Co kupić? Alfa, Volvo, Audi lub...? Dyskusja o przewagach ;)
u mnie decyzja sprzedaży auta już zapadła, na razie poczta pantoflowa, jak nie uda się sprzedać w ciągu miesiąca, wystawiam na otomoto ,
Po długiej analizie tematu oraz ciężkich pertraktacjach z małżonką, na "polu bitwy" ostały się chyba dwa auta. Zona skłania się w kierunku bawary, ja może delikatnie w kierunku Subaru, więc jeśli nie wpadnie żadna inna "okazja" te dwa auta zostają. Zatem e90/e91 albo Legacy/Outback (ja to w ogóle wolałbym Forestera, ale nie przejdzie). W przypadku bawary dostane fajne 2.0, jeśli chodzi o Subaru to albo wolnossące 2,5 albo 3,0 co niestety winduje cenę Subaru znacznie w górę. Zakup najwcześniej luty 2012. (chyba ;–))
Po długiej analizie tematu oraz ciężkich pertraktacjach z małżonką, na "polu bitwy" ostały się chyba dwa auta. Zona skłania się w kierunku bawary, ja może delikatnie w kierunku Subaru, więc jeśli nie wpadnie żadna inna "okazja" te dwa auta zostają. Zatem e90/e91 albo Legacy/Outback (ja to w ogóle wolałbym Forestera, ale nie przejdzie). W przypadku bawary dostane fajne 2.0, jeśli chodzi o Subaru to albo wolnossące 2,5 albo 3,0 co niestety winduje cenę Subaru znacznie w górę. Zakup najwcześniej luty 2012. (chyba ;–))
..::Born To Rise Hell::..
JohnnyB napisał(a):jeśli chodzi o Subaru to albo wolnossące 2,5 albo 3,0 co niestety winduje cenę Subaru znacznie w górę
Pamiętaj, że różnica między 2.5 i 3.0 jest znacznie większa niż sama pojemność czy H4/H6 ! Te pojazdy różnią się skrzyniami biegów a przede wszystkim sposobem przekazywania napędu na koła. W dodatku inaczej jest w MT i inaczej w AT (tu są 2 warianty).
JohnnyB napisał(a):Zona skłania się w kierunku bawary
No niech zgadnę co będzie ... . I ile funu z RWD w zimie ale nie dla bety, subaraki uwielbiają zimowe 'skopanka' bawarek .
2B || !(2B) ? by mcbeth
- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
Twoje Subaru to wolnossący motor ?
Nie ukrywam że nie chce doładowanych silników.
Czy temu 2.0R coś ogólnie "dolega" ?
Jak się odpycha taki silniczek z AT ?
Jeśli chodzi o Bawarę, to po analizie dostępności ,więcej egzemplarzy niż Subaru, zwłaszcza w sedanie. To może zadecydować o zakupie BMW.
Nie ukrywam że nie chce doładowanych silników.
Czy temu 2.0R coś ogólnie "dolega" ?
Jak się odpycha taki silniczek z AT ?
Jeśli chodzi o Bawarę, to po analizie dostępności ,więcej egzemplarzy niż Subaru, zwłaszcza w sedanie. To może zadecydować o zakupie BMW.
..::Born To Rise Hell::..
JohnnyB napisał(a):Twoje Subaru to wolnossący motor ?
Nie ukrywam że nie chce doładowanych silników.
Czy temu 2.0R coś ogólnie "dolega" ?
To wolny ssak .
A co mu dolega ? Uważany za raczej trwały (trwalszy niż 2.5, który ma słabszą UPG zwłaszcza w turbo).
Dolega mu jedynie to, że nie toleruje benzyny gorszej niż 95 co oznacza w praktyce tankowanie 98. I koniki swoje muszą wypić . W europejczykach Outback chyba tylko z 2.5 i 3.0.
JohnnyB napisał(a):Jak się odpycha taki silniczek z AT ?
Wg subarowców wszystko co ma ponad 6s to muł .
Ale fakt rakieta to to nie jest. . Filmik dotyczy wersji 150KM – bardziej 'ekologicznej' niż mój...
Przy tym 2.0 z MT będzie poniżej 10s. Z AT ponad 11. Jednakże te pomiary to trochę fikcja. W MT aby wykręcić te "9 z hakiem" trzeba się nieźle spinać. W AT robisz to bez wysiłku. Wciskasz gaz. No i nie ma tego, co mnie najbardziej wkurza w mojej M6 – krótkiej jedynki – w połowie skrętu na skrzyżowaniu trzeba często zmieniać bieg . W zasadzie chyba optymalnym rozwiązaniem jest H6 z AT.
2B || !(2B) ? by mcbeth
- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
mcbeth napisał(a):Dolega mu jedynie to, że nie toleruje benzyny gorszej niż 95 co oznacza w praktyce tankowanie 98.
Może jeżdżę jakimś dziwnym Legacy, ale nigdy nie wybrzydzał na paliwo. Zawsze tankuję 95 (przeważnie Lukoil) i jest OK
JohnnyB napisał(a):Jak się odpycha taki silniczek z AT ?
AT nie jest zbyt współczesne więc trzeba się spodziewać dużej "gumowatości", straty osiągów w stosunku do MT i większego zużycia paliwa.
mcbeth napisał(a):Przy tym 2.0 z MT będzie poniżej 10s. Z AT ponad 11. Jednakże te pomiary to trochę fikcja. W MT aby wykręcić te "9 z hakiem" trzeba się nieźle spinać. W AT robisz to bez wysiłku.
Potwierdzam – żeby dobrze ruszyć na suchym bez unoszącego się w kabinie aromatu sprzęgła trzeba się nagimnastykować, AT jest o niebo wygodniejsze w Subaru niż MT. Dorzucę swoje trzy grosze jeszcze – jak się naprawdę dobrze wykona start to da się zejść poniżej 9s do 100km/h, ale udaje się to baaaaaardzo rzadko. Za to szybkie ruszanie na śliskim
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
brii napisał(a):Może jeżdżę jakimś dziwnym Legacy, ale nigdy nie wybrzydzał na paliwo
2.0 N/A są dość wrażliwe na RON. Nie wiem jaki masz silnik.
brii napisał(a):większego zużycia paliwa.
Tu akurat producent twierdzi inaczej – wg ECE to MT pali odrobinę więcej.
brii napisał(a):Dorzucę swoje trzy grosze jeszcze – jak się naprawdę dobrze wykona start to da się zejść poniżej 9s do 100km/h, ale udaje się to baaaaaardzo rzadko. Za to szybkie ruszanie na śliskim
Przy 'strzale z hamulca' AT też potrafi mieć dobry czas. Tylko ciekawe ile razy da się to zrobić bez urwania czegoś w skrzyni . A co do ruszania na mokrym/śliskim to jest . Ośki nie mają szans .
Ostatnio edytowano 6 paź 2011, 18:22 przez mcbeth, łącznie edytowano 2 razy
2B || !(2B) ? by mcbeth
- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
mcbeth napisał(a):2.0 N/A są dość wrażliwe na RON. Nie wiem jaki masz silnik.
2.0 165KM
mcbeth napisał(a):Tu akurat producent twierdzi inaczej – wg ECE to MT pali odrobinę więcej.
Jeśli mowa o skrzyni bezstopniowej to możliwe, ale w przypadku zwykłego AT Subaru to raczej życzenia producenta
mcbeth napisał(a):Przy 'strzale z hamulca' AT też potrafi mieć dobry czas. Tylko ciekawe ile razy da się to zrobić bez urwania czegoś w skrzyni
Ponoć AT nie tolerują takich zagrań i bardzo szybko za takie akcje mszczą się na właścicielu
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
brii napisał(a):Jeśli mowa o skrzyni bezstopniowej to możliwe, ale w przypadku zwykłego AT Subaru to raczej życzenia producenta
A co ma do tego jakieś życzenie producenta ? Dlaczego miało mu jakoś na tym zależeć ? Jakimś spiskowym teoriom hołdujesz ...
2B || !(2B) ? by mcbeth
- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
Jedno pytanko :–)
A jak się sprawuje motor 2.0 150 KM w Subaru ;–) ? Bardzo krótko, ale przeszła mi przez myśl Impreza. W sumie może i najmniejsza ale na pewno najtańsza i najmłodsza byłaby w tym budżecie. Nie do końca pakowna jak bym chciał, ale z hakiem holowniczym dałaby radę
A jak się sprawuje motor 2.0 150 KM w Subaru ;–) ? Bardzo krótko, ale przeszła mi przez myśl Impreza. W sumie może i najmniejsza ale na pewno najtańsza i najmłodsza byłaby w tym budżecie. Nie do końca pakowna jak bym chciał, ale z hakiem holowniczym dałaby radę
..::Born To Rise Hell::..
mcbeth napisał(a):Dlaczego miało mu jakoś na tym zależeć ? Jakimś spiskowym teoriom hołdujesz ...
Chyba nie chodzi o spiskowe teorie . Są jakieś normy, które określają jak należy mierzyć zużycie paliwa i jeśli zoptymalizujesz urządzenie pod konkretny test, to rzeczywiście wypadnie on znakomicie. Jeśli jednak dane urządzenie testujesz poza sztywno wyznaczonymi normami może się okazać np. bardzo energochłonne w niskim czy wysokim zakresie swoich funkcji (czyli np. prędkości obrotowej silnika).
Wstawiasz dany samochód w sytuację ekstremalną (np. Wrocław czy polskie drogi krajowe) i to wystarczy, żeby dokonać weryfikacji deklaracji producenta.
nemi napisał(a):Wstawiasz dany samochód w sytuację ekstremalną (np. Wrocław czy polskie drogi krajowe) i to wystarczy, żeby dokonać weryfikacji deklaracji producenta.
Testy ECE odbywają się w ściśle określonych warunkach. Ich wartość to możliwość porównania różnych pojazdów a nie określenie ile nam będzie palił.
JohnnyB napisał(a):A jak się sprawuje motor 2.0 150 KM w Subaru
Moim zdaniem dobry silnik. Niezawodny, wyważony, dobrze się wkręca jak to boksery, miło brzmi, pali jak... wolnossące Subaru (czyli mniej niż turbo ). Trochę bardziej kłopotliwy w serwisowaniu niż SOHC.
2B || !(2B) ? by mcbeth
- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
mcbeth napisał(a):Testy ECE odbywają się w ściśle określonych warunkach. Ich wartość to możliwość porównania różnych pojazdów a nie określenie ile nam będzie palił.
W scisle okreslonych jak najbardziej. W majacych odzwierciedlenie w rzeczywistosci niekoniecznie
Testy sa laboratoryjne i nawet jezeli procedura testowa jest ujednolicona dla wszystkich silnikow to ma sie ona nijak to rzeczywistej eksploatacji pojazdu w warunkach drogowych.
Analogicznie jest z testami przyspieszenia – okreslone jest dla warunkow spelnianych w glowie producenta. Czesto okazuje sie, ze uzyskanie takiego wyniku jest albo niemozliwe w normalnym uzytkowaniu, albo osiagamy wyniki zdecydowanie lepsze niz deklaruje producent bo warunki sa inne, bo palimy sprzeglo bardziej niz zaleca producent czy dajemy w kosc skrzyni bardziej niz przewidzial to producent.
To chyba w instrukcji GT-Ra jest informacja, ze mozna uzyskac zdecydowanie lepsze wyniki przyspieszen poswiecajac jednoczesnie gwarancje na skrzynie
mcbeth napisał(a):.......Trochę bardziej kłopotliwy w serwisowaniu niż SOHC.
Rozwiń proszę :–).
Średnio mi się to auto podoba, zresztą jak większości, jednak trakcyjnie, bije wszystko inne na głowę a w moim budżecie byłoby dwa lata młodsze niż Bawara :–).
..::Born To Rise Hell::..
JohnnyB napisał(a): mcbeth napisał(a):.......Trochę bardziej kłopotliwy w serwisowaniu niż SOHC.
Rozwiń proszę :–).
Jest to DOHC i wg serwisu do operacji typu regulacja zaworów, wymiana świec konieczne jest uniesienie silnika. Głowice skierowane są jak to w bokserze, na boki i miejsca jest niewiele. Dlatego np stosuje się świece platynowe i wymienia razem z rozrządem, co 105kkm. Sensowność gazowania tego silnika też może być dyskusyjna – gaz przecież wymaga częstszej regulacji zaworów.
2B || !(2B) ? by mcbeth
- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
Dzięki, nie rozważam gazu w samochodzie, mam jedno na LPG to ma być bez.
Regulację luzów robi się po przez jakieś płytki ?
Co ile reguluje się luzy i ile to może kosztować ?
Regulację luzów robi się po przez jakieś płytki ?
Co ile reguluje się luzy i ile to może kosztować ?
..::Born To Rise Hell::..
JohnnyB napisał(a):Regulację luzów robi się po przez jakieś płytki ?
Jeszcze tego nie robiłem – nie wiem.
JohnnyB napisał(a):Co ile reguluje się luzy i ile to może kosztować ?
Robi się co 105kkm. Koszt zależy mocno od tego, czy robisz to przy okazji rozrządu czy specjalnie po to wyciągasz silnik .
2B || !(2B) ? by mcbeth
- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
Drążę temat Imprezy :–) zaciekawiła mnie odrobinę :–)
Ile mniej więcej może kosztować rozrząd z wymianą ? Czy koszt serwisowanie Subaru jest porównywalny z Mazdą 6 CiTD ?
Kojarzysz jakiś polecany serwis w Mazowieckim Subaru czy takie rzeczy to w ASO ?
Jest kilka ciekawych wersji na allegro, krajowe z historią w cenie między 50 – 54 tysięcy, akurat w moim budżecie :–). Szkoda ze nie ma skórzanego wypoczynku (w przypadku Subaru byłby to naprawdę wielki plus).
Ile mniej więcej może kosztować rozrząd z wymianą ? Czy koszt serwisowanie Subaru jest porównywalny z Mazdą 6 CiTD ?
Kojarzysz jakiś polecany serwis w Mazowieckim Subaru czy takie rzeczy to w ASO ?
Jest kilka ciekawych wersji na allegro, krajowe z historią w cenie między 50 – 54 tysięcy, akurat w moim budżecie :–). Szkoda ze nie ma skórzanego wypoczynku (w przypadku Subaru byłby to naprawdę wielki plus).
..::Born To Rise Hell::..
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości