Nadejście i zakup nowej szóstki – Mazda6 GJ (2012)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez admiras » 25 lip 2012, 20:32

Kamil napisał(a):DRL będzie opcją wypasu i pewnie montowane gdzieś na zderzaku (jak w cx5), a szkoda, bo nie ma to jak fabryczne drly w lampach (bardzo, ale to bardzo podobają mi się drl w "Peżo" 508). Ogólnie nowa szósteczka, jak widzimy, bardzo ładnie się prezentuje (na zdjęciach). A już myśleliśmy że spieprzą autko, ale jest bardzo ok :)


Nie musisz się martwić o drl-y , wg mnie i EU :) będą w lampach , od 2012 r. drl-y są obowiązkowe w nowo produkowanych autach.
Mnie ta poświata o której wcześniej wspominacie kojarzy się z "angel eyes" ala BMW. Na pewno nie wygląda to na koncepcyjną "falę" LED ala audi.

glowasiek napisał(a):tyl ma podobny do jaguara :) Zdjecia wzialem z oficjalnej strony mazdy na FB.


Ja pójdę jeszcze dalej :D bo mi przód tzn grill trochę przypomina maserati.
Myślę , że siary nie będzie, a jak pokażą jeszcze dostępne kolorki , silniki i skrzynie to myślę, że każdy znajdzie dla siebie natchnienie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2011, 22:00
Posty: 68
Auto: Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD Dynamic

Postprzez MMM » 25 lip 2012, 21:12

Tylko bardzo proszę o właściwą konfigurację wyposażenia na polski rynek. Żeby nie było obowiązku skóry jak chce się mieć ksenony itp. Bolączką aut produkowanych w Japonii jest jak najmniejsza ilość opcji.
Jak bedzie tak wyglądać, to chętnie rozważę zakup, tylko chyba nie będzie hatchbacka, dla mnie minus.
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2005, 08:21
Posty: 61
Skąd: Piła
Auto: M6 SkyEnergy 2,0 AT kombi

Postprzez polak900 » 25 lip 2012, 21:30

No ciekawy samochodzik będzie z tej nowej szóstki.
Ale ja spokojnie poczekam, bo ta którą mam obecnie jeszcze mi się nie znudziła <faja>
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez bartosz51 » 25 lip 2012, 21:42

Jako że już sobie "pojeździłem", to tym razem poważnie – uważam, że zapowiada się estetycznie nieźle, fajnie, a może nawet zajefajnie.
Zbrodnią jest jednak (bo w cuda nie bardzo wierzę i nie sądzę, że będzie inaczej) tak wąski wybór silników.
admiras napisał(a):a jak pokażą jeszcze dostępne [...] silniki [...] to myślę, że każdy znajdzie dla siebie natchnienie.

Niestety zbyt wiele byłbym się nie spodziewał. Jakoś nie sądzę, że tu będzie co pokazywać w ogóle. Najprawdopodobniej będzie takie samo 'nic', jak w CX5.

I niestety będę w tej kwestii krytykował Mazdę nieustannie i z uporem godnym lepszej sprawy. Bo nigdy nie zrozumiem (pewnie nie tylko dlatego, że mi się nie chce), dlaczego w Insygni jest do wyboru 14 silników (znaczy się – można), a w Maździe 3.
Tylko nie piszcie, błagam, "to se kup Insygnię" bo wolę Mazdę ;) I jako entuzjasta marki twierdzę, że sobie tym trochę sami zakładają – że tak powiem – kaganiec, gdy idzie o kierowanie oferty do możliwie szerokiej grupy klientów.
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 18:05
Posty: 276 (0/1)

Postprzez polak900 » 25 lip 2012, 21:46

Bartosz powiedz szczerze jak ci się jeździ twoją szóstką ?
Brakuje ci mocy tak bardzo że chciałbyś mieć turbinę.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez AGADAR » 25 lip 2012, 21:50

Żeby ocenić nową 6 to trzeba ja zobaczyc na żywo. Zdjęcia nie oddają proporcji itd. Generalnie uważam, że tył jest bardzo dobry a z przodu to nawet bardziej mi sie podoba teraz. Lepiej wyglada ten zmniejszony gril, przetłoczenie na masce optycznie ja skraca i nie czyni już z niej lotniska, lampy w zasadzie mogą być, nie jestem zwolennikiem zbytniego futuryzmu a i bardziej przypominaja xedosa :D
Lusterka to kicha i czarne maskownice halogenów to też porażka.
A najciekawsze jest to, że w tym ich KODO, kompletnie nie pasuje wlew paliwa, wielkie koło.
Mimo wszystko na nowa 6 patrzę z perspektywy klasyka xedosa 6 a nie jako kontynuatorki mazdy 6 i dlatego szukam w niej połaczenia starego z nowym, żeby kolejna generacja nie dołączyła do kilku ostatnich wcieleń i za kilka lat nie utonęła w masie innych toczydełek.
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2011, 10:57
Posty: 352 (0/4)
Skąd: Białystok
Auto: Xedos 6 2.0 KF Z8 97r. (rej.) 96r. (prod.) 140 KM
był Seat Cordoba 1.9 TDI 90 KM, Rover 420 2.0 SDI 105 KM

Postprzez bartosz51 » 25 lip 2012, 21:51

Polak, nie chciałbym odchodzić za bardzo od tematu, więc szybko – jeździ mi się spoko, jak na to, co mam. Za turbiną jakoś nie tęsknię. Chciałbym mieć mocne wolnossące V6. I niestety nie mam na co liczyć prawdopodobnie...

AGADAR, dlatego – a propose zdjęć – napisałem ostrożnie, że "się zapowiada", a nie "jest". A co do Twoich słów o Xedosie i moich słów o silnikach, to tak sobie powiem, że pełna zgoda, ponieważ w Xedosie fałsześć akurat było chyba?
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 18:05
Posty: 276 (0/1)

Postprzez AGADAR » 25 lip 2012, 22:13

bartosz51 napisał(a):AGADAR, dlatego – a propose zdjęć – napisałem ostrożnie, że "się zapowiada", a nie "jest". A co do Twoich słów o Xedosie i moich słów o silnikach, to tak sobie powiem, że pełna zgoda, ponieważ w Xedosie fałsześć akurat było chyba?


Co do silników to masz zupełną słuszność a w xedzie nie tylko bylo ale jest świetne V6, generalnie nie lubię tych wszystkich nowych silników z tymi ich turbinami, kompresorami bo to najprostsza droga do awarii i kosztów.
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2011, 10:57
Posty: 352 (0/4)
Skąd: Białystok
Auto: Xedos 6 2.0 KF Z8 97r. (rej.) 96r. (prod.) 140 KM
był Seat Cordoba 1.9 TDI 90 KM, Rover 420 2.0 SDI 105 KM

Postprzez glowasiek » 26 lip 2012, 08:00

admiras napisał(a):Nie musisz się martwić o drl-y , wg mnie i EU :) będą w lampach , od 2012 r. drl-y są obowiązkowe w nowo produkowanych autach.


Tak sa obowiazkowe ale nie musza byc one umiejscowione w lampach, mazda rozwiazuje to w ten sposob, ze xenony wlaczaja ci sie od razu po przekreceniu kluczyka i to one robia za swiatla dzienne <glupek2> <glupek2> To samo jest w przypadku Cx-5ki , jezeli chcesz miec ledowe swiatla dzienne to musisz slono za nie doplacic :( Sa one montowane w dolnej czesci zderzaka jak na fotce w linku, ktora zamiescilem juz jakis czas temu w dziale CX'a

viewtopic.php?f=358&t=130358&start=420

Mysle, ze z 6ka bedzie podobnie niestety :( Mazda w tej dziedzinie zostaje daleko w tyle.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2010, 22:36
Posty: 1675 (3/6)
Skąd: z daleka
Auto: Mazda 6 GH sport

Postprzez admiras » 26 lip 2012, 09:59

glowasiek napisał(a):Tak sa obowiazkowe ale nie musza byc one umiejscowione w lampach, mazda rozwiazuje to w ten sposob, ze xenony wlaczaja ci sie od razu po przekreceniu kluczyka i to one robia za swiatla dzienne <glupek2> <glupek2> To samo jest w przypadku Cx-5ki , jezeli chcesz miec ledowe swiatla dzienne to musisz slono za nie doplacic :( Sa one montowane w dolnej czesci zderzaka wiec mysle, ze z 6ka bedzie podobnie niestety :( Mazda w tej dziedzinie zostaje daleko w tyle.

No fakt tak też może być, albo pewnie jest.
W ogóle Japonia jest daleko :D i nie zaglądają na nasze forum bo po czytaniu naszych postów by chyba zrezygnowali jeszcze z premiery nowej 6.
A tak na poważnie jak znowu będziemy musieli szukać podnośników maski, podświetlanych progów itp.
akcesoriów które powinny być w zasadzie w standardzie w takim aucie to ..... " takie niedomówienie, więcej inteligentnie Jasiu" jak mawiał Jan Kobuszewski.
Ostatnio mam pewnego niesmaka po otwarciu maski w WV Lupo z 2000, bo co tam zobaczyłem ?
Podnośnik teleskopowy maski taki, że normalnie po viagrze nie ma lepszych efektów :D .
W sumie po przesiadce do mazdy raczej już bym się nie decydował na insygnię ze względu np. na mnogość opcji silnikowych.
Nasze 6GH ma jednak to "coś", ale uważam że ta miłość jest trochę bez wzajemności :D <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2011, 22:00
Posty: 68
Auto: Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD Dynamic

Postprzez Marianek » 26 lip 2012, 14:11

Bartek już kiedyś mówiłem ,nie licz na mocniejsze silniki a o V6 to już <dupa> .
GM to całkiem inna firma,ma produkcje w europie i silniki może wykorzystywać w kilku markach.
Sprzedaż Opla niestety jest nadal większa od Mazdy i GM opłaca się takie silniki wprowadzać.
Mazda z produkcja za oceanem raczej nie będzie kalkulowała zrobienie takiego silnika bo księgowi i akcjonariusze prezesa <killer> .
Bartek jak bardzo będziesz chciał zostać przy maździe proponuje najmocniejszego diesla a potem jakiś chip,wiem ze to nie to co byś chciał i oczekujesz ale <oczko>

Niestety panowie Mazda nas nie rozpieszcza wyposażeniem :(
auta w wersji bazowej są bogatsze od europejskiej konkurencji ale jak już półka wyżej to
Mazda ma biedę.
Porównując choćby do Forda Mondeo w wersji tytanium a Mazdę w sport to ford wygra.,oraz mnogość opcji.
No i koreańska konkurencja tez depcze Mazdzie po nogach i może odebrać trochę klientów Mazdzie którzy są zrażeni do europejskiej motoryzacji.
Ale pożyjemy zobaczymy,zapowiada się ładnie :) choć widziałem na oczy prototyp Mondeo i tez <serduszka>
Obrazek
Obrazek
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 6994 (209/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez Kamil » 26 lip 2012, 14:19

Ciekawe ile % z designu tego forda będzie w rzeczywistym Fordzie? 10? :P :)
Kamil
 

Postprzez Marianek » 26 lip 2012, 14:46

Myślę ze tyle co z Tekeri :)
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 6994 (209/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez zielony110 » 26 lip 2012, 14:56

panowie nie robmy OT, bo posty pojda do kosza ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2011, 20:20
Posty: 2619 (3/5)
Skąd: UK/Bydgoszcz
Auto: Inne

Postprzez Radex » 26 lip 2012, 16:37

Lubie to :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez loockas » 26 lip 2012, 16:44

Wygląda fajnie, ale już nie tak charakterystycznie jak GH. Patrząc na to auto ma się wrażenie, że gdzieś się już je widziało. Tył nieco przypomina Hyundaia Elantra. Kijowe te zdjęcia... :P
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (315/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez misiasty » 29 lip 2012, 21:44

Pięknie wygląda <jupi>
misiasty
 

Postprzez AGADAR » 29 lip 2012, 23:18

bartosz51 napisał(a):Chciałbym mieć mocne wolnossące V6. I niestety nie mam na co liczyć prawdopodobnie...


Może z tym V6 nie wszystko jest przesądzone, ponieważ rzecznik Mazdy na stronach Autoguide, mówi, że w początkowym okresie nie będzie V6 ale nie wykluczają tego później ponieważ ta ich cała technologia skyactive, oczywiście daje możliwość budowy też V6 i myślę, że taki silnik tez mają ale dopiero w fazie rozwoju.
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2011, 10:57
Posty: 352 (0/4)
Skąd: Białystok
Auto: Xedos 6 2.0 KF Z8 97r. (rej.) 96r. (prod.) 140 KM
był Seat Cordoba 1.9 TDI 90 KM, Rover 420 2.0 SDI 105 KM

Postprzez Paweł » 1 sie 2012, 22:58

Stawiałbym raczej na czterocylindrowe turbo. Po pierwsza taka moda, a po drugie Mazda to rozwiązanie testuje już od lat – mam na myśli pierwsze DISI (doładowane jednostki z bezpośrednim wtryskiem).
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/893)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez corky1 » 2 sie 2012, 09:18

Gdzies w necie znalazlem informacje, ze zrobia 2,5 w technologii Skyactiv z moca ok. 175KM. Silnik ma byc montowany w nowej 6 i CX-5.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:42
Posty: 593 (13/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy Moto