Strona 2 z 8

PostNapisane: 22 maja 2007, 11:35
przez TALREP
mimo wszystko uwazam ze moja mazda lepiej prowadzi sie w zakretach niz civic, a jak kiedys przeczytalem u kogos w opisie ---> "szybkie auta scigaja sie na prostej, szybcy kierowcy na zakretach" :)

PostNapisane: 23 maja 2007, 15:22
przez HIO
ooo temat dla mnie.

Mialem 323F 91 1,8 Sohc 105 KM (na hamowni). Ten samochod zjadal 323f 1,6.

przesiadlem sie z mojej 1,8 na Civica 4gen hatchback (3 drzwi) 1,5 Sohc (90 KM) 91r. i juz w serii Honda byla szybsza na 400 metrow. Po zrobieniu tylko wydechu i stozka na hamowni wyszlo 106 KM z mniejszej pojemnosci i podejrzewam ze wtedy mialbym szanse nawet wygrac z 323 f 1,8 Dohc (128KM).

Obecnie mam 130 KM i z civicami/crxami 1.6 160 KM przegrywam o dlugosc lub dwie w zaleznosci od kierowcy(pozatym z tymi z ktorymi jezdze tez nie sa seryjne do konca). W tej chwili przy kiepskim starcie na 1/4 mili robie 15,9. ale jeszcze 0,2 na normalnych oponach jestem w stanie urwac.

co do porownania mx-3 do civcia 160KM... z del solem mx-3 powinno przegrac a z 4 gen civicem powinno baaardzo wyraznie przegrac. duzo zalezy od kierowcy i konkretnego samochodu.

Ostatnio z kolega jak jechalem (wlasnie civic 4gen 160KM) to wygrywalem zdecydowanie- dwa dni pozniej jak popracowal nad soba i dostal pare uwag to on byl gora o dlugosc samochodu.

Wracajac do pierwszego posta- Civic 4 generacji 1,5 90 KM bez problemu powinien wygrac z Mazda 1,6 nawet przy kiepskim starcie kierowcy Hondy. 1,3 nie ma szans chyba ze sie troche pokombinuje i z 75 KM dochodzi sie do 90 to wtedy mozna sie naciac ;)

TALREP napisał(a):mimo wszystko uwazam ze moja mazda lepiej prowadzi sie w zakretach niz civic, a jak kiedys przeczytalem u kogos w opisie ---> "szybkie auta scigaja sie na prostej, szybcy kierowcy na zakretach"


Mazda moja byla niezla (chociaz akurat BG F nie chciala chodzic bokami- nie to co BA S...cudowny samochod do szybkiego wchodzenia bokami w zakret) ale moj Civic z zamontowana rozporka na rownym asfalcie prowadzi sie lepiej.
Z tym ze w KJSach czy np na Slomczynie Honda bym nie pojechal bo moim zdaniem na szutry i nierownosci sie nie nadaje a Mazda bardzo chetnie :)

PostNapisane: 23 maja 2007, 17:20
przez Faja
pawlak32 zgadza sie :)

PostNapisane: 23 maja 2007, 20:11
przez vanwasiel
nemi napisał(a):
vanwasiel napisał(a):PS Czy wszystkie mazdy 323F BG GLX to "SPECIAL EDITION"pytajnik BO u mnie na tej karteczce co jest kolor itp itd widnieje napis GLX, SPECIAL EDITION.

Tam jest prawdopodobnie
SPECIAL EDITION


Ten minusik oznacza, że nie :)


tylko ze wlasnie u mnie tego minusika nie ma :)
A co ma oznaczac ten special edition w mazdach??ze wyszla okreslona ilosc, ale czym sie rozni??

PostNapisane: 24 maja 2007, 00:03
przez Master
Kiedyś na jednym ze spotów miałem okazję sprawdzić się z Hondą Civic,
Dokładnie taką : http://moto.allegro.pl/item198790051_honda_civic_sedan_1995_v_tec_vtec_d16z6_126km_gaz.html

Gość miał w tym autku 1.5, przy pierwszym podejściu zrobiłem go o całą długość samochodu, ale stwierdził, że spartolił start, więc poszło drugie podejście i też go zrobiłem, ale już 3/4 samochodu.

Pojemność mniejsza, a mimo to dawał radę, co jak co, ale trzeba przyznać, że Hondy pod względem osiągów mają wyższość ...

PostNapisane: 24 maja 2007, 07:59
przez TALREP
skoro juz jestesmy w tym temacie to ciekaw jestem jak by wypadl civic IV gen 1.3 z 323 1.3 :) z mazda z tym silnikiem nie mialem jeszcze do czynienia ale mysle ze zdania moga byc podzielone :)

PostNapisane: 24 maja 2007, 18:20
przez HIO
TALREP napisał(a):skoro juz jestesmy w tym temacie to ciekaw jestem jak by wypadl civic IV gen 1.3 z 323 1.3 :) z mazda z tym silnikiem nie mialem jeszcze do czynienia ale mysle ze zdania moga byc podzielone :)


masz na mysli 1,3 BF hatchback?
Moglo by byc ciekawie- neistety nie jestem w stanie stwierdzic kto bylby szybszy bo wprawdzie jezdzilem jednym i drugim ale pomiedzy tymi jazdami bylo ponad rok przerwy wiec nie mam porownania.


jest jedna fajna rzecz w mojej Hondzie w porownaniu do mojej BG F.... Mazda palila mi w miescie przy spokojnej jezdzie 10,5-11 litrow (przy ostrej bylo w okolicach 13-14) a Honda pali mi przy dosc szybkiej jezdzie w miescie 7,5-7,8 litra na 100km. Honda spalila najwiecej podczas strojenia AFR gdzie caly czas byla bardzo ostra jazda- bylo to cos powyzej 9 litrow ale nie przekroczylo 10.

PostNapisane: 24 maja 2007, 18:52
przez BratCukierka
TALREP napisał(a):skoro juz jestesmy w tym temacie to ciekaw jestem jak by wypadl civic IV gen 1.3 z 323 1.3 z mazda z tym silnikiem nie mialem jeszcze do czynienia ale mysle ze zdania moga byc podzielone


Nie wiem jak to z IV Gen,ale kolega mojego brata (przyszły mąż jego byc może przyszłej szwagierki) miał okazję jeździć moją 323Bg 1,3 16V '91 i porównał ją do Civica V Gen 1,3 podobno 75KM '95 – nie wiem nie znam sie na hondach zbytnio, którą jeździ jego ojciec no i on także
takie coś jak to: :

Obrazek

i powiedział że ta honda nie ma szans z moją mazdą :)
sam nie miałem okazji tego sprawdzić więc to są tylko jego odczucia, ale cieszy mnie gdy słyszę takie opinie :)

PostNapisane: 24 maja 2007, 20:12
przez tekknoraver
Z taką Hondą się jakiś czas temu ścigałem,i co? szliśmy łeb w łeb...niestety nie wiem co miała za silnik pewnie 1,3 ale malowanie coś a'la Fast and fourios :P A moja Madzia taka jak brataCukierka :) tylko troszkę młodsza.

PostNapisane: 25 maja 2007, 08:38
przez Don Corleone
poolek napisał(a):Don Corleone Przepraszam, ze odbiegam od tematu, ale ... strasznie mnie ciekawi ile tak naprawde w cyklu miejskim a ile na trasie pali Twoja mazdawka ?
Czy to ten sam silnik co w xedach ?

To jest ten sam silnik, co w Xedosie i przy mojej bardzo ciężkiej nodze pali 10-11 w trasie i 13-14 w mieście, ale co dziwne jak zmieniam opony na węższe zimówki nie chce palić ani grama mniej.

MAXX napisał(a):nie znam użytkownika 4x4 który nie wykorzystuje swojej przewagi nad ośka własnie w takich warunkach i nikt tu nie pisze o ściganiu bo wiadomo ze bez sensu jest zapiepszanie 200 po śliskich nawierzchniach a chodzi o sam fakt ze o wiele słabszym autem moze lepiej ruszyć z miejsca czego nie maja hondy

Pamiętaj, że Civic V generacji (nie wiem jaki inne) też był z napędem 4x4. Były to wersje Austryjackie bardzo, ale to bardzo rzadkie na naszym rynku. Chciałem taką kupić zamiast swojej 323F ale była strasznie zakatowana w środku. Niemniej jednak silnik 1.6+4x4 w Hondzie daje piorunujące wrażenia.


Swoją drogą temat i tak sprowadza się do jednego Mazda nie ma niestety szans z Hondą pod względem silników. Możemy się mieżyć co najwyżej pod względem niezawodności i dźwięku :D (Civic napewno nie ma V6)

PostNapisane: 25 maja 2007, 09:29
przez polkar
Don Corleone napisał(a):Możemy się mieżyć co najwyżej pod względem niezawodności i dźwięku

No fakt w obu markach wypada to na niezłym poziomie. Wyrażam własny subiektywny poglad bo miałem/mam Hondę, czwarta z kolei, mam tez Mazdę. Niezawodnośc jest na bardzo zblizonym poziomie, jak to w autach japonskich. Co do brzmienia to Vtec na obrotach 5500 – 8500 naprawdę pieknie śpiewa. :D :D
Osiagi co prawda Mazda z regóły miała gorsze w porównaniu do podobnej wersji silnikowej Hondy. Jednak mam porównanie do obu marek i w Mazdzie i w Hondzie są plusy i minusy. :D

PostNapisane: 25 maja 2007, 09:44
przez TALREP
polkar – mozesz rozszerzyc ostatnie zdanie ;)

PostNapisane: 25 maja 2007, 10:21
przez polkar
Ja moge porównac co prawda Mazdę 323 BA 95r. 1.5 16V
Jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny to w porównaniu do starszej Hondy Civic (92-95) jest ładniejsza, nawet w porównaniu do Civica 95 – 2001 wyglad Mazdy bije na głowę. Jest to chyba najładniejsze auto w swojej klasie. Drzwi bez ramek jednak auto dają dużo. Co prawda wygląd to rzecz gustu, ale takie sa moje odczucia.
Co do wygody, i funkcjonalnosci, to oba auta, czyli Honda 5gen i Mazda to sa na podobnym poziomie. Oba auta wmiare wygodne, i oba na swój sposób funkcjonalne. Może bardziej wygodnie podrózować w Mazdzie...Miałem Civica HB i sedana, także bardziej mozna Mazdę porównac do sedana lub wersji 5d HB produkowanej w UK.
Własciwosci jezdne jednak Honda ma lepsze. Lepiej trzyma się drogi na zakrętach. W Mazdzie zawieszenie jest bardzo wysokie przez to zachowanie w zakrętach jest gorsze.
Jeśli chodzi o silnik to jednak Honda lepsza. Jechałem wersja 1.5 także osiągi nieznacznie lepsze. Miałem wersję Hondy 1.3 75KM 1.6 125KM 1.6 160KM i do tych wersji nie moge porównac mojej Mazdy, dlatego najtrafniejszym porównaniem jest Honda 1.5 mojego kolegi, która miałem okazje jezdzic.
W Mazdzie lepiej można wybrać pozycje za kierownicą, fotel jest bardziej regulowany w porównaniu do Hondy.
Jeśli ktoś ma jakieś pytania, to prosze śmiało ;) ;) ;)

PostNapisane: 25 maja 2007, 10:46
przez HIO
jedni maja V6 inni rzedowe 6 a jeszcze inni VTEC ;)

co do pojedynkow w silnikach 1,3- to raczej troche bezsensu bo to malo palic a nie jezdzic .
sadze jednak ze silnikami 1,3 w nadwoziu 3 drzwiowym BG z 5 gen jezdzi wyrowanie i tak samo BF z 4gen.

Honda ma taka zalete ze latwiej ja modyfikowac i uzyskiwac wieksze moce. Bardzo duzo czesci pasuje do siebie pomimo ze z roznych pojemnosci. takie male klocki Lego ;)

a VTEC to fantastyczna rzecz i pod wzgledem osiagow i pod wzgledem dzwieku :)

PostNapisane: 2 cze 2007, 15:02
przez Marco7
VTEC Panowie :]

PostNapisane: 2 cze 2007, 16:03
przez Pyton162
tak sie sklada ze mialem okazje jezdzic na 400m z paroma hondami i mazdami
hondy ::
1.5 90 , wysokie wygrane o ponad 4 dlugosci
1.4 90 wysokie wygrane
1.6 coupe serja – moja wygrana , ale bylo ciezko
1.5 coupe serja moja wgrana o jakos dlugosc auta
1.5 coupe juz troche porobiona – wynik zależny kto jak wystartuje
1.6 125km serja – przegrana o dlugosc auta
1.6 125km po jakims czasie ok 140km – przegrana juz o jakies 3 dlugosci auta
mazdy :
323f BA 1.5 – wysoka wygrana moja
mazda 323 c BA 1.5 – wysoka wygrana
mx3 1.6 wersja 88 i 107km – wysokie wygrane
mx3 1.8 v6 troche porobiona – wynik zalezy od startu
mx3 1.8 v6 serja – wygrane moje
Wnioski moje to : mazda 323 1.5 jedzie podobnie jak honda civic 1.5 ale ze wskazaniem na honde
mazda 323 1.3 BA i honda 1.3 , honda wygra
mazda mx3 1.6 107km kontra honda civic 1.5 90 – ciekawy pojedynek ale uważam ze jednak honda

PostNapisane: 2 cze 2007, 20:27
przez Marco7
Pyton162 napisał(a):1.5 coupe juz troche porobiona – wynik zależny kto jak wystartuje

mx3 1.8 v6 troche porobiona – wynik zalezy od startu


A ja myslalem ze KAZDY wynik zalezy od startu <swinia> . hahaha

PostNapisane: 2 cze 2007, 21:22
przez Pyton162
miałem namyśli to ze auta jada tak samo

PostNapisane: 2 cze 2007, 22:38
przez Akar.Zaephyr
Miałem okazję jeździć obydwoma modelami aut, choć częściej jako pasażer, rzadziej jako kierowca.
Honda Civic 1.5 90KM
– dobrze startuje na światłach,
– lepiej wchodzi w zakręty,
– w miarę wygodne wnętrze.

Mazda 323F BA 1.5 88KM
– mimo wszystko również jeździła całkiem dobrze ;)
– wygoda – w moim odczuciu o klasę lepsza; środkowy podłokietnik, podłokietniki w drzwiach, wyprofilowanie siedzeń... Tutaj moim zdaniem mazda prowadzi.

Może sama wygoda podróży specjalnie wiele do tematu nie ma, muszę jednak przyznać że osobiście wolę poświęcić część dynamiki na rzecz komfortu. W końcu po co mi auto które ładnie się zbiera gdy nawet nie mam gdzie łokcia oprzeć czy fajek schować.

Ale to takie moje subiektywne odczucia.

PS: Stylistyka 323F '94-'98 jest jednak o niebo lepsza ;) Przepraszam Hondziu bo kiedyś mi się podobałaś ale niestety, są lepsze ;)

PostNapisane: 3 cze 2007, 12:25
przez polkar
Akar.Zaephyr napisał(a):Stylistyka 323F '94-'98 jest jednak o niebo lepsza

Z tym sie zgadzam, ale nie zapominajmy, ze porównujemy Hondę 5gen która wychodziła juz w końcówce 1991r. Ogólnie mówi, pisze się, że auto z lat 92 – 95r ale pierwsze egzemplarze pochodzą chyba z listopada 1991.