Zakup używanego auta: Mazda3 BM/BN (2014-2018)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez ZOOMik » 21 lut 2014, 12:22

Pawle, ale to już było i… ;)
viewtopic.php?p=2804583#p2804583
viewtopic.php?p=2804623#p2804623

gizbern napisał(a):3. ba! ale to Ty nie wiesz, że człowiek ma taką wewnętrzną potrzebę utwierdzania się w dokonaniu słusznego wyboru? hahaha hahaha hahaha
od razu mi się będzie lepiej spało z wiedzą, że 165 kucy jedzie podobnie do 120 tylko wg tych co mają 120 hahaha a w rzeczywistości elastyczność (imo 100 razy ważniejsza rzecz niż czas od 0-100km/h) wersji mocniejszej jest jednak sporo lepsza ;)

Wiem, dlatego też pytanie było prowokacyjne a na końcu dałem ;)
Możesz spać spokojnie, bo elastyczność, na każdym mierzonym biegu, wersji 165KM wypada odrobinę lepiej od 120KM, zresztą przyspieszenie również :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez gizbern » 21 lut 2014, 12:25

ej.... miałeś napisać "duuuużo lepiej" a nie "odrobinę lepiej" hahaha
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2014, 00:04
Posty: 37 (1/1)
Auto: BMW 530i , Mazda 3 Sky Passion + off white

Postprzez ZOOMik » 21 lut 2014, 12:34

2-3 s
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez mazdax » 16 mar 2014, 21:41

Proszę użytkowników M3 zarówno silnika 120 km jak i 165km dla prostego porównania spalania. Proszę o informację ile wynosi bieżące spalanie przy osiągniętych już dwóch prędkościach np takich: 120 km (na 6 biegu) i 80 km (5 lub 6 bieg), przy możliwie równej drodze. Jest to proste do odczytania i daje fajne porównanie. Mile widziane również inne dane przy innych prędkościach. Z góry dziękuję <ok>
Początkujący
 
Od: 16 mar 2014, 21:27
Posty: 5 (2/0)

Postprzez Waikiki » 21 mar 2014, 05:38

Przy porównywaniu parametrów i odczuć z jazdy wersjami 120 KM i 165 KM weźcie pod uwagę również fakt, że zestopniowanie skrzyni biegów jest nieco inne. Silnik o podwyższonej mocy ma skrzynię z krótszymi przełożeniami, tzn. szybciej się rozpędza, ale w konsekwencji pracuje na nieco wyższych obrotach (wyższy hałaś i spalanie) niż silnik 120 KM (porównując dla tej samej prędkości samochodu).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2008, 12:43
Posty: 236 (0/9)

Postprzez demonst » 25 kwi 2014, 10:04

Mam pytanie do osób, które jechały wersją 120KM AT i 165KM manual – czy też macie wrażenie, że 165 jest cichsza i ma inny dźwięk silnika ?
Wczoraj testowałem 165KM i o ile wersja z 120AT zrobiła na mnie kiepskie wrażenie, to ta 165 spodobała mi się bardzo – do tego stopnia, że zamierzam zakupić tą wersję.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2005, 22:30
Posty: 65 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: Teraz: Mazda 3 HB '14, 165KM Man
Kiedyś: Mazda MX-6 1988, silnik 2.0i

Postprzez kucor » 25 kwi 2014, 10:24

Wielokrotnie w różnego rodzaju testach, padały stwierdzenia, że wersja120KM AT po prostu nieprzyjemnie wyje przy wyższych obrotach. Wskazywano również, że ten sam silnik (120KM) ale z MT nie irytuje ucha swoją pracą. Swoja drogą jeśli porównujemy doznania akustyczne między 165KM MT i 120KM MT to wersja mocniejsza wypada lepiej choć jest to dość subiektywne i z pewnością nie dyskwalifikuje słabszej jednostki!
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2014, 11:44
Posty: 41 (0/2)
Auto: Mazda 3 BM Sedan SkyEnergy 120KM MT

Postprzez Kanalia » 25 kwi 2014, 12:23

demonst:
Miałem możliwość sprawdzenia obydwu jednostek i potwierdzam.
Zamówiłem 165KM MT ;)
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2014, 17:02
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda3 BM HB 2014 SkyEnergy 165KM 6MT

Postprzez scarface » 25 kwi 2014, 22:32

Ja wrażenia mam odwrotne <czarodziej> najpierw testowalem 165 MT ale po drugiej jezdzie probnej 120 zamowilem automat, skrzynia z tym silnikiem pracuje super, zwlaszcza reakcja na kickdown. Inna sprawa ze jak ktos chce pilowac silnik pod czerwone pole to nie kupuje kompatku ze 120 kucami i automatem takze moze stad rozbieznosci.
Początkujący
 
Od: 18 lut 2014, 00:55
Posty: 10
Auto: CX-5 KF 2.5 AT
3 BM 2.0 AT

Postprzez child » 28 kwi 2014, 00:56

Tego akurat silnika w ogóle nie warto kręcić pod czerwone pole, bo on tam nic nie ma :D Za to w zakresie 2k – 4.5k to już inna sprawa.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez ellipsis » 8 lis 2014, 19:40

Wlasnie ja nie rozumiem dlaczego 165 ma krotsze przelozenia.. Inna kwestia jakim cudem 120km wersja ktora ma dluzsze przelozenia ma max. predkosc mniejsza niz 165 ktora ma przelozenia krotsze?
W ogole panowie jak sie jezdzi ogolnie na codzien ta 165 z krotka skrzynia? Bo w salonie mieli tylko 120 a moja wersja jest 165km. Na trasie rzeczywiscie trzyma wysokie obroty i przez to jest glosna i wiecej pali ?
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez brii » 9 lis 2014, 10:17

Pewnie mocy już nie starcza na cięższym (dłuższym) ostatnim biegu i przyśpieszanie kończy się tam gdzie krzywa mocy przestaje rosnąć. Wychodzi na to, że ostatni bieg w wersji 120KM to nadbieg. Taka sama sytuacja była w 626 z FSem.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8964 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez ellipsis » 9 lis 2014, 13:48

Arash napisał(a):
Trekuś napisał(a):<rotfl> pewnie nie mają.

Panowie, żeby rozwiać Wasze wątpliwości dotyczące silników i przełożeń skrzyń biegów zamieszczam poniżej informacje techniczne oficjalne zaczerpnięte ze strony Mazdy dla prasy, a więc wiarygodne bez łachy redaktorów: Maznasa, Jemielity, Mikiciuka i Kornackiego. I tak:
– skrzynia biegów silnika 120 KM ma następujące przełożenia: 3,7; 1,95; 1,3; 1,03; 0,84; 0,68, bieg wsteczny 3,72, przekładnia główna 3,62;
– skrzynia biegów dla silnika 165 KM ma następujące przełożenia: 3,36; 1,95; 1,3; 1,03; 0,84; 0,68; bieg wsteczny 3,39, przekładnia główna 4,39.

Jeśli ktoś się zna to bym prosił o komentarz do powyższych wartości.


Różnica dość spora jest w przełożeniu głównym. Np.:
– jedziemy na 4-tym biegu i 3000rpm. Mazda 120km – ok 100km/h a mazda 165km – ok 83km/h.
– jedziemy na 6-tym biegu i 3000rpm. Mazda 120km – ok 150km/h a mazda 165km – ok 125km/h.

Z tego wniosek:
– że mazda 165km na każdym biegu będzie lepiej przyspieszać, ale rozpędzi się do mniejszej prędkości.
– aby uzyskać takie same spalanie przy prędkościach obrotowych do 5000rpm w których krzywa momentu obrotowego jest teoretycznie taka sama, Mazdą 120km trzeba jechać na 4 biegu a mazdą 165km na 5 biegu. Wtedy prędkości obrotowe silnika i prędkość jazdy będą podobne w obu przypadkach.

Do obliczeń użyłem kół 205/60R16

Warto zauważyć, że 1 bieg ma inne przełożenie w skrzyni. Dlatego różnica na przełożeniu głównym niweluje się. I mazdy 120km i 165km pojadą na nich mniej więcej identycznie.

Dopisano 27 sty 2014, 21:49:

Doncarlo napisał(a):filmik z TVN o nowej 3 bardzo fajny bo porównali oba silniki 120 i 165KM. Tylko z tymi różnie zestopniowanymi skrzyniami biegów nie do końca chwytam. Dlaczego niby auto które ma większą moc i niby ma to być odczuwalne powyżej 4000obr/min ciagnie na 2 tylko do 90 km/h a to ze 120 KM silnikiem az do 120km/ h, a na trójce az do 160km/h? Czy to ma byc tak że ten mocniejszy silnik żeby pokazać swoją przewage nad 120KM musi wejść na wysokie obroty czyli przy tej samej prędkości przy krótrzych zakresach biegów będzie właśnie więcej obrotów na obrotomierzu i wykorzystana moc i miment obrotowy 165KM????


Silnik 165km na obrotach powyżej 5000rpm ma większy moment obrotowy i dodatkowo lżejsze przełożenia, które powodują że większa siłą napędowa jest przekazywana na koła.

viewtopic.php?f=364&t=150101&start=160

W linku są charakterystyki silników z mady 6. 165km i 145km. Mazda 3 120km będzie miała jeszcze większy spadek momentu obrotowego powyżej 5000rpm niż mazda 6 145km.


Hmm czegos nie rozumie, przeciez z tego co piszecie to przelozenia sa takie same, jedynie 1 bieg jest inny? Co to jest przekladnia główna? Tu sa roznice..
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez brii » 9 lis 2014, 16:54

Przelozenie glowne to mnoznik miedzy skrzynia i kolami, ktory wplywa na przelozenie kazdego biegu.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8964 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez tymczasowy » 14 lis 2014, 10:16

ZOOMik napisał(a):2-3 s
Co w procentach daje wyniki od 25% do 33% na korzyść 165KM :) Kilka razy już sam wypróbowałem, po redukcji biegów robię swoją M3 165KM to czego naprawdę nie odważyłbym się robić innym autem – mowa o kwestii wyprzedzania w zakresie 80-120km/h.

Dopisano 14 lis 2014, 09:31:

ellipsis napisał(a):Wlasnie ja nie rozumiem dlaczego 165 ma krotsze przelozenia.. Inna kwestia jakim cudem 120km wersja ktora ma dluzsze przelozenia ma max. predkosc mniejsza niz 165 ktora ma przelozenia krotsze?
W ogole panowie jak sie jezdzi ogolnie na codzien ta 165 z krotka skrzynia? Bo w salonie mieli tylko 120 a moja wersja jest 165km. Na trasie rzeczywiscie trzyma wysokie obroty i przez to jest glosna i wiecej pali ?
Na 6 biegu i 4000rpm wersja 165KM osiąga około 190km/h, więc ja nie widzę problemu bo większy hałas jest jest od opływającego powietrza i toczenia się kół niż z silnika. Jak do tej pory moje średnie zużycie wynosi 7,5L/100km więc też tragedii nie ma :)

PS
A krótkie przełożenia pozwalają na lepsze przyspieszenia i dają lepszą elastyczność.
Początkujący
 
Od: 13 lis 2014, 22:26
Posty: 14 (0/2)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 HB, 2.0L 165KM, 2014

Postprzez kkk555 » 14 lut 2015, 15:57

To moj pierwszy post, wiec przede wszystkim witam Wszystkich!

W przyszlym tygodniu zamierzam zakupic Mazde 3 z 2014 roku 2.2 diesel.
Auto ma przejechane 10 000 km.
Czy i ewentualnie jak moge sprawdzic stan filtra czastek stalych? Czy jest jakas kontrolka, ktora sie pali jesli cos jest nie OK lub czy wystepuja jakies objawy ?

Wiem, ze pytanie jest banalne, ale to bedzie moj pierwszy kontakt z Mazda :D
Z gory dziekuje za pomoc
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 14 lut 2015, 10:58
Posty: 15
Auto: Mazda 3 2.2 Diesel rok 2014

Postprzez Wojtek » 14 lut 2015, 17:31

Generalnie polecam udać się przed zakupem auta do kogoś z komputerem diagnostycznym...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez kkk555 » 14 lut 2015, 18:56

Kupuje od dealera Mazdy. Komputer bedzie....
Początkujący
 
Od: 14 lut 2015, 10:58
Posty: 15
Auto: Mazda 3 2.2 Diesel rok 2014

Postprzez Wojtek » 14 lut 2015, 19:37

To dobrze... Poproś o darmowy wydruk historii serwisów auta
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez kkk555 » 14 lut 2015, 23:20

Tak zrobie. Dzieki
Początkujący
 
Od: 14 lut 2015, 10:58
Posty: 15
Auto: Mazda 3 2.2 Diesel rok 2014

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości

Moderator

Moderatorzy Moto