Odmowa naprawy gwarancyjnej – ograniczenie gwarancji Mazda 3 MPS

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez radzi89 » 15 lis 2012, 21:16

Witam,

Temat już był poruszony w dziale zamkniętym. Jako, że odpowiedź MMP na nasz problem to istna kpina postanowiłem wszystko opisać w dziale otwartym.

Mazdę 3 MPS posiadamy już ponad 2 lata. Odkupiliśmy ją gdy miała 10 miesięcy jako przejęcie leasingu,
Jakiś czas po zakupie z autem zaczęły się problemy. Co jakiś czas regularnie trafiało do serwisu.
Non stop mieliśmy problem z silnym stukaniem podczas zmiany biegów. W międzyczasie niwelowano kolejne usterki i wymieniono:

Zacisk hamulcowy prawy
Zacisk hamulcowy lewy
Reflektor prawy + żarnik xenon
Koło dwumasowe + sprzęgło ( próba wyeliminowania stukania )
Turbinę
Lusterko prawe
Amortyzator tylny prawy
Amortyzator tylny lewy

Obecnie do wymiany zakwalifikowano łożyska amortyzatorów przednich oraz wszelkie gumy stabilizatorów.

Wracając do głównego problemu ( uporczywego stukania ), około roku temu wymieniono koło dwumasowe co miało być powodem stukania. Niestety zaraz po wymianie okazało się, że stukanie wciąż występuje. Sprawę zgłosiliśmy do ASO kolejny raz. Kazano nam pojeździć i potestować jak zachowuje się auto. Potem kolejno kilka razy zgłaszaliśmy problem, zarówno sam problem jak i podczas przeglądów okresowych znów go poruszaliśmy.( MMP kazała nagrać filmik na którym słuchać i czuć ów stuki :| ). Kolejno podmieniano podpory półosi, poduszki, przesuwano silnik na poduszkach itd. Nic nie dało efektów. Jako, że gwarancja dobiega końca postanowiliśmy przycisnąć serwis i zmusić ich do rozstrzygnięcia sprawy raz na zawsze.

ASO otrzymało zgodę od MMP na zdjęcie skrzyni. Podczas demontażu okazało się, że koło dwumasowe wymienoine 7 tys. km temu jest kompletnie rozsypane! Jakim cudem ? Ma ogromny luz i strach dalej je eksploatować. ASO wysłało pismo do MMP z prośbą o akceptację wymiany gwarancyjnej.

Po blisko dwóch tygodniach serwis otrzymał odpowiedź – negatywną lecz z bardzo ciekawym dopiskiem, mianowicie MMP ograniczyła gwarancje na samochód tj. silnik, skrzynię biegów, układ napędowy wraz z półosiami oraz układ hamulcowy z powodu uczestnictwa w zlocie klubu Mazdaspeed w Czaplinku w kwietniu tego roku. MMP twierdzi, że w związku z powyższym auto było użytkowane w motorsporcie i gwarancja zostaje ograniczona. Co ciekawe dowodem na złe eksploatowanie auta mają być zdjęcia Mazdy na zlocie, oraz wyniki z pomiarów 1/4 mili zamieszczone na forum.

Samochodem stanęliśmy na "ćwiartce" z chęci jego przetestowania. Czyli sprawdzenia fabrycznych osiągów samochodu i dla nas na własny użytek wykonany został pomiar przejazdu. Natomiast MMP uważa to za "rajdy i wyścigi samochodowe".

Żądaliśmy od MMP podania konkretnych przyczyn ograniczenia gwarancji oraz dowodów na złe eksploatowania auta. Niestety powtarzają oni swoją mantrę na temat złego użytkowania w warunkach, które cyt. MMP "niewątpliwie przeciążają przedmiotowy pojazd". Rozumiem, że Mazda 3 MPS będąca jedynym sportowym modelem w gamie Mazdy nie może przyśpieszyć od 0 do 160 km/h gdyż to są warunki przeciążające samochód.

Od miesiąca trwa między nami batalia z MMP. Zarówno prawnik jak i rzeczoznawca samochodowy zajmują się tą sprawą. Powiadomione zostało również TVN Turbo.

Pragnę zaznaczyć, że nasz MPS nie jest jedynym w którym występuje awaria koła dwumasowego. Śmiem twierdzić, iż ów część jest wadliwa i nie nadaje się do auta o tej mocy i momencie obrotowym. Po prostu koło tego nie wytrzymuje, a MMP próbuje zrzucić winę na właściciela auta.

Pozdrawiam, Rafał
Ostatnio edytowano 24 sty 2014, 10:45 przez radzi89, łącznie edytowano 2 razy
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez marcin255 » 15 lis 2012, 21:25

No to tak jakby gwarancja obejmowała buty pod warunkiem ,ze w nich nie chodzisz :(
Może sie mylę ale czy MPS nie jest reklamowany jako " sportowy superhatchback " ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez DISItune » 15 lis 2012, 21:57

znaczy co? "sprzedaliśmy Ci super hot hatcha a jak spróbujesz jak jeździ to zabierzemy Ci gwarancję" ?? hahaha
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (22/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez KMBak » 15 lis 2012, 22:03

No to ładny klops. Sprawę trzeba nagłośnić... I to mocno! <czytaj> Wszędzie gdzie się da.

MPS ma być autem sportowym i tak ma jeździć. Dla "Czapek" na niedzielę to są Matizy i Tico (bez urazy).
Wniosek nasuwa się oczywisty – wszyscy Producenci schodzą na psy... :(
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3819 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez brii » 15 lis 2012, 22:12

marcin255 napisał(a):No to tak jakby gwarancja obejmowała buty pod warunkiem ,ze w nich nie chodzisz :(

Dziwię się, że jesteś zaskoczony – przecież z butami tak jest – idź do pewnego znanego sklepu na D i się dowiesz, że jak w butach chodzisz to "gwarancja" Ci nie przysługuje ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez iwon44 » 15 lis 2012, 22:20

radzi89 napisał(a):Pragnę zaznaczyć, że nasz MPS nie jest jedynym w którym występuje awaria koła dwumoasowego. Śmiem twierdzić, iż ów część jest wadliwa i nie nadaje się do auta o tej mocy i momencie obrotowym. Po prostu koło tego nie wytrzymuje,


Pomyłka konstruktorów, wada fabryczna, lub zastosowanie materiałów niższej jakości. Żołądek mi ściska jak pomyśle że Mazda miałaby zejść ze swojej bezawaryjności świadomym kosztem obniżenia jakości produkcyjnej... Naprawdę współczuje Radzi89 i mam nadzieje że niebawem Turbo kamera pomoże Ci w załatwieniu sprawy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 19:21
Posty: 294 (3/4)
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 3 BK Z6 05r Active

Postprzez radzi89 » 15 lis 2012, 23:16

misiekwaw napisał(a):znaczy co? "sprzedaliśmy Ci super hot hatcha a jak spróbujesz jak jeździ to zabierzemy Ci gwarancję" ?? hahaha


No niestety do tego się to ogranicza. Według MazdyMotorPoland każdy przejazd, w którym zmierzony jest czas jednego, a w szczególności większej ilości aut to sport motorowy, wyścigi bądź rajdy. Uczestnictwo w tego typu zabawie ma skutkować utratą gwarancji. Smutne też jest to, że reklamując auto jako sportowe sprzedawca traktuje je jak upośledzone.

Przykre jest to, że ów awaria była zgłaszana kilka miesięcy przed rzeczonym zlotem w Czaplinku.
Jako właściciele już w sumie pięciu Mazd i niejako wielbiciele marki jesteśmy strasznie zawiedzeni ich postawą.

Dodam tylko, że MPS w ciągu dwóch ostatnich lat ponad 2 miesiące spędził w serwisie. Oczywiście nie było żadnego auta zastępczego ani nawet jakiegokolwiek gestu z ich strony.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez DISItune » 15 lis 2012, 23:25

gdyby nie to, że kupiłem MPSa wcześniej, to po tym co czytam o BLu i przede wszystkim MMP NIGDY W ŻYCIU NIE KUPIŁBYM mazdy :|
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (22/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez radzi89 » 15 lis 2012, 23:44

Ciekawostka – ostatnio nawiązał ze mną kontakt inny właściciel MPS`a BL kupionego w tym samym salonie w podobnym okresie. Chciał się wymienić doświadczeniami. Precyzując szukał pocieszenia bo był załamany autem. Jego również przechodziło kolejne wymiany różnych części od tych poważnych jak ( tu kolejna ciekawostka ) koło dwumasowe przy przebiegu około 50 tys. km przez tak niedorzeczne jak stelaże foteli, łożyska kół i inne rzeczy, który powinny wytrzymać przebiegi znacznie większe.

Planowaliśmy zakup kolejnej Mazdy w przyszłym roku. Z przyczyn oczywistych rezygnujemy z tego ruchu bo poczulibyśmy się co najmniej tak jakbyśmy nastawiali drugi policzek.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez polak900 » 15 lis 2012, 23:46

To jest Polska przecież, żenada
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez Tomek79 » 16 lis 2012, 00:37

Qrde Rafał, współczuję :(
Nóż się w kieszeni otwiera. Faktycznie szukaj reklam MPS'a które mówią o sportowym charakterze auta. Może warto zrobić testy dwumasy na jakiejś Politechnice – choć to "trochę kosztowne i czasochłonne. Może MMPOL może podesłać uzasadnienie odmowy wymiany gwarancyjnej poparte nie jakimiś "pomyjami" tylko wyciągiem lub wyszczególnieniem złamanych punktów regulaminu gwarancji etc.
Inna sprawa, że tłumaczenie ograniczenia gwarancji udziałem w zlocie a powstałą wadą nie ma związku przyczynowo-skutkowego, no chyba że to jakiś pie.rzony "efekt motyla" (...?) Co oni tam palą ?? Tzn. że co? Na części, które ograniczyli Ci gwarancję – jechały na "ćwiartkę" ?? A reszta auta... "stała sobie i patrzyła" ??
Może trzeba wysłać informację do Japoni....?? Jak to właściwie jest z tymi Waszymi Hot Hatch'ami? – z kopią odpowiedzi z MMPOL. Toż to kpina i jawne robienie z klienta CZOPA !! Jeśli MMPOL nie załatwi Ci pozytywnie tej reklamacji to niech zapomną, że kupię u nich kolejny samochód – a zbieram już kasiore na piękną szósteczkę...
Inne pytanie – nie mogłeś zajechać do ASO w Niemczech? Wiem, że to takie trochę "granie wariata" ale oni tam całkiem inaczej podchodzą do człowieka.
Powodzenia!!! No i informuj nas na bieżąco.
Ja wybieram sprzęty, a Żona kolorki :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 19:45
Posty: 185 (0/3)
Skąd: Oleśnica/Thurgau
Auto: Mazda 3 2.0 DISI i-stop excl+ HTB – 2010r.
Lada Niva 21214 1.7i – 2012r.

Postprzez radzi89 » 16 lis 2012, 01:00

Niestety błędem było zaufanie dla Mazdy Motor Poland. Teraz już nie mam co szukać pomocy w Niemieckich serwisach gdyż w systemie Mazdy jest nota o ograniczonej gwarancji. Nie mniej jednak też żałuje, że tam nie pojechałem.

Mam nadzieje, że sprawa będzie miała pozytywny finał i jednak uwierzymy w to, że Mazda może być otwarta na klienta, a nie tylko na jego pieniądze.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez Cichyq » 16 lis 2012, 09:36

Mam CX-7 z tym samym silnikiem.
Przeleciałem nim około 44tys km.
Mimo, że mój samochód jest cięższy od M3, co za tym idzie, układ napędowy jest bardziej obciążony, to nie zauważam żadnych opisywanych problemów.
Może czesto "strzelasz ze sprzęgła" przez co koło 2masowe pada ?
Z drugiej strony dziwne jest padanie koła, tym bardziej, że na pierwszych 2ch biegach silnik ma ograniczony moment obrotowy (chyba, że coś dłubałeś :))
Nie kłóć się z głupim, bo zniży Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2007, 21:11
Posty: 176 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda CX-7 Sport DISI Turbo 260KM '10

Postprzez Krzemol » 16 lis 2012, 10:21

http://www.mazda.pl/showroom/mazda3/Maz ... /overview/
"Sportowy super-hatchback", którym nie można rekreacyjnie wystartować na ćwiartkę... Kpina :| Z tym szukaniem w necie dowodów na złe użytkowanie auta to też pojechali... Życzę pozytywnego rozwiązania sprawy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 23:11
Posty: 1563 (258/84)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde 1.75TBi 235KM '11r

Postprzez Gregory » 16 lis 2012, 10:54

Dobrze że to poszło do prawnika, obawiam się że tylko w sądzie MMP się ugnie. Ważne że jeszcze auto jest na gwarancji i żebyś miał rozmowy tel. nagrania, potwierdzenia z serwisu o naprawach.

Tak zapytam, czy nie jest tak, że jeśli w okresie gwarancji wartość napraw/części przekroczy ileś procent, to można domagać się innego egzemplarza auta wolnego od wad ukrytych?
Jak by nie było powodzenia.
W uszach świst, w oczach mgła, a na liczniku 22
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
Forumowicz
 
Od: 29 lut 2012, 12:11
Posty: 356 (0/2)
Skąd: Krzeszów nad Sanem/Rzeszów/Paris
Auto: 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM+LPG
Mondeo MK3 2004 2.0 145KM+LPG
było: 323F 1990r. BG 1.6+LPG 88KM
Scudo 1999r. 1.9TD 92KM
Laguna 1995r. 1.8+LPG 90KM

Postprzez KMBak » 16 lis 2012, 11:39

Teraz wszyscy użytkownicy aut na gwarancji powinni zamknąć i wyczyścić swoje wątki! Bo cenzura... Wstyd Mazda – wstyd! <nie powiem>
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3819 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez radzi89 » 16 lis 2012, 11:54

Auto traktujemy bardzo delikatnie, do zabawy używamy innych aut. Mazda jest dla nas rodzinnym autem głownie do dalszych wycieczek. Widać to po przebiegu – w rok zrobiła 9 tysięcy. Wszystkie nasze auta są szanowane i utrzymywane w możliwie najlepszej kondycji. Co ciekawe ów MPS jest jedynym naszym autem sprawiającym problemy, a użytkujemy w sumie 8 aut – w tym od yountimerów po kilkumiesiączne samochody. Auto jest całkowicie seryjne więc tym bardziej powinno wytrzymać przebiegi znacznie większe niż 50 tys km. Niestety ale BL MPS jest autem awaryjnym i są to słowa nie tylko moje lecz także innych właścicieli tych aut. Potwierdzają to słowa w sumie 6 właścicieli z którymi rozmawiałem, a podejrzewam, że tego typu aut w PL jeździ może z 20 sztuk ? więc procent tych awaryjnych jest nadzwyczaj wysoki jak na markę Mazda.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez Tytan » 16 lis 2012, 14:16

Wygląda to wszystko trochę tak jakby Mazda do modelu MPS z silnikiem o dużej mocy i sportowych aspiracjach wsadziła komponenty o jakości i wytrzymałości dostosowanej raczej do zwykłych jednostek o umiarkowanych mocach niż do auta uchodzącego za sportowe, którym człowiek może chcieć się trochę pobawić również na torze. Zwłaszcza, że jakoś nie widzę, żeby w testach różnych magazynów telewizyjnych czy prasowych ktoś testował MPSa na mieście zamiast na torze :)
Inna sprawa, że ten samochód poprzez swoją sztywność od zawieszenia poprzez inne elementy napewno bardzo nie lubi naszych krzywych i dziurawych polskich dróg. Nie wydaje mi się, żeby ten konkretny model przechodził testy fabryczne w chociaż zbliżonych do polskich warunkach drogowych :)
W każdym razie współczuje bardzo bo nie po to wybiera się zakup Mazdy, żeby być częstym bywalcem serwisów i mieć problemy z wyegzekwowaniem gwarancji.
Powodzenia ufam, że Mazda okaże się jednak szanującą klienta firmą.
Japan – the best producer in the world !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2011, 13:59
Posty: 200 (1/3)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 3 BL HB 1,6 MZ-CD Sand Speed

Postprzez Pyton162 » 16 lis 2012, 15:59

jezeli mazda Polska ma Cie w powazaniu to pisz do Niemiec czy nawet do Japoni . Moj ojciec mial taka przygode z bmw e46 2.0 d , kupil od austryjak jeszcze na gwarancji . Pół roku po kupnie strzelil silnik a mianowicie uszkodziły sie jakies tam płytki w kolektorze dolotowym, wpadły do silnika i było po silnku . Pierw ASO w Zielonej Górze zlało temat i powiedzeli ze silnik do wymiany na wlasny koszt jakies 20 tys zl . Potem poszlo pismo do bmw Polska i ci tez zlali temat. Jako że ojczulek biegle wlada niemieckim bo troche czasu tam spedziel napislal pismo do bmw Niemcy i po 1 miesciacu decyzja o przynaniu kompletnego nowego silnika z warunkiem ze trzeba go zamontowac w aso .
Pyton162
 

Postprzez radzi89 » 16 lis 2012, 17:30

Oczywiście, jeśli decyzje MMP nie będą miał pozytywnego dla nas zakończenia to wszelkie pisma, wraz z tymi od nich zostaną przetłumaczone przez tłumacza i wysłane zarówno do Belgii jak i Japonii.

Dobra wiadomość – TVN Turbo jest zainteresowane sprawą. Niestety teraz mają koniec swojego sezonu nagraniowego lecz jeśli sprawa nie zostanie wyjaśniona do stycznia oni przejmują wszystko ;)
Sami są zażenowani tym co przedstawiła MMP.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Moto