Zakup używanego auta – Mazda3 BK (2003 – 2008)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez widmo82 » 13 lip 2014, 13:54

kandy82 napisał(a):czyli wg Ciebie był bity, dlatego go sprzedał? wszystkie szyby są oryginalne.

Nie. Twierdze, że mogło coś być z nim nie tak i masz być bardzo rozważny przy oględzinach. A obniżenie wartości auta nie musi wiązać się ze strzałem w scianę.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Tadziu » 28 lip 2014, 07:45

Witam mam mazdę 3 2005 rocznik wiadomo ze jest podatna na rdzę czy może mi dać ktoś namiary na solidną firmę w łodzkim okolice zgierza która robi konserwację spodu autka, zabezpieczenia antykorozyjne. Z góry dzięki pozdrawiam.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 sty 2014, 01:17
Posty: 8

Postprzez Matian » 30 lip 2014, 00:22

Witam wszystkich bardzo serdecznie !

Piszę tutaj aby otrzymać od was informację dotyczącą M3 z silnikiem 2.0 .
Jestem właśnie na kupnie tylko mam dylemat jaki egzemplarz wybrać . Bo teraz mam możliwość kupna z 5-cio biegową skrzynią , i moje pytanie czy poczekać chwilę , jeszcze popracować żeby kupić już M3 z 2006 wraz z 6-cio biegową skrzynią biegów ?
Ktoś się pomoże i doradzi ??


Pozdrawiam wszystkich :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 cze 2014, 15:19
Posty: 4
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323 F 2,0 Ditd 2002

Postprzez child » 30 lip 2014, 19:31

Jeśli jeździsz sporo po autostradach, to bym na twoim miejscu kupił 6-biegową. M3 ma fajną dynamikę na 5. biegu przy dużych prędkościach, co przekłada się na dynamikę siorbania paliwa :) Z 6-biegową skrzynią może być tylko lepiej (chociaż osobiście w tej generacji nie miałem z nią doświadczenia).
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Matian » 30 lip 2014, 23:29

dzięki za informację , samochód raczej będzie użytkowany na dystansie 50 km
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 cze 2014, 15:19
Posty: 4
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323 F 2,0 Ditd 2002

Postprzez Damian84 » 5 sie 2014, 22:55

Witam wszystkich.
Zastanawiam się nad kupnem Mazdy 3 i mam poważne wątpliwości, którą wersję silnikową wybrać.
Chodzi mi głównie o jego niezawodność. Obecnie posiadam Peugeot 206 1.4 HDI 2006r. (diesel) i jestem po prawie półrocznej walce z gasnącym silnikiem, więc mam dość tego samochodu.

Podpowiedzcie proszę co powinienem wybrać. Mogę wydać 20k zł.
Diesel? – wiadomo małe spalanie, ale za tą kwotę przebieg koło 150k km i pewnie niedługo będzie się psuć. Dodatkowo najpopularniejszy 1.6 to podobno ten sam francuz, który jest w Peugeotach.

Benzyna? – podobno w Mazdach bardzo trwały. Tyle, że chcę założyć LPG. Może kupić jakiś model z 2004 r za ok. 15k zł i założyć gaz? A może kupić już z założonym LPG – tyle że do takich nie mam zaufania. Czy LPG nie niszczy za bardzo silnika?

Możecie coś podpowiedzieć?
A może ktoś kupował coś w tej kwocie i może się wypowiedzieć?
Początkujący
 
Od: 2 sie 2014, 15:52
Posty: 8
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 1.6 Diesel MZR-CD 2007r 136KM (chiptuning)

Postprzez akostarek » 5 sie 2014, 23:12

Wszystko zależy od planowanych przebiegów i warunków w jakich będzie eksploatowane auto.
Benzyna raczej mniej problemowa, z dieslem zależy jak się trafi itd.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez mrraven » 5 sie 2014, 23:49

celuj w jednostkę 2.0 ja kupiłem miałem gazować ale stwierdziłem nie ma sensu dużo nie pali po miescie jakies 8.5 :) trasa 7.8 , 7.9 :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2014, 13:25
Posty: 125 (1/0)
Skąd: Stalowa Wola
Auto: Mazda 3 2.0L
150KM Top Sport
2004r.

Postprzez hexis » 6 sie 2014, 00:21

Witam

Ja mam Mazda 3 2.0 diesel. Przejechałem tym autem ponad 50 tys km – jak na razie bez problemowo, pomijając amortyzatory które zajechałem na własne życzenie.
Ponadto olej w silniku wymieniam co 10 tys a nie tak jak serwis zaleca co 20 tys.
Z pewnością pozytywnie wpływa to na turbo sprężarkę i smarowanie skrzyni korbowej
czyli m.im wałków rozrządu.
Wymieniłem też feralne podkładki pod wtryskami które po przepaleniu
powodują szybkie ubytki oleju, zatkanie smoka olejowego i w efekcie zatarcie silnika.
Auto nie zawodne polecam. Na naszym rynku jest przeważająca liczba aut z
silnikiem 1.6 diesel lecz lepiej poszukać z 2.0. 1.6 ma zbyt mało mocy i męczy się
w mieście jak i na dłuższych trasach. Nie wspominając już gdy w aucie jest 3 – 4 osoby
i nie daj boże bagażnik załadowany. Diesel 2.0 to optymalny wybór. Należy też zwracać
uwagę na przybywający poziom oleju silnikowego przy stałej jeździe miejskiej
jest to efekt mieszania się oleju napędowego z olejem silnikowym w procesie wypalania
filtru DPF. Co powoduje, że olej silnikowy traci swoje właściwości smarujące. I problem
oczywisty :)
_____________________
Pozdrawiam
Rafał
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2012, 23:50
Posty: 36 (0/1)
Skąd: W-wa
Auto: Mazda 6 GH

Postprzez Damian84 » 6 sie 2014, 20:55

Dzięki wielkie za odpowiedzi.
Zastanowię się nad modelami 2.0
Problem tylko w tym, że trudniej je zdobyć :P

A co z zagazowanymi silnikami? Czy da się długo takimi pojeździć?
Początkujący
 
Od: 2 sie 2014, 15:52
Posty: 8
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 1.6 Diesel MZR-CD 2007r 136KM (chiptuning)

Postprzez buczos » 6 sie 2014, 22:24

Damian84 napisał(a):A co z zagazowanymi silnikami? Czy da się długo takimi pojeździć?

Jeżeli dobra instalacji i zamontowana zgodnie ze sztuką to nie powinieneś mieć żadnych problemów.
A czy długo da się pojeździć? pytanie co wg Ciebie to długo: 100, 200, 300 tys km? Od siebie mogę dodać, że na LPG przejechałem ponad 30tys i żadnych problemów.
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:20
Posty: 3447 (23/39)
Skąd: Rzeszów
Auto: 2019 Mazda 6
2008 Peugeot 107
Było:
Laguna 3 GT
Mazda 3 Sedan BK Top Sport 323F BA

Postprzez Szisz » 12 sie 2014, 22:03

Witam,
Czy mogli byście spojrzeć na tą Mazde?
http://allegro.pl/mazda-3-2-0i-sport-15 ... 01823.html
Dzisiaj oglądałem ją i mam mieszane uczucia. Ze strony mechanicznej wydaje się być dobra, nic nie stuka, nie szeleści itd. Martwię się jednak o stronę blacharską, Była uderzona w tył, zderzak został wymieniony, klapa wyklepana i pomalowana. Widać że podłoga nie została ruszona. Z poradnika kupującego wyczytałem, że została wyposażona w pakiet Aero. Martwią mnie progi, nie wiem co znajdę pod nakładkami, czy jeszcze są tam progi progi :D z tego co było widać pod autem, podłoga nie jest ruszona, ale to tylko było szybkie sprawdzenie bez podnośnika. Na rantach progów widać nalot. Na błotnikach z tyłu wychodzi powoli ruda.
Jaki możliwy jest koszt ogarnięcia tylnych nadkoli ewentualnie naprawy progów? Generalnie myślę, że za 16k da rade ją kupić, są do niej nowe koła zimowe, do letnich trzeba by dokupić dwie sztuki i jest ok. Jedynym mankamentem jest problem z lewym xenonem, raz działa a raz nie, podobno jest to wina przetwórnicy. Sprzedający zezwala na sprawdzenie auta w stacji diagnostycznej, wiec mechanicznie będę dosyć pewny jak z nią stoję. Tylko martwię się o tą blache...
Początkujący
 
Od: 18 lip 2011, 15:20
Posty: 23
Skąd: Sobolew, mazowieckie
Auto: Mazda 626 GE 2.0FS

Postprzez rafałmazda » 12 sie 2014, 22:12

wygląda ciekawie, tylko ten zderzak z tyłu nie pasuje do całości, bo za mało "rasowy" :P nadkola najlepiej wyciąć i wstawić reperaturki, bo przy zabawie ze szpachlą ruda ciągle będzie wychodzić. Koszt takiej zabawy (reperaturki + wycięcie starych nadkoli + wstawienie reperaturek + antykorozja + malowanie) to okolice 1-1.5 tys. Malowanie jednego elementu to mniej więcej 300 zł, więc jeśli okazałoby się, że z progów nic nie ma i trzeba też coś wstawić to myślę że koszt podobny do nadkoli, ale nie sądzę, żeby było tak źle z tymi progami <oczko>
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 19:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez Szisz » 12 sie 2014, 22:25

A to inny powinien być zderzak :P? Oczywiście ta naklejki z maski natychmiast zostanie usunięta.
Wiesz może jeszcze do czego jest ten przycisk który jest zamocowany na błotniku po stronie kierowcy? Widać go jak jest otwarta maska. Gdy ją się zamknie, to ona zapewne zostaje wciśnięty. Prowadzi on do tej żółtej kostki która jest widoczna pod zbiorniczkiem płynu hamulcowego.
Początkujący
 
Od: 18 lip 2011, 15:20
Posty: 23
Skąd: Sobolew, mazowieckie
Auto: Mazda 626 GE 2.0FS

Postprzez Paolo » 12 sie 2014, 22:33

viewtopic.php?f=332&t=161756
w tym temacie masz jak powinien wyglądać zderzak tylny z pakietu AERO
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2012, 14:46
Posty: 1832 (106/48)
Skąd: Kraków
Auto: Grafitowe

Postprzez rafałmazda » 12 sie 2014, 22:37

dokładnie tak (ubiegli mnie <glupek2> ). Tył miała bity i zderzaka nie chciało im się szukać z pakietu tylko zwykły założyli. Nie wiem od czego jest ten przycisk, ale może ktoś w swojej 3 taki ma <co?> mi to wygląda na jakiś czujnik otwarcia maski :D może oświetlenie było po otwarciu czy jak :P
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 19:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

PostTen post został usunięty przez Szisz 12 sie 2014, 22:41.

Postprzez Szisz » 12 sie 2014, 22:43

Czy silikon(może to jakś inna gumowata substancja?) w bagażniku to normalna rzecz? Znajduje się mniej więcej na podłodze bagażnika, biegnie mniej więcej z linią tylnego progu bagażnika i boków podłogi.
Początkujący
 
Od: 18 lip 2011, 15:20
Posty: 23
Skąd: Sobolew, mazowieckie
Auto: Mazda 626 GE 2.0FS

Postprzez rafałmazda » 12 sie 2014, 22:45

możliwe, że robi za uszczelnienie <oczko> Mazdy lubią lekko przeciekać :)
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 19:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez Paolo » 12 sie 2014, 23:07

Szisz napisał(a):Czy silikon(może to jakś inna gumowata substancja?) w bagażniku to normalna rzecz?

W bagażniku powinieneś mieć widoczne zabezpieczenie antykorozyjne kolor kremowy/ biały.
Wygląda to trochę niechlujnie, ale to fabryczne o ile mówimy o tym samym ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2012, 14:46
Posty: 1832 (106/48)
Skąd: Kraków
Auto: Grafitowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy Moto