Riki » 24 lis 2010, 21:10

Jest...... mrrr <faja>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez YaRQ » 24 lis 2010, 21:17

To teraz czekam na porównanie Trójek z silnikami 2.3T i 2.2TD ;P
/ Jaro, pozdr.
Kupię osłone silnika (skrzyni) od lewej strony (l. koła)! i prawy przedni chlapacz do Xed6!
323 BestGeneration[*]

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2008, 14:40
Posty: 366
Skąd: PL -> SBI
Auto: JMZ 323 BGT
JMZ X6 V6

Postprzez Barthez » 24 lis 2010, 21:43

a co chcesz porownywac? bo jesli osiagi i spalanie to bedzie 1:1 ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez Riki » 24 lis 2010, 23:42

Uważam, że osiągi jakie prezentuje poniższa GH są wystarczające :) a trójka? powinna jechać nieco lepiej.

http://www.youtube.com/watch?v=03EPLDlj ... re=related
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez YaRQ » 26 lis 2010, 02:18

Liczyłem na coś lepszego... jak na przykład argument że Mazda 3 z silnikiem diesla może być przyjemniejsza w użytkowaniu na co dzień, bardziej komfortowa. A tu pójście po najniższej linii oporu i przykład 'spalanie' – rozumiem że 'zużycie paliwa'(?) to podstawa :D
W sumie co tu więcej w takim przypadku dyskutować, fajnie że Japońce się rozwijają, ciekawe kiedy wpadną na pomysł małych benzyn z turbo ;P

PS: można zalać dodatkowo krwawego 'eko'-diesla, będzie jeszcze taniej ...teoretycznie;]
/ Jaro, pozdr.
Kupię osłone silnika (skrzyni) od lewej strony (l. koła)! i prawy przedni chlapacz do Xed6!
323 BestGeneration[*]

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2008, 14:40
Posty: 366
Skąd: PL -> SBI
Auto: JMZ 323 BGT
JMZ X6 V6

Postprzez brii » 26 lis 2010, 11:52

YaRQ napisał(a):ciekawe kiedy wpadną na pomysł małych benzyn z turbo

Mazda pewnie w następnej dekadzie, ale Daihatsu wpadło na ten pomysł już w latach 80-tych i do tej pory robią takie silniki.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8964 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Grzyby » 26 lis 2010, 12:24

Daihatsu wpadło też na pomysł małych turbodiesli – 1.0 TD bardzo mnie śmieszył dawno temu :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez YaRQ » 28 lis 2010, 16:19

No tak, niecały litr pojemności, 3 cylinderki i turbo = 100KM na wstępie :D ale nie podejrzewałbym tego silnika o wysoką kulture pracy;]
/ Jaro, pozdr.
Kupię osłone silnika (skrzyni) od lewej strony (l. koła)! i prawy przedni chlapacz do Xed6!
323 BestGeneration[*]

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2008, 14:40
Posty: 366
Skąd: PL -> SBI
Auto: JMZ 323 BGT
JMZ X6 V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Moto