jak jezdzic automatem

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez mcbeth » 15 lis 2011, 11:13

tco_tm napisał(a):W rzeczywistosci a/t rowniez pali mniej?

Przy takiej różnicy nie da się raczej tego ustalić w warunkach rzeczywistych. Jedyne powtarzalne porównanie daje jakiś znormalizowany pomiar np. wg ECE.
MY09 to tradycyjna skrzynia planetarna. W MY11jest CVT (również z przekładnią hydrokinetyczną) i tam różnica w cyklu miejskim to 1 litr na korzyść AT.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez Paweł » 15 lis 2011, 14:18

Pytam, nie żeby zaprzeczyć, ale dlatego że jakoś nigdy zużycie paliwa z danych tabelarycznych nie pokrywa się z rzeczywistością. Zresztą podobna sytuacja z przywołaną wcześniej GG AJ – wystarczy wejść na ichnie forum, żeby okazało się, że praktycznie nikt z a/t nie ma większego mpg od posiadaczy m/t. W każdym razie, jeśli przekładnie ze sprzęgłem hydrokinetycznym we współczesnych samochodach mają tak niskie spalanie w typowym ruchu, to naprawdę niesamowita sprawa, a ja muszę zweryfikować moje poglądy.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/893)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez mcbeth » 16 lis 2011, 09:47

tco_tm napisał(a):Zresztą podobna sytuacja z przywołaną wcześniej GG AJ – wystarczy wejść na ichnie forum, żeby okazało się, że praktycznie nikt z a/t nie ma większego mpg od posiadaczy m/t.


Jakie są tam wyniki pomiaru wg ECE dla obu typów skrzyni ?
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez Globy » 22 gru 2011, 14:45

Od siebie dodam tylko, że skrzynie automatyczne, zautomatyzowane i bezstopniowe w nowych samochodach (może pomijając 4-biegowego dinozaura, montowanego w BL L6 ;) coraz częściej pomagają producentom uzyskać wyśrubowane wyniki emisji dwutlenku węgla/zużycia paliwa, mimo że w niektórych przypadkach jazda autami w nie wyposażonymi potrafi być irytująca. Wszystko zależy od tego, czy kierowcy faktycznie zależy na niewielkim apetycie. Japończycy konsekwentnie rozwijają jednak konstrukcję CVT (IMHO najlepszą z widlastymi, mocnymi silnikami):

=> http://www.autoblog.com/2011/12/01/niss ... ble-trans/

Nie zawsze radą na połączenie wygody, szybkiej zmiany biegów i niewielkich strat są skrzynie dwusprzęgłowe, bo i je trzeba umieć zrobić (odradzam przekładnie łączone z silnikami 1.5 dCi/Renault oraz 2.2 HDI/PSA). Póki co producenci aut klasy premium nie zamierzają odchodzić od automatów, dokładając im tylko coraz bardziej zaawansowane programy sterujące (np. Mercedesy w trybie Controlled Efficiency ruszają z "dwójki") oraz kolejne biegi (8-stopniowe skrzynie BMW i Chryslera, niebawem pojawi się 9-biegowy automat Mercedesa, a w przyszłości – 10-biegowa przekładnia Hyundaia).

A propos oszczędnej jazdy, to nie mam szczególnych doświadczeń, polecam tylko rozsądne (czyt. wczesne) odejmowanie gazu przed dojazdem do skrzyżowania i przyspieszanie w miarę możliwości bez redukcji (tylko bez tamowania ruchu), czyli tzw. przewidywalny styl jazdy. A do tego ciśnienie w oponach, zbędny bagaż, świeże elementy eksploatacyjne silnika, bla bla bla.

Tu kiedyś popełniłem poradnik o tym, jak jeździć automatem, chociaż wypadałoby go zaktualizować ;)

=> http://moto.pl/MotoPL/1,88571,7238425,J ... atem_.html
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez loockas » 22 gru 2011, 14:46

O ja pier... Globus! <serduszka>
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez Wojtek » 22 gru 2011, 17:26

loockas napisał(a):O ja pier... Globus! <serduszka>

nic dodac, nic ujac <spoko>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez marcinwr » 11 sty 2012, 22:35

Rzeczywiście artykuł napisany całkiem ciekawie.
Jeżeli można to prosiłbym o aktualizację z odniesieniem do obecnych rozwiązań.
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2007, 09:55
Posty: 30
Skąd: Gdynia
Auto: była Mazda 323BD 1981 1.3
jest Honda Prelude V gen.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Moto