Strona 4 z 4

Re: Diesel czy benzyna – którą wersję silnikową wybrać?

PostNapisane: 16 gru 2013, 11:18
przez brylek22
Piasek napisał(a):Obecnie jeżdżę dieslem, stary dobry TDI na pompie, bez dwumasy i filtra cząstek stałych, czyli nie wiem w ogóle o czym wy mi tu piszecie: że się coś zepsuło, że jakiś filtr problemy stwarza a to drogie ustrojstwo (wywalenie i wyłączenie też tanie nie jest) i największa poracha diesla Mazdy to problemy z mroźnymi rozruchami. Zupełnie nie wiem o czym piszecie: ja przekręcam kluczyk, grzeję świece i odpalam silnik a za oknem -19*C np... 4 lata temu było -26*C i to była najniższa temperatura w jakiej miałem okazję odpalać ten samochód i wiecie co ?? Odpalił. <faja> Mało tego: odpalił i pojechał i nic nie zamarzło.


TDI na pompie jest archaiczną konstrukcją i nie porównuj jej do CR, Jeżdżę Mazdą w dieslu od 6lat, przez ten okres raz tylko nie odpaliła, jedynie -40st. mrozu mogło ją powstrzymać. Miała ochotę zapalić bo zaczynała z wydechu kopcić ale stanęło paliwo w filtrze, gorąca woda na filtr pomogła. Na parkingu na 30samochodów odpalił tylko jeden, Mercedes. Koło mnie stał Leon w TDI i też dychał.

PostNapisane: 21 gru 2013, 01:18
przez gorylla
Już prawie 5 lat z piątka CR 143 dpf, to już o niej bardzo dużo wiem.
Teraz bym nie kupił tego auta w dieslu. Nie dlatego, że mam z nim specjalne problemy, ale istotnie benzyna jest dużo bardziej bezproblemowa. DPF jest naprawdę mniej lub bardziej problematyczny (chociazby nie wiem jakie Myjki mówiły co innego) i trzeba nabrać wielu nawyków, aby go nie zarżnąć- tu dużo zależy od stylu i tras jazdy. Jak zdechnie- problem, trzeba kastrować. Do tego padające dwumasy- właśnie mi się rozlatuje. Większy ciężar auta mocniej obciąża amory, końcówki, sworznie, które u mnie i w innych znanych mi piątkach w dieslu padają trochę za często. Do tego większe problemy zimą, jakieś żabki, marźnięcie ropy.
Następne auto na pewno będzie benzyną.

Chociaż zgadzam się z kolegami, że mazda pali świetnie, nawet w spore mrozy. Ale paliwo, nawet dobre i ze skyddem potrafiło mi zamarznąć.

Re: Diesel czy benzyna – którą wersję silnikową wybrać?

PostNapisane: 18 sty 2014, 18:50
przez sebaas
No więc i ja dołożę swoje dwa grosze. Użytkuję auto od 2008 roku i przejechałem nim 70 tys. km.(obecnie 103 tyś.) Od tego czasu miałem tylko jedną usterkę, wymianę amortyzatorów z tyłu prawdopodobnie z mojej winy ( droga Września -Gniezno cztery lata temu jak ktoś znał to wie :| ) choć spotkałem się z opiniami na temat słabych amortyzatorów. Co do diesla jestem bardzo zadowolony, ja nawet nie wiem kiedy ten sławetny dpf się wypala, max moment obrotowy daje mi komfort przy wyprzedzaniu bez redukcji biegów. Auto użytkuję 50% miasto, 50% autostrada, zawsze trzymam obroty na poziomie ok. 2000. Moim skromny zdaniem jest to auto godne polecenia, komfortowe, bezpieczne, obszerne w środku bardzo ustawne, jednakże ze względu na kilometry które przejeżdżam (ok. 15000 tyś. rok) zdecydowałem się na zmianę auta na mniejsze i o mniejszej pojemności silnika ( silnika benzynowego niestety :( )

PostNapisane: 24 sty 2014, 23:28
przez brencik
gorylla napisał(a):Większy ciężar auta mocniej obciąża amory, końcówki, sworznie, które u mnie i w innych znanych mi piątkach w dieslu padają trochę za często.

Te 60kg (niecałe 5%) chyba nie robi aż takiej róznicy...
gorylla napisał(a):Ale paliwo, nawet dobre i ze skyddem potrafiło mi zamarznąć.

Nie zamarz
sebaas napisał(a):autostrada, zawsze trzymam obroty na poziomie ok. 2000.
nie tlyko wytrącało parafine. Jak zostawiałes paliwa 1/4 baku to logiczne ze zamarznie.
Jezdzisz auto stradą 90km/h?

Re: Diesel czy benzyna – którą wersję silnikową wybrać?

PostNapisane: 28 sty 2014, 23:38
przez sebaas
Przy prędkości 100 km/h okło 2000 obr./min na 6 biegu. ;P Na autostradzie przy prędkości 120 km/h około 2300 obr./min, tylko z taką prędkością max. mogę jeździć w kraju w którym mieszkam. Ale aby co poniektórzy poczuli się szczęśliwsi to napiszę ze trzymam obroty silnika na poziomie od 1800 do 2400. ;)

PostNapisane: 5 lut 2014, 00:11
przez brencik
sebaas napisał(a):ylko z taką prędkością max. mogę jeździć w kraju w którym mieszkam.

Łomatko, gdzie to? NRD?

PostNapisane: 5 lut 2014, 11:03
przez nemi
brencik napisał(a):NRD?

Takiego kraju nie ma od ponad 20 lat.

Re: Mazda5 – Diesel czy benzyna? Którą wersję silnikową wybrać?

PostNapisane: 5 lut 2014, 17:55
przez Marianek
Takich krajów na zachodzie europy jest mnóstwo, naszpikowane kamerami i odcinkami pomiarowymi które skutecznie hamują tych co jada szybciej. Czy to jest słuszne to już inna kwestia.

PostNapisane: 5 lut 2014, 18:21
przez nemi
Marianek napisał(a):Takich krajów na zachodzie europy jest mnóstwo

Miałem na myśli nazwę ;).
sebaas napisał(a):Na autostradzie przy prędkości 120 km/h około 2300 obr./min, tylko z taką prędkością max. mogę jeździć w kraju w którym mieszkam.

I rzeczywiście takich krajów, gdzie można jechać tylko 120 km/h jest mnóstwo.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Ograniczen ... 82ug_kraju

Także nie rozumiem zdziwienia co niektórych :)

Re: Mazda5 – Diesel czy benzyna? Którą wersję silnikową wybrać?

PostNapisane: 5 lut 2014, 18:27
przez Marianek
Nemi wiem :) Mi chodziło o post Brencika.

PostNapisane: 6 lut 2014, 20:39
przez brencik
nemi napisał(a): rzeczywiście takich krajów, gdzie można jechać tylko 120 km/h jest mnóstwo.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Ograniczen ... 82ug_kraju

Caałe stado, z Albania na czele...