Ma być to SUV na podłodze nowej 3 i CX-30 ale inny od CX-30 – ciekawe jak będzie wyglądał. Gdzieś na jakiejś zagranicznej stronie czytałem że bez REXa ma mieć mega słaby zasięg (170-230km) ale to zobaczymy po oficjalnej prezentacji bo jak to z Mazdą, różnie bywa
Napisane: 25 wrz 2019, 17:23
przez Płomień
Obawiam się tylko, żeby tym elektrykiem nie okazała się rebrandowana elektryczna yarisa. W końcu i tak Mazda i Toyota mają wspólną fabrykę w Meksyku i budują kolejną w Alabamie. A od kogo będą pochodziły układy hybrydowe i do napędu elektrycznego to wiadomo chyba od 2014r.
Napisane: 25 wrz 2019, 17:26
przez stachan
Układ napędowy od Toyoty w kontekście trwałości Priusa, to bardziej zaleta, niż wada
Ja najbardziej ciekawy jestem ceny...
Napisane: 26 wrz 2019, 10:05
przez Kritik
stachan napisał(a):Ja najbardziej ciekawy jestem ceny...
bedzie z kosmosu
Napisane: 26 wrz 2019, 12:36
przez Mati_WZL
Płomień napisał(a):Obawiam się tylko, żeby tym elektrykiem nie okazała się rebrandowana elektryczna yarisa. W końcu i tak Mazda i Toyota mają wspólną fabrykę w Meksyku i budują kolejną w Alabamie. A od kogo będą pochodziły układy hybrydowe i do napędu elektrycznego to wiadomo chyba od 2014r.
No to się zdziwisz bo ten elektryk jest czysto Mazdowski
Napisane: 26 wrz 2019, 14:37
przez Płomień
Jeśli cała konstrukcja auta będzie Mazdy, a tylko napęd elektryczny / hybrydowy od Toyoty, to wyjdzie z tego prawdopodobnie najlepsze "zielone" auto jakie dotychczas powstało.
Moje obawy dotyczyły właśnie mechaniki, konstrukcji i nadwozia. Toyota niech będzie sobie najbardziej bezawaryjna i nie-rdzewiejąca, ale jakoś nie potrafią wykrzesać z siebie polotu w designie i prowadzeniu auta.
Napisane: 26 wrz 2019, 15:01
przez Mati_WZL
Płomień napisał(a):Jeśli cała konstrukcja auta będzie Mazdy, a tylko napęd elektryczny / hybrydowy od Toyoty, to wyjdzie z tego prawdopodobnie najlepsze "zielone" auto jakie dotychczas powstało.
Moje obawy dotyczyły właśnie mechaniki, konstrukcji i nadwozia. Toyota niech będzie sobie najbardziej bezawaryjna i nie-rdzewiejąca, ale jakoś nie potrafią wykrzesać z siebie polotu w designie i prowadzeniu auta.
Mazda oświadczyła że w tym aucie Toyota nie grzebała nawet w 1% i dopiero w kolejnych latach wyjdą auta konstruowane wspólnie.
Napisane: 21 paź 2019, 08:46
przez stachan
Już w środę – ciekawe jak będzie wyglądać ten wózek...?
Nie żebym jakoś specjalnie czekał na to EV, ale zastanawia mnie co zepsują Hasło „otulenie otwartością” jakoś średnio mi podchodzi, a pierwsze skojarzenie to Kia Soul...
Re: 23 października premiera pierwszego samochódu elektrycznego marki Mazda
Napisane: 23 paź 2019, 05:07
przez termit093
Sorry, jest paskudna. Myślałem, że elektryk od Mazdy będzie ładny tak jak cała linia ich samochodów. Ale styl wykonania począwszy od CX-30 spada :/
Re: 23 października premiera pierwszego samochódu elektrycznego marki Mazda
Napisane: 23 paź 2019, 06:24
przez piwo
taki citroen kaktus. znajda amatorow. nie moja bajka totalnie. wysoko, wielkie puste wneki w nadkolach. bzidal.
Re: 23 października premiera pierwszego samochódu elektrycznego marki Mazda
Napisane: 23 paź 2019, 06:29
przez termit093
Jak to mówią, nawet multipla ma swoich nabywców.
Re: 23 października premiera pierwszego samochódu elektrycznego marki Mazda
Napisane: 23 paź 2019, 06:45
przez stachan
A mnie podoba się
Ciekawe jaka będzie cena w salonach...?
Napisane: 23 paź 2019, 07:55
przez darrecki
Niestety, niewykorzystany potencjał. Ślepe podążanie za trendami... 1. Zniknął ich obecny element rozpoznawczy – grill 2. A maska nadal długa, przez co środek mały. A mogli zastosować patent z Jaga I-Peace, gdzie maska jest wyraźnie skrócona w porównaniu do benzynowców, a charakter marki pozostał... 3. Ja rozumiem, że w RX-8 takie drzwi były fajne – bo to było coupe. Ale tu jest auto miejskie! 3a. „Otulenie otwartością” – to chyba jedynie po otwarciu wszystkich drzwi... Dodatkowo z tyłu, jak ktoś wystawi głowę po za słupek C(B?) 4. MX-30, no litości. Zostawcie biedne MXy w spokoju. Toż to się powinno nazywać EX-30 jeśli już. 5. Ogólna stylistyka na minus. Nadkola a'la Toyota, masa plastiku u dołu, przód/tył taki sobie + wszystko co wspomniałem wcześniej. Skoro to pierwsze EV Mazdy, to niech chociaż wygląda jak EV, a nie jakiś zlepek średnio udanych pomysłów,
Napisane: 23 paź 2019, 09:49
przez Płomień
W temacie designu to polecieli. Ale nie ma co płakać i narzekać, przecież i tak mało kto to kupi. Nie od wczoraj wiadomo, że elektryki i hybrydy są w ofercie, żeby obniżyć średnią emisję co2 producenta.
Zastanawia mnie też, po co Mazda pakuje tam wankla, jeśli od kilku lat klepie i ulepsza rodzinę super-wydajnych silników z ultra rekordową sprawnością oh i ah? Bo chyba chodzi o to, żeby spalać jak najmniej paliwa. Nie lepiej było wsadzić tam 1.3 Skyactiv z Mazdy2 ?
No, chyba że po przełączeniu na range extendra podświetla się tabliczka "F ck you Greta", to szanuję
Napisane: 23 paź 2019, 10:20
przez piwo
wymiary renesisa sa mega male. dodatkowo taniutki silniczek bo malo elementow ruchomych. wada zawsze bylo uszczelnienie. moze kiedys poradza sobie z tym problemem i wankielek zacznie byc eko bo nie bedzie zarl oleju. skoro zbliza sie rx9 wiec w temacie musiano poczynic krok do przodu. zobaczymy o co chodzi.
Napisane: 23 paź 2019, 13:12
przez kaniutek
no moim skromny zdanie najbrzydszy z obecnej gamy mazdy