Automat vs manual

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez gari » 31 maja 2008, 17:32

brii napisał(a):habzimierz – wszystko piknie ładnie, ale szybkość działania tych łopatek jest taka sama jak kick-downa – cudów nie ma



skoro predkosc taka sama to chyba to lepsze niz sam kickdawn w tradycyjnych autoamtach bo przynajmiesz wiesz na ktorym biegu jestes ;) Pozatym jezdzac relaksacyjnie z taka skrzynia na D jak ostrzej przycisniesz to tez jest kickdawn (z tego co pamietam tak bylo w mazdzie 6 3.0 z taka skrzynia ktora kiedys mialem wypozyczona) Takze moim zdaniem automat z reczna zmiana biegow daje wieksze mozliwosci kontroli ale wiekszosc ludzi i tak zadko z tego korzysta bo wygodniej jezdzi sie na D :P

POZDR

ps...ktos jeszcze chyba pisal ze fajne sa skrzynie automatyczne z mozliwosci redukcji biegu...jezdzilem czyms takim w lexusie is300 i jest to bzdurne rozwiazanie jakich malo...fakt mozna wskoczyc szybko na obroty ale co ztego skoro w polowie tego do czego byly nam poprzednie automat zmienia na wyzszy bieg <glupek2>
Toyota Corolla / Nissan Murano + Infiniti G20
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2006, 18:25
Posty: 291
Skąd: 3miasto/Richmond,VA
Auto: Corolla/ Murano+InfinitiG20

Postprzez Maciej Loret » 1 cze 2008, 17:35

brii napisał(a):To jest tylko bajer – lepiej się sprawdza automat i kick-down, albo manual ;)


Można automatem jechać jakiś czas przy np. 5000rpm czy przerzuci bieg? Bo w manualu z automatycznym sprzęgłem można. Z nudów albo gdy chcemy mieć power pod nogą w każdej chwili a nie dopiero zmieniać biegi... A w trybie automatycznym też można takim jeździć w trybie auomatczynum zbliżonym do automatu (z różnic np nie trzeba trzymać nogi na hamulcu na postoju, bo auto na jedynce stoi na w miarę równym terenie stoi w miejscu, biegami można nie machać ani razu).


brii napisał(a):Nie mylmy jeszcze jednej rzeczy – skrzyni tiptronic ze skrzynią automatyczną z łopatką (łopatkami) przy kierownicy i możliwością manulanej zmiany – to dwa różne światy.


Są jeszcze manualne z możliwością jazdy w trybie zbliżonym do "automatu".
One mają łopatki lub guziki przy kierownicy.
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Puhcio » 1 cze 2008, 19:18

Maciej Loret napisał(a):Można automatem jechać jakiś czas przy np. 5000rpm czy przerzuci bieg?


Na "D" przerzuci bieg. Skrzynia jest ogólnie tak zaprogramowana, by jechać na możliwie najwyższym biegu nie przeciążając silnika. Czyli np. gdy wjeżdżasz pod górę ze stałą prędkością to potrafi zrzucić bieg, żeby nie męczyć silnika.

Jeśli natomiast masz opcje jak np. "hold" to może zablokować skrzynię na danym biegu 1-2-3 (przy 4-ro biegowej) i jak powiedziałeś mieć 5.000 rpm.
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Maciej Loret » 1 cze 2008, 19:38

Puhcio napisał(a):Jeśli natomiast masz opcje jak np. "hold" to może zablokować skrzynię na danym biegu 1-2-3 (przy 4-ro biegowej) i jak powiedziałeś mieć 5.000 rpm.


Ale przy najwyższych biegach już nie. Dodatkowo przy zablokowaniu np. na trzecim biegu jeśli chcesz jechać przy wysokich obrotach, co się stanie gdy obrtomierz dojdzie "do końca"? Bieg zostanie samoczynnie zmieniony na wyższy tak jak w manualu czy nastąpi odięcie i koniec jazdy?
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Puhcio » 1 cze 2008, 19:48

Maciej Loret napisał(a):Ale przy najwyższych biegach już nie.


Jakich najwyższych ? Jest jeden, ostatni, czyli czwarty.
Jadąc szybko będziesz miał te 5.000 rpm na ostatnim biegu. Pewnie będzie to w okolicach prędkości maksymalnej.

Mówiłem o skrzyniach 4-ro biegowych. Nowocześniejsze, a więc już często 5,6 lub 7 biegowe mają możliwość wybrania biegu (tzw. tiptronic)
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Globy » 1 cze 2008, 19:58

Z mojego doswiadczenia trzymanie na stale stopy pozwala utrzymywac obroty – dopiero jej ruch do gory powoduje wrzucenie wyzszego biegu.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Maciej Loret » 1 cze 2008, 20:01

Puhcio napisał(a):
Maciej Loret napisał(a):Ale przy najwyższych biegach już nie.


Jakich najwyższych ? Jest jeden, ostatni, czyli czwarty.


Chyba, że jest pięć/sześć/itd. biegów :D
Najwyższych oznaczało najwyższy dla n-biegowej skrzyni.

Puhcio napisał(a):Jadąc szybko będziesz miał te 5.000 rpm na ostatnim biegu. Pewnie będzie to w okolicach prędkości maksymalnej.


A jadąc wolno? W manualach możesz jechać na pierwszym biegu przy 5krpm i bieg nie zostanie zmieniony, dopóki Ty go nie zmienisz, albo nie dojdziesz do limitu. Po prostu na każdym możliwym biegu możesz jechać z dowolnymi obrotami, byle nie za niskimi lub wysokimi ( u mnie było to gdzieś pomiędzy 2-7krpm)

Puhcio napisał(a):Mówiłem o skrzyniach 4-ro biegowych. Nowocześniejsze, a więc już często 5,6 lub 7 biegowe mają możliwość wybrania biegu (tzw. tiptronic)


I na każdym z tych biegów możesz jechać przy wysokich obrotach przez pewien okres czasu?
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Puhcio » 1 cze 2008, 20:06

Maciej Loret coś słabo rozumujesz dzisiaj :D

Puhcio napisał(a):Jeśli natomiast masz opcje jak np. "hold" to może zablokować skrzynię na danym biegu 1-2-3 (przy 4-ro biegowej) i jak powiedziałeś mieć 5.000 rpm.


Czyli praktycznie na każdym biegu możesz jechać z wybraną, stałą prędkością obrotową ...

Maciej Loret napisał(a):A jadąc wolno?


W tradycyjnej skrzyni jadąc wolno na 4 będzie ciężko jechać, bo skrzynia zrzuci bieg. Samej czwórki w 4-ro biegowych nie da się zablokować.

Maciej Loret napisał(a):I na każdym z tych biegów możesz jechać przy wysokich obrotach przez pewien okres czasu?


Przy tiptronicu tak.

Globy napisał(a):Z mojego doswiadczenia trzymanie na stale stopy pozwala utrzymywac obroty – dopiero jej ruch do gory powoduje wrzucenie wyzszego biegu.


Jeśli mocniej naciśniesz to przyspiesza, jeśli cały czas będziesz tak samo trzymał to wrzuci możliwie najwyższy bieg. Tak jest u mnie przynajmniej.
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Maciej Loret » 1 cze 2008, 20:21

Puhcio napisał(a):Maciej Loret coś słabo rozumujesz dzisiaj :D

Puhcio napisał(a):Jeśli natomiast masz opcje jak np. "hold" to może zablokować skrzynię na danym biegu 1-2-3 (przy 4-ro biegowej) i jak powiedziałeś mieć 5.000 rpm.


Czyli praktycznie na każdym biegu możesz jechać z wybraną, stałą prędkością obrotową ...


Ale musisz go zafiksować. I gdy dochodzisz do limitu, to doopa blada. Musisz zmienić bieg czyli ruszyć drągiem. Tak? Bo w manualu nic nie musisz – dochodzisz do limitu i następuje zmiana biegu. Jeśli będzie 100rpm mniej, to bieg nie zostanie zmieniony.

Puhcio napisał(a):W tradycyjnej skrzyni jadąc wolno na 4 będzie ciężko jechać, bo skrzynia zrzuci bieg. Samej czwórki w 4-ro biegowych nie da się zablokować.


No właśnie. A w manualu z automatycznym sprzęgłem możesz to zrobić na dowolnym biegu. W dodatku bieg sam się nie zmienia dopóki nie zajdą szczególne okoliczności.


Puhcio napisał(a):Przy tiptronicu tak.


Czyli to jest coś podobnego.

Puhcio napisał(a):Jeśli mocniej naciśniesz to przyspiesza, jeśli cały czas będziesz tak samo trzymał to wrzuci możliwie najwyższy bieg. Tak jest u mnie przynajmniej.


A u mnie mogłeś jechać na dowlnym biegu przy 7krpm (nawet na pierwszym).
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Puhcio » 1 cze 2008, 20:24

Maciej Loret napisał(a):Ale musisz go zafiksować. I gdy dochodzisz do limitu, to doopa blada. Musisz zmienić bieg czyli ruszyć drągiem. Tak?


Zależy od skrzyni. Jedne są idiotoodporne i pomimo zablokowania biegu zmieni go na wyższy, inna zostawi ale komputer silnika odetnie paliwo ;)

Selespeed to trochę inna zabawka. Ja mówię o tradycyjnym automacie. Titronic to tylko urządzenia pomagające w prostszy sposób wybrać dany bieg = większy wpływ kierowcy na wybór biegu.
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Maciej Loret » 1 cze 2008, 20:35

Puhcio napisał(a):Selespeed to trochę inna zabawka.


Zgadza się. Gdyby była mniej awaryjna i zmieniała biegi tak szybko jak jej siostra w Ferrari, to byłby dla mnie ideał.
Ja kupiłem takie autko, bo żona chciała automat (teoretycznie można tym jeździć nigdy nie ruszając dźwigni zmiany biegów), a ja wolę manual.
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez brii » 1 cze 2008, 21:46

Puhcio napisał(a):Titronic to tylko urządzenia pomagające w prostszy sposób wybrać dany bieg = większy wpływ kierowcy na wybór biegu.

Bardzo poważny błąd – marketingowcy mówią na automaty z możliwością manulnej zmiany tiptronic, podczas gdy tak naprawdę to właśnie taka skrzynia z Ferrari to prawdziwy tiptronic...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Puhcio » 1 cze 2008, 23:11

skrót myślowy, jak climatronic na klimę automatyczną mówimy ;)
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez darryd » 3 cze 2008, 00:42

Maciej Loret napisał(a):Są jeszcze manualne z możliwością jazdy w trybie zbliżonym do "automatu".


to sa skrzynie sekwencyjne! stosuje je wlasnie ferrari, czy w niektorych alfa romeo...albo standard w autach do rally...

brii napisał(a):marketingowcy mówią na automaty z możliwością manulnej zmiany tiptronic, podczas gdy tak naprawdę to właśnie taka skrzynia z Ferrari to prawdziwy tiptronic...


...ferrari ma skrzynie sekwencyjna i nie jest to zaden tiptronic czy inne chu..e muje.. nazwa tiptronic to wymysl marketingowy chyba audi o ile pamietam, i to po to, aby w europie spopularyzowac automaty, że niby mozna recznie decydowac o biegu na jakim sie jedzie, chrysler dla skrzyn automatycznych z mozliwoscia sekwencyjnej zmiany biegow nazywa system autostick i jest to to samo co tiptronic...skrzynia sekwencyjna a automat z tiptronic'iem to WIELKA roznica i ich budowa jest zupelnie inna. Znów automaty z tiptroniciem budową nie roznia sie niczym od zwyklych automatow, to te same skrzynie, tylko tiptronic czy autostick to jest automat z mozliwoscia sekwencyjnej zmiany biegow a nie jest to prawdziwa sekwencyjna skrzynia...


co do jazdy na jakichs tam obrotach w automacie, zaden problem, chyba kazda skrzynia ma blokade biegow, np w chryslerze L jako pierwszy, 2, a trzeci przyciskiem overdrive itp. Znowu jezeli silnik na obrotomierzu jest wyskalowany do 7tys obrotow, a skrzynia zmienia bieg przy maksymalnym wcisnieciu gazu przy 6.5tys, kiedy max moment jest przy 4250tys obrotow to nie widze sensu krecic wyzej do tych 7tys, kiedy auto lepiej przyspiesza przy wyzszym biegu od 4.5tys obrotow. no ale trzeba widziec wiecej jak tylko to ile koni ma auto i ile pali... ;)
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2007, 12:23
Posty: 85
Skąd: Głogów
Auto: Oldsmobile Aurora 4.0L V8

Postprzez brii » 3 cze 2008, 07:46

Z tego co mi wiadomo to właśnie skrzynie sekwencyjne to tiptronic, a reszta to automaty z możliwością manualnej zmiany biegów...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez darryd » 5 cze 2008, 15:44

brii napisał(a):skrzynie sekwencyjne to tiptronic


to zle ci wiadomo, tiptronic to zwykly automat z "mozliwoscia sekwencyjnej zmiany biegow", z prawdziwa sekwencja skrzynia nie ma nic wspolnego...

tiptronic to wymysl porshe, ale dobrze reklamowany przez audi...

Cytat z wikipedii...
Autostick designed by Chrysler which allows for manual selection of gears with an automatic transmission. Another similar system designed by Porsche is called Tiptronic. These systems are also called "Manu-Matic" transmissions.
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2007, 12:23
Posty: 85
Skąd: Głogów
Auto: Oldsmobile Aurora 4.0L V8

Postprzez michal_krakoof » 10 gru 2008, 09:45

Dodam kilka groszy od siebie.
W firmie mamy kilka egzemplarzy VW ze skrzyniami DSG jak i w manualu.
Fabryczne osiągi obu wersji są identyczne. Co przy założeniu, że osiągają je profesjonaliści, powoduje że tacy jak my amatorzy mają szanse osiągnąć te wyniki używając skrzynii DSG. Sprawa jest banalnie prosta. Wciskasz gaz do dechy i...Gwarancja osiągania wyników bliskich fabrycznym.
Dodam, że spalanie praktycznie takie jak w manualu. Szybkość zmiany biegów wyższa niż w manualu. Jedyny problem to cena <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2003, 13:58
Posty: 310
Skąd: Kraków
Auto: Obecnie – BMW e91 330XD
Obecnie – Mazda 3 BK 1.6 d 109 KM
– Subaru Legacy IV (moja)
– Mazda 323F (BJ) 2.0 Sportive (niqsmx3)
– Mazda 323F (BA) 2.0 GT
– Mazda MX-3 K8 (moja)

Postprzez darryd » 10 gru 2008, 15:31

tyle ze skrzynie dsg maja duzy minus i przez to nie sa wykorzystywane w mocniejszych i wyzszej klasy autach, ich wytrzymalosc to silniki o mocy do 170 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym do 250 Nm.
podobno volvo rozwija swoja skrzynie dsg ktora ma wytrzymac moment do 450Nm.
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2007, 12:23
Posty: 85
Skąd: Głogów
Auto: Oldsmobile Aurora 4.0L V8

Postprzez Globy » 10 gru 2008, 15:47

Porsche już zrobiło własne skrzynie PDK w tej technologii <usmiech>
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Maciej Loret » 10 gru 2008, 15:57

darryd napisał(a):tyle ze skrzynie dsg maja duzy minus i przez to nie sa wykorzystywane w mocniejszych i wyzszej klasy autach, ich wytrzymalosc to silniki o mocy do 170 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym do 250 Nm.


Tyle, że to nie jest prawda...
DSG jest choćby w Audi A3 3,2 i 2.0TFSI, a także w Audi Q5.
Są też chyba skrzynie dwusprzęgłowe w Porsche i BMW M3...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości

Moderator

Moderatorzy Moto

cron