Różnice w przyspieszeniu 0-100 km/h
1, 2
Dlaczego różne modele Mazdy przy podobnej mocy i masie mają tak różne przyspieszenie do 100km/h? 323F BG 1.8 16V OHC 103KM ma do setki 8.9sek, podczas gdy 323F BA 1.8 16V 115KM tylko 10.0sek.. 144-konny V6 katalogowo ma aż 9.4 sek. Sprawdzałem w różnych źródłach, dane się potwierdzają. O co tu chodzi? Zestopniowanie skrzyni biegów? Pytanie pewnie lamerskie, ale nie daje mi to spać. Porównując do innych dajmy na to, tfu, Golfów, 323F BG też wypada lepiej..
323F BG 1.8 | Prelude 2.2vtec JDM | MX-6 2.5v6 EDM | MX-6 JDM KLZE | Civic 1.6esi | Civic 1.8VTI | Przekonywanie drugiej polowy do Imprezy – in progress
- Od: 23 mar 2004, 13:32
- Posty: 103
Skoro do setki ma 2 sekundy mniej, to i 60-100 powinien.. A poważnie, po prostu mi to cholera spać nie daje!
323F BG 1.8 | Prelude 2.2vtec JDM | MX-6 2.5v6 EDM | MX-6 JDM KLZE | Civic 1.6esi | Civic 1.8VTI | Przekonywanie drugiej polowy do Imprezy – in progress
- Od: 23 mar 2004, 13:32
- Posty: 103
Tak jak napisal panstasio, glownie liczy sie moment obrotowy i jego przebieg. Duza roznice moze zrobic tez koniecznosc "wrzucenia" 3. biegu przed osiagnieciem 100kph.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
Masa owszem, ale to przecież niecałe 100kg różnicy, a różnica dwóch sekund. W takim razie Civic 100KM miałby do setki z 6 sekund. Co do Vmax, to dla mnie to ma mniejsze znaczenie, u nas i tak nie ma gdzie pomykać >200km/h. Na obwodnicy trójmiejskiej sunąłem max. 185 (więcej nie chciała, ale jechałem z panną, bagażem z nad morza i z pełnym bakiem, więc trochę Madzia miała do dźwigania). Kilka razy ktoś śmignął obok mnie, ale to przeważnie turbodiesle...
323F BG 1.8 | Prelude 2.2vtec JDM | MX-6 2.5v6 EDM | MX-6 JDM KLZE | Civic 1.6esi | Civic 1.8VTI | Przekonywanie drugiej polowy do Imprezy – in progress
- Od: 23 mar 2004, 13:32
- Posty: 103
myślę, że skrzynia no i masa. jak masz krótkie przełożenia to szybciej przeca idziesz do przodu. i jak wywalisz wszystko z auta, zostwiając jedynie fotel kierowcy, szyby wykopiesz na plexi, etc cuda, jakich dopuszczają się maniakalni stritreserzy, to dopiero auto się zbiera. . kwestii paliwa nie poruszam.
Ciekawe pytanie.
Na przyśpieszanie pojazdu ma wpływ: masa, PRZEBIEG KRZYWEJ momentu obrotowego, zestopniowanie skrzyni biegów, PRZEBIEG KRZYWEJ mocy, średnica kół, opory układu przeniesienia napędu, opór powietrza, rodzaj opon. Wpływ może mieć też jakość paliwa, czy stopień rozgrzania silnika.
Być może jeszcze coś ale więcej nie przychodzi mi do głowy w tej chwili. Starałem się uszeregować według wpływu na przyśpieszanie. Zaznacz teraz te parametry, które są dla tych modeli jednakowe a wśród pozostałych powinny być te które różnicują ich przyśpieszanie. Oczywiście pozostaje pytanie dlaczego dany parametr ma wpływ na "zryw" ale odpowiedź nie jest prosta (przynajmniej do wytłumaczenia tekstem). Jeżeli będziesz chciał to mogę coś wysmarować na szybko. Tylko nie pytaj się o wszystkie
Pozdrawiam
Na przyśpieszanie pojazdu ma wpływ: masa, PRZEBIEG KRZYWEJ momentu obrotowego, zestopniowanie skrzyni biegów, PRZEBIEG KRZYWEJ mocy, średnica kół, opory układu przeniesienia napędu, opór powietrza, rodzaj opon. Wpływ może mieć też jakość paliwa, czy stopień rozgrzania silnika.
Być może jeszcze coś ale więcej nie przychodzi mi do głowy w tej chwili. Starałem się uszeregować według wpływu na przyśpieszanie. Zaznacz teraz te parametry, które są dla tych modeli jednakowe a wśród pozostałych powinny być te które różnicują ich przyśpieszanie. Oczywiście pozostaje pytanie dlaczego dany parametr ma wpływ na "zryw" ale odpowiedź nie jest prosta (przynajmniej do wytłumaczenia tekstem). Jeżeli będziesz chciał to mogę coś wysmarować na szybko. Tylko nie pytaj się o wszystkie
Pozdrawiam
- Od: 8 maja 2004, 21:35
- Posty: 73
- Skąd: Wa-wa, BemOwo
- Auto: służbowe albo TAXi ;)
Z przełożeniami w mojej BG 1.8 jest tak, że dwójka kończy się kilka km przed setką. Do tego prędkościomierz trochę zawyża (dzięki uprzejmości Inowrocławskich chłopców radarowców wiem, że przy 60km/h o ok. 2km/h), tak więc gdyby test miał być wiarygodny, musiał bym tuż przed końcem wrzucić trójkę, a to dobre pół sekundy straty. Chyba, żeby wyłączyć odcięcie zapłonu, jest przy 6500rpm. Co do żagli, ciekawe jaka jest różnica w spalaniu z oczami wyjętymi i schowanymi
323F BG 1.8 | Prelude 2.2vtec JDM | MX-6 2.5v6 EDM | MX-6 JDM KLZE | Civic 1.6esi | Civic 1.8VTI | Przekonywanie drugiej polowy do Imprezy – in progress
- Od: 23 mar 2004, 13:32
- Posty: 103
Nie sprawdzałem jeszcze, zawsze jeżdżę na światłach.. Ale w takim razie trzeba będzie chować, w końcu na każdych 100km to zaoszczędzony .. Ciekawe, czy gdyby chować antenę, zostało by na orzeszki..
323F BG 1.8 | Prelude 2.2vtec JDM | MX-6 2.5v6 EDM | MX-6 JDM KLZE | Civic 1.6esi | Civic 1.8VTI | Przekonywanie drugiej polowy do Imprezy – in progress
- Od: 23 mar 2004, 13:32
- Posty: 103
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości