Zakup nowego auta – Mazda3 BM (2014 – obecnie)
Kapi_the_real napisał(a):Gdybym miał wybierać jeszcze raz wziąłbym honde civic. Mam nauczkę na przyszłość.
Przymierzałem się do Civic'a w wersji Tourer...
Civic przewyższał M3 bagażnikiem (ale to kombi) i świetnym rozwiązaniem składania/ rozkładania tylnych foteli...
Reszty nie ma co porównywać
Sent from my iPhone using Tapatalk
Co rozumiesz pod pojęciem "nie ma co porównywać "? Rdzewieje bardziej? Gorsze wyposażenie? Jak dla mnie prawie to samo, tylko Honda w moim wypadku z tym samym (prawie) wyposażeniem była 10 tys. droższa. I nie trzeba czekać 6 miesięcy. No i plus bagażnika. Drugi raz wybrałbym Honde. Zobaczymy co powiem jak dostanę swoja Mazdę, bo już zapomniałem jak w środku wygląda.
- Od: 17 maja 2014, 17:46
- Posty: 42
- Auto: Obecnie: Punto II, Astra II.
Czekam: Mazda 3 2.0 120KM 6MT 2014 SkyEnergy, 5DR HTB, Soul Red
Z tym czekaniem na honde wcale nie jest tak kolorowo. Fakt, że posiadają sporą liczbę sztuk na magazynach. Jednak jeśli komuś zależy na aucie zrobionym pod zamówienie, to czeka się tyle samo. Początkowo oglądałem cr-v, tylko chciałem biały w perle. Było to w marcu, auto do produkcji, do odebrania miało być dopiero we wrześniu. A tak zamówiłem mazde w maju i odebrałem też we wrześniu.
Kwestia oczekiwania ulegnie zmianie po przeniesieniu produkcji do Mexyku, statek szybciej dotrze do Europy
Kwestia oczekiwania ulegnie zmianie po przeniesieniu produkcji do Mexyku, statek szybciej dotrze do Europy
Ok, to ja zapytam jeszcze o to auto:
http://mazdabialystok.otomoto.pl/mazda-3-C32221513.html
Czy ktoś wie czy to auto jest jeszcze dostępne a jeżeli tak to czemu?
Wiem że Gołembiewscy (t.j. Auto Księżyno) pojawiało się kilka razy na tym forum i chyba nawet gdzieś wyczytałem że na forum można spotkać kogoś kto tam pracuje.
Coraz bardziej mnie przekonuje ten kolor a auto jest dokładnie w takiej wersji jak zarezerwowane już przezemnie w innym salonie i do tego ma skórę co mnie nawet pasuje.
Skusiłbym się na zmianę zdania i jej zakup jeżeli jest z nią tylko wszystko w porządku.
Właśnie do nich napisałem ale może ktoś już to auto oglądał lub wie dlaczego po miesiącu nadal stoi na placu?
http://mazdabialystok.otomoto.pl/mazda-3-C32221513.html
Czy ktoś wie czy to auto jest jeszcze dostępne a jeżeli tak to czemu?
Wiem że Gołembiewscy (t.j. Auto Księżyno) pojawiało się kilka razy na tym forum i chyba nawet gdzieś wyczytałem że na forum można spotkać kogoś kto tam pracuje.
Coraz bardziej mnie przekonuje ten kolor a auto jest dokładnie w takiej wersji jak zarezerwowane już przezemnie w innym salonie i do tego ma skórę co mnie nawet pasuje.
Skusiłbym się na zmianę zdania i jej zakup jeżeli jest z nią tylko wszystko w porządku.
Właśnie do nich napisałem ale może ktoś już to auto oglądał lub wie dlaczego po miesiącu nadal stoi na placu?
Niech sie jeszcze ktos wypowie, ale ja widziałem identyczne zdjęcia na otomoto w maju – czerwcu. Wtedy dziwiła mnie cena (można taniej), zapytaj kiedy ten samochód przyjechał, bo przysiegam, że widziałem wcześniej identyczne zdjęcia.
- Od: 17 maja 2014, 17:46
- Posty: 42
- Auto: Obecnie: Punto II, Astra II.
Czekam: Mazda 3 2.0 120KM 6MT 2014 SkyEnergy, 5DR HTB, Soul Red
Ja też już je widziałem jakiś czas temu. Najlepiej jest bezpośrednio zadzwonić do tego dealera, ale myślę, że to jest auto przeznaczone do sprzedaży dopiero na początku 2015r. (aktualnie jest w trakcie używania jako auto demonstracyjne)
Powitać.
Przebrnąłem przez cały ten wątek... udało się.
Jestem w trakcie oczekiwania na nową trójeczkę.
Zamówienie na autko w Zabrzańskim salonie Mazdy złożone 11-07-2014r, zmiana z wersji początkowo zamawianej, tzn SkyGO, na SkyMOTION zrobione 06-08-2014r.
Odbiór w/g zamówienia planowany na 07-11-2014r, więc pewnie jeszcze sobie troszkę poczekam.
Jak zauważyłem, jestem bodajże dopiero trzecim użytkownikiem pojawiającym się w tym wątku, który zdecydował się na najsłabszy silniczek 1,5.
Jeśli chodzi o moją zmianę ze SkyGO na SkyMOTION, to chyba w porę się zorientowałem że popełniam błąd, zamawiając najuboższą wersję. Natomiast jeśli chodzi o silnik, to zaczynam się zastanawiać czy nie popełniłem podobnego błędu decydując się na 1,5 (żeby było śmieszniej, to w motocyklu mam silnik 1900cm3 100KM, a na auto zdecydowałem się z silnikiem 1,5 ).
Przede wszystkim zależało mi na ekonomi, ale oczywiście ważne jest też to, żeby było w trasie czym wyprzedzać. Co prawda już "po ptokach", auto gdzieś tam się pewnie już produkuje. Mam tylko nadzieję że faktycznie będzie mało palił. Bo co prawda producent wskazuje bardzo zbliżone spalanie silnika 100KM ze 120KM, ale myślę że taki wynik można tylko uzyskać wtedy, gdy się jeździ ekonomicznie, przy zmianach biegów, przy prędkościach sugerowanych przez komputer. Dla mnie te sugestie komputera to trochę "duszenie silnika", i przy normalnej jeździe zamierzam go kręcić na około 3000, 3500 rpm, zanim nie wrzucę wyższego biegu.
Tak mnie uczono 15 lat temu jeśli chodzi o przyjazne dla silnika benzynowego obroty, tak jeżdżę, i tego się będę trzymał. A co za tym idzie, pewnie i spalanie w 2L silniku przy takiej jeździe byłoby już nie tak bardzo porównywalne z katalogiem jak w silniku 1,5.
Mam prośbę do użytkowników wersji 1,5, a mianowicie:
jazdę testową miałem na wersji 2L, 120KM. Natomiast jestem ciekaw jakie obroty silnika osiąga wersja 1,5, przy prędkości 140km/h.
Taka moja prośba żeby ktoś to sprawdził i mi podał.
Witam jeszcze raz wszystkich, i gdy doczekam się swojego auta, raczę o tym fakcie niezwłocznie powiadomić.
Pozdrawiam
Przebrnąłem przez cały ten wątek... udało się.
Jestem w trakcie oczekiwania na nową trójeczkę.
Zamówienie na autko w Zabrzańskim salonie Mazdy złożone 11-07-2014r, zmiana z wersji początkowo zamawianej, tzn SkyGO, na SkyMOTION zrobione 06-08-2014r.
Odbiór w/g zamówienia planowany na 07-11-2014r, więc pewnie jeszcze sobie troszkę poczekam.
Jak zauważyłem, jestem bodajże dopiero trzecim użytkownikiem pojawiającym się w tym wątku, który zdecydował się na najsłabszy silniczek 1,5.
Jeśli chodzi o moją zmianę ze SkyGO na SkyMOTION, to chyba w porę się zorientowałem że popełniam błąd, zamawiając najuboższą wersję. Natomiast jeśli chodzi o silnik, to zaczynam się zastanawiać czy nie popełniłem podobnego błędu decydując się na 1,5 (żeby było śmieszniej, to w motocyklu mam silnik 1900cm3 100KM, a na auto zdecydowałem się z silnikiem 1,5 ).
Przede wszystkim zależało mi na ekonomi, ale oczywiście ważne jest też to, żeby było w trasie czym wyprzedzać. Co prawda już "po ptokach", auto gdzieś tam się pewnie już produkuje. Mam tylko nadzieję że faktycznie będzie mało palił. Bo co prawda producent wskazuje bardzo zbliżone spalanie silnika 100KM ze 120KM, ale myślę że taki wynik można tylko uzyskać wtedy, gdy się jeździ ekonomicznie, przy zmianach biegów, przy prędkościach sugerowanych przez komputer. Dla mnie te sugestie komputera to trochę "duszenie silnika", i przy normalnej jeździe zamierzam go kręcić na około 3000, 3500 rpm, zanim nie wrzucę wyższego biegu.
Tak mnie uczono 15 lat temu jeśli chodzi o przyjazne dla silnika benzynowego obroty, tak jeżdżę, i tego się będę trzymał. A co za tym idzie, pewnie i spalanie w 2L silniku przy takiej jeździe byłoby już nie tak bardzo porównywalne z katalogiem jak w silniku 1,5.
Mam prośbę do użytkowników wersji 1,5, a mianowicie:
jazdę testową miałem na wersji 2L, 120KM. Natomiast jestem ciekaw jakie obroty silnika osiąga wersja 1,5, przy prędkości 140km/h.
Taka moja prośba żeby ktoś to sprawdził i mi podał.
Witam jeszcze raz wszystkich, i gdy doczekam się swojego auta, raczę o tym fakcie niezwłocznie powiadomić.
Pozdrawiam
rac napisał(a):Powitać.
Jak zauważyłem, jestem bodajże dopiero trzecim użytkownikiem pojawiającym się w tym wątku, który zdecydował się na najsłabszy silniczek 1,5.
Myślę że silnik 1,5 może być troszkę za słaby do tego auta, ale to według moich potrzeb.
Co do spalania to tak jak napisałeś, że ten silnik będzie mniej palił ale przy naprawdę spokojnej jeździe. Odczujesz napewno różnicę przy wyższych prędkościach, klimie włączonej i obciążeniu auta.
Na forach i blogach podają średnie spalanie silnika 1,5 w granicach 6l/100km a silnika 120KM 6,5/100km.
Mazda należy do aut które zachęcają do wciśnięcia pedału gazu troszkę mocniej
Posiadam Fiat 500 0,9l 85KM Twin Air Turbo (też się prosi o wciśniecie) i średnie spalanie to 7,8l/100km co jest porównalne ze spalaniem Mazdy 3 165KM. Ale gdy włożędo niego 2 dorosłe osoby i dwie nieduże walizki, klimę i szybki wyjazd poza miasto to spalanie się robi 10l/100km !!
wtk111 napisał(a):A ja mam miłą niespodziankę. Moja dzisiaj przyjechała – w czwartek mam ją odebrać
Moja też dziś dotarła odbiór pod koniec przyszłego tygodnia
Witam.
Jakieś dziwne zasady panują w Maździe w relacji klient/dealer. Dzisiaj otrzymałem telefon od dealera, że moje auto przygotowywane jest z Antwerpii do transportu, a planowany termin dostarczenia do nich to .... początek przyszłego tygodnia. Już myślałem po takim telefonie, że auto będzie u nich lada dzień a tu.... . Po co komu informacja, że samochód powinien być u nich za tydzień albo ponad tydzień . Dealer poinformował przy tym, że powodem dłuższego oczekiwania jest dodatkowe zabezpieczenie podwozia auta woskiem na tzw. zimne rynki europejskie, w tym rynek polski.
Jakieś dziwne zasady panują w Maździe w relacji klient/dealer. Dzisiaj otrzymałem telefon od dealera, że moje auto przygotowywane jest z Antwerpii do transportu, a planowany termin dostarczenia do nich to .... początek przyszłego tygodnia. Już myślałem po takim telefonie, że auto będzie u nich lada dzień a tu.... . Po co komu informacja, że samochód powinien być u nich za tydzień albo ponad tydzień . Dealer poinformował przy tym, że powodem dłuższego oczekiwania jest dodatkowe zabezpieczenie podwozia auta woskiem na tzw. zimne rynki europejskie, w tym rynek polski.
Chyba już fama o niskim spalaniu 2.0 120KM się rozeszła po rynku, bo widziałek pierwsze M3 sedan na taxi w kapitolu
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości