Trwałość i dynamika nowych silników Mazdy – SkyActive

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez jaceku » 15 sty 2014, 00:08

no to mnie zasmuciłeś.... :–(
Fiat Bravo SPORT 2,0 MultiJet 205 KM/434 NM 2008
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 cze 2013, 10:56
Posty: 26 (0/1)
Auto: Fiat Bravo SPORT 2,0 M-Jet 205 KM/434 NM 2008

Postprzez adamus28 » 15 sty 2014, 10:22

jaceku napisał(a):no to mnie zasmuciłeś.... :–(

Co wy tak się automatów boicie,ja osobiście gdyby nie było automatu 2,5 to bym jej nie kupi,to sama przyjemność ,oczywiście z odpowiednim silnikiem, bo jakby to miał byc 1.6 AT to też bym nie chciał <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 00:53
Posty: 88
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 2.5 192KM AT 2013 Skypassion
Jet Black Sedan

Postprzez Mirecsk38 » 15 sty 2014, 14:09

adamus: mnie sie podoma MT, automat nejest zly, ale .... .
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2013, 11:22
Posty: 237 (2/6)
Auto: Mazda 6 GJ, 2.0 145HP, WGN

Postprzez jaceku » 18 sty 2014, 12:43

automat jest wygodny...chociaż w wersji 2,2 raczej psuł mi wrażenia z jazdy...
...kolejny gadżet który po latach może nawalić...i pytanie...jakie potem będą koszty naprawy...napewno niemałe...
gdyby była wersja 2,5 MT to chyba nie zastanawiałbym się czy ją wziąć...w dodatku cena byłaby kilka tys niższa... i utrzymanie tańsze... do 2,0 nie potrafię się przekonać póki co – jak dla mnie to auto w tej wersji nie jedzie...
Fiat Bravo SPORT 2,0 MultiJet 205 KM/434 NM 2008
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 cze 2013, 10:56
Posty: 26 (0/1)
Auto: Fiat Bravo SPORT 2,0 M-Jet 205 KM/434 NM 2008

Postprzez venom200 » 18 sty 2014, 13:48

jaceku napisał(a):automat jest wygodny...chociaż w wersji 2,2 raczej psuł mi wrażenia z jazdy...
...kolejny gadżet który po latach może nawalić...i pytanie...jakie potem będą koszty naprawy...napewno niemałe...
gdyby była wersja 2,5 MT to chyba nie zastanawiałbym się czy ją wziąć...w dodatku cena byłaby kilka tys niższa... i utrzymanie tańsze... do 2,0 nie potrafię się przekonać póki co – jak dla mnie to auto w tej wersji nie jedzie...

Też miałem takie odczucia. I powiem tak sportowiec to to nie jest ale daje radę w sobie fotoradarów i państwa policyjnego to i tak za dużo
A ekonomia jazdy naprawdę przyjemna jak ja w 9 litrów się mieszcze to już naprawdę Dobrze

Wysłane z mojego C6903 za pomocą Tapatalk 2
mazda 6 143 km 2006
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 20:12
Posty: 91 (1/1)
Skąd: toruń
Auto: Mazda 6 GJ 2,0 165 KM

Postprzez tombien » 19 sty 2014, 17:56

jaceku napisał(a):automat jest wygodny...chociaż w wersji 2,2 raczej psuł mi wrażenia z jazdy...<br abp="650">...kolejny gadżet który po latach może nawalić...i pytanie...jakie potem będą koszty naprawy...napewno niemałe...<br abp="651">gdyby była wersja 2,5 MT to chyba nie zastanawiałbym się czy ją wziąć...w dodatku cena byłaby kilka tys niższa... i utrzymanie tańsze... do 2,0 nie potrafię się przekonać póki co – jak dla mnie to auto w tej wersji nie jedzie...


Tak się składa, że miałem okazję pojeździć 2.2 AT 2 dni temu, wcześniej nie jeździłem innym niż 2.0 MT (kilka razy). Według mnie ta skrzynia psuje wszystko co daje ten silnik, zamiast 2.2 AT wolę swoją 2.0 MT, z diesla mnie już benzyna 2.0 dawno wyleczyła (cicho i bez wibracji na wolnych obrotach) – ten silnik naprawdę daje radę, ale nie można nim jeździć z obrotami do 2 tys bo wtedy zwyczajnie nie jedzie. Fajną opcją byłby 2.5, ale tylko z MT. Niestety, taka opcja tylko w USA.
Obrazek

Wcześniej: GH 2.0 MZR-CD Top '08
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2009, 21:12
Posty: 106 (0/1)
Auto: Mazda 6 GJ 2.0 MT Sedan SkyPassion

Postprzez torad » 20 sty 2014, 18:36

Nie, no z tymi wibracjami na wolnych obrotach to przesadziłeś. W moim dieslu 2,2 175 KM absolutnie żadnych wibracji na wolnych obrotach nie ma. Jeśli chodzi o głośność to nigdy nie będzie porównania z benzyną, ale kultura pracy nowego diesla Mazdy stoi na bardzo wysokim poziomie. A dynamika tego silnika w połączeniu ze skrzynią manualną to po prostu bajka!
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2013, 15:57
Posty: 35 (0/1)
Auto: MAZDA CX-3, '16, 2,0-150kM, MT, Skypassion, Dynamic Blue

Postprzez tombien » 20 sty 2014, 18:41

To zależy kto na co jest wyczulony – jeździłem dieslem przez 5 lat i wiem jak chodził. W GJ nie ma różnicy. Tak to już jest przesiadasz się do benzyny, w której tak naprawdę nie słyszysz czy silnik na wolnych obrotach pracuje, muszę na obrotomierz patrzeć :)
O tyle dobrze, że masz manuala – pewnie lepiej się zbiera – nie jeździłem taką wersją.
Obrazek

Wcześniej: GH 2.0 MZR-CD Top '08
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2009, 21:12
Posty: 106 (0/1)
Auto: Mazda 6 GJ 2.0 MT Sedan SkyPassion

Postprzez koliber1960 » 20 sty 2014, 23:04

Moja benzynka 2,0 w manualu nieźle chodzi,nie drży,niezłe osiągi i niskie zużycie paliwka
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2013, 13:39
Posty: 59
Auto: Mazda 6 2,0 benz. 2013r. sedan, SkyEnergy, Jet Black

Postprzez amra1973 » 21 sty 2014, 00:19

Panowie, auto służy zasadniczo do przemieszczania, wiec minimalna różnica na korzyść benzyny nie zmienia faktu, ze w trasie jazda tym mnocnym dieslem jest zdecydowanie przyjemniejsza. Dynamika auta praktycznie w każdej sytuacji jest zdecydowanie na korzysc diesla.
Przy wyższych prędkościach odgłosy silnika benzynowego wcale nie sa mniejsze, powiem wiecej podczas dynamicznego przyspieszania odnosi sie wrażenie ze to benzyna jest głośniejsze.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2008, 23:59
Posty: 93
Skąd: Warszawa, Łódź
Auto: M6 CiTD 2003 165KM (chip tuning)

Postprzez tombien » 21 sty 2014, 00:34

To prawda, wszysto zależy od tego jak i gdzie będziemy samochód użytkować. Jednak fakt, że GJ w 85% jest sprzedawana w PL w benzynowej wersji coś oznacza. 1. Cena robi swoje. 2. Wiele potencjalnych problemów odpada. 3. Ludzie się zrazili do diesli bo nie potrafią o nie dbać. Oczziście nie wszyscy, piszę ogólnie.

Wysłane z mojego ST27i przy użyciu Tapatalka
Obrazek

Wcześniej: GH 2.0 MZR-CD Top '08
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2009, 21:12
Posty: 106 (0/1)
Auto: Mazda 6 GJ 2.0 MT Sedan SkyPassion

Postprzez Marcinii » 21 sty 2014, 09:21

Na każdym forum/podforum zawsze pojawia się dokładnie ten sam wątek: co jest lepsze diesel czy benzyna i zawsze pada ostatecznie odpowiedź "to zależy"

Więc bez sensu dalej go ciągnąć?
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2013, 07:24
Posty: 196 (0/1)
Auto: Mazda 6, 2.0 165KM, 2013

Postprzez venom200 » 21 sty 2014, 15:07

Marcinii napisał(a):Na każdym forum/podforum zawsze pojawia się dokładnie ten sam wątek: co jest lepsze diesel czy benzyna i zawsze pada ostatecznie odpowiedź "to zależy"

Więc bez sensu dalej go ciągnąć?


Kwestia przyzwyczajenia poprostu.
Jedna i druga technologia ma plusy i minusy.
Diesel wydaje się być dynamiczny bardziej ale to złudne. Bo duży moment obrotowy w wąskim gardle obrotów potęguje wrażenia przyspieszania.Benzyna ma za to długie przełożenia i stad wrażenie ze auto mułowate.Ale kultura pracy większa

Wysłane z mojego C6903 za pomocą Tapatalk 2
mazda 6 143 km 2006
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 20:12
Posty: 91 (1/1)
Skąd: toruń
Auto: Mazda 6 GJ 2,0 165 KM

Postprzez adamus28 » 21 sty 2014, 17:49

A tak na prawdę ,każdy chwali swoje ,dlatego w takich sprawach np. wybór benzyna czy diesel ,zawsze pozostawiam tylko dla siebie,i nikim i niczym się nie sugeruje Pozdrawiam :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 00:53
Posty: 88
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 2.5 192KM AT 2013 Skypassion
Jet Black Sedan

Postprzez Doncarlo » 29 sty 2014, 23:04

Dla 120KM
...orientacyjnie jaka pędkość jest przy 4000 obr/min na 3,4 i 5 biegu?
Początkujący
 
Od: 26 sty 2014, 21:51
Posty: 11
Auto: Mazda 3 BM Sky ENERGY 120KM HB -odbiór lipiec 2014

Postprzez child » 31 sty 2014, 08:27

Sprawdziłem dokładniej:
3 – 100 km/h
4 – 130 km/h
5 – 160 km/h
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Doncarlo » 31 sty 2014, 12:50

Dzięki Child teraz to już jestem pewny ,że 120KM wystarczy mi zupełnie bo na poszczególnych biegach do wyższych prędkości nie będę się rozpędzał a do 4000obr/min oba silniki pracuja bardzo podobnie
Początkujący
 
Od: 26 sty 2014, 21:51
Posty: 11
Auto: Mazda 3 BM Sky ENERGY 120KM HB -odbiór lipiec 2014

Postprzez kucor » 31 sty 2014, 13:23

Zadam pytanie odwrotne odnośnie prędkości!

Jaka jest prędkość obrotowa silnika 120KM przy "wbitym" 6-tym biegu i prędkości odpowiednio 100 i 120 km/h?

Z góry dziękuję za odp. :)
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2014, 11:44
Posty: 41 (0/2)
Auto: Mazda 3 BM Sedan SkyEnergy 120KM MT

Postprzez michald » 31 sty 2014, 14:39

Według teoretycznych wyliczeń bazując na opisywanych wcześniej przełożeniach:

6 bieg:
100km/h –> 2000obr/min
120km/h –> 2400obr/min

Jakby kogoś interesowało w załączniku excel do obliczania prędkości przy danych obrotach.
Można zmieniać wartości przełożeń danych biegów oraz przekładni głównej i obwodu koła dla innych konfiguracji.
Załączniki
mazda3.xlsx
(13.18 KiB) Pobrane 226 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2010, 16:51
Posty: 50
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 BM 2.0AT SkyEnergy 2014

Postprzez kucor » 31 sty 2014, 14:53

super, dzięki <jupi>
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2014, 11:44
Posty: 41 (0/2)
Auto: Mazda 3 BM Sedan SkyEnergy 120KM MT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Moto