Strona 5 z 7

Re: SUV 4X4; 30-40kzl Rav, Cherokee, Forester, Pajero

PostNapisane: 10 sty 2011, 19:10
przez TALREP
Trochę subiektywne te testy jak dla mnie. Z resztą subiektywne czy nie, nie jest żadną tajemnicą, że stały napęd zawsze będzie "dzielniejszy" w terenie od wszystkich innych (na dzień dzisiejszy) wynalazków, niestety ma on też swoje wady, między innymi zwiększone spalanie...

W swoim poprzednim poście chciałem się przede wszystkim odnieść do porównania audi i volvo, jak z resztą wspomniałem nie jest to moja opinia lecz znajomego, który miał oba auta. Wizualnie np. mi bardziej podoba się audi :) .

Podsumowując – jeśli było by mnie stać na eksploatację, tak samo jak większość wybrał bym forestera lub outbacka i na moją opinia w tym temacie nie miały wpływu obejrzane przed chwilą w/w filmy.

Re: SUV 4X4; 30-40kzl Rav, Cherokee, Forester, Pajero

PostNapisane: 10 sty 2011, 21:58
przez mcbeth
JohnnyB napisał(a):Idź stąd zły człowieku!!!!!!! <płacze>
<jelen> – tak teraz będę przed żoną wyglądał!!!


Pokaż jej damski punkt widzenia na volvo vs subaru:
http://www.youtube.com/watch?v=Jfqw9Fktp-U

Nawet dla tej laski volvo jest jak masywna kłoda drewna bez czucia połączenia kierownicy z kołami ;P

Re: SUV 4X4; 30-40kzl Rav, Cherokee, Forester, Pajero

PostNapisane: 10 sty 2011, 22:25
przez JohnnyB
mcbeth napisał(a):Nawet dla tej laski volvo jest jak masywna kłoda drewna bez czucia połączenia kierownicy z kołami ;P


Ale to ja chce Volvo a moja małżonka chce Subaru :P (to ona wybrała Mazdę :–))

Zgadzam się z kolegą TALREP, że było to subiektywne porównanie, na moje potrzeby to i Volvo XC70 jest przerostem możliwości, a jak słusznie zauważył użytkowanie Volvo (z moich doświadczeń z japońską motoryzacją wynika to samo) nie może być droższe niż Subaru. To jedyne co mnie tak naprawdę powstrzymuje przed wyborem kolejnego Japończyka.
Zobaczymy co będzie. Jeśli ruszę budowę domu będę wiedział co i jak.

http://www.youtube.com/watch?v=x-34ZtXy ... ure=fvwrel

Dokładnie ten model, dokładnie ten kolor tylko nie ten silnik :–)
Ten link i pierwsze minuty opisują moje użytkowanie tego auta, nie bedzie nic trudniejszego niż to co było na poczatku, mozę tylko to że zimą bedzie wszedzie śnieg. Tutaj w miarę OK.

http://www.youtube.com/watch?v=V2yuGz82ugY

Tutaj troszkę gorzej sobie dało radę (chodź przejechało , ciekawe jak by sobie dało radę Audi), widać jak napęd jest przenoszony i z czym sobie auto nie daje rady, ale to już naprawdę nie jest teren w którym mógłbym użytkować swoje auto.

a tu widać że wystarczy dobry start i troche zapasu rozbiegu i podjedzie :-P
http://www.youtube.com/watch?v=VmJNZA1w ... re=related

Re: SUV 4X4; 30-40kzl Rav, Cherokee, Forester, Pajero

PostNapisane: 11 sty 2011, 09:38
przez mcbeth
JohnnyB napisał(a):a tu widać że wystarczy dobry start i troche zapasu rozbiegu i podjedzie :-P

Czyli potrzebuje dokładnie tego, czego nie masz, kiedy trzeba wyminąć kolumnę 'osiek' kręcących kółkami w miejscu na dwukierunkowej pod górkę. Przecież wymijasz parę samochodów i musisz zjechać w jakąś lukę i zatrzymać się, bo jadą z naprzeciwka. :] . A potem jedziesz dalej, do kolejnej luki ....

JohnnyB napisał(a):nie może być droższe niż Subaru.

Subaru nie wybierają ci, dla których priorytetem są niskie koszty (Volvo chyba też). W zależności od wersji silnikowej 10-15l/100 w cyklu mieszanym to norma. I nie mówię tu o STi :) . Można jechać oszczędniej, ale dźwięk boxera na 6tys. rpm. jest niesamowity i uzależniający <diabełek> .
Volvo to po prostu inny 'target'. Tu stawia się na komfort – taki wygodny dupowóz. Nie oczekuje się tu jakiejś przyjemności z jazdy, sportowego ducha. No cóż, takie podejście przychodzi z wiekiem ...

Zresztą widziałem gdzieś amerykańskie porównanie nowego V70 z Outback'iem, gdzie recenzent (na oko 50-60 latek) w ogóle nie patrzył na właściwości jezdne a tylko na hałas , wygodę foteli, sterowania klimą czy jakość wstawek drewnopodobnych. I w końcu lepiej ocenił Volvo. <glupek2> ;) .

Choć znam 60paro latka, który niedawno przesiadł się z Safrane na Forka i jest wniebowzięty. Aż strach pochwalić przy nim coś innego niż Subiego <rotfl> . Liczy się, na ile się czujesz a nie ile pokazuje kalendarz.

Volvo – prestiżowo, bezpiecznie, komfortowo
Subaru – bezpiecznie, szybko, w każdych warunkach

Re: SUV 4X4; 30-40kzl Rav, Cherokee, Forester, Pajero

PostNapisane: 11 sty 2011, 10:06
przez JohnnyB
mcbeth napisał(a):Subaru nie wybierają ci, dla których priorytetem są niskie koszty (Volvo chyba też). W zależności od wersji silnikowej 10-15l/100 w cyklu mieszanym to norma. I nie mówię tu o STi :) .

Volvo – prestiżowo, bezpiecznie, komfortowo
Subaru – bezpiecznie, szybko, w każdych warunkach


<spoko>
Spalanie to akurat najmniejszy z kosztów, skoro biorę pod uwagę silniki 2,4 – 2,5 pod uwagę liczę się z takim spalaniem. (moja aktualne HC 2.0 też rzadko zamyka się w 10 i jakoś dałem radę je wykarmić, teraz jest już na LPG ale robię nim 100km dziennie ). Koszty utrzymania to także części zarówno te eksploatacyjne jak i wszystkie inne, dostępność serwisów itp. Tutaj chyba z Volvo jest nieco łatwiej.

A co do szybko i Volvo, znajomy ma s60 R (już drugą, w pierwszej silnik wyskoczył mu na chodnik :–) )i nie powiem aby to autko było wolne :-P

To są dwa inne auta, i poniekąd reprezentują dwa inne podejścia do motoryzacji. Jeden i drugi mi się podoba ale tylko jeden z nich będzie moim autem w przyszłości. Który ? Jeszcze nie wiem, jeśli się nie przejadę jednym i drugim nie podejmę decyzji. <spoko>

Re: SUV 4X4; 30-40kzl Rav, Cherokee, Forester, Pajero

PostNapisane: 11 sty 2011, 10:12
przez mcbeth
JohnnyB napisał(a):A co do szybko i Volvo, znajomy ma s60 R (już drugą, w pierwszej silnik wyskoczył mu na chodnik :–) )i nie powiem aby to autko było wolne :-P


Q: Jaki czas masz na 'ćwiartkę' ?
A: To zależy ile jest na niej zakrętów ! <diabełek>

'Szybko' nie rozumiem jako 'jest w stanie się rozpędzić do dużej prędkości', ale 'pozwala na bezpieczną jazdę z większymi prędkościami, niż inni'.

Re: SUV 4X4; 30-40kzl Rav, Cherokee, Forester, Pajero

PostNapisane: 11 sty 2011, 10:18
przez brii
JohnnyB napisał(a):Koszty utrzymania to także części zarówno te eksploatacyjne jak i wszystkie inne, dostępność serwisów itp. Tutaj chyba z Volvo jest nieco łatwiej.

Mit.

Re: SUV 4X4; 30-40kzl Rav, Cherokee, Forester, Pajero

PostNapisane: 11 sty 2011, 10:32
przez JohnnyB
mcbeth napisał(a):
'Szybko' nie rozumiem jako 'jest w stanie się rozpędzić do dużej prędkości', ale 'pozwala na bezpieczną jazdę z większymi prędkościami, niż inni'.


Nie twierdze ze to jest od razu bolid, ale na jego potrzeby i moje zapewne w zupełności wystarczy i spełni, przynajmniej dla mnie, twoja definicję szybkości

A co do gifu w twoim podpisie!!
Moja Mazda też tak robiła ze wskazówkami jak twoje Subaru, pomogła wymiana akumulatora hahaha Polecam <lol>

brii napisał(a):
JohnnyB napisał(a):Koszty utrzymania to także części zarówno te eksploatacyjne jak i wszystkie inne, dostępność serwisów itp. Tutaj chyba z Volvo jest nieco łatwiej.

Mit.


Bardzo możliwe, utrzymanie Mazdy też miało nie być tak drogie.
Przyznaje się ze nie wiem jak to się ma do Volvo, muszę zrobić jakiś kosztorys porównawczy, np. wymiana zawieszenia w jednym i drugim aucie, koszta części eksploatacyjnych, ale wydaje mi się że będzie taniej.

Re: SUV 4X4; 30-40kzl Rav, Cherokee, Forester, Pajero

PostNapisane: 11 sty 2011, 10:52
przez brii
W dużej mierze ceny części Subaru (zawieszenie i eksploatacyjne) są podobne do Oplowskich. Do tego trwałość jest co najmniej zadowalająca :) Jeśli idzie o serwis to o ile mechanik nie wystraszy się znaczka Subaru i AWD to nie ma w tych samochodach żadnej czarnej magii.

Re: SUV 4X4; 30-40kzl Rav, Cherokee, Forester, Pajero

PostNapisane: 11 sty 2011, 11:18
przez mcbeth
JohnnyB napisał(a):Nie twierdze ze to jest od razu bolid, ale na jego potrzeby i moje zapewne w zupełności wystarczy i spełni, przynajmniej dla mnie, twoja definicję szybkości

Ok. Ja nie za bardzo lubię przy byle śniegu jechać prawym pasem 30km/h, skoro można jechać bezpiecznie 2x szybciej. Ale kwestia preferencji. Już wiem, dlaczego chcesz Volvo <lol> .

JohnnyB napisał(a):A co do gifu w twoim podpisie!!

W Subim mogę to wyłączyć. Jak rozładowałem Madzie (stała za domem przez miesiąc, bo nikt nie chciał nią jeździć w te śniegi :D ) to też majtała wskazówkami, ale inaczej :] .

Re: SUV 4X4; 30-40kzl Rav, Cherokee, Forester, Pajero

PostNapisane: 11 sty 2011, 13:06
przez brii
mcbeth napisał(a):Ja nie za bardzo lubię przy byle śniegu jechać prawym pasem 30km/h, skoro można jechać bezpiecznie 2x szybciej.

Z jazdą się zgodzę – trakcja przy przyśpieszaniu i prowadzenie na to pozwalają, problem tylko w tym, że Legacy jak i każde Subaru hamuje tak samo jak inne samochody... Raz się naciąłem i od tamtej pory jeżdżę z prędkościami podobnymi do innych uczestników ruchu (pomijając matołów od których często jadę wolniej) a ponadprzeciętne właściwości AWD wykorzystuję wtedy kiedy FWD/RWD nie dają rady jechać.

Re: SUV 4X4; 30-40kzl Rav, Cherokee, Forester, Pajero

PostNapisane: 11 sty 2011, 13:54
przez mcbeth
brii napisał(a):każde Subaru hamuje tak samo jak inne samochody

To prawda (niestety) i staram się o tym pamiętać. Trakcja bywa zwodnicza, bo możesz sobie nie zdawać sprawy z tego jak jest ślisko. W tym roku już 2 razy ratowałem się łapiąc prawą stroną zaspę <zawstydzony> .
Ale jak to mówią : ' jeśli wszystko jest pod kontrolą, to znaczy, że jedziesz za wolno ' <glupek2>

Re: SUV 4X4; 30-40kzl Rav, Cherokee, Forester, Pajero

PostNapisane: 11 sty 2011, 14:37
przez brii
mcbeth napisał(a):Trakcja bywa zwodnicza, bo możesz sobie nie zdawać sprawy z tego jak jest ślisko.

Tak właśnie miałem ;)

Re: SUV 4X4; 30-40kzl Rav, Cherokee, Forester, Pajero

PostNapisane: 12 sty 2011, 13:29
przez Barthez
mcbeth napisał(a):Trakcja bywa zwodnicza, bo możesz sobie nie zdawać sprawy z tego jak jest ślisko

swiete slowa... zrozumie to ten, kto doswiadczyl...

JohnnyB – mysle ze jesli chodzi o Twoje potrzeby "offroad'owe" to kazdy czterolap typu suv poradzi sobie podobnie wlacznie z panda ;) Pojezdzij subarem i volviakiem i bedziesz wiedzial co Ci bardziej pasuje (i dlaczego Legacy <diabełek> )

a tu takie male porownanie dwoch suvow: nowszej generacji i troche starszej... polecam wytrzymac do konca :D warto <lol>

Re: SUV 4X4; 30-40kzl Rav, Cherokee, Forester, Pajero

PostNapisane: 12 sty 2011, 13:39
przez brii
Barthez napisał(a):kazdy czterolap typu suv poradzi sobie podobnie wlacznie z panda

Panie – nie porównuj Pandy z SUVami ;) – ostro się zdziwiłem jak zobaczyłem co ten samochodzik potrafi – jak nie dbasz o lakier to potrafi być w terenie nie mniej dzielny niż profi terenówka (ogromny atut małej masy i wąskich opon).

Re: SUV 4X4; 30-40kzl Rav, Cherokee, Forester, Pajero

PostNapisane: 18 sty 2011, 21:57
przez wąż
bartosz51 napisał(a):. Trochę czytam, ale jeszcze nie jestem w stanie podjąć decyzji co do wersji silnikowej.
Pozdro



2.0 t nie jest awaryjna, a pali tyle samo co 2.0 i 2.5 :)

PostNapisane: 14 wrz 2012, 07:39
przez Barthez
po dłuższej przerwie wracam do tematu...
generalnie jestem zdecydowany na forka 03-05 2,0 NA, ale...
ze względu na spore problemy ze znalezieniem przyzwoitego egzemplarza zacząłem się rozglądać za jakąś alternatywą...

Wczoraj oglądałem x-traila i powiem, że mi się spodobał ;)
Stąd moje pytanie: jest tu jakiś posiadacz takowej nyski? co by mi mógł doradzić

za tą samą kasę można dostać nyskę 2 lata młodszą z lepszym wyposażeniem.

ma ktoś doświadczanie z 2.2dci? jak to się sprawuje?

PostNapisane: 14 wrz 2012, 08:50
przez mcbeth
Barthez napisał(a):generalnie jestem zdecydowany na forka 03-05 2,0 NA, ale...
ze względu na spore problemy ze znalezieniem przyzwoitego egzemplarza


Pomonitoruj forum.subaru.pl.

PostNapisane: 14 wrz 2012, 08:56
przez Barthez
cały czas to robię ;)
szukam forka z lat 03-05 (przedliftowy) z silnikiem 2.0 NA z MT z klimą automatyczną (mile widziany tempomat) – kolor niezielony.

PostNapisane: 14 wrz 2012, 10:14
przez mcbeth
A taki polift ? Nie napisałeś ile masz na to kasy.
http://www.subaru.pl/komis/detale.php?SID=1594&DID=-1