Co kupić? Alfa, Volvo, Audi lub...? Dyskusja o przewagach ;)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez prezes83 » 4 paź 2011, 14:52

No i wszystkie plany się pozmieniały.... bracik zamówił nowego Opla Insignia ;)
http://www.poomoc.pl

Prowadź z wyobraźnią!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 16:07
Posty: 820 (2/4)
Skąd: Jarosław / Gliwice
Auto: Służbowe
Było:
Saab 9-5 SportKombi ARC 2.3t
626 GE FP

Postprzez JohnnyB » 4 paź 2011, 15:48

u mnie decyzja sprzedaży auta już zapadła, na razie poczta pantoflowa, jak nie uda się sprzedać w ciągu miesiąca, wystawiam na otomoto ,

Po długiej analizie tematu oraz ciężkich pertraktacjach z małżonką, na "polu bitwy" ostały się chyba dwa auta. Zona skłania się w kierunku bawary, ja może delikatnie w kierunku Subaru, więc jeśli nie wpadnie żadna inna "okazja" te dwa auta zostają. Zatem e90/e91 albo Legacy/Outback (ja to w ogóle wolałbym Forestera, ale nie przejdzie). W przypadku bawary dostane fajne 2.0, jeśli chodzi o Subaru to albo wolnossące 2,5 albo 3,0 co niestety winduje cenę Subaru znacznie w górę. Zakup najwcześniej luty 2012. (chyba ;–))
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2539 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Ford Edge '18 3.5v6 SEL

Postprzez mcbeth » 4 paź 2011, 18:15

JohnnyB napisał(a):jeśli chodzi o Subaru to albo wolnossące 2,5 albo 3,0 co niestety winduje cenę Subaru znacznie w górę

Pamiętaj, że różnica między 2.5 i 3.0 jest znacznie większa niż sama pojemność czy H4/H6 ! Te pojazdy różnią się skrzyniami biegów a przede wszystkim sposobem przekazywania napędu na koła. W dodatku inaczej jest w MT i inaczej w AT (tu są 2 warianty).

JohnnyB napisał(a):Zona skłania się w kierunku bawary

No niech zgadnę co będzie ... :] . I ile funu z RWD w zimie ale nie dla bety, subaraki uwielbiają zimowe 'skopanka' bawarek <lol> .
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez JohnnyB » 4 paź 2011, 18:50

Twoje Subaru to wolnossący motor ?
Nie ukrywam że nie chce doładowanych silników.
Czy temu 2.0R coś ogólnie "dolega" ?

Jak się odpycha taki silniczek z AT ?

Jeśli chodzi o Bawarę, to po analizie dostępności ,więcej egzemplarzy niż Subaru, zwłaszcza w sedanie. To może zadecydować o zakupie BMW.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2539 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Ford Edge '18 3.5v6 SEL

Postprzez mcbeth » 4 paź 2011, 19:53

JohnnyB napisał(a):Twoje Subaru to wolnossący motor ?
Nie ukrywam że nie chce doładowanych silników.
Czy temu 2.0R coś ogólnie "dolega" ?

To wolny ssak :) .
A co mu dolega ? Uważany za raczej trwały (trwalszy niż 2.5, który ma słabszą UPG zwłaszcza w turbo).
Dolega mu jedynie to, że nie toleruje benzyny gorszej niż 95 co oznacza w praktyce tankowanie 98. I koniki swoje muszą wypić ;) . W europejczykach Outback chyba tylko z 2.5 i 3.0.

JohnnyB napisał(a):Jak się odpycha taki silniczek z AT ?

Wg subarowców wszystko co ma ponad 6s to muł ;) .
Ale fakt rakieta to to nie jest. <zawstydzony> . Filmik dotyczy wersji 150KM – bardziej 'ekologicznej' niż mój...

Przy tym 2.0 z MT będzie poniżej 10s. Z AT ponad 11. Jednakże te pomiary to trochę fikcja. W MT aby wykręcić te "9 z hakiem" trzeba się nieźle spinać. W AT robisz to bez wysiłku. Wciskasz gaz. No i nie ma tego, co mnie najbardziej wkurza w mojej M6 – krótkiej jedynki – w połowie skrętu na skrzyżowaniu trzeba często zmieniać bieg :| . W zasadzie chyba optymalnym rozwiązaniem jest H6 z AT.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez brii » 6 paź 2011, 15:39

mcbeth napisał(a):Dolega mu jedynie to, że nie toleruje benzyny gorszej niż 95 co oznacza w praktyce tankowanie 98.

Może jeżdżę jakimś dziwnym Legacy, ale nigdy nie wybrzydzał na paliwo. Zawsze tankuję 95 (przeważnie Lukoil) i jest OK :)
JohnnyB napisał(a):Jak się odpycha taki silniczek z AT ?

AT nie jest zbyt współczesne więc trzeba się spodziewać dużej "gumowatości", straty osiągów w stosunku do MT i większego zużycia paliwa.
mcbeth napisał(a):Przy tym 2.0 z MT będzie poniżej 10s. Z AT ponad 11. Jednakże te pomiary to trochę fikcja. W MT aby wykręcić te "9 z hakiem" trzeba się nieźle spinać. W AT robisz to bez wysiłku.

Potwierdzam – żeby dobrze ruszyć na suchym bez unoszącego się w kabinie aromatu sprzęgła trzeba się nagimnastykować, AT jest o niebo wygodniejsze w Subaru niż MT. Dorzucę swoje trzy grosze jeszcze – jak się naprawdę dobrze wykona start to da się zejść poniżej 9s do 100km/h, ale udaje się to baaaaaardzo rzadko. Za to szybkie ruszanie na śliskim <serduszka>
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez mcbeth » 6 paź 2011, 18:08

brii napisał(a):Może jeżdżę jakimś dziwnym Legacy, ale nigdy nie wybrzydzał na paliwo

2.0 N/A są dość wrażliwe na RON. Nie wiem jaki masz silnik.

brii napisał(a):większego zużycia paliwa.

Tu akurat producent twierdzi inaczej – wg ECE to MT pali odrobinę więcej. :P

brii napisał(a):Dorzucę swoje trzy grosze jeszcze – jak się naprawdę dobrze wykona start to da się zejść poniżej 9s do 100km/h, ale udaje się to baaaaaardzo rzadko. Za to szybkie ruszanie na śliskim <serduszka>

Przy 'strzale z hamulca' AT też potrafi mieć dobry czas. Tylko ciekawe ile razy da się to zrobić bez urwania czegoś w skrzyni ;) . A co do ruszania na mokrym/śliskim to jest <jupi> . Ośki nie mają szans :D .
Ostatnio edytowano 6 paź 2011, 18:22 przez mcbeth, łącznie edytowano 2 razy
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

PostTen post został usunięty przez radar88 6 paź 2011, 19:41.
Powód: Post pod postem

PostTen post został usunięty przez radar88 6 paź 2011, 19:40.
Powód: Post pod postem

Postprzez brii » 6 paź 2011, 20:46

mcbeth napisał(a):2.0 N/A są dość wrażliwe na RON. Nie wiem jaki masz silnik.

2.0 165KM
mcbeth napisał(a):Tu akurat producent twierdzi inaczej – wg ECE to MT pali odrobinę więcej.

Jeśli mowa o skrzyni bezstopniowej to możliwe, ale w przypadku zwykłego AT Subaru to raczej życzenia producenta ;)
mcbeth napisał(a):Przy 'strzale z hamulca' AT też potrafi mieć dobry czas. Tylko ciekawe ile razy da się to zrobić bez urwania czegoś w skrzyni

Ponoć AT nie tolerują takich zagrań i bardzo szybko za takie akcje mszczą się na właścicielu ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez mcbeth » 7 paź 2011, 10:05

brii napisał(a):Jeśli mowa o skrzyni bezstopniowej to możliwe, ale w przypadku zwykłego AT Subaru to raczej życzenia producenta ;)


A co ma do tego jakieś życzenie producenta ? Dlaczego miało mu jakoś na tym zależeć ? Jakimś spiskowym teoriom hołdujesz ...
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez JohnnyB » 7 paź 2011, 10:15

Jedno pytanko :–)

A jak się sprawuje motor 2.0 150 KM w Subaru ;–) ? Bardzo krótko, ale przeszła mi przez myśl Impreza. W sumie może i najmniejsza ale na pewno najtańsza i najmłodsza byłaby w tym budżecie. Nie do końca pakowna jak bym chciał, ale z hakiem holowniczym dałaby radę :D
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2539 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Ford Edge '18 3.5v6 SEL

Postprzez nemi » 7 paź 2011, 10:18

mcbeth napisał(a):Dlaczego miało mu jakoś na tym zależeć ? Jakimś spiskowym teoriom hołdujesz ...

Chyba nie chodzi o spiskowe teorie ;). Są jakieś normy, które określają jak należy mierzyć zużycie paliwa i jeśli zoptymalizujesz urządzenie pod konkretny test, to rzeczywiście wypadnie on znakomicie. Jeśli jednak dane urządzenie testujesz poza sztywno wyznaczonymi normami może się okazać np. bardzo energochłonne w niskim czy wysokim zakresie swoich funkcji (czyli np. prędkości obrotowej silnika).

Wstawiasz dany samochód w sytuację ekstremalną (np. Wrocław czy polskie drogi krajowe) i to wystarczy, żeby dokonać weryfikacji deklaracji producenta.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7476 (100/270)

Postprzez mcbeth » 7 paź 2011, 10:47

nemi napisał(a):Wstawiasz dany samochód w sytuację ekstremalną (np. Wrocław czy polskie drogi krajowe) i to wystarczy, żeby dokonać weryfikacji deklaracji producenta.

Testy ECE odbywają się w ściśle określonych warunkach. Ich wartość to możliwość porównania różnych pojazdów a nie określenie ile nam będzie palił.

JohnnyB napisał(a):A jak się sprawuje motor 2.0 150 KM w Subaru

Moim zdaniem dobry silnik. Niezawodny, wyważony, dobrze się wkręca jak to boksery, miło brzmi, pali jak... wolnossące Subaru (czyli mniej niż turbo ;) ). Trochę bardziej kłopotliwy w serwisowaniu niż SOHC.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez Xenocyd » 7 paź 2011, 11:01

mcbeth napisał(a):Testy ECE odbywają się w ściśle określonych warunkach. Ich wartość to możliwość porównania różnych pojazdów a nie określenie ile nam będzie palił.


W scisle okreslonych jak najbardziej. W majacych odzwierciedlenie w rzeczywistosci niekoniecznie :)
Testy sa laboratoryjne i nawet jezeli procedura testowa jest ujednolicona dla wszystkich silnikow to ma sie ona nijak to rzeczywistej eksploatacji pojazdu w warunkach drogowych.
Analogicznie jest z testami przyspieszenia – okreslone jest dla warunkow spelnianych w glowie producenta. Czesto okazuje sie, ze uzyskanie takiego wyniku jest albo niemozliwe w normalnym uzytkowaniu, albo osiagamy wyniki zdecydowanie lepsze niz deklaruje producent bo warunki sa inne, bo palimy sprzeglo bardziej niz zaleca producent czy dajemy w kosc skrzyni bardziej niz przewidzial to producent.
To chyba w instrukcji GT-Ra jest informacja, ze mozna uzyskac zdecydowanie lepsze wyniki przyspieszen poswiecajac jednoczesnie gwarancje na skrzynie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2007, 12:01
Posty: 2277 (102/158)
Skąd: czymiasto
Auto: Mietek

Postprzez JohnnyB » 7 paź 2011, 11:45

mcbeth napisał(a):.......Trochę bardziej kłopotliwy w serwisowaniu niż SOHC.


Rozwiń proszę :–).

Średnio mi się to auto podoba, zresztą jak większości, jednak trakcyjnie, bije wszystko inne na głowę a w moim budżecie byłoby dwa lata młodsze niż Bawara :–).
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2539 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Ford Edge '18 3.5v6 SEL

Postprzez mcbeth » 7 paź 2011, 12:02

JohnnyB napisał(a): mcbeth napisał(a):.......Trochę bardziej kłopotliwy w serwisowaniu niż SOHC.



Rozwiń proszę :–).

Jest to DOHC i wg serwisu do operacji typu regulacja zaworów, wymiana świec konieczne jest uniesienie silnika. Głowice skierowane są jak to w bokserze, na boki i miejsca jest niewiele. Dlatego np stosuje się świece platynowe i wymienia razem z rozrządem, co 105kkm. Sensowność gazowania tego silnika też może być dyskusyjna – gaz przecież wymaga częstszej regulacji zaworów.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez JohnnyB » 7 paź 2011, 12:26

Dzięki, nie rozważam gazu w samochodzie, mam jedno na LPG to ma być bez.
Regulację luzów robi się po przez jakieś płytki ?
Co ile reguluje się luzy i ile to może kosztować ?
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2539 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Ford Edge '18 3.5v6 SEL

Postprzez mcbeth » 7 paź 2011, 13:18

JohnnyB napisał(a):Regulację luzów robi się po przez jakieś płytki ?


Jeszcze tego nie robiłem – nie wiem.

JohnnyB napisał(a):Co ile reguluje się luzy i ile to może kosztować ?

Robi się co 105kkm. Koszt zależy mocno od tego, czy robisz to przy okazji rozrządu czy specjalnie po to wyciągasz silnik :] .
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez JohnnyB » 7 paź 2011, 13:42

Drążę temat Imprezy :–) zaciekawiła mnie odrobinę :–)

Ile mniej więcej może kosztować rozrząd z wymianą ? Czy koszt serwisowanie Subaru jest porównywalny z Mazdą 6 CiTD ?
Kojarzysz jakiś polecany serwis w Mazowieckim Subaru czy takie rzeczy to w ASO ?
Jest kilka ciekawych wersji na allegro, krajowe z historią w cenie między 50 – 54 tysięcy, akurat w moim budżecie :–). Szkoda ze nie ma skórzanego wypoczynku (w przypadku Subaru byłby to naprawdę wielki plus).
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2539 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Ford Edge '18 3.5v6 SEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości

Moderator

Moderatorzy Moto