Automat vs manual
darryd napisał(a):prawda prawda
Tzw. g...o prawda...
Nawet Octavia 2.0TDI ma 320NM i można ją kupić z DSG.
Jest jeszcze Superb oraz z 260KM i DSG na pokładzie, podobnie Passat z 300KM i DSG...
Całe stado aut z silnikiem 3,2V6 – Audi A3, Audi TT, Golf R32 – wszystko z DSG...
Każde z tych aut pa dużo ponad 170KM, a Passat prawie 2x tyle...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
I masz kolego racje, tyle ze te silniki nie przekraczaja 350Nm jak pisalem!!!! i zauwaz, ze te ktore maja mocniejsze silniki maja zamontowane skrzynie 6 biegowe, te wytrzymalsze a nie nowe 7 biegowe!!!
Jednostki benzynowe:
1.6 101KM (74kW) 145Nm
1.6 102KM (75kW)148 Nm (od roku 2000)
1.8 125KM (92kW) 170Nm
1.8 T 150KM (110kW) 210Nm
1.8 T 180KM (132kW) 235Nm
1.8 T 209KM (154kW) 270Nm (wersja S3)
1.8 T 224KM (162kW) 280Nm (wersja S3)
Jednostki wysokoprężne:
1.9 TDI 90KM (66kW) 210Nm
1.9 TDI 101KM (74kW) 240Nm
1.9 TDI 110KM (81kW) 235Nm
1.9 TDI 130KM (96kW) 310Nm
1.9 TDI 105KM (77kW) 250Nm
2.0 TDI 140KM (103kW) 320Nm
2.0 TDI 170KM (125kW) 350Nm
Jednostki benzynowe:
1.6 102KM (75kW) 148Nm
1.6 FSI 115KM (85kW) 155Nm
1.8 FSI 160KM (118 kW) 250Nm
2.0 FSI 150KM (110kW) 200Nm
2.0 TFSI 200KM (147kW) 280Nm
2.0 T 265KM (195kW) 350Nm (wersja S3)
3.2 250KM (184kW) 320Nm
3.6 300KM (220kW) 350Nm
Pozdrawiam:)
Jednostki benzynowe:
1.6 101KM (74kW) 145Nm
1.6 102KM (75kW)148 Nm (od roku 2000)
1.8 125KM (92kW) 170Nm
1.8 T 150KM (110kW) 210Nm
1.8 T 180KM (132kW) 235Nm
1.8 T 209KM (154kW) 270Nm (wersja S3)
1.8 T 224KM (162kW) 280Nm (wersja S3)
Jednostki wysokoprężne:
1.9 TDI 90KM (66kW) 210Nm
1.9 TDI 101KM (74kW) 240Nm
1.9 TDI 110KM (81kW) 235Nm
1.9 TDI 130KM (96kW) 310Nm
1.9 TDI 105KM (77kW) 250Nm
2.0 TDI 140KM (103kW) 320Nm
2.0 TDI 170KM (125kW) 350Nm
Jednostki benzynowe:
1.6 102KM (75kW) 148Nm
1.6 FSI 115KM (85kW) 155Nm
1.8 FSI 160KM (118 kW) 250Nm
2.0 FSI 150KM (110kW) 200Nm
2.0 TFSI 200KM (147kW) 280Nm
2.0 T 265KM (195kW) 350Nm (wersja S3)
3.2 250KM (184kW) 320Nm
3.6 300KM (220kW) 350Nm
Pozdrawiam:)
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
- Od: 17 sty 2007, 12:23
- Posty: 85
- Skąd: Głogów
- Auto: Oldsmobile Aurora 4.0L V8
Globy napisał(a):Porsche już zrobiło własne skrzynie PDK w tej technologii usmiech 2
Maciej Loret napisał(a):Są też chyba skrzynie dwusprzęgłowe w Porsche i BMW M3...
PDK i DKG (doppelkuplunggetriebe czy jakoś tak...)
Ostatnio wyczytałem w AŚ , że to właśnie Porsche było pionierem skrzyń dwusprzęgłowych, a przynajmniej zastosowało tą ideę w legendarnym 959...
Maciej Loret napisał(a):Nawet Octavia 2.0TDI ma 320NM i można ją kupić z DSG.
Podobno jednym z powodów ogromnej awaryjności automatów z Mercu ML było zastosowanie skrzyni przystosowanej do 270CDI we wszystkich modelach- także ponad 4 litrowym turbodieslu.DSG płynnie przepina sprzęgła, nie ma szarpnięć i nagłego obciążania mechanizmów, więc może jest w tym jakaś część prawdy...
darryd napisał(a):I masz kolego racje, tyle ze te silniki nie przekraczaja 350Nm jak pisalem!!!!
Przypominam, co napisałeś wcześniej:
"tyle ze skrzynie dsg maja duzy minus i przez to nie sa wykorzystywane w mocniejszych i wyzszej klasy autach, ich wytrzymalosc to silniki o mocy do 170 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym do 250 Nm. "
Wymieniłem sporo aut, w których przynajmniej jeden z powyższych parametrów jest przekroczonych i to znacznie, a jedno na pewno takie, w którym oba są przekroczone...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Zestawienie nazw/marek skrzyni dwusprzęgłowych u różnych producentów (podaję gwoli ścisłości, wydaje mi się, że niektóre posty mogą powodować konfuzję):
Alfa Romeo – DDCT (od 2009 w Alfa Romeo MiTo)
Skrzynie produkowane przez Getrag – GETRAG PowerShift® wzgl. DCT (Dual Clutch Transmission):
BMW – M DKG Drivelogic (od marca bież. roku w BMW M3 i od jesieni 2009 również BMW 335i)
Chrysler – PowerShift®
Ferrari – od stycznia 2009, 7-biegowa w Ferrari California
Ford – Powershift (wprowadzony wiosną 2008)
Mitsubishi – Twin Clutch SST
Volvo – Powershift, na rynku od maja 2008 np. w C 30, S 40 i V 50
Skrzynie volkswagenowskie:
Audi – S tronic (do połowy 2005 stosowano pod nazwą DSG)
Seat – DSG
Škoda – DSG
Volkswagen – DSG (6-biegowa od 2003, w silnikach do 350 Nm; 7-biegowa od 2007, w różnych modelach, przy czym w silnikach TDI i TSI do 250 Nm)
Produkowane przez ZF Friedrichshafen:
Porsche – PDK® (od czerwca 2008 w Porsche 911, od lutego 2009 w Caymanie)
Źródło: Wikipedia
Alfa Romeo – DDCT (od 2009 w Alfa Romeo MiTo)
Skrzynie produkowane przez Getrag – GETRAG PowerShift® wzgl. DCT (Dual Clutch Transmission):
BMW – M DKG Drivelogic (od marca bież. roku w BMW M3 i od jesieni 2009 również BMW 335i)
Chrysler – PowerShift®
Ferrari – od stycznia 2009, 7-biegowa w Ferrari California
Ford – Powershift (wprowadzony wiosną 2008)
Mitsubishi – Twin Clutch SST
Volvo – Powershift, na rynku od maja 2008 np. w C 30, S 40 i V 50
Skrzynie volkswagenowskie:
Audi – S tronic (do połowy 2005 stosowano pod nazwą DSG)
Seat – DSG
Škoda – DSG
Volkswagen – DSG (6-biegowa od 2003, w silnikach do 350 Nm; 7-biegowa od 2007, w różnych modelach, przy czym w silnikach TDI i TSI do 250 Nm)
Produkowane przez ZF Friedrichshafen:
Porsche – PDK® (od czerwca 2008 w Porsche 911, od lutego 2009 w Caymanie)
Źródło: Wikipedia
dodam, że GT-R również ma skrzynię 2-sprzęgłową.
Według mnie jest to przyszłość zarówno sportowych jak i codziennych samochodów – biorąć pod uwagę wygodę, osiąg i praktycznie takie samo zużycie paliwa.
Według mnie jest to przyszłość zarówno sportowych jak i codziennych samochodów – biorąć pod uwagę wygodę, osiąg i praktycznie takie samo zużycie paliwa.
- Od: 21 paź 2003, 13:58
- Posty: 310
- Skąd: Kraków
- Auto: Obecnie – BMW e91 330XD
Obecnie – Mazda 3 BK 1.6 d 109 KM
– Subaru Legacy IV (moja)
– Mazda 323F (BJ) 2.0 Sportive (niqsmx3)
– Mazda 323F (BA) 2.0 GT
– Mazda MX-3 K8 (moja)
Na razie skrzynie dwusprzeglowe przy duzym momencie sa mimo wszystko dosyc awaryjne i mniej wytrzymale niz tradycyjne automaty ( W gtrze przy uzywaniu launch control tracisz gwarancje, pare osob juz pozegnalo sie ze skrzynia ), pewnie z biegiem czasu dzieki probom Ferrari i Porsche dopracuja te drobnostki ;]
biorąć pod uwagę wygodę, osiąg i praktycznie takie samo zużycie paliwa.
Nawet takie samo, w jednej z ostatnich moto gazet jest porównanie automatów i manuali i DSG,PDK itd dają identyczne osiągi, a jednak wygoda duuużo większa. Żeby jeszcze Mazda się nauczyła robić automaty...
domin1979 napisał(a):Nawet takie samo
Ostatnio wykanałem trasę na deskę w góry Passatem 2,0 tdi z DSG. Spalanko 6,4 w jeździe "po górach" i raczej bez patrzenia na ekonomię
Dodam, że do wyprzedzania (elastycznośc) przy programie S=sport, jest nie do pobicia przez zwyklego śmiertelnika.
- Od: 21 paź 2003, 13:58
- Posty: 310
- Skąd: Kraków
- Auto: Obecnie – BMW e91 330XD
Obecnie – Mazda 3 BK 1.6 d 109 KM
– Subaru Legacy IV (moja)
– Mazda 323F (BJ) 2.0 Sportive (niqsmx3)
– Mazda 323F (BA) 2.0 GT
– Mazda MX-3 K8 (moja)
_MarSs_ napisał(a):1. automat wykonuje za człowieka pracę "mechaniczną" dzięki czemu kierowca może w pełni skupic się na prowadzeniu pojazdu, a nie zastanawiać się (choćby tylko podświadomie) kiedy i na co zredukować, kiedy rozsprzęglić, itp.
2. kierowca w samochodzie jest od tego aby decydować dokąd jechać, a nie wykonywać pracę mechaniczną aby jechać,
3. twierdzenie o większym spalaniu jest żałosne – to może jeszcze zrezygnujmy z klimy, nawiewu, świateł, ogrzewania, ...... , przecież wszystkie odbiorniki pobierają moc, a w samochodzie moc bierze się ze spalania paliwa!!!
4. twierdzenie o przyjemności z manuala jest żałosne do kwadratu (aż boki można zrywać) jeśli ktoś ma przyjemność w heblowaniu biegami, to w automacie również może wybierać przełożenia, ale jeśli cie to zmęczy to wrzucasz D i luzik!
5. twierdzenie o słabszych osiągach jest przykre – mamy w Polsce samych Hołowczyców – panowie zajrzyjcie do katalogów!! do 100km/h różnica 0.8s założę się że 90% z was nie osiąga katalogowego przyspieszenia na manualach, bo za długo zajmuje wam zmiana przełożeń, a w sprawnym automacie przeważnie jest tak jak w katalogu!!
6. a ktoś kto pisał kiedyś, że w manualu może zawsze zredukowac jak się obawia się, że się nie wyrobi przy wyprzedzaniu rozbawił mnie do łez – widać, że człowiek w życiu nawet nie siedział w samochodzie z ASB. Po kolei: wyprzedzam i widzę, ze jest krótko, redukuję, przyspieszam weszło na czerwone = koniec przyspieszania, bo zadziałało odcięcie i panika!! zmiana w górę i mokre majtki!! A w automacie: pedał do podłogi = obroty około 1800 przed czerwonym, wbija w fotel, ciągnie do czerwonego i BEZ PRZERWANIA CIĄGŁOŚCI NAPĘDU!!!!!!!!!!!!!!!!!!! zmienia bieg na wyższy i znowu do czerwonego!!!!!!!!!
Wszystko ładnie, pięknie. Tylko odpowiedzcie mi na pytanie dlaczego wszystkim moim znajomym którzy połasili się co prawda na już leciwe autka (10 -14letnie) z automatyczną skrzynią, wyszło to bokiem.
Na początku wielka radość... jaki to komfort i relaks.... wrzucasz D i nic cię nie odchodzi, w gęstym ruchu miejskim wręcz bajka. A po jakimś czasie..... wcześniej lub pózniej.... problemy i to poważne.... na początek coś nie tak, poszukiwanie fachowca... a za chwile skrzynia sie rozkracza.... remont lub wymiana. U wszystkich których znam, a kupili sobie autko z cudnym automatem za powiedzmy 10tys. zł, tak właśnie to sie skończyło (często samochód unieruchomiony na wiele dni, a nawet tygodni) i czarna rozpacz, ile ta przyjemność nie machania lewarkiem mnie kosztowała!!!!!!!
Wnioski: Zakup uzywanego auta z automatem.... czemu nie??? ale jeśli był właściwie użytkowany i profesjonalnie serwisowany przez poprzednich właścicieli, jak nie, to już teraz trzymaj sie za kieszeń
A powiedzcie, użytkownicy automatów, jak wygląda uślizg autem RWD z takową skrzynią? Można normalnie chodzić bokiem? Np. w 200SX S14.
Do takiej jazdy bardziej przydaje się Tiptronic.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
www.goldwinggl1800.blogspot.com
- Od: 24 lut 2006, 20:01
- Posty: 725
- Skąd: Białystok
- Auto: Lancer 2.0 '04 AT
No to racja, ale mi chodzi raczej jak to wygląda na standardowym automacie, bo jakoś nie umiem sobie tego wyobrazić.
Hmmm...ja ostatnio trochę pokręciłem bączków itp. na śniegu. O ile pamiętam to normalnie na D....ale nie jestem pewien. Bo być może zblokowałem skrzynie na 2. Ale spokojnie aftomatem można się wyszaleć.
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Dlatego Pawle napisałem że go prawdopodobnie zblokowałem....bo przy normalnej pracy automat jak chwilę kręci na takich samych obrotach to go przełączy w góre.
W oczekiwaniu na nowy podpis...
A, czyli można zblokować na biegu – tego nie wiedziałem Czyli da się chodzić bokami
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości