SUV 4X4; 25-30kzl dyskusja przed zakupem

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez JohnnyB » 4 sty 2011, 11:02

Barthez napisał(a):kiedys zakladalem temat:
viewtopic.php?f=139&t=98362
mozna by je polaczyc... ;)


Też fakt, przepraszam, można rzeczywiście scalić, <ok>

To co właśnie mnie przeraża to koszta utrzymania Subaru, ale Forester co by nie powiedzieć spełnia chyba wszystkie moje wytyczne.

Czym się rożni wersja USA od Europejskiej poza wyskalowaniem licznika ?
Jeśli dolar zejdzie ponizej 2,8 -2,9 w tym roku rozważę zakup auta z USA

A co z Volvo XC70, jeśli rozważamy kombi z napędem na 4 łapy ?

Vitara mi się absolutnie nie podoba, dla mnie to "babskie" auto, odpada,
Co do Jeepa to Cherokee w wersji XJ Limited jak najbardziej, ale moja żona zapewne powie że "Ułazem jeździć nie będzie" :–)
Toyota odpada – bo TAK!! :–)
Honda odpada – patrz Toyota!!
Jeśli Nissan to chyba tylko Murrano, ale nie wiem czy mój portfel jest tak zasobny,
Mitsubishi..... no nie wiem jakoś nie bardzo, ale może .....

Liczba możliwości, jak widać coraz bardziej się ogranicza :–),
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2539 (46/88)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Ford Edge '18 3.5v6 SEL

Postprzez brii » 4 sty 2011, 11:23

JohnnyB napisał(a):To co właśnie mnie przeraża to koszta utrzymania Subaru

Jeśli wydolisz z paliwem (niestety Subaru lubi wypić nawet w wersji N/A), umiejętnie posługujesz się sprzęgłem (w przypadku A/T bez znaczenia ;)) i nie kupisz zakatowanego rupiecia to raczej nie masz się czego obawiać.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez JohnnyB » 4 sty 2011, 12:06

brii napisał(a):Jeśli wydolisz z paliwem (niestety Subaru lubi wypić nawet w wersji N/A), umiejętnie posługujesz się sprzęgłem (w przypadku A/T bez znaczenia ;)) i nie kupisz zakatowanego rupiecia to raczej nie masz się czego obawiać.


Proste, co nie :]

Wracajac do A/T w Subaru Forester 2,5 (właśnie okolice rocznika 2005),
przestarzała konstrukcja = awaryjna ?

Czy dotyczy to sposobu zmiany biegów itp ?
Jak z jej żywotnością, eksploatacją?
Czy subaru ma problemy z korozją? Nie zniosę kolejnego 5 letniego auta z wykwitami na błotnikach itp.
Dzięki Brii za informację :–)
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2539 (46/88)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Ford Edge '18 3.5v6 SEL

Postprzez Retro » 4 sty 2011, 12:40

Jeep Grand Cherokee 4.7 V8 Limited (WJ)

Fajne wyposażenie, full elektryka (nie licząc navi można powiedzieć, że full opcja), automat, reduktor, stały napęd 4x4, homologacja na ciężarowy, [tiiit] silnik <serduszka>

Zawias strasznie buja ale idzie się przyzwyczaić ;P

Ot tak dla przykładu:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C7075633
http://moto.allegro.pl/jeep-grand-chero ... 28346.html

Nie ma jak dźwięk zimnej V8 o poranku :)
Do dziś pamiętam jak mój stary go 1 raz odpalił a garażu a ja jescze spałem.
Rano nas do szkoły odwoził – myślałem, że trzęsienie ziemi hahaha
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 08:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Postprzez brii » 4 sty 2011, 13:36

JohnnyB napisał(a):Wracajac do A/T w Subaru Forester 2,5 (właśnie okolice rocznika 2005), przestarzała konstrukcja = awaryjna ?

Przestarzała = 4 biegi, duuuże spalanie, powolna reakcja nie zawsze adekwatna do warunków (idzie się przyzwyczaić) i częsta wymiana oleju. Co do awaryjności się nie wypowiem, bo za mało miałem styczności, ale obstawiam, że będzie podobna do skrzyń innych producentów o podobnym profilu.

Odporność na korozję samochodów po lifcie jest OK :)

Retro napisał(a):Jeep Grand Cherokee 4.7 V8 Limited (WJ)

Tutaj akurat o skrzyni mogę coś powiedzieć – działanie jak tej w Foresterze, ale silnik nadgania dynamikę skrzyni. Skrzynia łatwo kapituluje pod butem tego silnika i masą auta co wiąże się z częstymi awariami. Szczęśliwie serwisy A/T znają te skrzynie na pamięć i mają zapas części (z racji częstych napraw), więc naprawa jest niedroga i od ręki.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Barthez » 4 sty 2011, 14:07

brii napisał(a):duuuże spalanie

a jest suv ktory malo pali?
moja hrv na trasie przy spokojnej jezdzie zadowala sie 8-9l/100km (silnk 1,6) a przy "spacerkach" z pieskiem po lesnych zasniezonych duktach wychodzi mi 12-13l

brii – a czy forester z AT ma reduktor? na fotkach z manualem jest osobna wajcha a przy AT nic takiego nie widze. (roczniki ok '03)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez brii » 4 sty 2011, 14:32

Barthez napisał(a):brii – a czy forester z AT ma reduktor? na fotkach z manualem jest osobna wajcha a przy AT nic takiego nie widze. (roczniki ok '03)

Nie ma – reduktor tylko przy MT i to nie przy wszystkich z tego co mi wiadomo.

Barthez napisał(a):a jest suv ktory malo pali?moja hrv na trasie przy spokojnej jezdzie zadowala sie 8-9l/100km (silnk 1,6) a przy "spacerkach" z pieskiem po lesnych zasniezonych duktach wychodzi mi 12-13l

Mało to pojęcie względne – dla mnie spalanie Forestera w stosunku do tego co oferuje jest za duże – średnie 12l-13l/100km (2.0MT), automat (14-15l/100km 2.5AT). Przy spacerkach po zaśnieżonych leśnych duktach wyjdzie odpowiednio więcej ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez JohnnyB » 4 sty 2011, 15:30

Co do G.Cherokee to Jeśli już to silnik 4.0 rzędowa 6, podobno nie do zajechania, dopracowana konstrukcja w końcu ma już prawie 40 lat, tylko taką mógłbym rozważać, m.in. z powodu prostoty łatwo montuje się w niej LPG.

Dopuszczam LPG w takim aucie, zależy jak mocno będę je eksploatował.

wracając do Forestera.....
4 biegi to faktycznie dość mało, zatem spalanie nie może być mniejsze. Na model młodsze nie stać nie więc zapewne jeśli już to manual, najtaniej byłoby zatem wziąć wersję 2.0X /2.0XT (ciekawe jak wygląda jazda 2.0X przy takiej masie auta, ten silniczek ma chyba coś koło 120-130 KM ? ).

A czy ktoś miał styczność z Hyundai Santa Fe (wersje tylko w benzynie), czy Hyundai Terracan, oraz Volvo XC70 (tutaj tylko A/T)?
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2539 (46/88)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Ford Edge '18 3.5v6 SEL

Postprzez brii » 4 sty 2011, 15:39

JohnnyB napisał(a):(ciekawe jak wygląda jazda 2.0X przy takiej masie auta, ten silniczek ma chyba coś koło 120-130 KM ? ).

Jest wiele różnych informacji o mocy tych silników. Trzeba po pierwsze wziąć pod uwagę, że na rynek US i Australii wychodziły inne silniki. Na Europę dostępne były 2.0 o mocy 157KM i 165KM. Osiągami nie różnią się w ogóle. Oglądając z zewnątrz silnik w Foresterze (157KM) a w Legacy (165KM) dochodzę do wniosku, że to dokładnie te same silniki. Różnica może wynikać z osprzętu / softu. Ogólnie samochód zbiera się znośnie i nie jeździ źle – porównywalnie do Focusa II 1.6 16V jeśli idzie o elastyczność i przyśpieszenia.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez JohnnyB » 4 sty 2011, 16:07

brii napisał(a): Na Europę dostępne były 2.0 o mocy 157KM i 165KM


Przeszukując info na temat tego auta znalazłem info że silnikiem bazowym na rynku europejskim był właśnie motor 2.0X o mocy około 125 KM, i chyba występował gdzieś do roku 2005/2006 – chyba do liftingu, właśnie czytałem trochę na temat tego motoru i ma bardzo pozytywne opinie jako jednostka bezobsługowa, coś na kształt Mercedesa W210 2.2D – czyli "jednostka pozbawiona wad i przyśpieszenia" :D .

Budżet jak pisałem nie większy jak 30-35 kPLN wiec roczniki realnie maks do 2004-2005 są w moim zasięgu.
Ja już stateczny człowiek jestem i mocy mi nie potrzeba, moja żona natomiast zadowoli się Coupe (jeśli usłyszy ze jest to motor 2.0 125 KM – dostane embargo na ..... :–) ), najwyżej zainstaluje jej jakieś turbo w HC i będzie dobrze :>
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2539 (46/88)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Ford Edge '18 3.5v6 SEL

Postprzez Retro » 4 sty 2011, 16:24

brii napisał(a):Tutaj akurat o skrzyni mogę coś powiedzieć – działanie jak tej w Foresterze, ale silnik nadgania dynamikę skrzyni. Skrzynia łatwo kapituluje pod butem tego silnika i masą auta co wiąże się z częstymi awariami. Szczęśliwie serwisy A/T znają te skrzynie na pamięć i mają zapas części (z racji częstych napraw), więc naprawa jest niedroga i od ręki.

Mi się nigdy skrzynia nie zepsuła, auto jeździ ładnych kilka lat.
Psuły się tylko jakieś pierdoły jak nawiew itd + wymiany eksploatacyjne.

JohnnyB napisał(a):Co do G.Cherokee to Jeśli już to silnik 4.0 rzędowa 6, podobno nie do zajechania, dopracowana konstrukcja w końcu ma już prawie 40 lat, tylko taką mógłbym rozważać, m.in. z powodu prostoty łatwo montuje się w niej LPG.

Dopuszczam LPG w takim aucie, zależy jak mocno będę je eksploatował.

A to czemu ?
Te rzędowe 6 są dość rzadkie i moim zdaniem mają za mało mocy i momentu na to atuo.
Ja mam V8 i akurat silnik to ostatnia rzecz, w której chyba tu może się coś zepsuć.
I również mam go w gazie, instalacja PRINCE.
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 08:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Postprzez brii » 4 sty 2011, 16:29

JohnnyB napisał(a):chyba występował gdzieś do roku 2005/2006 – chyba do liftingu,

Pisząc o 2.0 N/A mam na myśli cały czas samochód poliftowy :)

Retro napisał(a):Mi się nigdy skrzynia nie zepsuła, auto jeździ ładnych kilka lat.Psuły się tylko jakieś pierdoły jak nawiew itd + wymiany eksploatacyjne.

Opieram swoją opinię na historii trzech egzemplarzy i komentarzach ludzi z serwisu ASB. Uważam, że jest to już jakaś próbka. Nie twierdzę, że Twój egzemplarz też musi się zepsuć ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez JohnnyB » 4 sty 2011, 16:50

brii napisał(a):Pisząc o 2.0 N/A mam na myśli cały czas samochód poliftowy :)


Na takiego pozwolić sobie nie mogę, więc jeśli Forester to przedliftowy, tylko nie wiem dokładnie który motor rozważać, bez przejażdżki nie będę w stanie stwierdzić czy te 125 KM jest w stanie rozsądnie turlać to auto, chodź według info nie waży ono więcej niż 1360 kg. Nie jeździłem nigdy Boxerem.

Retro napisał(a):Te rzędowe 6 są dość rzadkie i moim zdaniem mają za mało mocy i momentu na to auto.
Ja mam V8 i akurat silnik to ostatnia rzecz, w której chyba tu może się coś zepsuć.
I również mam go w gazie, instalacja PRINCE.


Też obawiam się o moc w tym silniku , ale przeglądając aukcje jest w czym przebierać jeśli chodzi o ten motor,
Jak długo użytkujesz auto z instalacją, i jakie wyniki spalania osiągasz na tym motorze ?
Za Jeepem przemawia jego ilość na runku wtórnym, jest z czego przebierać, więc może i tę opcję rozwarze jeśli będę wymieniał kombi na taka terenówkę, chodź chyba Forester będzie praktyczniejszy.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2539 (46/88)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Ford Edge '18 3.5v6 SEL

Postprzez brii » 4 sty 2011, 16:57

Retro napisał(a):Ja mam V8 i akurat silnik to ostatnia rzecz, w której chyba tu może się coś zepsuć.

Z tym się zgodzę – silnik jest nie do zarąbania :)
JohnnyB napisał(a):bez przejażdżki nie będę w stanie stwierdzić czy te 125 KM jest w stanie rozsądnie turlać to auto

Niestety nie podpowiem...
JohnnyB napisał(a):Nie jeździłem nigdy Boxerem.

Brzmi trochę inaczej, poza tym zachowuje się jak rzędowa czwórka tylko nie wiedzieć czemu dłużej niekiedy odpala. Aaaaa – no i na starcie potrafi zakołysać budą na prawo i lewo zamiast po prostu zatrząść ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Barthez » 4 sty 2011, 18:35

brii napisał(a):no i na starcie potrafi zakołysać budą na prawo i lewo zamiast po prostu zatrząść

hahaha hahaha
mnie teztroche brii zarazil foresterem ale w moim przypadku osiagi mam gdzies... tak jak i w hondzie
ma byc wysoko, wygodnie i nie chce zahaczyc brzuchem w lesie. No i pies musi sie miescic...
dlatego jeszcze biore pod uwage vitare (ktora jest brzydka ale ma rame i reduktor ;P ) oraz jeepa-uaza ;)

Grand jest nr wiekszy niz forester wiec jesli o nim myslisz to pomysl i o pajero (koniecznie AT) – jezdzi tego sporo po ukrainie i ludzie sobie chwala a drogi sa fatalne lub ich brak ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez Retro » 4 sty 2011, 19:02

brii napisał(a):Opieram swoją opinię na historii trzech egzemplarzy i komentarzach ludzi z serwisu ASB. Uważam, że jest to już jakaś próbka. Nie twierdzę, że Twój egzemplarz też musi się zepsuć

Ja też nie twierdzę, że Ty tak twierdzisz :P
Mówię tylko jak u mnie z tym było.

JohnnyB napisał(a):Też obawiam się o moc w tym silniku , ale przeglądając aukcje jest w czym przebierać jeśli chodzi o ten motor,

A ile ta rzędówka ma mocy ?
V8 ma katalogowo 225 i raczej jest ok. Nie jest to demon prędkości ale radzi sobie ;)
Kiedyś pojechałem 160 czy 180 z zaciągniętym ręczym i kapnąłem się dopiero jak zajechałem do pracy i chciałem łapę zaciągnać a tu już zaciągnięte :D

JohnnyB napisał(a):Jak długo użytkujesz auto z instalacją, i jakie wyniki spalania osiągasz na tym motorze ?

Ja to jak go dopadne to 25 :P Bo chcę sobie silnika posłuchać.
Auto należy do mojego ojca, jak on go użytkuje normalnie to tak 14-15/100 w cyklu mieszanym.
Gaz jest prawie tak długo jak auto, hmm... nie wiem ile, no z 7 lat to conajmniej.

Nie powiem, żeby nie było problemów ale to wynika chyba tylko z baku czasu mojego ojca.
Jak się po 60k wymienia filtr co trzeba go wymieniać co 15k no to co tu się dziwić... <co?>
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 08:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Postprzez JohnnyB » 4 sty 2011, 22:12

Barthez napisał(a): pomysl i o pajero (koniecznie AT) – jezdzi tego sporo po ukrainie i ludzie sobie chwala a drogi sa fatalne lub ich brak ;)


Oglądałem Miśki, ładne ale kasa absurdalna jak za 10 letnie auta, nie ma opcji abym sobie pozwolił na takie auto

Retro napisał(a):A ile ta rzędówka ma mocy ?

Chyba coś około 190,

Jedno co mi w tak dużych autach może nie leżeć to prowadzenie na asfalcie, tutaj każde kombi z napędem na 4 koła będzie pewniejsze przy większych prędkościach koleinach.

Subaru przemawia do mnie najbardziej :–) , ale może zamiast Forestera zainteresować się bardziej wcześniejszym Outbackiem ? Albo Legacy, no ale tutaj prześwit mizerny.....

A jak z innymi autami ? Volvo, Hyundai, Mercedes..............Łada :] ??
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2539 (46/88)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Ford Edge '18 3.5v6 SEL

Postprzez brii » 5 sty 2011, 09:24

Barthez napisał(a):vitare (ktora jest brzydka ale ma rame i reduktor )

Ta rama robi dużą różnicę jak się chce wykorzystywać prześwit konkretnie :)
Przy częstym zjeżdżaniu w teren tam gdzie jest "off-roadowo" konstrukcja samonośna długo nie pożyje.
JohnnyB napisał(a):Łada
– małe, toporne, bez osiągów ale w terenie dzielne :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Retro » 5 sty 2011, 10:26

Tarpan <spoko>

Obrazek
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 08:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Postprzez TALREP » 5 sty 2011, 11:16

Jeśli chodzi o Santa Fe to mam jakieś (niewielkie) doświadczenie z tym autem. Silnik 3.5 V6 + MT jeśli się nie mylę to od nissana. Jak wygląda z zewnątrz każdy widzi – mi pasuje. Środek dla mnie typowo amerykański, centralna konsola wygląda paskudnie, reszta ujdzie. Materiały wykończeniowe też typowo amerykańskie – dużo twardego plastiku. Komfort OK. Jeśli chodzi o jazdę to automat pozostawia wiele do życzenia (strasznie późno reaguje na wciśnięcie gazu), w trybie sekwencyjnym jest również nie fajnie, zbijasz bieg, a później czekasz dłuższą chwilę aż skrzynia przemyśli co zrobiłeś :) ale jak już jest na odpowiednim biegu to silniczek znośnie ciągnie (200KM jeśli się nie mylę) jednak w porównaniu z 200KM R6 w Jeepku Cheerocky (nie Grand) jest zdecydowanie słabszy. Co do bezawaryjności to ciężko mi się wypowiadać, bo osobiście nie użytkuję tego auta jednak we wszystkich testach/porównaniach niezawodności wypada nadzwyczaj dobrze – porównywalnie do japończyków. Co do jazdy w terenie to nie miałem okazji ale myślę, że cudów spodziewać się nie należy.
I jeszcze jedna rzecz – parkowanie. Dla mnie to auto praktycznie nie skręca. Na ciasnych parkingach trzeba się nieźle nagimnastykować tym bardziej, że kształty nadwozia nie poprawiają widoczności w skrajnych punktach (np. mocno wystające narożniki zderzaków).
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2005, 16:30
Posty: 581
Skąd: Łomianki
Auto: była mazda 323f BG 1.6 1991r
jest toyota avensis T25 2.0 2003r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy Moto