Strona 9 z 70

PostNapisane: 24 paź 2007, 19:25
przez waldek2000
Tomo79 napisał(a):Zdemontuj ten czujnik i zajrzyj do niego świecąc latarką, jak na dwóch bardzo cienkich drucikach jest syfek to jest duże prawdopodobieństwo, że to może być przyczyna przymulenia auta. Zanim do tego doszedłem to przerobiłem wszystko chyba, od kabli WN na kataliz. kończąc. Tylko uwaga!! te druciki są naprawdę delikatne!


Już jest prawie dobrze ale jeszcze sprawdzę to co napisałeś. Dzięki za kolejny trop.

PostNapisane: 24 paź 2007, 19:39
przez waldek2000
Buszmen napisał(a):Mam w nim sterowanie radiem z kierownicy które nie działa gdyż radio jest nieoryginalne (Blaupunkt). Ponoć w Mazdach montowane były Pioneery, i takie tez radyjko współgrałoby z kierownicą, prawda to ?

Na allegro jest do kupienia http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=259344004 adapter który prawdopodobnie dogada się ze sterowaniem przy kierownicy i ze sterowaniem radia. Ja niestety mam radio bez możliwości sterowania zewnętrznego (handlarz zapewne wyciągnął oryginalnego panasonica) i sterowanie przy kierownicy na razie bezużyteczne.

Antena radiowa na dachu

PostNapisane: 25 paź 2007, 10:31
przez miles19
Zostawiłem na myjni oryginalną antenę radiową (na wakacjach, więc się nie cofnę :( ) i przez pomyłkę wziąłem inną, która po wkręceniu nie działa raczej (jest coś u góry odłamanego) w 323F, odbiór radia fatalny, poza miastem brak stacji. Pytanie: jaka szerokość gwintu i jego długość powinna być do tego bata montowanego na dachu w BJ-tce? Czy to jakaś standardowa antena?

Ta, którą wziąłem pomyłkowo sprawia wrażenie, że nie wkręca się do końca...

PostNapisane: 25 paź 2007, 14:43
przez radziol
Witam
Panowie chcialbym sie dowiedziec gdzie najlepiej wymieniac pasek rozrządu? U kogo/

PostNapisane: 26 paź 2007, 22:39
przez miles19
Wiem, że temat oleju ma swój wątek, ale chciałbym się ograniczyć zapytaniem do posiadaczy BJ-tek. Czy mój wybór tj. Mobil Synt S 5W-40 lub ELF EXCELLIUM LDX 5W40 to dobry wybór? Mam przejechane 69K i nie wiem co było lane wcześniej, jest tylko karteczka że zmiana była przy 54K i następna zmiana 69K, co sugeruje syntetyk...

PostNapisane: 1 lis 2007, 09:37
przez Mako
witam, jestem tutaj nowy i chcialbym zapytac o kilka rzeczy, pierwsza sprawa jaka mnie nurtuje to taka ze, mam na oku piekna czarna mazde 323 bj i tu pierwszy gwozdz dla mojej glowy, auto jest z 2000 roku jest przed liftem i ma 2 litrowy silnik, jest to mozliwe czy to jakis walek, dodam ze jest auto sprowadzone??
drugie pytanie dotyczy wnetrza a konkretnie tylnej polki i podlogi bagaznika, jezeli mialbym sie zdecydowac na ten samochod musze negocjowac ostro aby obnizyc cene bo nie ma wyzej wymienionych rzeczy a nie wiem ile moga one kosztowac jako nowe lub uzywane. na allegro nic takiego nie widzialem.

z gory dzieki za odpowiedzi. pozdrawiam

PostNapisane: 1 lis 2007, 13:30
przez Mako
ok, polke bagaznika juz znalazlem i kosztuje 200 zl jednak zostala mi jeszcze podloga bagaznika :(

PostNapisane: 1 lis 2007, 15:06
przez pasti78
makoshark napisał(a):... auto jest z 2000 roku jest przed liftem i ma 2 litrowy silnik, jest to mozliwe czy to jakis walek, dodam ze jest auto sprowadzone?? ...


Tutaj jest taki fajny link z wszystkimi modelami Mazd i rodzajami silników:

http://www.mazdaspeed.pl/christmas/wars ... oznaczenia

Pozdrawiam

PostNapisane: 1 lis 2007, 16:36
przez Mako
dzieki bardzo, to teraz zostal jeden problem.

mam jeszcze jedna sprawe, jakie bylo wyposazenie takiej wersji chociaz w wersji podstawowej, ten co ja chcialbym kupic na pewno ma klimatycacje, elektryczne lusterka i szyby i tylko tyle wiem bo samochod nie mial akumulatora niestety i nie moglem narazie nic sprawdzic.

PostNapisane: 5 lis 2007, 20:02
przez waldek2000
waldek2000 napisał(a):od 60 do 100 na IV ok. 11s (po wymianie filtra powietrza)

waldek2000 napisał(a):Po wymianie sprzęgła i założeniu zimówek (lub na chwilę kółek z diesla) sprawdzę czy dalej muli i ewentualnie będę szukał przyczyn.


Załozyłem zimówki 185/65/14 i zapier...la jak trzeba. Trochę pomierzyłem stoperem, bo nie wierzę odczuciom i za każdym razem poniżej 10s. Nie spodziewałem się, że szerokie opony aż tak przymulają autko.
Piszę to ku przestrodze, bo kupując szerokie opony nie zdawałem sobie sprawy, że aż tak będzie źle, poza tym o wiele lepiej się jeździ po naszych koleinach na węższych. Bedę na wiosnę musiał je jakoś wymienić na 195/60/15 bo różnica w osiągach i prowadzeniu bardzo duża.

coś o Maździe 323 BJ

PostNapisane: 7 lis 2007, 22:32
przez piotroll
???

PostNapisane: 8 lis 2007, 16:02
przez Netto
Wracam do tematu instrukcji obsługi Mazdy 323 BJ w języku polskim. Rozmawiałem z kilkoma osobami na temat możliwości zxerowania itp, ale do żadnych konkretnych ustaleń nie doszło. Dla tych co wciąż poszukują tej książki znalazłem takie coś >>LINK<<. Koszta myślę że zbliżone do wersji xero. Polecam, bo nie często widuje się te instrukcje na Allegro.

PostNapisane: 8 lis 2007, 19:40
przez strazak
Witam
Jesli chodzi o instrukcje obslugi BJ w jezyku polskim, kupilem w AUTO JAKSA. Polecam rowniez uslugi w w/w warsztacie. Pelen Profesjonalizm.

PostNapisane: 9 lis 2007, 09:06
przez waldek2000
Co wy z tymi instrukcjami??. Tam nie ma nic konkretnego dotyczącego eksploatacji, nawet klasa oleju tylko wg. API SG, SH do SJ a o gęstości nic. Przejrzałem dość dokładnie te instrukcje (piszę te bo w wersji włoskiej i niemieckiej) są takie same i naprawdę nie warto wydawać na nie pieniędzy. Rozwodzą się przez wiele stron np. jak i gdzie mocować fotelik dziecka albo jak zapinać pasy. Na samym końcu kilka stron z danymi technicznymi można by dla upartych zeskanować i wrzucić gdzieś na serwer ale japońce nie zadali sobie trudu napisania np. przy jakiej szybkości obr. występuje max. moment i max moc. Za to poświęcili 3 strony na opis ogumienia (co znaczą poszczególne znaki na oponie) i zalecane ciśnienia. Jeśli BJ-ka nie jest waszym pierwszym autem to naprawdę nie warto, chyba że ktoś nie potrafi rozłozyć siedzeń bez instrukcji.

instrukcja

PostNapisane: 9 lis 2007, 09:25
przez piotroll
..

PostNapisane: 9 lis 2007, 09:47
przez piotroll
..

PostNapisane: 9 lis 2007, 11:59
przez niunieq
Papajo możesz mi troche poopowiadac o wersji bj?

PostNapisane: 9 lis 2007, 17:25
przez Netto
Zgadzam się z przedmówcami, instrukcja ta jest delikatnie mówiąc zbędna człowiekowi który ma chodź blade pojęcie o użytkowaniu auta. Pomocne są może porady dotyczące wymiany żarówek, okresowości czynności serwisowych i kilku innych drobiazgów. Poza tym to lanie wody. Mi osobiście najbardziej podoba się fragment o niewkładaniu palca między szybę a drzwi podczas zamykania szyb, gdyż grozi to zranieniem <lol> Ale gdybym sam nie miał tej instrukcji na własność to nie wiem czy nie pokusił bym się o jej zakup.

PostNapisane: 13 lis 2007, 18:22
przez NBR
waldek2000 napisał(a):
waldek2000 napisał(a):od 60 do 100 na IV ok. 11s (po wymianie filtra powietrza)

waldek2000 napisał(a):Po wymianie sprzęgła i założeniu zimówek (lub na chwilę kółek z diesla) sprawdzę czy dalej muli i ewentualnie będę szukał przyczyn.


Załozyłem zimówki 185/65/14 i zapier...la jak trzeba. Trochę pomierzyłem stoperem, bo nie wierzę odczuciom i za każdym razem poniżej 10s. Nie spodziewałem się, że szerokie opony aż tak przymulają autko.
Piszę to ku przestrodze, bo kupując szerokie opony nie zdawałem sobie sprawy, że aż tak będzie źle, poza tym o wiele lepiej się jeździ po naszych koleinach na węższych. Bedę na wiosnę musiał je jakoś wymienić na 195/60/15 bo różnica w osiągach i prowadzeniu bardzo duża.

z tego co piszesz to duzy wpływ na odmulenie auta miała wymiana sprzęgła nie tylko szerokość opon?

PostNapisane: 19 lis 2007, 21:44
przez goofy2
Witam
Posiada ktoś informacje na temat 323f BJ 2.0 Sportive, szukam na forum i na necie i za wiele nie znalazłem!?

Pozdrawiam