diesel bezsiarkowy lać czy omijać?
I bardziej trzeba mówić, że naszym silnikom lepiej smakuą dodatki "przyprawowe" ze stacji Shell czy Statoil niż BiPi bądź Orlen (nazwy sieci podałem ogólnie).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
peteros1 napisał(a):Czy wynika z tego, że na BP i Orlenie lepiej aplikować zwykły ON, niż ich super-hiper ON? A jak oceniacie Neste?
Ja przez cztery lata (130 kkm) tankowałem Forda Mondeo TDCI tylko na Neste i nigdy nie miałem żadnych problemów, a jak wiadomo wtryskiwacze w tym aucie są wyjątkowo wrażliwe na złe paliwo.
- Od: 31 gru 2006, 20:36
- Posty: 83
- Skąd: Piaseczno
- Auto: M6 GY MZR-CD 143kM ACTIVE `07
Nie chcę burzyć całej filozofii, ale tutaj trzeba mieć chyba zaufanie do KONKRETNEJ stacji (nie tylko sieci). Są stacje Orlenu czy Shell'a, które oszukują paliwo a mogą być małe stacyjki no-name, gdzie można wręcz szczycić się jakością "zupy".
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Witam !
Dołączę się do dyskusji o oleju napędowym , bo tez zalezy mi aby nie doprowadziło mojego silnika a przedewszystkim ukł. wtryskowego do awarii.Tankuję cały czas na Shell VPOWER ON i jak na razie nie narzekam.
Aby rozawiac wątpliwości że to jest takie samo paliwo "ulepszone dodatkami Verwa Orlen ;BP ultimate zaczałem szukac i na stronie "Shell wyczytyałem info że V-POWER ON jest produkowane w całości w rafinerii Shella w Niemczech.Mam nadzieje że to nie "ściema" bo cena zawsze jest wyższa o 20 gr/litr.
A oto cytat ze strony:
http://www.shell.com/home/Framework?sit ... ction.html
1. Jaka jest różnica między Shell Diesel Extra a Shell V-Power Diesel?
Ulepszona jakość Shell Diesel Extra w porównaniu do standardowego paliwa została osiągnięta poprzez dodanie specjalnych dodatków. W przypadku V Power Diesla mamy do czynienia z nową technologią. Paliwo w całości powstaje ze starannie wyselekcjonowanych składników połączonych w celu osiągnięcia ulepszonej i unikalnej formuły paliwa. Dlatego też produkujemy Shell V-Power Diesel w niemieckiej rafinerii Shell, która to rafineria oferuje najbardziej zaawansowane technologie. Ponadto, używamy najlepszej technologii dostępnej obecnie, która zapewnia efektywne oczyszczanie wtryskiwaczy celem uzyskania maksymalnych osiągów silnika.
Pozdrawiam Leszek
Dołączę się do dyskusji o oleju napędowym , bo tez zalezy mi aby nie doprowadziło mojego silnika a przedewszystkim ukł. wtryskowego do awarii.Tankuję cały czas na Shell VPOWER ON i jak na razie nie narzekam.
Aby rozawiac wątpliwości że to jest takie samo paliwo "ulepszone dodatkami Verwa Orlen ;BP ultimate zaczałem szukac i na stronie "Shell wyczytyałem info że V-POWER ON jest produkowane w całości w rafinerii Shella w Niemczech.Mam nadzieje że to nie "ściema" bo cena zawsze jest wyższa o 20 gr/litr.
A oto cytat ze strony:
http://www.shell.com/home/Framework?sit ... ction.html
1. Jaka jest różnica między Shell Diesel Extra a Shell V-Power Diesel?
Ulepszona jakość Shell Diesel Extra w porównaniu do standardowego paliwa została osiągnięta poprzez dodanie specjalnych dodatków. W przypadku V Power Diesla mamy do czynienia z nową technologią. Paliwo w całości powstaje ze starannie wyselekcjonowanych składników połączonych w celu osiągnięcia ulepszonej i unikalnej formuły paliwa. Dlatego też produkujemy Shell V-Power Diesel w niemieckiej rafinerii Shell, która to rafineria oferuje najbardziej zaawansowane technologie. Ponadto, używamy najlepszej technologii dostępnej obecnie, która zapewnia efektywne oczyszczanie wtryskiwaczy celem uzyskania maksymalnych osiągów silnika.
Pozdrawiam Leszek
Jestem zauroczony moją Mazdą...
Link do wykresów z hamowni: str.2
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... c&start=15
1) momentu obrotowego w NM 2) mocy w KM
Link do wykresów z hamowni: str.2
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... c&start=15
1) momentu obrotowego w NM 2) mocy w KM
- Od: 14 gru 2006, 12:37
- Posty: 87
- Skąd: Głogów
- Auto: Mazda6 2002 – 136 KM hatchback
Gdzieś czytałem ostatnio, że coraz mniejszym problemem jest podrabianie ropska, natomiast problem stanowi jakość zbiorników na niektórych stacjach, w których może się zbierać syf i woda. U mnie w mieście był przed paru laty problem rozwalonego diesla przez wodę ze zbiornika na jednej ze stacji Shella źle odowdnionej i leżącej w dołku. Zaleccane tankowanie na nowych stacjach i leżących na górce raczej
"V-POWER ON jest produkowane w całości w rafinerii Shella w Niemczech"
Hmmm, może i racja, tyle że w handlu hurtowym paliwem opłacalny zakres transportu paliwa to ok 100 – 200 km od bazy paliwowej tudzież rafinerii.
Może mają rurociąg produktowy o którym mi nie wiadomo, a może ta nadwyżka marży nad normalnym dieslem pozwala im na transport tego paliwa tylko na czym by wtedy zarabiali skoro nadwyżka marży szła by na transport.
Może po prostu są dbającym o klienta a nie o swoją kasę koncernem paliwowym i opłaca im się transportować tego super diesla, dajmy na to, do Rzeszowa.
A może coś zupełnie pomijam i jest tak jak mówią że ciągną to z Niemiec. Po prostu dla mnie to ciut naciągane, ale wolnoć Tomku w swoim baku:).
Rudolf
- Od: 19 lip 2007, 21:00
- Posty: 27
- Auto: 6 CiTD 143PS '06
Ta nieomylna jakość osiągana jest nie przez samą baze produktu (podstawę ON) ale przez specjalnie konstruowane dodatki uszlachetniające. W przypadku paliw wysokooktanowych (typu 99, 102 octan) ich właściwości osiągane są poprzez dodawanie substancji, które z jednej strony spowalniają eksplozję benzyny (podwyższanie L.O.) a z drugiej w procesie spalania uwalniają chemicznie związany tlen, który pozwala na lepsze spalenie mieszanki przy wyższych obrotach w silnikach wolnossących.
Podobna zasada jest w przypadku ON – podnoszenie liczby cetanowej (cichsza praca silnika) oraz dodatkowe "dotlenienie" podnoszące "realną moc spalania".
Założę się, że shell V-power i tak idzie z naszych rafinerii a tylko
Podobna zasada jest w przypadku ON – podnoszenie liczby cetanowej (cichsza praca silnika) oraz dodatkowe "dotlenienie" podnoszące "realną moc spalania".
Założę się, że shell V-power i tak idzie z naszych rafinerii a tylko
znaczyłoby bardziej – a te specjalistyczne dodatki produkowane są tylko tam...Gawro57 napisał(a):produkujemy Shell V-Power Diesel w niemieckiej rafinerii Shell
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Tak chyba własnie jest jak piszesz...xANDy napisał(a):znaczyłoby bardziej – a te specjalistyczne dodatki produkowane są tylko tam...
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
No i się ochłodziło. Klima mniej chłodzi i od razu spalanko w dół o 0,7/100. W moim 'mieszanym' cyklu wyszło jakieś 6,5l. Wychodzi na to, że najekonomiczniejsza jest wiosna i jesień, bo latem klima a zimą Webasto chleje .
2B || !(2B) ? by mcbeth
- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
ja leje BP ultimate ale pora przestać bo różnicy nie czuję żadnej...
najgorszym "krzaczorem" jest dla mnie petrochemia, np na stacji w Gończycach (trasa na Lublin) jak się mowi że bez faktury to potrafią chamy gaz wbić na paragon...więc co oni tam muszą mieć w tych zbiornikach...
Tak w ramach małego OT – czy u Was też już włącza się webasto ? U mnie przy 15 stopniach już "wyje"... jakoś szybko wg mnie... czy mam jakieś schizy ?
najgorszym "krzaczorem" jest dla mnie petrochemia, np na stacji w Gończycach (trasa na Lublin) jak się mowi że bez faktury to potrafią chamy gaz wbić na paragon...więc co oni tam muszą mieć w tych zbiornikach...
Tak w ramach małego OT – czy u Was też już włącza się webasto ? U mnie przy 15 stopniach już "wyje"... jakoś szybko wg mnie... czy mam jakieś schizy ?
xeo
- Od: 5 cze 2007, 00:18
- Posty: 12
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 '02 CD 136KM
xeo napisał(a):ja leje BP ultimate ale pora przestać bo różnicy nie czuję żadnej...
Bo czują tylko ci, którzy wierzą. A wiara w paliwo czyni cuda .
Mi BP Ultimate wychlało więcej niż zwykłego a jeździło tak samo ...
2B || !(2B) ? by mcbeth
- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
Ja jeszcze nie wiem jak jest w moim przypadku , madzia stoi na parkingu podziemnym temp wewnątrz 20 st ......wiec nie miałem zaszczytu usłyszec....makj1 napisał(a):U mnie się włącza webasto poniżej 10*C.
Dokładnie ......i po co przepłacać ?mcbeth napisał(a):Mi BP Ultimate wychlało więcej niż zwykłego a jeździło tak samo
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
czy może ktoś jeździł na v-power diesel z shell'a? ostatnio sluchałem radia tu w UK i było właśnie tym, czy opłaca się stosować te droższe paliwa. twierdzili, że spalanie jest mniejsze o ok. 1 do 3% i się nie opłaca. Ptem wypowiadali się eksperci i mówili, że daje to kożyści długoterminowe, zmniejszając zużycie silnika.....
- Od: 7 paź 2007, 12:20
- Posty: 195
- Skąd: ok. Radomia/ Reading UK
- Auto: M6 GH 2008r. 2,0 klekot 168KM
szoszon1983 napisał(a):czy może ktoś jeździł na v-power diesel z shell'a?
Jezdziłem trzy tankowania do pełna i nie zauwarzyłem znaczącej poprawy osiągów czy spadku zużycia. Po zatankowaniu zwykłego ON zużycie wzrosło o 0.1-0.2L, ale dni we wrześniu już były chłodniejsze.
Jedyny zauwarzalny pozytyw to cichsza praca silnika.
szoszon1983 napisał(a):twierdzili, że spalanie jest mniejsze o ok. 1 do 3% i się nie opłaca.
I ja z tym się zgadzam
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 12 gości