Silnik Widlasty vs Rzędowy vs Boxer

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Renesis » 16 mar 2012, 12:34

Witajcie, dawno mnie nie było na forum, więc mam nadzieje, że dział ogólny będzie najlepszym dla tego tematu :)

Szukam odpowiedzi na proste pytanie, czy oprócz strat cieplnych, wyważenia i różnych rozmiarów coś jeszcze różni te silniki?

Chodzi mi przede wszystkim o uzyskiwany moment obrotowy i moc (jeśli porównamy silniki V, R i Boxer o tej samej pojemności i tej samej liczbie cylindrów):
Czy są to duże różnice?
Czy któryś silnik wyraźnie wcześniej uzyska maks nm lub maks km?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2009, 23:35
Posty: 132 (0/1)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Kiedyś 323F
Teraz E91

Postprzez mcbeth » 17 mar 2012, 19:43

Boxer
– jest płaski – najniżej położony środek ciężkości,
– ma najmniejszą masę wirującą wału – łatwiej się 'wkręca' na obroty
– jest krótki – dobrze się nadaje do montażu wzdłużnego,
– ma bardzo miłe brzmienie <serduszka> .
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez brii » 18 mar 2012, 13:27

Renesis napisał(a):Chodzi mi przede wszystkim o uzyskiwany moment obrotowy i moc (jeśli porównamy silniki V, R i Boxer o tej samej pojemności i tej samej liczbie cylindrów):

Pomijając straty na rozrządzie i tym podobnych specjalnych różnic nie ma. Zwróć uwagę na geometrię silników – boksery najczęściej są silnikami podkwadratowymi i stąd ich parametry.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez jarekrk » 19 mar 2012, 19:34

SIlniki Rzędowe są zawsze lepiej wyważone i wg. mnie mają przez to lepszą kulturę pracy.

Wcześniej miałem Mitsubishi 2.5 V6

teraz w bmw mam 2.5 R6 , nie do porównania dźwięk i elastyczność na korzyść rzędówki
Została sama mazda żony i bmw.
Nissana z avatara już nie mam ale zostawiłem sobie avatara jako pamiątkę starych dobrych czasów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 09:30
Posty: 237
Skąd: Kraków
Auto: bmw 323 e46

Postprzez brii » 19 mar 2012, 20:57

jarekrk napisał(a):SIlniki Rzędowe są zawsze lepiej wyważone

G. prawda ;)
R6 jest wyważone doskonale (wynika to z kilku rzeczy) ale nie każda rzędówka jest tak wyważona. B6 jest wyważone identycznie jak R6 więc rzędówka nie zawsze jest lepiej wyważona. Dodajmy do tego, że R6 jest najprostszym układem pozwalającym całkowicie pozbyć się nierówności sił pierwszego i drugiego rzędu ale nie jedynym :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez jarekrk » 20 mar 2012, 09:12

ale ja porównuje do V6 nie do boxera
Została sama mazda żony i bmw.
Nissana z avatara już nie mam ale zostawiłem sobie avatara jako pamiątkę starych dobrych czasów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 09:30
Posty: 237
Skąd: Kraków
Auto: bmw 323 e46

Postprzez Renesis » 22 mar 2012, 22:25

brii napisał(a):Dodajmy do tego, że R6 jest najprostszym układem pozwalającym całkowicie pozbyć się nierówności sił pierwszego i drugiego rzędu ale nie jedynym :)


Musiałem się aż dokształcić, czym są siły pierwszego i drugiego rzędu, ale obawiam się, że nadal tego nie rozumiem <glupek2>

Patrzyłem w katalogu na silniki 1.8 BP (R4) i 2.0 KF (V6) – oba z mazdy 323f. Oba silniki uzyskują maksymalną moc na 6000. Pytanie moje brzmi, czy gdyby w 1.8 zlikwidował zmienną geometrię kolektora dolotowego, to czy zwiększyłby się pułap obrotów dla maksymalnej mocy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2009, 23:35
Posty: 132 (0/1)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Kiedyś 323F
Teraz E91

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

Moderator

Moderatorzy Moto