Niskie spalanie i Mazda

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Radex » 7 lip 2010, 09:31

glowasiek napisał(a):ja jak narazie nie mam zbyt duzego rozeznania w spalaniu bo dzisiaj mija zaledwie tydzien jak posiadam mazde, toledo na trasie do poslki przy sredniej predkosci 130km/h czasami 160 – wiem ze niektorzy powiedza ze zamulalem na niemieckich autostradach itd spalilal srednio 5 l / 100 pod koniec sierpnia jade mazda do Polski to zobaczymy jaki bedzie wynik i sie z wami nim podziele :)
czemu, duzo niemcow tak jezdzi 130km/h i tempomat. ale u nich jest inna kultura jazdy i jada sobie spokojnie bo maja czas.
kazdy jedzie jak mu pasuje zreszta byle by nie przeszkadzac innym (czyt: zjezdzamy na skrajny prawy pas)
przy czym podczas dlugiej podrozy utrzymujac taka predkosc na tempomacie mozna zaoszczedzic jakies 100zł w przypadku np podrozy 1200km
ale z drugiej strony jechanie 130km/h na tempomacie jest bardzo monotonne i nurzące. ja tylko jak sobie robie odpoczynki to wrzucam tempomat na pol godzinki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez krzych » 7 lip 2010, 20:04

glowasiek napisał(a):ja jak narazie nie mam zbyt duzego rozeznania w spalaniu bo dzisiaj mija zaledwie tydzien jak posiadam mazde, toledo na trasie do poslki przy sredniej predkosci 130km/h czasami 160 – wiem ze niektorzy powiedza ze zamulalem na niemieckich autostradach itd spalilal srednio 5 l / 100 pod koniec sierpnia jade mazda do Polski to zobaczymy jaki bedzie wynik i sie z wami nim podziele :)

Chetnie poczytamy szczegolnie, ze jeszcze nie zdazyles moze upodobac sobie marki. Nie wiem czy Twoja jest poliftowa czy nie, ale w moim polifcie 5L/100km powyzej 80km/h to marzenie conajwyzej, a i te 5L to tak z bolem mozna osiagnac. W przedlifcie pewnie o litr mniej przy 80, wiec jest nikla szansa ze bedzie w okolicach 6L przy predkosciach ktore podales. I faktycznie Radex ma racje – na oko jakies 60% lub wiecej Niemcow jezdzi w taki wlasnie sposob.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez brii » 7 lip 2010, 22:02

ale z drugiej strony jechanie 130km/h na tempomacie jest bardzo monotonne i nurzące.

Eeeetam – wystarczy mieć spoko pasażerów albo dobrą muzykę w samochodzie i można się toczyć, jak droga jest równa albo samochód nie jest taczką ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Globy » 8 lip 2010, 11:32

I ja im więcej jeżdżę, tym bardziej widzę, że gnanie na złamanie karku to raptem parę minut do przodu, a paliwa i nerwów od groma. Lubię to, ale coraz częściej nastawiam sobie jakiś jazz albo klasykę i toczę się nieco ponad przepisową prędkość... Okazuje się, że i tak na miejscu spotykam się z kierowcami, którzy mnie wyprzedzali sporo wcześniej <lol>
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez brii » 8 lip 2010, 14:03

Łał – coraz więcej ludzi to dostrzega :) <spoko>
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez krzych » 8 lip 2010, 19:05

Dokladnie tak jest pod warukiem ze trasa jest krotka, dlatego tym bardziej milo jest miec przy tym spalanie jak sie patrzy.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Renesis » 8 lip 2010, 19:26

tylko najgorsze jest to, że czasem nie można sie powstrzymać... <glupek2>

Słuchajcie, typowa sytuacja ze mna w roli głównej:
Wracam do domu wieczorem, droga pusta, włączam muzyke i jadę z otwartym oknem 60 km/h. Dojeżdżam do łuku. Mijam go i znajduje się znów na prostej drodze. Zauważam jakiś kilometr przede mną czerwone światła jakiegoś samochodu. W ciągu 1 sekundy lewa ręka zamyka szybę, prawa leci na kierownicę a noga wkręca obroty na 5-6 tys...

Ale powoli systematycznie mądrzeje :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2009, 23:35
Posty: 132 (0/1)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Kiedyś 323F
Teraz E91

Postprzez krzych » 10 lip 2010, 01:42

Cruel.Art napisał(a):Ale powoli systematycznie mądrzeje :P

Powoli i systematycznie sie starzejesz ;P

Co by nie bylo calkiem OT – dzis DPF pokazal na co go stac lacznie z klima – przyspieszanie na jedynce chwilowe spalanie 60L/100km ;P. Dopiero na trojce jako tako wrocilo do okolic 11L – standard przy wypalaniu. Klima jest zagadkowym wynalazkiem paliwozernym, bo przy niewielkich predkosciach spalanie procentowo rozni sie sporo, a przy duzych juz malo. Oglnie rzecz biorac, ja juz dawno spisalem Mazde na straty jesli chodzi o bicie rekordow ekonomicznej jazdy, stad tez ciekawosc jak to inni widza :).
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Lukano » 10 lip 2010, 06:51

krzych napisał(a):ja juz dawno spisalem Mazde na straty jesli chodzi o bicie rekordow ekonomicznej jazdy, stad tez ciekawosc jak to inni widza :).

Ja też, tylko moja jest benzynowa.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez Renesis » 10 lip 2010, 10:00

E tam, odrazu na straty :) Moja stara 1.5 z '94 spalała w cyklu mieszanym 6,5l/100km :) Ale oczywiście jazda na max 3 tys. obrotów.

Nie wiem jak te nowae auta, nie jeździłem, a zaden znajomy nie posiada. Ale dla porównania, brat kupił Honde Accord. Auto nowe z salonu. ma około 220 km, nie pamietam ile dokładnie i średnio mu spaliła 13l/100.

Mogę tylko potwierdzić, że nie słyszałem jeszcze w żadnym artykule dotyczącym niskiego spalania nazwy: Mazda. I pewnie długo nie usłyszę. Może coś zmieni silnik Sky... <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2009, 23:35
Posty: 132 (0/1)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Kiedyś 323F
Teraz E91

Postprzez Renesis » 10 lip 2010, 10:16

krzych napisał(a):Powoli i systematycznie sie starzejesz ;P


Nie chodzi o to, po prostu u mnie drogi są niestety w katastrfalnym stanie. Wypadki zdażają sie dosyć często. Więc niestety wymusza to pewien styl jazdy :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2009, 23:35
Posty: 132 (0/1)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Kiedyś 323F
Teraz E91

Postprzez glowasiek » 14 wrz 2010, 16:31

Tak jak obiecywalem:

trasa 1600 km, 2 osoby plus zaladowany bagaznik, predkosci w zaleznosci od ograniczen od 60-160 [przy wyprzedznaiu wiecej ale srednio 160] spalanie wyszlo mi 6,3 litra ON takze uwazam ten wynik za bardzo dobry.

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2010, 22:36
Posty: 1675 (3/6)
Skąd: z daleka
Auto: Mazda 6 GH sport

Postprzez mbydlinski » 14 wrz 2010, 20:24

O Jezu a ile oni lat jechali przez te 330km??
Nuda dla starych dziadów. Oczywiście fajnie jakby auto jeździło za "DZIĘKUJĘ BARDZO" i wlewać by nie trzeba było, ale póki co jest jak jest.
Auto ma być ciche, wygodne i szybkie (bo nie ma nic cenniejszego niż czas. Raz się rodzisz i raz umierasz, nawet nie wiesz ile masz na to czasu, więc zawracanie sobie głowy ekodrajwingiem to strata czegoś najcenniejszego co posiadamy!!).Jak dla mnie 10l może spalać :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2010, 22:18
Posty: 173
Skąd: Rybnik
Auto: MONDEO MK3 2.0TDCI 115KM + CHIP

Postprzez Bolek » 15 wrz 2010, 16:25

Zmieniłem miejsce pracy i zamieszkania i pierwszy raz wybrałem się w te wakacje do Polski po trasie Luxemburg – Wrocław. Średnia prędkość przejazdu jak zwykle około 120 km/h i jak zwykle pod zatankowaniu pod korek wskazówka poziomu paliwa schodzi do kreski F na dystansie około 200 km, zaś konsumpcja pierwszej ćwiartki to kolejne 200 km. Bak spokojnie wystarcza na przejazd LUX – Wr – dystans to jakieś 960 km. I w sumie tylko to mnie interesuje, bo cholernie nie lubię tankować w trasie. Istnienia DPF od dwóch lat w ogóle nie zauważam, spalanie (oscylujące wokół 6,2l/100) całkowicie mnie zadowala – szczególnie przy luxembursklich cenach diesla ok. 1€/litr.

Będąc we Wroc wymieniłem opony z fabrycznie montowanych Bridgestone ER30 (przeżyły 72 000 i choć było już czuć, że mają dość przy około 3 mm bieżnika dawały radę do końca). Założyłem Goodyear Vector 4seasons bo nie chce mi się przekładać kół itd. Napisze ktoś, że całoroczne badziewie, ale zaskoczyły mnie ciszą i precyzją prowadzenia – czułem wyraźną różnicę in plus w stosunku do zjechanych Bridgestonów. Jak zwykle napompowałem je do około 2,4 i spalanie do – na starych – i z Wrocławia – na nowych oponach nie uległo zmianie.

Może nie mam zbyt wygórowanych wymagań, ale mnie M6, jej spalanie i cała reszta w zupełności zadowala… a za jakieś półtorej roku być może sprawię sobie Amperę (po tym jak zobaczyłem Insignię zainteresował mnie wcześniej zupełnie ignorowany Opel) i niemal zaponę o spalaniu. Rozdrażnieni obserwatorzy spalania powinni chyba rozważyć taką opcję; choć pewnie nie jest to wyjście, bo nie będzie się na co krzywić. Zawsze jednak można liczyć na sypanie się zestawów Li-Po i dalej będzie jakiś fun z eksploatacji samochodu
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2005, 14:57
Posty: 192 (0/1)
Skąd: Luxembourg
Auto: 6 TRSi MZR-CD 143 5d 2007

Postprzez grabu122 » 21 lut 2011, 18:05

Auto Świat Poradnik opublikował ciekawy test rzeczywistego spalania podczas szybkiej jazdy autostradowej (180km/h) Przetestowano 22 samochody z silnikami o pojemnościach od 1.2 do 4.0l
Mazda 3 wypadła delikatnie mówiąc... zle <zawstydzony> <nie powiem>
benzyna 1.6 – 18,3l -przed ostatnie miejsce :| (dla porównania podstawowy benzyniak 1.4l w Oplu Meriva 13,2l)
diesel 1.6 też się nie popisał :] 12,1l ( 1.6TDI Audi A1-9,4l Meriva 1.7CDTI- 10,4l)
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 20:29
Posty: 540 (0/3)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy Moto

cron