Trwałość i dynamika nowych silników Mazdy – SkyActive
jaceku napisał(a):no to mnie zasmuciłeś.... :–(
Co wy tak się automatów boicie,ja osobiście gdyby nie było automatu 2,5 to bym jej nie kupi,to sama przyjemność ,oczywiście z odpowiednim silnikiem, bo jakby to miał byc 1.6 AT to też bym nie chciał
- Od: 24 lut 2013, 00:53
- Posty: 88
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 6 2.5 192KM AT 2013 Skypassion
Jet Black Sedan
automat jest wygodny...chociaż w wersji 2,2 raczej psuł mi wrażenia z jazdy...
...kolejny gadżet który po latach może nawalić...i pytanie...jakie potem będą koszty naprawy...napewno niemałe...
gdyby była wersja 2,5 MT to chyba nie zastanawiałbym się czy ją wziąć...w dodatku cena byłaby kilka tys niższa... i utrzymanie tańsze... do 2,0 nie potrafię się przekonać póki co – jak dla mnie to auto w tej wersji nie jedzie...
...kolejny gadżet który po latach może nawalić...i pytanie...jakie potem będą koszty naprawy...napewno niemałe...
gdyby była wersja 2,5 MT to chyba nie zastanawiałbym się czy ją wziąć...w dodatku cena byłaby kilka tys niższa... i utrzymanie tańsze... do 2,0 nie potrafię się przekonać póki co – jak dla mnie to auto w tej wersji nie jedzie...
Fiat Bravo SPORT 2,0 MultiJet 205 KM/434 NM 2008
jaceku napisał(a):automat jest wygodny...chociaż w wersji 2,2 raczej psuł mi wrażenia z jazdy...
...kolejny gadżet który po latach może nawalić...i pytanie...jakie potem będą koszty naprawy...napewno niemałe...
gdyby była wersja 2,5 MT to chyba nie zastanawiałbym się czy ją wziąć...w dodatku cena byłaby kilka tys niższa... i utrzymanie tańsze... do 2,0 nie potrafię się przekonać póki co – jak dla mnie to auto w tej wersji nie jedzie...
Też miałem takie odczucia. I powiem tak sportowiec to to nie jest ale daje radę w sobie fotoradarów i państwa policyjnego to i tak za dużo
A ekonomia jazdy naprawdę przyjemna jak ja w 9 litrów się mieszcze to już naprawdę Dobrze
Wysłane z mojego C6903 za pomocą Tapatalk 2
mazda 6 143 km 2006
jaceku napisał(a):automat jest wygodny...chociaż w wersji 2,2 raczej psuł mi wrażenia z jazdy...<br abp="650">...kolejny gadżet który po latach może nawalić...i pytanie...jakie potem będą koszty naprawy...napewno niemałe...<br abp="651">gdyby była wersja 2,5 MT to chyba nie zastanawiałbym się czy ją wziąć...w dodatku cena byłaby kilka tys niższa... i utrzymanie tańsze... do 2,0 nie potrafię się przekonać póki co – jak dla mnie to auto w tej wersji nie jedzie...
Tak się składa, że miałem okazję pojeździć 2.2 AT 2 dni temu, wcześniej nie jeździłem innym niż 2.0 MT (kilka razy). Według mnie ta skrzynia psuje wszystko co daje ten silnik, zamiast 2.2 AT wolę swoją 2.0 MT, z diesla mnie już benzyna 2.0 dawno wyleczyła (cicho i bez wibracji na wolnych obrotach) – ten silnik naprawdę daje radę, ale nie można nim jeździć z obrotami do 2 tys bo wtedy zwyczajnie nie jedzie. Fajną opcją byłby 2.5, ale tylko z MT. Niestety, taka opcja tylko w USA.
Nie, no z tymi wibracjami na wolnych obrotach to przesadziłeś. W moim dieslu 2,2 175 KM absolutnie żadnych wibracji na wolnych obrotach nie ma. Jeśli chodzi o głośność to nigdy nie będzie porównania z benzyną, ale kultura pracy nowego diesla Mazdy stoi na bardzo wysokim poziomie. A dynamika tego silnika w połączeniu ze skrzynią manualną to po prostu bajka!
To zależy kto na co jest wyczulony – jeździłem dieslem przez 5 lat i wiem jak chodził. W GJ nie ma różnicy. Tak to już jest przesiadasz się do benzyny, w której tak naprawdę nie słyszysz czy silnik na wolnych obrotach pracuje, muszę na obrotomierz patrzeć
O tyle dobrze, że masz manuala – pewnie lepiej się zbiera – nie jeździłem taką wersją.
O tyle dobrze, że masz manuala – pewnie lepiej się zbiera – nie jeździłem taką wersją.
- Od: 28 wrz 2013, 13:39
- Posty: 59
- Auto: Mazda 6 2,0 benz. 2013r. sedan, SkyEnergy, Jet Black
Panowie, auto służy zasadniczo do przemieszczania, wiec minimalna różnica na korzyść benzyny nie zmienia faktu, ze w trasie jazda tym mnocnym dieslem jest zdecydowanie przyjemniejsza. Dynamika auta praktycznie w każdej sytuacji jest zdecydowanie na korzysc diesla.
Przy wyższych prędkościach odgłosy silnika benzynowego wcale nie sa mniejsze, powiem wiecej podczas dynamicznego przyspieszania odnosi sie wrażenie ze to benzyna jest głośniejsze.
Przy wyższych prędkościach odgłosy silnika benzynowego wcale nie sa mniejsze, powiem wiecej podczas dynamicznego przyspieszania odnosi sie wrażenie ze to benzyna jest głośniejsze.
- Od: 26 sty 2008, 23:59
- Posty: 93
- Skąd: Warszawa, Łódź
- Auto: M6 CiTD 2003 165KM (chip tuning)
To prawda, wszysto zależy od tego jak i gdzie będziemy samochód użytkować. Jednak fakt, że GJ w 85% jest sprzedawana w PL w benzynowej wersji coś oznacza. 1. Cena robi swoje. 2. Wiele potencjalnych problemów odpada. 3. Ludzie się zrazili do diesli bo nie potrafią o nie dbać. Oczziście nie wszyscy, piszę ogólnie.
Wysłane z mojego ST27i przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego ST27i przy użyciu Tapatalka
Marcinii napisał(a):Na każdym forum/podforum zawsze pojawia się dokładnie ten sam wątek: co jest lepsze diesel czy benzyna i zawsze pada ostatecznie odpowiedź "to zależy"
Więc bez sensu dalej go ciągnąć?
Kwestia przyzwyczajenia poprostu.
Jedna i druga technologia ma plusy i minusy.
Diesel wydaje się być dynamiczny bardziej ale to złudne. Bo duży moment obrotowy w wąskim gardle obrotów potęguje wrażenia przyspieszania.Benzyna ma za to długie przełożenia i stad wrażenie ze auto mułowate.Ale kultura pracy większa
Wysłane z mojego C6903 za pomocą Tapatalk 2
mazda 6 143 km 2006
Dzięki Child teraz to już jestem pewny ,że 120KM wystarczy mi zupełnie bo na poszczególnych biegach do wyższych prędkości nie będę się rozpędzał a do 4000obr/min oba silniki pracuja bardzo podobnie
- Od: 26 sty 2014, 21:51
- Posty: 11
- Auto: Mazda 3 BM Sky ENERGY 120KM HB -odbiór lipiec 2014
Według teoretycznych wyliczeń bazując na opisywanych wcześniej przełożeniach:
6 bieg:
100km/h –> 2000obr/min
120km/h –> 2400obr/min
Jakby kogoś interesowało w załączniku excel do obliczania prędkości przy danych obrotach.
Można zmieniać wartości przełożeń danych biegów oraz przekładni głównej i obwodu koła dla innych konfiguracji.
6 bieg:
100km/h –> 2000obr/min
120km/h –> 2400obr/min
Jakby kogoś interesowało w załączniku excel do obliczania prędkości przy danych obrotach.
Można zmieniać wartości przełożeń danych biegów oraz przekładni głównej i obwodu koła dla innych konfiguracji.
- Załączniki
-
- mazda3.xlsx
- (13.18 KiB) Pobrane 226 razy
- Od: 21 lut 2010, 16:51
- Posty: 50
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 3 BM 2.0AT SkyEnergy 2014
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 6 gości