Mazda 323 BJ

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez LongeRek » 23 sie 2009, 10:40

Dzięki wielkie Panowie a jaki olejem zalewacie swoje silniczki? W moja mazda kropli oleju nie bierze, po 10 tys km olej jest taki jak wlał bym go wczoraj ale nie wiem jak olej lał poprzedni właściciel i nad tym fantem się właśnie zastanawiam.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 maja 2009, 13:51
Posty: 28
Skąd: Tarnów
Auto: 323f BJ

Postprzez tomciokr » 23 sie 2009, 11:20

Jak nie wiesz to bezpieczniej wlać 10W40 klasy SJ, obecnie oznaczenie jako SL. Taki olej jak najbardziej jest dopuszczalny przez mazdę, czyli jakiś Lotos albo Mobil. Jaki nie wlejesz to nie zauważysz jakiegoś pogorszenia pracy silnika, oczywiście przy regularnej wymianie czyli 10,000 km. No chyba że jeździsz wyczynowo i kręcisz do odcięcia to warto dowiedzieć się co za olej tam jest i ewentualnie zalać 5W40.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 16:33
Posty: 361
Skąd: Kraków
Auto: Honda CR-V
Hyundai Getz 1.1
Była Mazda 323F BJ FS 2.0

Postprzez LongeRek » 24 sie 2009, 21:39

A czy znaczenie ma że samochód jeździ na gazie?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 maja 2009, 13:51
Posty: 28
Skąd: Tarnów
Auto: 323f BJ

Postprzez tomciokr » 24 sie 2009, 22:31

Ja bym się nie sugerował tym że samochód zasilany jest LPG. Niby robią oleje gdzie są dopiski że specjalnie pod LPG, albo np. świece do LPG. Stosuj normalnie to co ma być pod benzynę i będzie dobrze. Mam oprócz Mazdy dodatkowo Citroena ZX 1,4 LPG gdzie stosuje się wsio pod benzynkę i ładnie jeździ i firmowy Hyundai Getz 1.1 gdzie jest gaz na wtrysku BRC i zalewany jest olejem syntetycznym jak najbardziej do benzyny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 16:33
Posty: 361
Skąd: Kraków
Auto: Honda CR-V
Hyundai Getz 1.1
Była Mazda 323F BJ FS 2.0

Postprzez LongeRek » 25 sie 2009, 16:41

hmmm więc któryś z tych trzeba wlać:) Tylko który:)?

http://allegro.pl/search.php?string=10W ... nge_view=1
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 maja 2009, 13:51
Posty: 28
Skąd: Tarnów
Auto: 323f BJ

Postprzez Borys » 25 sie 2009, 17:21

Shell/elf/castrol wszystko jedno ;) jak chcesz coś bardziej egzotycznego to valvoline max life zbiera bardzo dobre opinie. W tej gęstości ci nie pomogę bo nie zalewam ;)
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez woytekm » 25 sie 2009, 20:34

Witam wszystkich
Czy ktoś może potwierdzić informację że w 323F BJ 2002, silnik 1.6 benzyna, pasek rozrządu wymienia się co 150 tys ? Tak mi powiedziano w ASO mazdy – oni pewnie wiedzą najlepiej, ale taki przebieg (150tys) wydaje mi się duzy – czy to możliwe ?
WM
woytekm
 

Postprzez tomciokr » 25 sie 2009, 20:52

Według instrukcji przy motorze benzynowym 1.6 i 2.0 kontrola rozrządu przy 90 000 km, a wymiana przy 150 000 km. Przy motorze 1.3 benzyna oraz 2.0 diesel wymiana przy 90 000 km. Jeżeli masz rozrząd od początku nie tykany czyli od 2002r to raczej bym już go wymienił. Czas potrafi robić też swoje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 16:33
Posty: 361
Skąd: Kraków
Auto: Honda CR-V
Hyundai Getz 1.1
Była Mazda 323F BJ FS 2.0

Postprzez woytekm » 25 sie 2009, 21:03

Auto właśnie idzie do ASO na przegląd po 90 tys – jeżeli jest tak jak mówisz, to na razie pewnie wystarczy taka kontrola. Dzięki.
woytekm
 

Postprzez osa129 » 30 sie 2009, 22:50

Wtam.
Również mam problem ze świecącymi kontrolkami abs,tcs oraz chamulca ręcznego(albo się wszystkie świecą albo wszystkie gasną). Byłem u mechaników ale rozkładają ręce niby oglądali niby czyścili a efektu nie ma Jezeli ktoś miał podobny roblem to proszę o pomoc
osa129
 

Postprzez knyklu » 30 sie 2009, 23:49

osa129 napisał(a):Wtam.
Również mam problem ze świecącymi kontrolkami abs,tcs oraz chamulca ręcznego(albo się wszystkie świecą albo wszystkie gasną). Byłem u mechaników ale rozkładają ręce niby oglądali niby czyścili a efektu nie ma Jezeli ktoś miał podobny roblem to proszę o pomoc

Ja też to miałem, ale u mnie problem (chyba) wynikał z zapieczonego łożyska, które sie niemiłosiernie grzało i prawdopodobnie w jakiś sposób zakłócało prace czujnika. W każdym bądź razie po wymianie łożyska problemu już nie mam.
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2007, 14:23
Posty: 288
Skąd: Konopnica
Auto: BJ ZL

Postprzez paff » 31 sie 2009, 05:20

Z kontrolkami ABS zmagałem się parę dni/tygodni temu. Skończyło się na tym, że wymieniałem czujnik ABS. W ASO nówka kosztowała mnie 307 zł, w internecie używane znajdowałem za 200 zł. Do tego za naprawę wzięli 195 zł. Zależało mi jednak, żeby to zrobić u nich, bo jeszcze paru rzeczy się przy okazji dowiedziałem o samochodzie, a mam go od miesiąca.

Czujnik można pewnie wymienić samodzielnie, trzeba tylko wiedzieć który (znajdź diagnostę z komputerem). Jedyny problem to możliwość zerwania śruby mocującej – tak było u mnie jak sam się za to zabierałem. W ASO w związku z tym najpierw mnie straszyli że mam samochód zostawić i sobie jechać, bo to będzie dłuuuuuugo trwało, a jak nalegałem że zostanę i popatrzę to zrobili w 30 minut :)

I co ciekawe – w ASO chcieli mnie skasować 200 zł za wizytę, na której mi powiedzieli że czujnik jest do wymiany, ale go nie mieli – po prostu tyle biorą za podpięcie do kompa. Pogoniłem ich z tym pomysłem, mówiąc że wcześniej za 200 mieli wymienić, a teraz chcą 200 zł a mówią że części nie mają i za tydzień mam przyjechać na wymianę...

Ostatecznie się udało, ale miej oczy i uszy szeroko otwarte, jeżeli podkusi Cię do wizyty w ASO.
Początkujący
 
Od: 5 sie 2009, 00:13
Posty: 15
Skąd: Wrocław
Auto: 323 F BJ 1.6 2000r.

Postprzez wertopser » 2 wrz 2009, 21:37

mazda sprzedana :) juz najprawdopodobniej kolejnym autkiem nie bedzie mazda weic w ten oto sposob zegnam sie z wami wszystkimi :] do zobaczenia na drogach

Ps: jakby ktos byl zainteresowany kupnem oryginalnych aluskow z madzi to pisac na gg –> 7400123. oczywiscie aluski sa w polerce :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2008, 18:41
Posty: 133
Skąd: okolice Zamościa
Auto: Mazda 323F BJ 1.8 16v

Postprzez Pyton162 » 3 wrz 2009, 21:40

z okazji tego ze malowałem alusy musiałem wyjąc kolo zapasowe i mialem troszke wody w bagazniku , jak temu zaradzić w naszych modelach , sprawdzić mocowanie tylnych lamp ?
Narazie zdemontowałem tam takei 2 zaślepki cos jak by korki spustowe i bede obserwował sytuacje po opadach deszczu lub po myciu auta
Pyton162
 

Postprzez Borys » 3 wrz 2009, 21:55

Podobno leci za lampą, ale ja się nie spotkałem u siebie z wodą.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez GroMo » 4 wrz 2009, 00:08

Wodę w bagażniku już przerabiałem u siebie i wcale nie musiałem demontowac tylnych lamp. Na samym początku wystarczyło spuscic wodę przez dwa korki w miejscu na koło zapasowe. Później Odczekałem jak wszystko ładnie wyschnie, powycierałem trochę papierem ściernym miejsca, w których zaczęła robic się rdza a na samym końcu pomalowałem sprayem, żeby ładnie wyglądało i problem z wodą w bagażniku zniknął.
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2008, 16:48
Posty: 145 (0/2)
Skąd: Łódź
Auto: TrzyDwaTrzy eF BeJot

Postprzez Reks » 5 wrz 2009, 11:31

To samo było i w moim bagażniku.Wody miałem tam tyle,ze spokojnie mógłbym hodować w nim gupiki.Wszystko osuszyłem i od roku nic się nie dzieje.Kolego Pyton 162,korki pozakładaj z powrotem,bo przez te dziury,na bank,będzie Ci się lało do środka.
Początkujący
 
Od: 30 paź 2008, 01:45
Posty: 5
Skąd: Kraśnik
Auto: 323f BJ 1.5 16V(ZL) '98r

Postprzez Qdłaty25 » 12 wrz 2009, 11:12

karmazyn33 napisał(a):za sprawą dużego spalania paliwa ok 11- 12 l w miescie i falujacych obrotów na luzie wybrałem sie dzis do elektryka po podłaczeniu do kompa została zdiagnozowana , padnięta sonda lambda i dodatkowo lewy [jaki?] czujnik czujnik ABSu, czujniki temperatur silnika są OK , ale z tego wszystkiego nie zapytałem ile przewodów idzie do tej sondy , i nawet za bardzo niewiem gdzie ona jest – stąd moje pytanie jaka sonda bo BJ silnik 1.5 z 99 roku?


Witaj.
Mam ten sam problem – na kompie pokazało mi że sonda regulująca (tzw. pierwsza) jest do wymiany. Dowiedziałem się, że tanie sondy uniwersalne kosztujące w granicach 100-150 zł działają w japończykach max miesiąc. Do tych aut trzeba zakładać sondę do tego modelu. Ja zamówiłem sondę boscha kosztującą 350 zł. Sonda ta jest dedykowana do tej właśnie mazdy. Sonda ma 4 przewody. Pomimo, że w nazwie ma miano "uniwersalna", to jednak jest dedykowana do mazdy 323f bj 1,5 16v. Podaję kod boscha: 0 258 986 507
Podaję link do stronki boscha:
http://ecat-online.bosch.de/toc/pl/BsfG ... tion=false
Tak więc czeka Cię kolego sporawy wydatek na wymianę sondy :(
Pozdrawiam
Qdłaty25
Pozdrawiam. Qdłaty25.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2008, 20:15
Posty: 202 (2/4)
Skąd: Stargard
Auto: M5 CR19 '10 dieselpower biała perła – była
Chwilowo: Hyundai I40 kombi 2014 rok 2,0 benzyna 178 KM
W poszukiwaniu Mazda 3 BL 2,0 benzyna w manualu

Postprzez Qdłaty25 » 12 wrz 2009, 11:12

karmazyn33 napisał(a):za sprawą dużego spalania paliwa ok 11- 12 l w miescie i falujacych obrotów na luzie wybrałem sie dzis do elektryka po podłaczeniu do kompa została zdiagnozowana , padnięta sonda lambda i dodatkowo lewy [jaki?] czujnik czujnik ABSu, czujniki temperatur silnika są OK , ale z tego wszystkiego nie zapytałem ile przewodów idzie do tej sondy , i nawet za bardzo niewiem gdzie ona jest – stąd moje pytanie jaka sonda bo BJ silnik 1.5 z 99 roku?


Witaj.
Mam ten sam problem – na kompie pokazało mi że sonda regulująca (tzw. pierwsza) jest do wymiany. Dowiedziałem się, że tanie sondy uniwersalne kosztujące w granicach 100-150 zł działają w japończykach max miesiąc. Do tych aut trzeba zakładać sondę do tego modelu. Ja zamówiłem sondę boscha kosztującą 350 zł. Sonda ta jest dedykowana do tej właśnie mazdy. Sonda ma 4 przewody. Pomimo, że w nazwie ma miano "uniwersalna", to jednak jest dedykowana do mazdy 323f bj 1,5 16v. Podaję kod boscha: 0 258 986 507
Podaję link do stronki boscha:
http://ecat-online.bosch.de/toc/pl/BsfG ... tion=false
Tak więc czeka Cię kolego sporawy wydatek na wymianę sondy :(
Pozdrawiam
Qdłaty25
Pozdrawiam. Qdłaty25.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2008, 20:15
Posty: 202 (2/4)
Skąd: Stargard
Auto: M5 CR19 '10 dieselpower biała perła – była
Chwilowo: Hyundai I40 kombi 2014 rok 2,0 benzyna 178 KM
W poszukiwaniu Mazda 3 BL 2,0 benzyna w manualu

Postprzez tomciokr » 12 wrz 2009, 16:05

Dowiedziałem się, że tanie sondy uniwersalne kosztujące w granicach 100-150 zł działają w japończykach max miesiąc.


Nie sądzę żeby to było prawdą. Każda sonda pracuje tak samo więc nie wiem czemu jedna miała by pracować tylko miesiąc, a inna ileś tam tysięcy km. Spokojnie można kupić uniwersalną NGK która właśnie kosztuje 120-140zł zł. Oczywiście oprócz tego że ma cztery przewody (podgrzewana) rozróżnia się z masą separowaną czy też nie. Do BJ prawdopodobnie jest separowana.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 16:33
Posty: 361
Skąd: Kraków
Auto: Honda CR-V
Hyundai Getz 1.1
Była Mazda 323F BJ FS 2.0

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

Moderator

Moderatorzy Moto