Witajcie, dawno mnie nie było na forum, więc mam nadzieje, że dział ogólny będzie najlepszym dla tego tematu
Szukam odpowiedzi na proste pytanie, czy oprócz strat cieplnych, wyważenia i różnych rozmiarów coś jeszcze różni te silniki?
Chodzi mi przede wszystkim o uzyskiwany moment obrotowy i moc (jeśli porównamy silniki V, R i Boxer o tej samej pojemności i tej samej liczbie cylindrów):
Czy są to duże różnice?
Czy któryś silnik wyraźnie wcześniej uzyska maks nm lub maks km?
Silnik Widlasty vs Rzędowy vs Boxer
Strona 1 z 1
Boxer
– jest płaski – najniżej położony środek ciężkości,
– ma najmniejszą masę wirującą wału – łatwiej się 'wkręca' na obroty
– jest krótki – dobrze się nadaje do montażu wzdłużnego,
– ma bardzo miłe brzmienie .
– jest płaski – najniżej położony środek ciężkości,
– ma najmniejszą masę wirującą wału – łatwiej się 'wkręca' na obroty
– jest krótki – dobrze się nadaje do montażu wzdłużnego,
– ma bardzo miłe brzmienie .
2B || !(2B) ? by mcbeth
- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
Renesis napisał(a):Chodzi mi przede wszystkim o uzyskiwany moment obrotowy i moc (jeśli porównamy silniki V, R i Boxer o tej samej pojemności i tej samej liczbie cylindrów):
Pomijając straty na rozrządzie i tym podobnych specjalnych różnic nie ma. Zwróć uwagę na geometrię silników – boksery najczęściej są silnikami podkwadratowymi i stąd ich parametry.
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
SIlniki Rzędowe są zawsze lepiej wyważone i wg. mnie mają przez to lepszą kulturę pracy.
Wcześniej miałem Mitsubishi 2.5 V6
teraz w bmw mam 2.5 R6 , nie do porównania dźwięk i elastyczność na korzyść rzędówki
Wcześniej miałem Mitsubishi 2.5 V6
teraz w bmw mam 2.5 R6 , nie do porównania dźwięk i elastyczność na korzyść rzędówki
Została sama mazda żony i bmw.
Nissana z avatara już nie mam ale zostawiłem sobie avatara jako pamiątkę starych dobrych czasów.
Nissana z avatara już nie mam ale zostawiłem sobie avatara jako pamiątkę starych dobrych czasów.
- Od: 13 lis 2008, 09:30
- Posty: 237
- Skąd: Kraków
- Auto: bmw 323 e46
jarekrk napisał(a):SIlniki Rzędowe są zawsze lepiej wyważone
G. prawda
R6 jest wyważone doskonale (wynika to z kilku rzeczy) ale nie każda rzędówka jest tak wyważona. B6 jest wyważone identycznie jak R6 więc rzędówka nie zawsze jest lepiej wyważona. Dodajmy do tego, że R6 jest najprostszym układem pozwalającym całkowicie pozbyć się nierówności sił pierwszego i drugiego rzędu ale nie jedynym
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
brii napisał(a):Dodajmy do tego, że R6 jest najprostszym układem pozwalającym całkowicie pozbyć się nierówności sił pierwszego i drugiego rzędu ale nie jedynym
Musiałem się aż dokształcić, czym są siły pierwszego i drugiego rzędu, ale obawiam się, że nadal tego nie rozumiem
Patrzyłem w katalogu na silniki 1.8 BP (R4) i 2.0 KF (V6) – oba z mazdy 323f. Oba silniki uzyskują maksymalną moc na 6000. Pytanie moje brzmi, czy gdyby w 1.8 zlikwidował zmienną geometrię kolektora dolotowego, to czy zwiększyłby się pułap obrotów dla maksymalnej mocy?
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości