Mazda 323 BJ

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez tycjan » 15 mar 2007, 01:39

Model 323F i 323P to dwie rozne generacje, odpowiednio VI i V gen.
323P jest nastepca 323C i jest to auto 3-drzwiowe. 323F BJ to 5-drzwiowy hatchback podchodzacy nawet lekko pod kombi.
323P byla produkowana do 2000r, natomiast BJ od 1998 – w 2000r lifting – do 2003r.
Roznic miedzy nimi jest dosyc sporo, musisz sobie przede wszystkim zadac pytanie jakiego auta potrzebujesz...

Ceny ogolnie sa spore, ale nie astronomiczne. Czasami mozna korzystac z troche tanszych zamiennikow, a czasami nie wolno.

Najlepiej skorzystaj sobie z forumowej wyszukiwarki i poczytaj na ten temat. Na stronie głownej mazdaspeed.pl w dziale technika lub nawet na wikipedii znajdziesz sporo ciekawych informacji o 323.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2007, 18:18
Posty: 75
Skąd: Z-ść / Krk
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '00

Postprzez Gość » 1 kwi 2007, 18:25

Witam, przymierzam sie do zmiany mojej 626 i szukałem jakiejś ładnej mazdeczki.
Wypatrzył w ogłoszeniach "Mazda 323 Protege Speed" 2.0 (175 kucy na turnbinie)2003r. problem w tym że to wersja amerykańska i zastanawiam się czy nie będę miał problemów z częściami i ich ceną. Podpowiedzcie mi coś, będę wdzięczny za każdą odpowiedz.
Gość
 

Postprzez Marek1578 » 1 kwi 2007, 21:35

skoro to wersja amerykanska wiec ciagnie duzo paliwka ale napewno 500000 km przebiegu to dla amerkanca nic istotnego. czesci rzeczywiscie moze byc problem w tej kwesti nie bede nic mowil bo nie orientuje sie:) takie jest moje zdanie a nie jestem zadnym mechanikiem tylko poczatkujacym;)
Początkujący
 
Od: 30 mar 2007, 18:39
Posty: 7
Skąd: Łobez
Auto: Mazda 323F 1996r 1.8i

Postprzez Waluś » 1 kwi 2007, 21:40

Marek1578 napisał(a):skoro to wersja amerykanska wiec ciagnie duzo paliwka ale

a co to ma do rzeczy ?? jedyne co może podnosić spalanie to tyrbina a nie jej amerykańska wersja <lol> choć turbo również wcale nie musi podnosić spalania jak nie ma się nogi ciężkiej :P

Marek1578 napisał(a):czesci rzeczywiscie moze byc problem w tej kwesti nie bede nic mowil bo nie orientuje sie

hmmm faktycznie nie oriętujesz się. Amerykańce zwykle różnią się tylko zewnętrznie i ew. designem wewnętrznym, ale z częściami nie ma problemów, no chyba że blacharka, zderzaki, lampy. Reszta jest jak w europie. Ale dostęp jest tylko trzeba szukać albo w ASO albo poprostu zamawiać.
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez gari » 2 kwi 2007, 03:44

DA HOOL MazdaSpeed Protege fajne auto :) sam prawie takie zakupilem swego czasu :D ... co do ekspleatacji jej w Polsce zabardzo Ci nie pomege ... jedyne co moge Ci powidzic to ten modell mazdyspeed jest podatny na przegrzania i jak byl mocno katowany prze poprzednich wlasicieli moga byc problemy z silnikem/ turbo (info wyczytane na amerykasnkim forum uzytkownkow protege) ale to chyba byly ekstremalne przypadki bo raczej wiekszosc uztkownikow byla bardzo znich zadowolona...jako ze to auto z usa polecam Ci przed jej zakupem/ogladaniem sprawdzic jej historie na CARFAX.com (bedziesz znal jej przebieg przed opuszczeniem usa, czy brala udzial w wypadku, ilu miala wlascili, wjakich stanach smigala itd...

POZDR
Toyota Corolla / Nissan Murano + Infiniti G20
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2006, 18:25
Posty: 291
Skąd: 3miasto/Richmond,VA
Auto: Corolla/ Murano+InfinitiG20

Postprzez Adaś » 8 kwi 2007, 02:52

to jest opinia o modelu, a nie mamy u siebie z Jacolem takiego tematu więc wędruje do 3/323:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Dr_Astic » 24 kwi 2007, 14:58

tycjan napisał(a):Wiem ze niektorzy w BJ zakladali 195/55 R15 i bylo ok.

Mam mazdowskie felgi tego rozmiaru...
Zastanawiam się nad jeszcze silniejszą zmianą, mianowicie na 205/45 R16.
Możecie mi powiedzieć jak to wpłynie na komfort jazdy, a przede wszystkim, czy taka zmiana jest w ogóle możliwa? :|

Co do samego wozu, na razie nie mam zastrzeżeń, ale póki co nie znam jeszcze dobrze swojej mazdy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2007, 10:08
Posty: 159
Skąd: Krakooff
Auto: biała 323F BJ 1.8GT 16V DOHC

Postprzez Adaś » 24 kwi 2007, 16:53

Adaś napisał(a):to jest opinia o modelu, a nie mamy u siebie z Jacolem takiego tematu więc wędruje do 3/323:)

chłopaki doklejcie do opinii o modelu:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez polonek » 24 kwi 2007, 18:31

wiesz jak sie jezdzi na profilu 55 bo taki piszesz ze masz, calkiem ok
16 cali i profil 55 tez wchodzi bez problemu bez zadnych modyfikacji nadkoli wiec po co ci profil 45 i wymiana zawieszenia raz na rok???
polonek
 

Postprzez Adaś » 24 kwi 2007, 19:00

proszę dokleić do opinii o modelu:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Dr_Astic » 25 kwi 2007, 09:41

polonek napisał(a):wiesz jak sie jezdzi na profilu 55 bo taki piszesz ze masz, calkiem ok
16 cali i profil 55 tez wchodzi bez problemu bez zadnych modyfikacji nadkoli wiec po co ci profil 45 i wymiana zawieszenia raz na rok???

Ale 16" + profil 55 = przeskalowanie licznika <co?>
Użyłem przelicznika tego podanego w dziale Tuning (przyklejony temat)
i wyszło, że do R16 bez zmian w liczniku musiałby być 205/45.
Ale masz chyba rację @polonek, że przy tym profilu na polskich drogach to albo wymiana zawieszenia, albo pokrzywione fele... :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2007, 10:08
Posty: 159
Skąd: Krakooff
Auto: biała 323F BJ 1.8GT 16V DOHC

Postprzez lou_cypher » 27 kwi 2007, 09:58

witam, mam na oku mazde 323 Bj 1999 rok, 2.0 DiTD, 130tys km przebiegu, z pełną opcją za 19 tys zł, według sprzedawcy ma 105KM i nie jest bita ale to sprawdzę. Powiedzcie mi czy warto? Na co zwrócić uwagę? I jakie są koszty eksploatacji? Temat pilny bo umówiony jestem na jutro na oględziny. Proszę o pomoc
Limitless
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 09:40
Posty: 46
Skąd: Płock / Warszawa
Auto: Volvo C70 T5 italia (B5204T3)

Postprzez xANDy » 27 kwi 2007, 16:14

lou_cypher napisał(a):mazde 323 Bj 1999 rok, 2.0 DiTD, 130tys km
Raczej nierealne... To byłby przebieg benzynowca a nie diesla!
lou_cypher napisał(a):według sprzedawcy ma 105KM i nie jest bita ale to sprawdzę
Nie było takiego silniika. W tych latach montowano 90konne, czasami zdarzał się 101konny. Jakbyś miał nr VIN to można sprawdzić. Jest temat w opiniach chyba, gdzie są zebrane wszelkie mądre myśli i zasady przy oglądaniu auta. Na pewno stan jest ważniejszy jak rocznik.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez lou_cypher » 28 kwi 2007, 20:36

ma 101KM i 134tys przebiegu udokumentowane do teraz w książce :) mam nadzieję że uda się go kupić za 18,500 PLN :) o ile jeszcze nie poszedł
Limitless
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 09:40
Posty: 46
Skąd: Płock / Warszawa
Auto: Volvo C70 T5 italia (B5204T3)

Postprzez lou_cypher » 28 kwi 2007, 20:38

blachy sprawdziłem grubościomierzem w istotnych miejscach oraz wewnętrzne części karoserii i jest ok :)
jeszcze tylko jak dobrze pójdzie w poniedziałek serwis i kupię :)
Limitless
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 09:40
Posty: 46
Skąd: Płock / Warszawa
Auto: Volvo C70 T5 italia (B5204T3)

Postprzez xANDy » 28 kwi 2007, 20:49

lou_cypher napisał(a):134tys przebiegu udokumentowane do teraz w książce
Książki podrabia się całkiem sprawnie i wiarygodnie. Przebieg jest po prostu niezwykle zastanawiający – bo zakładam, że auto sprowadzone zza zachodniej naszej granicy.
Ale myślę, że jeśli silnik (ani pompa) nie są uszkodzone, to cena jest chyba nienajgorsza.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez lou_cypher » 28 kwi 2007, 21:01

a autko z holandii, no i jeszcze je na serwis wezme napewno :)
Limitless
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 09:40
Posty: 46
Skąd: Płock / Warszawa
Auto: Volvo C70 T5 italia (B5204T3)

Postprzez xANDy » 29 kwi 2007, 15:54

lou_cypher napisał(a):autko z holandii
Czyli zapewne okrojone ze wszystkiego co można... A filtr kabinowy posiada?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez lou_cypher » 29 kwi 2007, 21:56

jaki filtr? powietrza? samochod sprowadzony z holandii ale produkcji japonskiej (oryginal)
wiec jest lux, porownywalem dzis z innym 90konnym modelem z tego samego roku (z mocnymi nadwyzkami lakieru :)) i wyszlo ze "moj" jest ok, wiec chyba kupie za te 18,500
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 09:40
Posty: 46
Skąd: Płock / Warszawa
Auto: Volvo C70 T5 italia (B5204T3)

Postprzez lou_cypher » 29 kwi 2007, 21:59

pozdrawiam i bede w kontakcie juz jako szczesliwy posiadacz maździnki :D
Limitless
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 09:40
Posty: 46
Skąd: Płock / Warszawa
Auto: Volvo C70 T5 italia (B5204T3)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Moto