diesel bezsiarkowy lać czy omijać?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez xANDy » 2 wrz 2007, 16:01

I bardziej trzeba mówić, że naszym silnikom lepiej smakuą dodatki "przyprawowe" ze stacji Shell czy Statoil niż BiPi bądź Orlen (nazwy sieci podałem ogólnie).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez peteros1 » 2 wrz 2007, 16:26

Czy wynika z tego, że na BP i Orlenie lepiej aplikować zwykły ON, niż ich super-hiper ON? A jak oceniacie Neste?
Peteros
Forumowicz
 
Od: 23 cze 2004, 14:44
Posty: 132
Skąd: WRO
Auto: M6CR '07 i BG '91

Postprzez mcbeth » 2 wrz 2007, 19:24

peteros1 napisał(a):A jak oceniacie Neste?

Tankuję tam cały czas i póki co nie narzekam. Dobrze, tanio, szybko ... :)
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez momores » 2 wrz 2007, 19:25

peteros1 napisał(a):Czy wynika z tego, że na BP i Orlenie lepiej aplikować zwykły ON, niż ich super-hiper ON? A jak oceniacie Neste?

Ja przez cztery lata (130 kkm) tankowałem Forda Mondeo TDCI tylko na Neste i nigdy nie miałem żadnych problemów, a jak wiadomo wtryskiwacze w tym aucie są wyjątkowo wrażliwe na złe paliwo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2006, 20:36
Posty: 83
Skąd: Piaseczno
Auto: M6 GY MZR-CD 143kM ACTIVE `07

Postprzez xANDy » 2 wrz 2007, 20:00

Nie chcę burzyć całej filozofii, ale tutaj trzeba mieć chyba zaufanie do KONKRETNEJ stacji (nie tylko sieci). Są stacje Orlenu czy Shell'a, które oszukują paliwo a mogą być małe stacyjki no-name, gdzie można wręcz szczycić się jakością "zupy".
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Gawro57 » 2 wrz 2007, 20:05

Witam !
Dołączę się do dyskusji o oleju napędowym , bo tez zalezy mi aby nie doprowadziło mojego silnika a przedewszystkim ukł. wtryskowego do awarii.Tankuję cały czas na Shell VPOWER ON i jak na razie nie narzekam.
Aby rozawiac wątpliwości że to jest takie samo paliwo "ulepszone dodatkami Verwa Orlen ;BP ultimate zaczałem szukac i na stronie "Shell wyczytyałem info że V-POWER ON jest produkowane w całości w rafinerii Shella w Niemczech.Mam nadzieje że to nie "ściema" bo cena zawsze jest wyższa o 20 gr/litr.
A oto cytat ze strony:

http://www.shell.com/home/Framework?sit ... ction.html


1. Jaka jest różnica między Shell Diesel Extra a Shell V-Power Diesel?

Ulepszona jakość Shell Diesel Extra w porównaniu do standardowego paliwa została osiągnięta poprzez dodanie specjalnych dodatków. W przypadku V Power Diesla mamy do czynienia z nową technologią. Paliwo w całości powstaje ze starannie wyselekcjonowanych składników połączonych w celu osiągnięcia ulepszonej i unikalnej formuły paliwa. Dlatego też produkujemy Shell V-Power Diesel w niemieckiej rafinerii Shell, która to rafineria oferuje najbardziej zaawansowane technologie. Ponadto, używamy najlepszej technologii dostępnej obecnie, która zapewnia efektywne oczyszczanie wtryskiwaczy celem uzyskania maksymalnych osiągów silnika.
Pozdrawiam Leszek
Jestem zauroczony moją Mazdą...
Link do wykresów z hamowni: str.2
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... c&start=15
1) momentu obrotowego w NM 2) mocy w KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2006, 12:37
Posty: 87
Skąd: Głogów
Auto: Mazda6 2002 – 136 KM hatchback

Postprzez Pawnik » 2 wrz 2007, 20:19

Gdzieś czytałem ostatnio, że coraz mniejszym problemem jest podrabianie ropska, natomiast problem stanowi jakość zbiorników na niektórych stacjach, w których może się zbierać syf i woda. U mnie w mieście był przed paru laty problem rozwalonego diesla przez wodę ze zbiornika na jednej ze stacji Shella źle odowdnionej i leżącej w dołku. Zaleccane tankowanie na nowych stacjach i leżących na górce raczej <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez peteros1 » 2 wrz 2007, 20:22

Hmm... "każda pliszka swój ogon chwali", a tzw. cecha wyróżniająca to ważny składnik współczesnych strategii sprzedaży.
Peteros
Forumowicz
 
Od: 23 cze 2004, 14:44
Posty: 132
Skąd: WRO
Auto: M6CR '07 i BG '91

Postprzez Rudolf » 2 wrz 2007, 20:32

"V-POWER ON jest produkowane w całości w rafinerii Shella w Niemczech"


Hmmm, może i racja, tyle że w handlu hurtowym paliwem opłacalny zakres transportu paliwa to ok 100 – 200 km od bazy paliwowej tudzież rafinerii.

Może mają rurociąg produktowy o którym mi nie wiadomo, a może ta nadwyżka marży nad normalnym dieslem pozwala im na transport tego paliwa tylko na czym by wtedy zarabiali skoro nadwyżka marży szła by na transport.

Może po prostu są dbającym o klienta a nie o swoją kasę koncernem paliwowym i opłaca im się transportować tego super diesla, dajmy na to, do Rzeszowa.

A może coś zupełnie pomijam i jest tak jak mówią że ciągną to z Niemiec. Po prostu dla mnie to ciut naciągane, ale wolnoć Tomku w swoim baku:).

Rudolf
Początkujący
 
Od: 19 lip 2007, 21:00
Posty: 27
Auto: 6 CiTD 143PS '06

Postprzez xANDy » 2 wrz 2007, 22:26

Ta nieomylna jakość osiągana jest nie przez samą baze produktu (podstawę ON) ale przez specjalnie konstruowane dodatki uszlachetniające. W przypadku paliw wysokooktanowych (typu 99, 102 octan) ich właściwości osiągane są poprzez dodawanie substancji, które z jednej strony spowalniają eksplozję benzyny (podwyższanie L.O.) a z drugiej w procesie spalania uwalniają chemicznie związany tlen, który pozwala na lepsze spalenie mieszanki przy wyższych obrotach w silnikach wolnossących.
Podobna zasada jest w przypadku ON – podnoszenie liczby cetanowej (cichsza praca silnika) oraz dodatkowe "dotlenienie" podnoszące "realną moc spalania".
Założę się, że shell V-power i tak idzie z naszych rafinerii a tylko
Gawro57 napisał(a):produkujemy Shell V-Power Diesel w niemieckiej rafinerii Shell
znaczyłoby bardziej – a te specjalistyczne dodatki produkowane są tylko tam...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Jaksa » 2 wrz 2007, 22:28

xANDy napisał(a):znaczyłoby bardziej – a te specjalistyczne dodatki produkowane są tylko tam...
Tak chyba własnie jest jak piszesz...
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Rudolf » 2 wrz 2007, 22:38

No to już bardziej prawdopodobne, zresztą podobnie jest u każdego producenta takich "ulepszanych" paliw.
Początkujący
 
Od: 19 lip 2007, 21:00
Posty: 27
Auto: 6 CiTD 143PS '06

Postprzez mcbeth » 3 wrz 2007, 08:11

No i się ochłodziło. Klima mniej chłodzi i od razu spalanko w dół o 0,7/100. W moim 'mieszanym' cyklu wyszło jakieś 6,5l. Wychodzi na to, że najekonomiczniejsza jest wiosna i jesień, bo latem klima a zimą Webasto chleje :) .
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez xeo » 17 wrz 2007, 01:57

ja leje BP ultimate ale pora przestać bo różnicy nie czuję żadnej...
najgorszym "krzaczorem" jest dla mnie petrochemia, np na stacji w Gończycach (trasa na Lublin) jak się mowi że bez faktury to potrafią chamy gaz wbić na paragon...więc co oni tam muszą mieć w tych zbiornikach...

Tak w ramach małego OT – czy u Was też już włącza się webasto ? U mnie przy 15 stopniach już "wyje"... jakoś szybko wg mnie... czy mam jakieś schizy ? :|
xeo
Początkujący
 
Od: 5 cze 2007, 00:18
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 '02 CD 136KM

Postprzez mcbeth » 17 wrz 2007, 20:50

xeo napisał(a):ja leje BP ultimate ale pora przestać bo różnicy nie czuję żadnej...

Bo czują tylko ci, którzy wierzą. A wiara w paliwo czyni cuda <lol> .

Mi BP Ultimate wychlało więcej niż zwykłego a jeździło tak samo ...
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez makj1 » 17 wrz 2007, 20:56

U mnie się włącza webasto poniżej 10*C.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2007, 14:45
Posty: 60
Skąd: Łódź
Auto: mazda 6 kombi,CiTD 136PS

Postprzez Jaksa » 17 wrz 2007, 22:39

makj1 napisał(a):U mnie się włącza webasto poniżej 10*C.
Ja jeszcze nie wiem jak jest w moim przypadku , madzia stoi na parkingu podziemnym temp wewnątrz 20 st ......wiec nie miałem zaszczytu usłyszec....
mcbeth napisał(a):Mi BP Ultimate wychlało więcej niż zwykłego a jeździło tak samo
Dokładnie ......i po co przepłacać ? <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez szoszon1983 » 10 paź 2007, 16:15

czy może ktoś jeździł na v-power diesel z shell'a? ostatnio sluchałem radia tu w UK i było właśnie tym, czy opłaca się stosować te droższe paliwa. twierdzili, że spalanie jest mniejsze o ok. 1 do 3% i się nie opłaca. Ptem wypowiadali się eksperci i mówili, że daje to kożyści długoterminowe, zmniejszając zużycie silnika.....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2007, 12:20
Posty: 195
Skąd: ok. Radomia/ Reading UK
Auto: M6 GH 2008r. 2,0 klekot 168KM

Postprzez dzieno » 15 gru 2007, 22:32

A czy ktoś stosował dodatek do paliwa/oleju marki motor life(reklamował go Wiślak). Oglądałem testy na TVN Turbo i auto ponoć rewelacyjnie na tym chodzi. Ale czy sie nadaje do naszej wymagającej Damy:)
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2007, 19:01
Posty: 31
Skąd: walbrzych
Auto: mazda 6 136 km kombi 2003 r

Postprzez siegu » 17 gru 2007, 14:14

szoszon1983 napisał(a):czy może ktoś jeździł na v-power diesel z shell'a?


Jezdziłem trzy tankowania do pełna i nie zauwarzyłem znaczącej poprawy osiągów czy spadku zużycia. Po zatankowaniu zwykłego ON zużycie wzrosło o 0.1-0.2L, ale dni we wrześniu już były chłodniejsze.
Jedyny zauwarzalny pozytyw to cichsza praca silnika.


szoszon1983 napisał(a):twierdzili, że spalanie jest mniejsze o ok. 1 do 3% i się nie opłaca.


I ja z tym się zgadzam
Moderator
 
Od: 27 sie 2007, 18:08
Posty: 2121 (0/4)
Skąd: Osielsko / Bydgoszcz
Auto: 626 GF FS
Infiniti M37x
Mitsubishi Colt Cz3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 12 gości

Moderator

Moderatorzy Moto