Awaryjnosc wg niemieckiego ADAC

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Edi » 27 kwi 2006, 12:41

Witam wszystkich,

ADAC opublikowalo swoje statystyki awaryjnosci za rok 2005.

Mazda 323 oraz Premacy wygrywaja w swoich klasach. Mazda 6 spadla z 1. miejsca w zeszlym roku na 4 pozycje.

Niestety katastrofalnie zle wypadla Mazda 2. Praktycznie najbardziej awaryjne auto w swojej klasie... <killer>

Czy forumowi uzytkownicy "dwojek" maja rowniez problemy? ADAC wytknal Mazdzie problemy ze sterowaniem silnikiem oraz nieszczelna pompe plynu chlodzacego.

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2003, 17:08
Posty: 36
Skąd: Wroclaw
Auto: Mazda 626 GF 2000r.

Postprzez magicadm » 27 kwi 2006, 14:59

Edi napisał(a):Niestety katastrofalnie zle wypadla Mazda 2. Praktycznie najbardziej awaryjne auto w swojej klasie... <killer>


Czyli: poznaj świat niezawodnej Mazdy... <lol> <lol> <lol>

Ktoś tu chyba jedzie na ludzkim sentymencie do marki i tylko odcina kupony od popularności...
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez tomekrvf » 27 kwi 2006, 15:34

Mazda 2 była robiona zdje się w Hiszpanii i właśnie ze względu na jakość już tam nie jest robiona
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez nemi » 27 kwi 2006, 16:01

magicadm napisał(a):Czyli: poznaj świat niezawodnej Mazdy... łoł łoł łoł

Ja ten 'niezawodny' świat znam od podszewki :]
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7476 (100/270)

Postprzez gerz50 » 27 kwi 2006, 17:57

ale 323 to 323 :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2005, 21:00
Posty: 282
Skąd: ŻAGAŃ (lubuskie) /LEGNICA/ WROCŁAW
Auto: Mazda 3 BL 1.6 2013; Mazda 3 BL 2.0 Disi 2012;
była;Mazda3 1.6 Active 2006 & Mazda3 2.0 Sport 2009
323F BJ 2.0 FS Sportive '01

Postprzez Globy » 27 kwi 2006, 20:29

Ach, Ford <co jest> Edi, mozna prosic o jakiegos linka?
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez magicadm » 27 kwi 2006, 21:11

gerz50 napisał(a):ale 323 to 323 :P


Pewnego dnia na stoisku CarAudio zapytałem o dobre głośniczki do mejego BJ na przód.
Pan zapytał mnie, czy chodzi o tego japońskiego FORDa? Gdy zaprotestowałem usłyszałem text, że glośniki 5x7 cali to wymysł FORDa itp, itd.
W sumie wstyd, bo od tej pory kilka osób (świadkowie rozmowy) pyta się mnie – jak mi Fordzik się sprawuje :(

Coś te kooperacje nikomu dobrze nie służą. Z mieszanki Volvo, Renault i Mitsubishi wyszły Carisma i Space Star – na nich też ludzie psy wieszają...
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez marcinkosky » 27 kwi 2006, 21:51

magicadm napisał(a):Coś te kooperacje nikomu dobrze nie służą. Z mieszanki Volvo, Renault i Mitsubishi wyszły Carisma i Space Star – na nich też ludzie psy wieszają...


bo na dobrych markach samochodow zawsze wieszaja psy :]
V40 dCi – TATUSIOWOZ :) – było
Mondeo mk IV TDCI KOMBI :) – było
Focus mk2 TDCI sedan :) – było
Auris TS HSD :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2005, 15:14
Posty: 1462
Skąd: Warszawa
Auto: Prius P2

Postprzez Edi » 28 kwi 2006, 08:52

Globy napisał(a):Edi, mozna prosic o jakiegos linka?


tutaj link do artykulu:

http://www.adac.de/mitgliedschaft_leist ... k_2005.asp

Cale tabele dla poszczegolnych klas widzialem w prasie, niestety nie sa dostepne w wersji elektronicznej :( na razie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2003, 17:08
Posty: 36
Skąd: Wroclaw
Auto: Mazda 626 GF 2000r.

Postprzez Marcino » 29 kwi 2006, 11:55

Niestety, ale w dzisiejszych czasach przy masowej produkcji samochodów coraz większy nacisk kładzie się na ilość produkowanych aut zamiast na jakość. Szefostwo takich fabryk wychodzi coraz szęściej z założenia aby samochód o własnych siłach opóścił fabrykę i trafił do klienta a jak się coś zepsuje to od czego jest gwarancja (tylko dlaczego większość awarii występuje tuż po zakończeniu okresu gwarancyjnego?)
Potencjalny klient nie wie czy jego nowy nabytek przeszedł już jakiekolwiek naprawy cięższe lub lżejsze jeszcze przed opuszczeniem fabryki a co gorsza kupując nowy samochód można trafić na powypadkowy co też się czasem zdarza. I jak się potem wytłumaczyć przed ewentualną sprzedażą ża auto nie było bite jak po trzech latach rdzewieje i szpachla odpada?

W statystykach będzie bardzo duży chaos, moim zdaniem żadna marka nie utrzyma się w pierwszej piątce przez okres 2lat
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2005, 10:15
Posty: 494
Skąd: Bytom
Auto: 6 kombi 2.0 diesel 2004r

Postprzez artisan » 5 maja 2006, 22:28

no cóż jestem chyba jedynym klubowym uzytkownikiem "Dwójki" i na razie nic mi sie nie popsuło, ale faktem jest że autkiem, aktualnie głównie jeździ kobieta i Madzia ma przebieg dopiero 30 tyś, ale dobrze wiedzieć co może walnąć :] w najbliższej przyszłości hahaha ,
juz pisałem wczesniej w innym wątku że jakość wykonczenia odbiega od aut rodowicie pochodzących z Japonii i bardziej przypomina Forda (jednak wspólna linia montażowa z Fordem Fiestą i Fusion robi swoje)
z samochodu jestesmy na razie b. zadowoleni i nie zamierzamy sie go pozbywać przez najbliższe lata, zresztą w Białymstoku jeździ dużo dwójek(to pewnie zasługa dobrego marketingu w Auto-Księżyno ;) , dużo oczywiście w stosunku do trójek a nie globalnie, szóstek na oko jest troche więcej) i nie spotkałem się z tym żeby ktos sie tego samochodu pozbywał, o czyms to tez świadczy :P
pozdrówka z Madziolką w tle
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2004, 11:38
Posty: 293
Skąd: Białystok
Auto: Została juz tylko Mazda2 1.4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bobi2006 i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Moto